Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja ok, maar worden er dan dezelfde werkzaamheden uitgevoerd als bij Gema en zo ja hoe is het gesteld met de kwaliteit ervan (ik heb persoonlijk nog niet veel gehoord en gelezen over beiden dus alle info is welkom)? Is dat niet geheel toevallig dezelfde firma die gewerkt heeft aan die blauwe cali turbo met amper 600pk?
Als het een betrouwbare firma is die fatsoenlijk werk levert dan zie ik mezelf in de toekomst wel de boot naar Zweden nemen :)Hehe ok dan.. momenteel zit ik er aan te denken om een weerstandje te kopen om het signaal ver genoeg de kop in te drukken, is dit een fatsoenlijke oplossing en zo ja hoeveel Ohm ga ik nodig hebben of moet ik de frequentie meten en daar een paar berekeningen op los laten?
Of je kunt eerst uit jezelf snappen dat ik de jaren 80 bedoel toen ze net als nu bijna allemaal even vierkant en gelijkend waren
voordat je gaat kakelen :sleeping …
Kun je niet vergelijken met de jaren 50/60 toen ze allemaal nog grotendeels uniek waren net als in de 90er jaren.Maar goed, als die 2.0 turbo benzine daadwerkelijk die specificaties gaat krijgen dan mag ik wel Ford GT stijl gaan kwa mods en een chip + grotere intercooler monteren :D
origineel gepost door Mirage
Eenheidsworst? Dan zijn alle oude amerikanen ook hetzelfde zeker (ze hadden allemaal grote vinnen) en de jaren 80 ook (ze waren allemaal hoekig). Beetje onzin niet? Eerst beter kijken, dan oordelen.Ik heb contact gehad met de Nederlandse GReddy verdeler die me wist te vertellen dat Europese auto’s een hoogfrequent ABS signaal hebben waar dit bij Japanners laagfrequent is. Vervolgens werd ik doorverwezen naar Biesheuvel voor een oplossing van het probleem en daar zeiden ze dat ik een aparte pulsgever op mijn veerpoot erbij moet zetten.
Probleem is nu dat ik geen idee heb of ik stomweg de blauwe draad met een geschakelde plus moet verbinden en de bruine met de paarse draad op de turbotimer? In het bedradingsschema van de Calibra gaan beide draden eerst de ABS computer in waarna het als enkele draad verder gaat naar het dash en onderweg opgevangen word door een component met de aanduiding “P43 snelheidsmeter – elektronisch”, dus ik heb zo’n idee van niet…
Het zou zoveel fijner zijn als ik dit omslachtige proces niet hoef te doen en op de 1 of andere manier een omvormer los op de blauw/rode draad erbij kan solderen :hmmzJe zult zeggen ezel hou toch gewoon het timergedeelte wat kan jou die snelheidsweergave schelen, nou ik irriteer me er gewoon aan als het niet volledig werkend is :vertag
Niemand :o
Ik vind het idee opzich wel aardig, maar zolang ze niet wat meer knipogen naar het origineel maken (de strips onder de voorbumper in de bovenste foto bijvoorbeeld zijn wel geslaagd evenals het wat plattere design van de voorbumper in de onderste foto) kan ik het persoonlijk alleen maar de zoveelste oefening in eenheidsworst vinden zoals je tegenwoordig zo vaak ziet :(… in de jaren 90 hadden alle modellen en dan niet eens alleen binnen Opel tenminste nog een uniek design.
Tjuus dat is geen kattepis :o… toch maar even wachten met mijn Evo310 plannen en eerst het optische gedeelte voor elkaar zien te krijgen.
Zou het zoiets lulligs kunnen zijn als een kapotte vlotter in je benzinetank (omdat hij vooral in bochten deze mankementen vertoont), een brandstofpomp die op overlijden staat, poreuze benzineslangen of iets anders aan het brandstofsysteem?
Bovenstaand probleem is inmiddels opgelost, nu bestaat er nog 1 probleem en de turbotimer werkt volledig zoals het hoort: het ABS signaal wordt onderweg opgevangen door een component met de aanduiding “P43 snelheidsmeter – elektronisch” voordat het verder gaat naar de tellerklok en een aantal andere dingen, mijn vraag is waar kan ik dit component kopen?
Ik heb bij Biesheuvel een laagfrequente pulsgever besteld omdat ik buiten het hoogfrequente signaal van de auto zelf heen moet om de snelheidsweergave van de turbotimer in orde te krijgen, alleen moet dit uiteraard wel op dezelfde manier omgevormd worden.20 februari 2009 om 16:05 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466666Vanaf het ABS systeem gaat er dus een bruin/gele draad naar boven toe die onderweg een P43 snelheidsmeter – electronisch tegen komt en aanhaakt op een blauw/rode draad die van pin 3 op stekker X21 achter de tellerklok af komt, welke vervolgens gaat naar:
boordcomputer
radio
dual info display
startblokkering
wegtrajectsignaalBoordcomputer heb ik hem aan gelegd, timergedeelte werkt niet meer en ik krijg slechts kortstondig de juiste snelheid en verder laat hij vanalles zien.
Radio heb ik hem aan gelegd, timergedeelte werkt wel maar op het displaytje geeft hij geen snelheid weer.GReddy verdeler voor Nederland gebeld en nu blijkt dat het ABS signaal van Opel hoogfrequent is, terwijl Japanse auto’s een laagfrequent signaal hebben. Ik hang net op met Biesheuvel Autosport en zij sturen mij nu een laagfrequente pulsgever op die als het goed is wel moet functioneren, ik moet dan alleen even een constructie zien te fabriceren om hem op te hangen.
