Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik moet de achteruitrij schakelaar er toch wel uithalen om de cassette er terug in te krijgen ;)
je hoeft niet per se het aantal tanden van het tandwiel van je diff te tellen, het kan nog makkelijker.
in de tanden van je diff zitten kleine inkepingen aan de hand hiervan kun je zien welke verhouding je diff is
6 inkepingen= 3.55
5 ” = 3.74
3 ” = 3.94
0 ” = 4.18
1 ” = 4.29cassette kan je wel wisselen van 4 naar 5, heb ik al zo vaak gedaan voor de speedway, als je het wat meer gedaan hebt is het vrij makkelijk. als je de cassette er uit haalt zit er ook een losse ring, die voor de achteruit dient, zien dat deze er ook weer goed tussen zit bij het er in zetten. schakelaar voor het achteruit rijlicht eruit draaien anders gaat hij er niet in, en het dekseltje bovenop van de schakelmechaniek van de 5bak moet je ook overzetten.
pm terug
ik heb nog wel een stabistang van een a3 liggen. ik woon in baarle-nassau, is nog redelijk in de buurt van roosendaal
volgens mij is die van een corsa b dikker dan die van een corsa a
zal er ook wel aan liggen op wat voor een ondergrond je rijdt en hoe lang de baan is
of een 4.29 diff zoeken met een cr bak.
of in engeland een 4.5 diff gaan zoeken
waar ga je het voor gebruiken omdat je het zo kort mogelijk wilt hebben?@CorsaSport90 wrote:
Zou niet weten wat het allemaal is,behalve benzine pomp.
als je niet weet wat dat allemaal wil zeggen is het misschien beter dat je jou corsa maar laat zoals hij is.
het lijkt me niet dat je kennis van auto’s erg groot is, dus misschien is het beter om eerst maar is wat sleutelervaring op te doen voor je bepaalde dingen wil doenhoge bomen van veel vliegtuigen
yep veel kans dat er een paar kleppen tegen de zuigers getikt hebben bij deze motor bij een riembreuk
@corsaboy, ik weet dat je de kleine motortjes punica motoren vind dat mag je ook van me, maar begin het een beetje beu te worden dat telkens weer te moeten lezen. er zijn mensen die wel van die blokjes houdente extreem naar mijn mening, en de achterlichten vind ik al helemaal niks
origineel gepost door corsaboy
voor wie nog steeds met afgedraaide zooi rijd of wil gaan rijden.
Vorige week is er weer eens een standaard vliegwiel op een test bank geklapt.3 mensen gewond een stuk beton weggeslagen en de motor in die kadett kan bij het grof vuil.
Dit was een standaard vliegwiel… Dus ga allemaal lekker afdraaien als standaard al ploft :vertag
ik zie het probleem er niet van in om een vliegwiel af te draaien, zolang het maar goed gebeurt.en als het toch zo gevaarlijk is waarom word het in tal van autosporten dan nog toe gelaten? het is volgens belangrijker om alles in balans te hebben en alles goed te monteren
als het het metaal toch zo zou verzwakken dan zou er in die 10 jaar tijd toch wel eens geklapt moeten zijn, dat is dus nog niet gebeurd. ik weet wel het kan altijd gebeuren, maar dat kan met een standaard vliegwiel ook.
het is volgens mij belangrijker dat je alles in balans hebt.
en als er dan toch eentje klapt vliegt er nog altijd zo’n 4 kilo ijzer minder rond men oren:D:D:Dik zie het probleem er niet van in, een standaard vliegwiel kan er ook afklappen kijk maar naar het filmpje.
wij gebruiken ze zo al 10 jaar en jagen hem dan nog best hoog in toeren ook.je kan er best veel afhalen van een 1.6 vliegwiel de mijne wegen rond de 2.8 kg en nog nooit problemen mee gehad


even men 5 corsa’s op het forum zetten
men dagelijkse corsa b

en men 4 zondagse speeltjes



willem wat jij zegt van dat je zomerbanden niet slijten als je winterbanden er onder liggen is wel waar, maar sommige mensen zijn nog altijd duurder uit.
als je op een flatje woont heb je niet altijd plaats om even 4 banden een plekje te geven, dus kun je naar de bandenboer om ze op te laten slaan.
en dan zijn er nog mensen die 2 keer per jaar demontage en montage kunnen betalen omdat zelf geen band kunnen wisselen -
AuteurBerichten