Insigniauser

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 155)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Stugge vering Insignia sports tourer 2013 #18373155

    Zoals je al aangeeft, het is een “Sports” versie. Nu is de Insignia (zonder flexride, heb je niet 2 knoppen links onder het grote display zitten? zie onderstaande foto) al redelijk stug afgeveerd (ook mijn hatchback 1.8), en met die bandenmaat (45% wanghoogte van de breedtemaat v.h. loopvlak) is echt elke hobbel of kuil duidelijk voelbaar. Zo als de dealer waarschijnlijk al aangegeven heeft, producteigenschap.

    Misschien kan het uitlijnen van de auto wat verbetering brengen als de wielen wat meer in de toleranties staan. Andere schokdempers (niet veren) is idd niet aan te raden ivm rijeigenschappen (o.a. veiligheidseis).

    Eerlijk gezegd vind ik dit wel prettig en veel feedback te krijgen uit het onderstel.

    In reactie op: Vraag over aanschaf Insignia #18372706

    De bak kan nog steeds een M32 zijn, alleen zoals Miraltje aangeeft een gemodificeerde/ verbeterde versie (zie het rechterdeksel op foto onderaan het bericht). Vanaf 2014 zijn de deksels van deze bakken voorzien van een extra oliekanaal waardoor de olie beter bij de lagers van de bovenste as (3e en 4e versnellingtandwielen) zou moeten kunnen komen. Ook zijn de lagerafmetingen gewijzigd, deze zijn groter en beter afgestemd op het koppel dat via de bak wordt doorgegeven aan de wielen.

    Het blijft echter een advies (voor zover ik dit heb mogen begrijpen van een specialist van deze bakken) om niet onder in de toeren te rijden, ongeacht modificatie, want dit is (in ieder geval ) funest voor de M32 type 1 (zonder de extra oliekanalen). Ook veel (te) korte ritten kan op termijn schade geven aan de lagers, omdat de olie nog niet door de hele bak heeft kunnen spatten (geen oliepomp).  Maar dat geldt in principe voor alle versnellingsbakken. Verder is mij aangegeven, ondanks dat de olie “lifetime” (dus zonder onderhoud) kan werken, om toch bij 90.000-100.000 km de olie te vervangen (na ongeveer 5 jaar op basis van 20.000 km/ jaar).

    Denk nu niet dat deze bak alleen onder de Insignia zit, er zijn meer modellen van Opel mee voorzien, maar ook andere merken zoals Fiat, Peugeot, Alfa Romeo etc. Allemaal met hetzelfde symptoom dat de versnellingsbaklagers beginnen te protesteren na een aantal kilometers. Soms al bij 30.000 km, anderen kunnen het pas gaan doen na 150.000 km. Daar is geen pijl op te trekken.

    Helaas zit ik nu wel aan een bakrevisie (M32 type 1), ondanks dat ik de auto goed laat onderhouden, nog niet bij de 100.000 km ben of als een lui varken rijdt. En vrolijk wordt je niet van de kosten :no-money:

    Laat je echter niet teveel (af)leiden door de negatieve berichten, de Insignia is verder een prima auto (ook voor de caravan).

    [img]

     

    In reactie op: Aankoop advies insignia. #18372632

    Misschien een interessant artikel om te lezen. [url=https://stillrunningstrong.com/car-maintenance/m32-gearbox-bearings] Gaat over de M32 versnellingsbak.[/url]

     

    [url=https://stillrunningstrong.com/car-specs-problems/opel-vauxhall/insignia-a] Deze link[/url] gaat over meer “problemen” m.b.t. de Insignia A (1e model tot 2017). Misschien helpt het je om deze auto te checken.

     

    Succes met de aankoop.

    In reactie op: Koplamp lek #18372630

    Is de lamp defect of een ballast die de lamp moet starten? Lampen kun je vervangen, al zou daarvoor wel de unit uit de auto moeten. Je komt er slecht bij.

