Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Pastra
bij mij precies andersom:o
Bij het starten loopt ie 600 700…in de shoke-stand, en als ie een beetje warm is stijgt ook het toerental…
Echt K U TGevalletje kapotte sensor die vervolgens omgekeerde waardes aan je computer doorgeeft?
Welke van de 3 draden was het nou :)?
Kun je niet beter de kleine resterende puntjes ook nog opknappen en proberen er meer voor te vangen? Zal tegen die tijd vast iemand zijn die een goede astra f gsi wil hebben.
origineel gepost door rallyastra
origineel gepost door geert666
nou is de auto 3x zoveel waard met die remklauwen eropCorrectie 4x heb er ook een gepoedercoat kleppendeksel op gezet :vertag
@ jeroen
Dorpels zijn helemaal hard linker scherm heeft 1 klein blaartje rechts is er wat erger aan toe. Ach tis ook voor tijdelijk, dit dat ding dit jaar ff goed gebruiken op de Nordschleife daarna ga ik hem slopen. Maar voor 800 euro mag ik niet klagen :vertag
7 april 2009 om 16:59 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374891Ziet er idd perfect uit, superstrakke auto zo. Alles op een nette manier afgewerkt en ingericht :thumbup Hier mogen we wat mij betreft een voorbeeld aan nemen.
Super, bedankt :wors Spanrol kan ik zo te zien maar beter van boven los halen.
Sommige sloperijen verkopen auto’s aan particulieren of handelaren als er om de 1 of andere merkwaardige reden toch nog wat mee te beleven valt en er dus nog een kenteken aanwezig is, kortom als hij daadwerkelijk in Arnhem gestaan heeft dan is de kans groot dat hij inderdaad naar iemand is gegaan die hem voor de onderdelen wilde hebben waarna het kenteken vernietigd is.
Zo heb ik een keer een Corsa B opgeknapt die bij een sloperij te koop aangeboden werd, deze rijdt inmiddels nog wel rond bij de huidige eigenaar.Ok.. vanmiddag ben ik nog een keer extra rond wezen touren om wat meer symptomen naar boven te halen met 4×4 zekering er nog in. Het gebied waar het verdeelbakslangetje op gericht is blijft iedere keer dat ik onder de kap kijk droog maar toch komt er af entoe de geur van hydraulische olie door de ventilatieroosters heen, iets wat zich pas voordeed na die luide knal.
Verder hoor ik op volstrekt willekeurige momenten als de auto stil staat en het gas op een normale manier ingetrapt word de stb-pomp net zo’n geluid maken (van een met het toerental samen oplopende sterkte) als toen de vorige 100% kaput bleek, dit was al aanwezig voor de luide knal.
Op andere momenten wordt het bovenstaande afgewisseld met een eveneens op willekeurige momenten optredend gepiep en geknars wat als ik mijn oren mag geloven bij de drukbol vandaan komt en na de knal pas te horen was.Ik heb de auto sinds die merkwaardige loeiharde klap nog niet op de brug kunnen hebben om hem van onderen te bekijken.. ABS heb ik wel uitgelezen en het is geen harde code die het lampje op spontane momenten op laat lichten, een verschijnsel wat zich eigenlijk al voordoet sinds de rit huiswaards vlak na aankoop.
Aardig verwarrend dit allemaal ik weet het, maar zelfs voor mij is de logica zoek :( Zouden de magneetschakelaars aan het overlijden zijn?EDIT: daarnet in de pauze even naar de spanning van de multiriem gekeken en ik kan deze een beste hoeveelheid naar me toe halen wat de willekeurig optredende geluiden zou verklaren… kan het zijn dat de spanrol al niet meer goed was en met een behoorlijk harde klap aangaf dat hij besloten heeft om de pijp aan Maarten te geven, is er ergens een steentje tussen gekomen of is er iets anders vast geslagen (dynamo is hoorbaar maar de poelie loopt wel mee met de rest)?
Direct onder de drukbol is het trouwens een klein beetje nat van iets wat aan het zweten is, maar de boel is niet zeiknat.Vandaag nader onderzoek gepleegd, er komt geen hydraulische olie uit het slangetje en het vloeistofniveau is nog wat het zijn moet, auto lijkt weer enigszins normaal te rijden.
Wel blijf ik dezelfde trillingen voelen waardoor ik nu hoop te kunnen zeggen dat het een homokineet zou kunnen zijn, gerust ben ik er allemaal niet op omdat ik werkelijk een enorm luide rotklap hoorde toen ik in een stapvoets tempo van de parkeerplaats af reed… schrok me verdorie amper dood :o… mijn pa zei dat het mogelijk een steentje geweest is dat met een noodgang ergens tegenaan schoot.
