InjectTheVenom

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 3,901 tot 3,925 (van in totaal 4,032)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Robertzone's corsa A-tje #17419226

    Ziet er leuk uit :) 1 puntje en dit bedoel ik als welgemeend advies, haal die Pioneer raamband er af anders kan het zijn dat een langskomende grijpgrage figuur ineens zeer grote belangstelling in je auto en in het bijzonder je audio toont.

    In reactie op: Parkeerlicht links #17459341

    origineel gepost door wim-v6
    Relais van je alarm systeem die de knipperlichten aanstuurt blijft hangen..

    komt vaak voor bij aftermarket alarm systemen.

    Willem

    Kan het ook zijn dat de alarmlicht sckakelaar overleden is? Als die blijft hangen dan doet de richtingaanwijzer ook merkwaardig.

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17400706

    Niet echt iets aan de auto zelf gedaan maar ik heb bij het schadebedrijf mijn oren aan het gloeien gehad toen ik een bedrag van €2500 hoorde om aan 1 kant het achterscherm te laten vervangen :o
    Het is dan ook te hopen dat de aanwezige roest die gevonden gaat worden niet al te ver doorrot is zodat er alleen een paar kleine stukjes nieuw plaatwerk in hoeven anders ziet het er uit :( Opzich voelen de wielranden voor het grootste gedeelte goed aan dus als het even mee zit word mijn hoop beloond.

    In reactie op: R12 of r134a? #17459284

    origineel gepost door wim-v6
    Tja, in 1993 was R12 nog een veel gebruikt koude middel, ook door opel.

    meestal staat dat op een sticker in de motorruimte en in het onderhouds boekje van de airco, wat in die tijd los was van het normale onderhouds boekje

    Willem

    Weet je misschien ook wanneer ze op R134a overgeschakeld zijn? Mijn auto is van juli 1993 en ik heb helaas noch van de auto zelf, noch van de airco een aantoonbare onderhoudshistorie.

    In reactie op: R12 of r134a? #17459281

    Dat kunnen ze wel zien ja maar ik doe liever eerst mijn huiswerk voordat ik er naartoe ga. In ieder geval mooi dat het R134a is, weer een kopzorg minder :D

    In reactie op: LET motorruimte shop #17459194

    Iets in die richting idd maar dan een paar tinten donkerder, in ieder geval bedankt voor deze shop alvast :wors
    De kap over de bougiekabels kun je die glanzend zwart maken op de witte letters na? Hieronder een foto voor een wat duidelijker impressie:

    http://spsautobody.com/yahoo_site_admin/assets/images/Pictures_097.12413020_std.jpg

    In reactie op: slotbout los krijgen?? #17453876

    origineel gepost door Gsifreak
    en wat je ook wel kan doen, is naar de garage gaan, die hebben van die speciale gripdoppen, die in de wielbout vastgedraaid wordt.

    Impact socket heet dat volgens mij officieel. Ik heb ook eens een slotbout gehad waarvan de kop dol was en die is door er een gewone bout op te lassen los gekomen.

    In reactie op: dikke calibra's topic #17331469

    Heeft iemand een idee wat de fabrikant van deze spoiler is helemaal bovenaan de kofferklep maar dan de versie zonder remlicht?

    In reactie op: 4×4 problemen #17454220

    Nou er is goed nieuws en er is slecht nieuws… het slechte nieuws eerst maar:

    – verdeelbak kotst olie uit de ontluchtingsslang en moet dus gereviseerd worden + nieuwe drukbol
    – stuurbekrachtigingspomp is luid en duidelijk overleden
    – koppelingspedaal staat aardig hoog dus koppeling/drukgroep/druklager is er ook aantoe (gezien de kilometerstand mogelijk nog de eerste)
    – het volledige restant van mijn spaargeld gaat op
    – ik moet een week lang met de bus naar het werk

    Het goede nieuws:

    – mijn spaargeld restant laat het toe om alles meteen in 1 keer te laten doen
    – het elektrische gedeelte van de 4×4 lijkt gelukkig in orde te zijn
    – de turbo is op een punt voordat ik de auto kocht gereviseerd en zou dus voorlopig probleemvrij moeten zijn
    – koppakking lijkt onlangs vervangen te zijn en de (KS700) kop zelf kon wel eens gereviseerd zijn zo brandschoon als hij er aan de zijkant uit ziet
    – als alle problemen verholpen zijn en ik hou me netjes aan het onderhoud dat alles nodig heeft heb ik hier in principe een hele goede auto aan op wat roestplekken na die aan de rechter achterkant erger lijken als aan de linker kant