     

    M.b.t. het tweede deel: bedoel je dat je van een facelift versie de koplampen wil overzetten op jouw 1e type? Als ik foto’s bekijk hoe de Mk.1 en Mk.2 koplampen eruit zien, lijkt het me niet te passen i.v.m. de vorm bij de aansluiting met de bumper. Bij de facelift modellen zit er een soort ronde uitstulpuing onder het dimlichtdeel. Dan past je type 1 bumper niet meer, ook al komen de bevestigingspunten overeen. Vergelijk ze maar hieronder:

    [img]https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/koplamp/c28/koplamp-rechts-1zt-009-631-321-hella/p206653_900_900/1zt-009-631-321.jpg[/img]

    [img]

    In reactie op: How To Change Navi CD500- DVD 800 Theme’s #18372304

    @ Цветелин Йорданов

     

    Have you carefully read the full article? You must select the right version (MY = model year of car) of the update/ patch! Otherwise your system will hang.

    Important is to look at the 10th digit of your Vehicle Identification Number = VIN (9, A or B depending on MY), not the date on your papers. If digit is 9 or A = MY 2008-2010, if B MY = 2011- 2013. DO NOT USE MY11 PATCH ON OLDER (e.g. MY 09) SYSTEMS!!!!

    Changing 2D view to 3D view on CD500 only applies for MY11 systems with provided patch for MY11. Updates do not have any newer maps, only system patch/ system update. For maps you have to go to reseller or dealer.

    Btw, DVD800 in MY09, is that correct?  Do you have the original CD/DVD of your system which was delevered with the car? You can always downgrade/ revert to stock version of the system to factory settings using this.

     

    Don’t forget to leave he car running during update/ downgrade.

    In reactie op: Automaatbak Insignia Sports Tourer 2010 #18371694

    In het geval van Bovag garantie en dit schriftelijk is ingediend, blijft dit onder de garantievoorwaarden lopen totdat het probleem naar tevredenheid is opgelost. Eventueel de hulp inroepen van Opel Nederland. Er moet een oorzaak te vinden zijn voor je klacht(en).

    Misschien een vreemde vraag want ik ken de specificaties niet van je auto, maar kan het zijn dat er een start-stop systeem op zit? Dit i.v.m. het uitvallen van de motor bij stilstand en ingetrapte rem. Zit er ergens op de middenconsole een knop met Eco erop of een A met een draaiend pijltje en off erop? Als het start-stop systeem is ingeschakeld brandt er een lampje in en is dit ook zichtbaar in de teller. Start de auto weer vanzelf als je de rem loslaat?

    Maar het kan ook te maken hebben met je automaatbak, dat deze de motor blokkeert. Dit i.c.m. je eerste post met de knal en schokkerig rijden. Misschien is [url=https://www.versnellingsbakspoelen.nl/automaatspoelen] dit [/url] nog een oplossing (ondanks dat je 2x de olie hebt laten vervangen).  Maar zowiezo via de verkoper laten lopen ivm garantie.

    In reactie op: Automaatbak Insignia Sports Tourer 2010 #18371593

    Is de auto gekocht onder Bovag garantie? Zo ja, probleem bij verkoper neerleggen (aangekocht juli 2019, na enkele weken al deze klacht).

    Vwb het probleem, het is mij niet duidelijk of het probleem uit de bak komt of uit de motor. Als ik uitga van punt 2 zou ik denken motorisch (noodloop), met uitwerking naar de bak.Het afslaan van de motor en cc problemen kan een software-issue zijn, misschien is er een update voor. Maar als het puur noodloop is, moet je zelf kunnen zien als het gebeurd door het gele motorblokje in je snelheidsmeter.

    Mocht het toch een bakprobleem zijn, is het niveau van de vloeistof in de bak al eens gecontroleerd. Hoeveel km heeft de auto gereden?

    Mbt het uitlezen, is het mogelijk om met de auto naar een dealer te rijden als het zich weer voordoet en dan niet de motor uit te zetten (ivm reseeten van electronica) zodat ze hem kunnen uitlezen. Of, indien het zich voordoet op vastgezette tijd, middels een dynamische meting (rijdend met monteur) het systeem te controleren met een Op-com of Tech apparaat?