20 februari 2009 om 07:02 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466665Als die de gemiddelde snelheid intern berekent aan de hand van een signaal wat daar aankomt dan wil ik graag weten welke kleur draad ik moet hebben :)
Anders hoop ik dat er alsnog een snelheidsdraad op de radiostekker zit…. in het schema heb ik net gezien dat er zich ergens een snelheidsmeter moet bevinden die tussen de ABS en de tellerklok zit maar helaas staan er bij de draden geen
kleuren.
Ik moet trouwens ook nog weten of er op de radiostekker een voor een lichtbron (verlichting meters) bruikbare draad zit of dat ik naar mijn lichtschakelaar toe moet, dan kan ik dit weekend alvast een begin maken met het volgende projectje :) Ik meen onthouden te hebben dat dit een grijs/groene draad moet zijn, deze heb ik gespot op de radiostekker?Als dit mijn auto was had ik er al lang achteraan gegaan waarom het zo lang duurt.. ok het kan gebeuren dat er 1 of 2 dringender klussen tussendoor komen, maar zo lang als je nu al moet wachten heb je meer dan genoeg geduld gehad lijkt me.
18 februari 2009 om 19:02 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466663Het wordt nog gekker… volgens het electrische schema gaat die draad naar H39 – luidspreker, linksachter :wtf
Mooie auto die Turbo cabrio, alleen moet niet de druckspeicher vervangen worden maar de bak gereviseerd (oplichtend 4×4 lampje). Motorruimte is poepie netjes zo te zien daar kan ik een voorbeeld aan nemen :wub
En ik maar denken dat dit alleen een kwaaltje van de C20NE was :)
origineel gepost door Nick(GSI)
even je stappenmotor schoonmaken17 februari 2009 om 11:00 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466662De blauw/rode draad was het niet en de groene wel…MAAR DAN ACHTEROP DE *#!&? RADIOSTEKKER IN PLAATS VAN DE ECU :jerry
Daar moet ik geen schade auto van tegenkomen op de sloop anders gaat er wat leuks gebeuren in de hoop dat het op een F28 bak past :D
Wil jouw auto die ken ik maar je was het niet, bovendien zit jouw werk op tradeport als ik het goed onthouden heb en niet daar bij De Sondert ;) Degene die ik gezien heb was volledig rood op de kleine koffervleugel na en voor zover ik kon zien volledig standaard.
Geen idee of de beste man bij dit bedrijf gewerkt heeft, maar tijdens het installeren van de turbotimer dit weekend vond ik tussen de bestuurdersstoel en de middenconsole een aansteker van Internationaal Transportbedrijf Stralin BV met vestigingen te Zwaagdijk, Lisse en Douvrin.
Volgens Google bestaan ze nog en komt het telefoonnummer overeen :D Opelkadetje, gaat er nu misschien een wat luider belletje rinkelen?I want BBS too maar dan de Le Mans als die in een passende ET waarde geleverd zou worden :cry…
Ziet er alvast mooi uit zo, heeft Niels inmiddels al iets gevonden om de verdeelbak voor te bereiden op 450pk? Al progress met de motor en andere werkzaamheden?
16 februari 2009 om 17:20 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466661origineel gepost door CarloAstra
de dunne blauw rode draad moet je hebben voor snelheidssignaal, en groen van de ontsteking is de toerental draad.Een vraag zodat ik er wat meer verstand van krijg, waar komt deze vandaan?
Als ik het schema er op nakijk gaat die naar een hokje met “731 WEG”, en bij de ABS gaat er een zelfde blauw rode 0,5 kwadraat naar de sensor rechts achter… houden deze 2 verband met elkaar of komt die van de radio ergens anders weg?Mijn eerste gok is zoals je zelf al aangeeft “die rubberen stoters ofzo” :P
Anders moet je met het raam helemaal omhoog even die 2 schroefjes (uit mijn hoofd gezegd 13mm dop anders 12 of 10) los draaien waarmee het raam aan het mechanisme zit: hier moet je het hele zaakje afstellen. Het kan een heel gepriegel zijn eer hij zit zoals je wil.Rode Calibra met zwarte kofferklep spoiler in Blerick ongeveer ter hoogte van die motorenzaak daar bij de stoplichten waar je rechtsaf richting het spoor gaat, zaten 2 mensen in.
15 februari 2009 om 16:00 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466659:vertag is ontvangen maar ik word er nog geen wijs uit helaas. Daarnet nog even geprobeerd wat de dikke en dunne rood/zwarte deden maar dat liep op niets uit en leverde alleen op dat de blauwe draad niets lijkt te doen, ook niet als ik deze op 15b erbij doe die tijdens het starten zijn spanning kwijt raakt.
De groene zit dus blijkbaar wel op de juiste plek dus wordt het uitzoeken hoe de accessoirestand geregeld is?15 februari 2009 om 13:01 In reactie op: Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie #17466657(50) heb ik vandaag maar links laten liggen bij het afmaken van de rest van de turbotimer installatie. Het maffe is alleen dat als ik zoals de handleiding voorschrijft bij lopende motor het contact uit zet de turbotimer zelf ook uit gaat… contact uit bij stilstaande motor doet het apparaat het zoals hij zou moeten en herkent hij het handremsignaal wel.
Ik neem aan dat ik dan een verkeerde draad voor het snelheidssignaal te pakken heb en ik het ergens anders als bij het tacho singaal moet zoeken? Zo ja waar moet ik dan wel mijn signaal vanaf pakken? Het idiote is dat ik volgens de handleiding een snelheidssignaal van de ECU af moet pakken, zou ik dan misschien toch de verkeerde terminal te pakken hebben ofzo :hmmz
Of toch de 2 ontstekingsdraden verkeerd verbonden? -
AuteurBerichten