    Met dank aan Hennie voor de goede zorgen ookal is hij nog steeds herstellende :thumbup

    In reactie op: KLeurcodes #17311077

    Ik heb net even bij mij onder de kap gekeken en dit staat er achtereenvolgens op het plaatje:

    E270 631 90

    Spectralblau dus :)

    In reactie op: Oschersleben 2009 4 t/m 7 juni #17448819

    Ik ben er nog nooit geweest maar het schijnt altijd een leuke meeting te zijn… heeft iemand misschien foto’s van hoe groot het daar is en wat voor sfeer er hangt?

    In reactie op: Show hier je Calibra #17302655

    Vandaag dan eindelijk een paar foto’s van mijn Cali turbo kunnen maken :wub
    Hij zit opzich nog goed in de lak maar wat je op de foto’s niet ziet is dat op een paar plekken toch de jeugdpuistjes voorzichtig aan het knabbelen zijn. Als ik van opzij de cilinderkop bekijk dan ziet die er zo schoon uit dat het er op lijkt alsof hij redelijk recent nog gereviseerd of vernieuwd is. Pics van de motorruimte volgen pas als ik die netjes op orde heb, momenteel moeten er een paar dingen gespoten en wat andere dingen op orde gebracht of vernieuwd worden :D
    Dingen die ik echt verdiend heb door ze op mijn oude Cali zelf in te bouwen en werkend te krijgen zijn de electrische raambediening en BC met buitentemperatuur weergave, plus het goede onderhoud wat ik hem netjes op tijd gaf.

    Oud en nieuw bij elkaar afgelopen zaterdag toen de oude opgehaald werd, was me nog een behoorlijk rotwerk om het standaard stuur er weer terug op te zetten :argue:fy1:argue

    “Was dat ding toch eens man!” ja I know, ik moet er alleen wel tijd voor hebben :o

    Hier nog even mijn voormalige beestje, gaat volgens de nieuwe eigenaar nog voor de APK in februari opgeknapt worden.. mis hem toch ergens wel een beetje

    Even later ging ze met de nieuwe eigenaar op weg naar dr nieuwe thuis… heel merkwaardig maar vooral gemengd gevoel heb je dan als je hem na alle tijd, moeite en geld met een ander weg ziet rijden… zou hij er even zuinig op zijn als je er zelf op geweest bent, zou hij even goed onderhouden worden als je dat zelf deed enzovoorts… je zult zeggen het is een levenloos ding maar het is toch ergens een beetje je kindje

    Fast forward naar gister morgen toen ik zowat het hele Autoglym programma bij een automaterialenzaak in de buurt gekocht heb á iets over de €100. Schijnt een nogal goede naam te hebben en met het Engelse koninklijke zegel van goedkeuring er op mag het ook wel, de velgen van mijn pa z’n auto zijn er in ieder geval vele malen beter schoon van geworden als met die rommel van Meguiars :o

    Getverdegetver wat een vuillak :kewlpics Je kunt trouwens gerust wezen die suffe stickers op de deuren gaan zeer binnenkort er af, die op het linker zijruitje weet ik nog niet

    Mag ik jullie voorstellen aan 2 nieuwe vrienden van me die echte blijvertjes zijn

    Goed wassen en flink schrobben en dan ziet het er even later (lees: deze foto’s heb ik vandaag genomen) zo uit, om door een ringetje te halen :wub

    Het kantoor met gek genoeg een facelift airbagstuur. Stoelen en achterbank moeten echt nodig een keer opnieuw bekleed worden vanwege de droogtescheuren maar ik ben voorlopig al blij dat de roest lang niet zo erg is, als ik het chassisnummer goed geïnterpreteerd heb is het een in Finland geproduceerde Cali

    Super he zo’n schuif/kanteldak, gaat vandezomer lekker touren worden :worsking:

    In reactie op: 4×4 problemen #17454215

    origineel gepost door Vectra16v
    Als hij al olie door je reservoir eruit gooit, is je bak het waarschijnlijk al aan het begeven.. Die bol moet je toch vervangen dus doe dat eerst eens. Kost rond de 200 euro bij Hennie Boomkamp..