Het vreemde is, toen ik de turbokap er even af gehaald had en tussen het slangenwerk door keek aan de ontstekingskant van het gasklephuis zag ik een klein plasje liggen in een kuiltje direct onder de brandstofslang, maar toen ik mijn vinger er in dipte bleek dit motor olie te zijn. Ideas anyone?Dat is idd een sterk argument om het niet te doen.. wel jammer, daar gaat de fun :P
Waarom nou weer niet, insecten happen is toch lekker :jerry Kentekenplaten er op en gaan met die banaan.
origineel gepost door tuned_tigra
proefritje doe ik nog niet.. zit geen voorruit in haha:jerryIk vrees van wel tenzij ik mijn baas doodlief aankijk om nieuwe banden :cry Het volledige restant van mijn spaarcenten is naar de verdeelbakrevisie/koppeling gegaan en tussendoor zijn er op gebieden buiten de autohobby ook nog een paar “leuke” onvoorziene betalingen bij gekomen, nu ik daarvan weer een beetje bekomen ben is het tijd voor de overige aanmerkpunten.
Overigens excuus voor het verkeerd onthouden van de uitleg.origineel gepost door gto-tje
heb er geen fotos van,auto is nog steeds standaard aan de buitenkant.hij staat te wachten tot er hier iets meer tijd is,en dan wordt hij verbouwd.mocht je in de buurt van axel zijn ben je altijd welkom voor een bakkie koffie en te kijken naar de calibra. adres is …… groetjes edwardMet alle respect maar ik zou als de bliksem je adres weg halen en via u2u doorsturen, nu geef je mogelijke dieven een gratis wegwijzer naar waar de auto staat!!
Geinig project, zo heel veel d kadetts laat staan stationwagens zie je tegenwoordig niet meer rond rijden dus ik ben benieuwd naar je eindresultaat en wat voor motor er in komt :wors Leuke V6 zou hem niet misstaan denk ik :kewlpics
origineel gepost door mayhem
die obd spammail die over t forum is verspreid zeker?Precies ja, en @black champion: omdat het over Opel software zou gaan heb ik het maar op een zo discreet mogelijke manier hier neergezet zonder namen te noemen.
Voor hetzelfde geld wilde de verspreider zich gewoon niet bekend maken bij het rondmailen van iets nuttigs, maar dit kan ik dus gewoon als spam weg flikkeren?
Ik had zo’n gevoel dat het iemand van dit forum moest zijn en wilde hem daardoor niet meteen weg gooien.Kijk, hier wordt goed werk verricht! Altijd leuk om te volgen als er blikwerk aangepakt moet worden. Mooie velgen ook die Gran Turismo’s :thumbup
Super mooie Cali, ik had hem ook al een tijdje gevolgd op Marktplaats en dacht er nog even over om er zelf naar te gaan kijken. Als ik me de advertentie goed voor de geest haal waren er maar een paar kleine mankementjes aan?
Zeker niet onverdienstelijk! In voorgaade jaren meen ik me lagere plaatsen te herinneren dus er zit vooruitgang in.
*
Vanochtend een witte Corsa A 1.3 GT inclusief standaard spoiler en stickerwerk, ging van de stoplichten bij afslag Venray richting Venray zelf. Zo eentje was dacht ik vrij zeldzaam?
28 maart 2009 om 17:28 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470523Mijn mond valt hier helemaal open van bewondering :o Superstrak spuitwerk zo te zien, je pa kan er wat van :thumbup!
*
Ai dat is sneaky, op de Youtube filmpjes viel mij geen rolverschil op waardoor ik dacht dat ze de verdeelbak op permanente 4×4 omgebouwd hadden. Met meer aandrijving naar achteren toe kom je dan op een punt dat je net zo goed de voorste aandrijfassen er onder weg kunt halen en de bak daarop om moet bouwen :hmmz
Dat wordt voor mij dus uiteindelijk Gema ipv Zweden als dat werkelijk zo is, dragracen vind ik ook wel leuk maar is wat mij persoonlijk betreft niet het enigste wat er te beleven valt…:jerry dat ken ik… mijn bestuurdersstoel wilde maar niet ver genoeg naar voren komen, wat bleek nou toen ik de middenconsole los had tijdens de installatie van mijn turbotimer, er zat een aansteker in de weg met daarop vermoedelijk de naam van het bedrijf waar de vorige eigenaar werkte. Aansteker weg gehaald (zat nog genoeg vloeistof in ook) en als “lucky charm” in mijn broekzak gestopt, stoel ging weer van zijn plek zoals het hoorde.
Klinkt als een nogal mooie Cali, heb je misschien ook wat plaatjes bij het praatje :thumbup?
Ik weet zelf niet waar hij momenteel verblijft, maar vul je kenteken hier eens in dan kom je in ieder geval wat meer te weten: -
AuteurBerichten
