Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2013 om 19:52 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088521
@otdh wrote:
?? sinds wanneer
f10 heeft precies t zelfde boutpatroon, moet alleen wel van een OHC afkomen, niet van n ondernokker met stoterstangen
sinds zolang als ze er zijn, klopt dat ze het zelfde boutpatroon hebben, alleen het gedeelte waar de starter zit is net wat anders van vorm, dit omdat het vliegwiel van een 1.6 groter is zit de startmotor net wat anders
1 januari 2013 om 15:45 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088516@EdGSI wrote:
Ik zie op marktplaats een F10 W4,18 staan.
Heb via deze site even berekend hoe mijn toerental/snelheid dan is.
http://www.xius.be/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=61″ onclick=”window.open(this.href);return false;En met die bak zou ik op 120km/h 3250 toeren draaien , dat zijn er al 750 minder dan nu :jerry
Maar loopt het autotje dan nog wel lekker ? Of zal hij juist beter trekken ?
Maximale snelheid in alle versnellingen blijft ongeveer gelijk(Heb mijn eigen bak ook even ingevuld in die site en het klopt precies :jerry )
f10 past net niet achter een 1.6 16v, waar de starter zit is de vorm van de bak iets anders tov een f13 f15
31 december 2012 om 16:10 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088493@EdGSI wrote:
Stel ik heb een F15CR 3,94
En ik haal me nu een F15CR 3,55
Wat is er dan anders ? :jerry
3.94 en 3.55 staan voor de verhouding van de diff
en 3.55 is langer dan 3.94@2000 wrote:
Er zijn hier dus mensen die daadwerkelijk denken dat ze van puur goud zijn? :wtf
je bedoelt mij toch niet mag ik hopen :???:
@soepkiepe wrote:
ja, goedprijs staat mooi.
maar ik geloof niet dat het volledig goud is.
24 karaats goed, dus dat is goed genoeg, (weet zo de code niet maar als goed is is 24 karaats 585)
585 staat voor 58.5 % goud, rest is bij product.
goud is als je 100% goud hebt als ik mij niet vergis haast buigzaam, zeer slap in ieder geval.
als je een beetje zware auto hebt, en je zet deze veren er onder, ik ben bang dat de veren bij de 1e de beste drempel spontaan nog lager worden, of gewoon af knappen.24 karaat is zuiver goud 99.99%
14 karaat is 585 58.5% de rest bestaat uit zilver en rood koper
24 karaats goud is nog te zacht om juwelen van te maken, laat staan veren. gewoon iemand die de boel probeert te flessen@corsaboy wrote:
op een van de assen zit een lager kijk maar eens goed..
De andere zit in je bak zelf op de plek waar je pri-as doorgaat.
misschien is lagerschaal beetje ongelukkig gekozen, maar deze naaldlagers slijten wel in…assen verwijderen in een corsa is een paar minuten werk..
zijn maar 2 bouten per kant..
maar goed ik heb er geen verstand van :)
ja ik weet dat er die lagers zitten in de bak, en ik ben het met je eens dat iets wat op elkaar ingesleten het beste bij elkaar blijft, maar als het echt zo slecht is zou ik toch meer bakken kapot moeten rijden.
idd de assen los maken zijn maar twee bouten bij een corsa, maar als je de bak wisselt moet je ook de baksteunen losmaken, trekstang linksvoor los zodat de bak kan zakken, ik kies er toch voor om de cassette te wisselen.
dus ieder zijn voorkeur zeg maaren ik weet er trouwens ook niet zo veel van :D
@corsaboy wrote:
@insane31 wrote:
@corsacross wrote:
kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?
je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaalcassette wisselen is een optie, maar je houdt geen rekening met de lagers + lagerschalen.
Die zijn op elkaar ingesleten. Ja het werkt maar mooi is anders.En een bakje wisselen is zo gedaan, vind het gewoon een piep werk om een cassette te wisselen.