    Wat ook zou kunnen is een probleem met de sleutel(s). In mijn geval kun je voertuig presets (vanuit het menu) inprogrammeren als deze in de auto zit per sleutel. Het kan zijn dat de sleutel (transponder) en contactslot (ontvanger) niet (goed) met elkaar communiceren. In dat geval zou je een soort sleutel in je teller moeten zien knipperen. Heb je een andere sleutel om dat uit te sluiten of om te kijken of deze het probleem niet heeft? Lees [url=https://opel-forum.nl/forums/topic/transponder-sleutel-problemen] dit artikel maar eens[/url].

    De auto’s zijn tegenwoordig net een computer. Ik heb me er wel eens over verbaast dat ik meldingen kreeg over het ABS systeem, terwijl er een heel andere oorzaak voor de storing was (het bekende “Service Nu” gebeuren waar het forum vol mee staat). Was blijkbaar een bug in de motorsoftware, na een update geen problemen meer gehad.

    In reactie op: Insignia Benzinetank mist 8 liter #18371592

    [quote quote=18371473]Tja het is duidelijk dat er hier enkele dealers reageren.[/quote]

     

    Sorry? Waar baseer je dat op? Ik had niet meer de intentie om hierop te reageren maar dit moet me wel even van het hart.

    Ik ben gewoon een particulier die een Insignia rijdt. Afgezien van wat strubbelingen in het begin (automatische verlichting die niet werkt naar behoren en defecten aan bobineblok en thermostaat+huis) vind ik het een fijne wagen en de dealer die mij geholpen heeft is kundig en servicegericht. Er waren enkele updates en heeft deze geïnstalleerd, ondanks dat mijn auto normaal daar niet in onderhoud is.

    Als jij andere ervaringen hebt is dat jammer, maar om dealers en GM NL zo te generaliseren is erg kort door de bocht. Nu ik je verhaal nog eens lees, een verbruik van 1:11 voor een 1.6T motor vind ik wat fors, misschien rij je (ik ken je rijstijl niet) met een iets te zware rechtervoet of accelereer je veelvuldig voor inhaalacties? Ik heb zelf een 1.8 benzine (140pk) atmosferische motor. Als ik op de cruiscontrole over grote afstanden rij kom ik aan de 1:14-1:16. Binnen de stad is het een zuipschuit (1:9) maar dat is normaal voor zo’n grote auto. Wanneer het even mogelijk is heb ik de cc erop staan, ook binnen de stadsgrenzen. Misschien scheelt dat ook bij jou.

    Ik ben het met je eens dat men soms wat laks kan overkomen. Soms is er voor sommige “ongemakken” die men ondervindt op het moment misschien geen oplossing. Tot die tijd zul je er mee moeten doen wat het is en afwachten tot een update komt (al verwacht ik niet dat voor jouw “klacht” hier iets voor gaat komen), of naar een ander voertuig gaan uitkijken. Al zal dat ook niet zaligmakend zijn.

    In reactie op: Insignia Benzinetank mist 8 liter #18371471

    Idd wat Bart… zegt. Het ligt er ook aan hoe je auto staat t.o.v. horizontaal. Vaak loopt de plek waar je tankt af (vanwege milieueisen en opvang van verspilde brandstof) en als het laagste punt aan de zijde van de tankopening zit en de auto ook nog eens iets achterover staat gaat er nog minder in (spreek uit eigen ervaring).

