Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik kan alleen spreken van inbouw ervaring met een Calibra (inclusief 3 kabelboomgedeeltes) en weet dus niet of dit bij de Corsa B in principe hetzelfde ontwerp is, maar zo ja dan zou er wel degelijk een “regelkast” aanwezig moeten zijn die ook wel Kiekert genoemd word.
Hierin zijn zowel de aansturing voor je centrale vergrendeling (component K37) als die voor je electrische raambediening (S37) gelocaliseerd. Wat jij nu dus moet gaan uitzoeken is of deze regeldoos aanwezig is en zo nee dan moet je het even laten weten hier in het topic. Bij een Calibra zit deze aan passagierskant rechts in de voetruimte achter een paneel, hopelijk is dit bij een Corsa B het zelfde.Of je er zo mee door de keuring komt was ik ook wel benieuwd naar… wat ik me ook nog afvroeg is hoeveel cellen een standaard Opel katalysator heeft?
Voor mijn auto moet ik in de toekomst nog een leuke uitlaatlijn samenstellen die een leuk geluidje produceert en goed is voor het vermogen, dus wat achtergrondkennis is natuurlijk nooit weg zodat je beslagen ten ijs komt :)En als je nog de oudere zwarte tellerbak hebt dan doe je het gewoon zo :D
Een beetje loshalen kun je vergeten, de kabels die aan de schuifknoppen vast zitten zullen ook los moeten komen anders krijg je het ding voor geen meter naar je toe. Om bij de schroeven te komen moeten je klokje of boordcomputer en de lijst net onder je tellerklok los, de schuifknopkabels zitten met clipjes vast en zijn met een beetje geduld goed los te krijgen.
*
Idd :)
In je kachelbedieningsunit zit welgeteld ÉÉN lullig armetierig pestlampje dat de rechter kant aardig onderbelicht laat, dus het kan zijn dat die de geest gegeven heeft. Zijn de lampjes van je schakelaar nog wel heel?
1llusion bedankt voor de uitleg, ik wil inderdaad de bolletjes voor leds vervangen :thumbup Kan ik ze verder zo op hun plaats solderen of moet er nog meer voorbereidend werk gebeuren? Waar er lampjes in een fitting zitten die op zijn plaats schroeft hoe moet ik het daar aanpakken?Ik heb uiteindelijk toch maar de sensoren omgewisseld en het lampje op mijn dash blijft uit omdat het stekkertje niet langer met het meetinstrument wat het signaal door moet geven verbonden is. Rest mij nog de minimale oliedrukwaarde in te stellen via de peak-recall knop en de functie blijft alsnog behouden :)
Op wat voor aantal kan ik hem het beste instellen?
Hoeveel cellen hebben die van HJS, Simons en Lexmaul?
Helaas niet aanwezig omdat we dan de verjaardag van mijn pa vieren :)
Ok nog 1 vraagstuk waar ik mee zit.
Op de standaard sensor zit slechts 1 draadje en die gaat volgens Niels B naar het waarschuwingslampje in de tellerklok. Ik heb zo’n akelig gevoel dat ik deze niet zomaar aan kan sluiten op de signal output draad van de STRI sensor omdat het lampje dan permanent gaat branden? Of zitten de grenswaardes voorgeprogrammeerd in de sensor?
Dit zijn de op de STRI sensor aanwezige draadkleuren met hun betekenis:Red – Supply Voltage (5Vdc)
Black – Ground
White – Signal Output Wire (output in Vdc ranging from 0.5 ~ 4.5Vdc.)Moet ik er vanuit gaan dat als er een grenswaarde overschreden word de massa draad een stroompje naar het waarschuwingslampje gaat sturen waardoor dit gaat branden? De waardes van de signal output draad komen die een beetje overeen met die van de standaard oliedrukschakelaar?
Het is inmiddels al opgelost, heb gister door degene die mijn oude auto overgekocht heeft (hij werkt bij een CNC freesbedrijf) 2 mooie op maat gemaakte verloopnippels met onderling verschillende maten laten frezen. Vandaag waren ze al klaar en liggen hier nu naast me :D
Ik wist helaas nog niet hoe ver de M14 kant in de oliepomp komt te zitten dus dat gedeelte heeft hij voor de zekerheid 22mm lang gemaakt zodat er altijd nog wat af te zagen valt.