    Dat is niet te hopen dat de bak het ook aan het begeven is maar goed, als het vervangen van stb-pomp en bol niet voldoende is moet ik nog maar iets van 1 of 2 maanden door sparen om alsnog de verdeelbak weg te brengen en dan is het hopelijk voor een hele tijd gedaan..
    Ik zou hem volgende week al na willen laten kijken maar de dealer waar ik altijd ga heeft pas in januari weer tijd, dus tot die tijd laat ik hem uit voorzorg zo veel mogelijk stil staan.
    Jullie zullen zeggen waaaaaa waarom ga je naar de dealer, nou als je aan je stageperiode vriendschapskorting overgehouden hebt bij het bedrijf waar je zo’n goeie tijd gehad hebt dat je maar besloot dat dit jouw merk ging worden… need I say more ;)?

    In reactie op: 4×4 problemen #17454212

    Vandaag hebben 2 mensen onafhankelijk van elkaar verklaard dat het wel eens de stuurbekrachtigingspomp kan zijn die het roots-blower achtige gejank wat ik bij draaiende motor hoor veroorzaakt (ik dacht zelf eerst dat dit de dynamo was). Hij lekt namelijk niet alleen bij de drukbol in de buurt maar de bovenkant van het stb-olie reservoir is ook nat.
    Makes sense to anyone?

    In reactie op: Airbags in Calibra's, vanaf welk jaar? #17457954

    origineel gepost door 2slow
    Zal idd van medio 93 / 94 zijn. Denk dat de V6-en altijd met (stuur)airbag geleverd zijn dat is dan zo vanaf 93.

    Kan het wel na gaan thuis.

    Als je wilt graag, ik ben hier toch wel benieuwd naar.

    In reactie op: Kleurcode kleppendeksel en d-riem kap? #17458004

    origineel gepost door a-manta-turbo
    dit heb ik ook al eens gevraagd maar helaas kwam er toen ook geen oplossing
    ik hoop dat je nu meer geluk hebt

    Een in gezonde staat verkerend exemplaar zou voldoende moeten zijn om een kleurstaat te kunnen laten doen, helaas zijn ze dat bij mij geen van 2en (kwa kleur dan he) :(
    De vraag is dan alleen of de spuiter er een originele kleurcode uit kan laten rollen… de spuiter waar ik altijd naartoe ga als ik iets nodig heb is belukkig bekend met Opels en heeft zelf een nog te restaureren GT staan, dus ik hoop dat hij me meer kan vertellen.

    In reactie op: Kleurcode kleppendeksel en d-riem kap? #17458003

    Alle gaarheid op een stokkie ik ben vergeten te vermelden dat het hier om een C20XE/LET gaat.. Gister laatste werkdag van 2008 gehad haha.

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17400692

    Heb een set nieuwe vloermatten en nieuwe vloerbekleding bij de dealer willen bestellen maar geen van beiden zijn nog te krijgen voor de Calibra turbo :(

    In reactie op: * #17453663

    *

    In reactie op: CV op afstandbediening #17457244

    Schema lezen en begrijpen moet nog wel lukken als alles duidelijk aangegeven is :D En netjes een krimpkousje over de soldeerverbindingen heen uiteraard. Je hebt ook van die kant en klare soldeerkousjes waar je alleen nog maar een aansteker onder hoeft te houden als de draden er in zitten en voila :P

    In reactie op: * #17453662

    *

    In reactie op: * #17453659

    *

    In reactie op: xf-10-rg #17457414

    “Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken XF-10-RG” volgens het RDW, dus ik vrees dat hij hemelen is :(

    In reactie op: 4×4 problemen #17454208

    Ja ok maar een verdeelbak reviseren gaat duurder uitkomen plus dat het een heel karwei is om die er onder uit te halen :)

    In reactie op: 4×4 problemen #17454206

    origineel gepost door 2000
    ik dacht dat als de hydraulische olie er uit komt, dat de drukbol stuk is.

    Pfoe dat zou mooi zijn :wors De bak zelf zag er inderdaad droog uit nu ik zo eens terug denk, dus dan zou dat goed kunnen kloppen want alleen in de buurt van de drukbol is het nat van de hydraulische olie.

25 berichten aan het bekijken - 3,901 tot 3,925 (van in totaal 4,032)