     

    Ik ben het niet eens met jouw stelling dat je dan maar de schuld bij het product,  OpelNL of dealers moet leggen omdat jij er persé 62 liter in wil hebben. Het is dan ook niet de bedoeling om de tank maximaal leeg te rijden om dan pas een legitieme reden te hebben om te tanken. Het lampje gaat branden op het moment dat er nog 10 liter in de tank zit (ongeveer). Dat is Duits voorschrift omdat je daar niet zonder peut mag komen te staan en de tankstations langs de snelwegen niet zo voorhanden zijn als in NL. Dus met een verbruik van ongeveer 1:12 (8l/100km) kun je dan nog wel een tankstation vinden binnen 100 kmr. Ik vind het iig niet vreemd dat er “maar” 54 liter in de tank komt als het lampje brand. Ik ben geen freak die tot op de dampen blijft doorrijden.

    Heb je er ook eens over nagedacht hoe dat in de zomermaanden zit? Dan moet de brandstof in je tank kunnen uitzetten vanwege de warmte. Er zit dus altijd een soort buffer in. Anders zou je je brandstof uit de auto zien komen als je tankt wat jij wil.

    Heb je dezelfde gedachten als het gaat om de topsnelheid van je Opel? Als ie niet de opgegeven top haalt ga je dan ook klagen terwijl er verder niets aan de auto mankeert? Er zijn tig verschillende factoren waarom dat wellicht niet mogelijk is. Omgaan met teleurstellingen heet dat.

    In reactie op: Foutmelding Remhulp #18367250

    ABS pomp defect?

    In reactie op: Auto Stinkt #18364798

    Je kan het interieurfilter vervangen. de klacht herken ik in zekere zin wel en duidt op een verzadigd interieurfilter. Ik weet niet wat er nu in zit en hoeveel je te besteden hebt. Een gewoon papieren filter moet je jaarlijks vervangen, een koolfilter (haalt ook schadelijke luchtjes weg) eens in de 2 jaar. Als je in boomrijke omgeving woont (zeker met berken, wilgen en andere boomsoorten waar lange zaadlobben aan komen) kunnen de zaadjes via de inlaat van de aanjager in je filter komen en door vochtigheid gaan schimmelen. Dan is het raadzaam om na de directe bloeiperiode het filter te vervangen of te reinigen.

    Mocht het probleem zich blijven voordoen, kijk dan of de afwatering van de airco niet verstopt zit. Staand water kan ook zo’n “natte hond” lucht opleveren na een flinke regenbui. Anders bij een airco specialist de boel laten nakijken op schimmels e.d. en eventueel laten reinigen.

    In reactie op: Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0 #18364796

    Update voor mensen die dezelfde problemen hebben i.c.m. steeds terugkerende storing m.b.t. StabiliTrack en/ of de melding met steeksleutel “Voertuig dringend onderhoud”.

    Er schijnt een ECU update te zijn die de problemen met de StabiliTrack oplossen (toerental wielsensoren onlogisch). Bij mijn auto is deze update erop gezet i.v.m. het verbruik (nieuwe kenvelden en ECU update voor electronisch gaspedaal en gasklep respons), maar zijn de problemen die eens in de zoveel tijd opspeelde met de melding StabiliTrack of het befaamde steeksleutel en “Voertuig dringend onderhoud” meldingen ook  verdwenen. Helaas nog geen verbeteringen m.b.t. het verbruik. Dit laatste ga ik monitoren gedurende het jaar en wanneer ik een keer flink over de Autobahn heb gereden of het dan verbeterd. Men gaf het advies om eens een flinke rit te maken (iets wat ik naar mijn idee al doe i.v.m. woon-werk verkeer) om zo e.e.a. “schoon” te rijden.

    In reactie op: wegklapbare trekhaak insignia probleem #18364794

    Is het een af-fabriek originele Opel trekhaak? Zit het handvat onder de achterbumper waar je aan trekt om de trekhaak in of uit te klappen wel weer goed in de uitsparing/houder? Vaak blijft deze er voor zitten en werkt de vergrendeling niet en blijft de pieper actief.

    In reactie op: Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0 #18363955

    Ze hebben met de auto gereden na de ECU update, maar hebben verder geen afwijkingen kunnen constateren. Alle waarden liggen binnen de grenzen wat is geprogrammeerd. Wat in mijn optiek nog steeds niet genoegend is voor mijn probleem. Als het tegen de grenswaarde zit, maar niet er overheen, wil dat niet zeggen dat het onderdeel of deel ervan prima werkt. Blijkbaar kan ik ze er niet van overtuigen.