Je loopt een vergrote kans om de achterste kering eruit te drukken als de cassette scheef zit terwijl de bak en motor nog in een auto hangen.welke lagerschalen zitten er in de bak dan?
en het werkt zeker, en wat moet er mooi aan zijn?
er zijn er genoeg in de speedway en cross die cassettes wisselen dus zie het probleem niet
cassette wisselen is een stuk minder werk, je aandrijfassen kunnen blijven zitten. kortom je moet veel minder los draaien om een cassette te wisselen dan een hele bak@corsacross wrote:
kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?
je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaal@wim-v6 wrote:
De F15CR 3,94 is korter als de op de Corsa-A geplaatste F13CR3,75 of 3,55
Mijn B draaide 3900 toeren bij 120km/u, mijn A draaide 3500 bij 120km/u
Willem
bij mijn weten is in de corsa b gsi enkel maar een f15 met een 3,55 of 3,74 geleverd
@corsacross wrote:
en de versnellingsbak van een corsa b 1600 gsi past deze op een e16se motor? en is het mogelijk om aanpassingen te maken in het computerprogramma?
met een bak van een corsa b 1600 gsi heb je geen korte verhoudingen, zoals je wil
nee uitlaatspruitstukken zijn niet gelijk, ook da carburateurs niet, de 1.2nz is eigenlijk ook geen carburateur maar monopoint injectie
ik heb van een 1.6 ook een 1.8 gemaakt , dus het is te doen
@Haasje17 wrote:
Je kunt hiervoor het onderblok gebruiken van een X16SZR, Z16SE, C16NZ, (met behoud van zuigers)
C16XE, X16XE(L), Z16XE (zonder behoud van zuigers, moet je oude overzetten)c16nz zuigers zijn niet hetzelfde als van een c16se
@dion87 wrote:
vin dit nog niet eens heel dom als je vergelijkt wat er zoal gebeurt.
als je ziet wat mensen wel niet allemaal over de grens heen trekken en hoe vol hun auto’s liggen.. das pas dom.
ik denk dat hij doelt op het feit dat het dom is om te gaan blowen, terwijl je illigaal vuurwerk met veel kruit in de auto hebt liggen
@zois wrote:
hey,
sorry voor de late reactie,
de motorsteunen zijn nog goed,
aan insane 31 hoe kun je op die foto zien dat het een a as is je ziet bijna alleen de ashoes,
heb nooit problemen gehad met mijn aandrijfas, ik heb deze eruit gehaald ben na de sloop gereden heb toen de 2 assen vergeleken, tanden geteld en gemeten, als die 3 dingen overeen komen kan het toch geen verkeerde as zijn.
heb ook nog op carpartsdirect gekeken zie je de maten en het aantal tanden bijstaan dit komt allemaal overeen met de as die erop staat, dus hoe kan het de verkeerde as zijn ????
is bijna onmogelijk want alles komt overeen,ik heb nu nieuwe borgringen besteld dus morgen nog maar eens kijken of het nu wel gaat lukken.
groetjes
op de foto naast de ashoes aan de buitenkant van de homokineet is het metaal vlak, bij een corsa b zit daar een groef in ipv dat het vlak is. echter bij sommige corsa a assen zit deze groef ook, maar over het algemeen niet, ik heb ze alleen nog maar bij late ’92 en ’93 corsa’s gezien.
hoe heb je de assen gemeten? naast elkaar gelegd, of de as rechtop gezet en ingedrukt en dan gemeten, of nog anders?ik heb de foto in je andere topic nog is bekeken en de aandrijfas is er wel een van een corsa A, dus daarom schiet hij uit de bak die van een a zijn iets korter
je hebt pm
ik heb nog een f15 bak liggen
@kiyamizio wrote:
Ik kom uit noord holland in langedijk boven alkmaar dus dat is best ver voor jullie
dat is inderdaad niet bij de deur want ik zit in baarle-nassau
@corsaboy wrote:
nokkenas pak je er zo uit als je het juiste gereedschap hebt.
Ok d-riem moet ff los maar dat stelt allemaal nix voor bij die 8v motoren.Misschien dat insane31 je het tooltje wil lenen om de klep weg te drukken.
Dan kun je er idd ook bij in de meeste gevallen.Maar like said ik gebruik zelf altijd de nokkenastool welke de opel dealer ook heb liggen..
ligt er een beetje aan waar hij vandaan komt, als het een bbetje in de buurt is kan hij langskomen
het gaat wel,ik heb een zelf gemaakt stuk gereedschap waarmee je de klep en klepveer mee kan indrukken en een andere tuimelaar kan plaatsen zonder de nokkenas eruit te moeten halen
ik heb nog wel een goede liggen, ligt in baarle-nassau
F10 bakken
-
AuteurBerichten