Morgen of anders dit weekend even de brug op bij mijn werk en dan gaat het absoluut goed komen.origineel gepost door Big Sexy
origineel gepost door black champion
geloof dat er vorig jaar rond de 80 auto’s waren maar zeker weten doe ik het niet is over het algemeen wel een druk en goed bezochte meetingwas het vorig jaar niet slechter weer en daardoor wat mindere opkomst?
Dit meen ik me ook te herinneren, maar ik dacht dat dit alleen in de ochtend zo was en dat in de middag de zon weer ging schijnen.
Mooie update, lekker bezig zo te zien :thumbup Inderdaad jammer dat ze bij de originele constructie niet wat netter te werk gegaan zijn maar dat moet afgaande op de foto’s goed komen.
Je zegt dat er nog genoeg laswerk aan zit, welke delen zijn er dan ook aangetast door roest?Exact dat probleem zit ik dus ook mee in mijn maag, ik moet een STRI oliedruksensor met 1/8PT draad op de plaats van de standaard sensor zien te krijgen. Wil ook eens wat leuks op mijn auto hebben, kan gelijk net als met de meterbehuizing de custom route weer op gaan :swear
In ieder geval dank voor deze gegevens hier kan ik wat mee :thumbupJoh je meent het :D
Zou leuk zijn als er nog een glaasje los te bestellen viel waarvan de sticker met Engelse tekst is maar daar zit dan zeker een BC aan vast :vertag
Het werkt prima inderdaad, was alleen benieuwd of er mogelijk verbeterde software beschikbaar is :)
Die impulsen voor de BC waar je het over hebt komen die van het ABS systeem af zodat de BC de gemiddelde snelheid kan berekenen en wat is de betekenis van dat getal? Hoe kom ik achter de laatst uitgegeven softwareversie voor een C20LET BC zodat ik die met de mijne kan vergelijken om te zien of hij een update nodig heeft?
Mijn werkplaats is hier voor het huis of op de oprit haha dus veel valt er niet te showen. Als er echt iets nodig is kan ik terecht op de brug bij mijn werk, misschien dat ik daar de komende tijd een foto van kan maken.
Kan iedereen gelijk zien hoe ik alles lekker zelf ingericht, schoongemaakt en (de werkbank dan) geverfd heb :DIs makkelijk te vervangen en duurt niet lang, bij mijn vorige cali moesten er ook nieuwe op en de as bleef er inderdaad gewoon onder zitten :thumbup
Even deze link aanklikken, onderaan kun je kiezen tussen Engels of Zweeds:
http://www.maxxtuning.se/index.php?id=0&lang=EN
Hier de pagina van het beestje zelf :wub
http://www.maxxtuning.se/index.php?id=70
Shit hee, 8400 Zweedse kronen komt daadwerkelijk neer op €749,19 als ik wisselkoersen.nl mag geloven :o En de duurste van 9800 kronen vertaalt zich naar €874,05 :o
Weet maar van mij mee dat ik een keer een vakantie daar naartoe plan als er genoeg geld is voor de VMAX goodies :worsDan vind ik de jaartallen plus informatie die hier staan knap verwarrend gezien een C20LET niet binnen de juiste Euro norm valt (http://www.milieuennatuurcompendium.nl/indicatoren/nl0388-Wegvoertuigen-naar-milieuklasse.html?i=16-102):
Ik heb begrepen dat ze in Duitsland zelf een aardige slok goedkoper zijn. Even een mailtje vooraf naar de Nederlandse afdeling van de TUV sturen met de gegevens van je auto en ze kunnen je precies zeggen welke sticker je nodig hebt. Dit is het mailadres wat je moet hebben:
Ik had namelijk eerst met mijn auto naar Düsseldorf gewild maar de trein was me uiteindelijk toch wat makkelijker :P Had ik wel met de auto gegaan dan had mijn Cali turbo in ieder geval een groene sticker gekregen.
Vanzelfsprekend even komen koekeloeren hier :thumbup Hopelijk komt me dit keer geen ouwe vent als een blinde de rotonde op rijden net als vorig jaar :hmmz
-
AuteurBerichten