     

    Maar terugkomend op mijn vraag mbt de LMM, kan ik op internet een zelfde kwaliteit lmm kopen (GM partnummer) als dat de dealer mij voor 3x die prijs wil “aansmeren” of hebben ze echt gelijk dat dit B-keuze is en beter niet kan doen, ondanks dezelfde garantie-periode?

    In reactie op: Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0 #18363840

    Helaas wel ja, komt zelfs nog slechter uit. 1:10 (of 10 ltr/ 100 km), haal net +/- 600 km op 1 tank (60 liter tanken).

    Auto heeft ECU update gehad, maar geen verbetering, geen lekkages kunnen vinden op in- of uitlaattraject. Kan het de LMM zijn? Stationair loopt de motor prima constant rond de 800 toeren (geen pendelen), maar verbruik schiet alle kanten op bij constante snelheid op de snelweg. Auto heeft amper 70.000 km gelopen vanaf 2011. Wordt overigens alleen voor langere ritten gebruikt. Heb overigens met eenzelfde auto gereden (ook Insignia 1.8) en daar was het momentaal verbruik stukken constanter tov mijn auto op hetzelfde traject waar de mijne alle kanten opschiet. Ook netjes rond de 6,5 ltr/ 100 km bij 120-130 km/uur!

    Ik heb dit eerder gehad bij een Nissan Primera. Ook verder prima stationair, maar verbruik te hoog en geen power. Lmm vervangen (uit voorzorg) met een nieuw origineel exemplaar à €75 bij Deine (zelfde type bij dealer 200 euro). Daarna hele andere auto teruggekregen en verbruik sterk verminderd.

    Kosten van een nieuwe lmm varieert nogal. Dealer wil er 275 ex. BTW en motage voor hebben (totaal rond de 325 euro incl.). Kwestie van 2 slangklemmen en 1 stekker, lijkt me iets wat ik zelf ook kan monteren. Op internet zie ik dezelfde lmm voor nog geen 100 euro staan, maar daarvan wordt door de dealer beweert dat dit b-keuze is en minder lang mee gaat. Is dit echt zo of word ik (onnodig) op kosten gejaagd terwijl het internetspul (origineel Bosch met GM OEM nummer) stukken goedkoper wordt aangeboden en met dezelfde garantie (2 jaar). Wat/ wie moet ik nu geloven?

    Graag jullie advies.

    In reactie op: Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0 #18363525

    Inmiddels zijn we 2 weken verder, geen reacties hier op het forum. :unsure:

    Ik concludeer hieruit dat wat ik aangeef m.b.t. mijn auto dit geen normaal verschijnsel is daar niemand anders met een benzine-auto deze klacht herkent, of kan ontkrachten, laat staan überhaupt reageert. Jammer dat dit forum ter zielen aan het gaan is. :cry:

    Zit dus niets anders op dan de dealer te contacten.

     

    In reactie op: Auto Stinkt #18363403

    Interieurfilter zou bij mij 1e verdachte zijn. Gebruik je ook de airco/ clima controle? En zet je die ruim voordat je op de bestemming bent weer uit om te drogen?

    In reactie op: Software probleem insignia van 2015 #18358912

    Auto starten kun je alleen met ingetrapt koppelingspedaal, schijnt een veiligheidsissue te zijn. Wordt dit niet weergegeven tussen de klokken in je dashboard als je toch probeert te starten zonder de koppeling in te trappen?

    Volume stembegeleiding zal waarschijnlijk in het navigatiegedeelte staan. Ik heb een MY2011, daar heb ik “haar” helemaal laten zwijgen.

    De rest is mij niet bekend, ik heb geen touchscreen.

    USB werkt bij mij perfect (met Apple iPhones), Android schijnt die van mij niet aan te kunnen, of ik moet ‘m in een modus zetten dat hij zich als een USB stick gedraagd (eigenlijk nooit geprobeerd). Misschien kan dit bij latere modellen wel. Wellicht is er voor jouw MY een update voor, maar dan moet je wel even langs de officiële dealers.

     

    In reactie op: Wegklapbare trekhaak klikt niet vast #18358910

    Hoi. Wanneer je de trekhaak wil uit-/ wegklappen moet je onder de bumper aan een hendel trekken (met kabel). Soms wil het nog wel eens voorkomen dat de hendel niet meer geheel in zijn houder terugkomt en daarmee dus ook de trekhaak niet vast wil klikken. Blijft de sirene dan ook loeien?

    In reactie op: Dagrijverlichting probleempje #18342043

    Je zou het eens kunnen proberen bij een sloop (specialist Opel) of die zo’n lampfitting hebben van een schadeauto. Anders ben je idd overgeleverd aan de dealer.

    In reactie op: Slechte ontvangst DVD800 #18336559

    Ik neem aan dat je dit onder garantie hebt gemeld. Dan maakt het niet uit of de garantie is verlopen, de verkoper moet dit nog onder die condities verhelpen. Indien de verkoper onder Bovag garantie jou de auto heeft verkocht kun je dit via de geschillencommissie laten lopen nadat je de verkoper nogmaals hebt verzocht je probleem op te lossen, maar deze niet welwillend is.

    In reactie op: start-stop #18336022

    Is de auto een automaat of handgeschakelde versie? Als de auto tot stilstand is gebracht, wat doe je dan verder nog?

    Bij de handgeschakelde versie moet je de versnellingspook in neutraal zetten en het koppelingspedaal niet (meer) bedienen (oftewel volledig op laten komen). Dan moet de Start/ Stop functie werken. Hou je de koppeling ingedrukt, dan slaat de motor niet af.

    Bij de automaat geldt dat het rempedaal goed ingedrukt moet blijven. Laat je het te ver opkomen, dan start de motor of slaat deze niet af bij stilstand.

    In reactie op: Melding "Voertuig dringend service nodig" #18317085

    Bij jou is dus klaarblijkelijk het euvel gevonden en bij jouw probleem is het reproduceerbaar als je de auto start. Dit is dus niet het geval bij frits 49 en mijn melding. Het is daarvoor te onvoorspelbaar wanneer de storing optreedt, al moet ik zeggen dat sinds ik de stekker aan de koelvin heb vastgezet mijn melding vooralsnog wegblijft.

    Ik en frits49 kunnen het niet door diagnoseapparatuur bij de dealer laten uitlezen omdat er gewoon geen storing wordt opgeslagen. In ons geval lijkt het meer om een tijdelijk “iets” te zijn wat wel zo’n zelfde melding geeft op het scherm. Daarom spreek ik van vage fouten.

    En mechaninsch of niet, met zo’n intelligent systeem als CanBus mag je toch verwachten dat er meer gemeld kan worden als alleen “voertuig dringend service nodig”?

    In reactie op: wat is de max kogeldruk voor insigna 1.6T #18323731

    Ik zou zelf tussen de 50 en 75 kg blijven, zoals dit voor de meeste auto’s wordt geadviseerd.

    In reactie op: Melding "Voertuig dringend service nodig" #18317083

    Je hoeft de motor er niet eens voor uit te zetten. Op de button drukken op de richtingaanwijzer hendel of na een 30 seconden verdwijnt de melding wel. Mocht deze wel blijven staan op de display, dan is het misschien wel wijselijk direct naar een dealer te rijden en zonder de motor uit te zetten meteen aan de diagnose apparatuur te hangen en/ of dynamisch (rijdend) de parameters laten checken. Wellicht komt dan het lek boven. Tot op heden heb ik geen last meer.. (keep fingers crossed).

    Het blijft lastig om dit soort vage fouten op te sporen, maar het is wel vervelend als het je steeds overkomt. Net alsof je auto niet betrouwbaar is.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 155)