Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ik hem goed hoog opkrik aan de expansievat zijde. dan hoef ik in wezen niet aan de inbus te komen? Omdat lucht omhoog kruipt wil het bij het expansievat erweer uit?! (zet uiteraard wel de auto aan, kachel op warm, ventilatie op 1)
5 juni 2012 om 18:59 In reactie op: Nieuwe aanwinst: Omega-A Station 3.0 24V C30SE Nieuwstaat #18030742Prachtige auto met leuke opties. Veel rijplezier.
Ben zelf ook nieuwe starter nodig voor een 30e. Kwam deze tegen:
http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/bosch-0-986-010-690_g2_a0300!986!010!690.html?select” onclick=”window.open(this.href);return false;
Niet erg duur lijkt me, en heb je wel een nieuwe. (2de hands weet je ook nooit hoelang die het volhoudt) Of is dit een ‘slappe’ starter?
Het rood/zwarte draad stuurt ook gewoon 12 volt naar de startmotor (stuurdraad, als je contact op starten zet). alle bedrading is dus in orde.
Zoek dus nu een betere startmotor (een24v zou sterker zijn aldus GSE)
Heb deze gevonden:
http://www.ebay.de/itm/ANLASSER-STARTER-OPEL-SENATOR-3-0-E-2-6-I-24V-NEU-/170834538044?pt=DE_Autoteile&hash=item27c6882e3c” onclick=”window.open(this.href);return false;Of is er nog een betere? Graag zie ik een link tegemoet van jullie.
De stekker op de startmotor voelt niet echt solide aan, zal deze binnenkort vervangen en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.
Vind het wel raar dat de zwarte en rode draad samenkomen in één enkele stekker die vervolgens op de startmotor gaat, maar dit zal wel zo horen?
Dankje voor de verwijzing in dat topic.
GSE zei:
Neem een 24 startmotor…Is een bekend probleem,dat starters te zwak zijn,ik had dit probleem ook bij mijn 0.4mm gevlakte kop,toen ging die starter kapot en heb ik een andere gepakt en die is wel goed..
A2 heeft hetzelfde probleem.
Serie 30E starters zijn gewoon zwak te noemen.
24V starters zoals mijn broer op de 24V heeft zitten zijn veel sterker en gewoon om te zetten op een 30e.Dus deze past probleemloos op mijn 30e?:
http://www.ebay.de/itm/ANLASSER-STARTER-OPEL-SENATOR-3-0-E-2-6-I-24V-NEU-/170834538044?pt=DE_Autoteile&hash=item27c6882e3c” onclick=”window.open(this.href);return false;Ligt idd niet aan de minpool, dat dacht ik eerst omdat na het af-en-op koppelen hij meteen starte, maar was dus in die tijd kennelijk al afgekoeld.
Koud start hij altijd! er staat ook spanning op de startmotor de rode dikke kabel, als ik hem wil starten (ook als die warm is) maar doet dan niets.
Je ziet wel het voltage lichtjes zakken (gemeten bij de startmotor) als je de auto wil starten met warme motor.
Maar verder hoor je alleen de benzinepomp zoemen/draaien. Dus alleen met warme/hete motor wil die niet starten..Warme motor heeft niets te maken met het contactslot, die temperatuur blijft gelijk ookal is de motor warm. Probleem moet dan wel in de startmotor zitten lijkt me?!
Er zit nu een 55 AH accu in, is dit voldoende voor deze auto? (wat zit er origineel in?)
Heb de lampjes al bij langs gelopen, deze gaan keurig uit. Ga binnenkort de zekeringen 1voor1 eruit halen en dan lekstroom meten.
Die bosch pomp vind ik alleen nieuw voor cirka 150 euro. (winparts)
http://www.winparts.nl/721/motor/brandstofsysteem/inspuitpomp—vacuumpomp—brandstofpomp—rep-set-/0178149/brandstofpomp” onclick=”window.open(this.href);return false;Op ebay vind ik er 2 (en die zijn geen 30 euro):
ebay.com search: fuel pump opel senator, of doe ik wat verkeerd?
De pomp is toch duidelijk hoorbaar, je hoort hem echt draaien/zoemen/ratelen. Kan hem beter uit voorzorg vervangen.
Hebben jullie links waar ik het kan kopen?!
maat is m10x1.0 achter.
wil morgen dus de remcilinder gangbaarmaken,reinigen.
Kan dit zonder meer uit elkaar gedrukt worden d.m.v. het rempedaal. en terugpersen met een lijmklem bijv.?
Of moet dit al draaiende teruggedrukt worden…?
na die tijd nog ontluchten (als je de zuiger eruit laat drukken lekt die ook olie neem ik aan.)
De geleidepennen zijn wel gangbaar (gemaakt) Denk dat het in de remzuiger zit, zal de zuiger morgen even proberen gangbaar te maken.
Hij trilt niet met remmen in het stuur.
Remklauw kan niet terugkomen, de remzuiger wel?! die bedoel je neem ik aan. Remklauw zit gefixeerd(niet dus) op 2 plekken geleiderpennen die heb ik ook gepolijst en gevet.
En hij was idd wel lichtelijk zwart geworden maar niet blauw. En als ik hem met mijn hand ronddraaide na het schoonmaken liep die ook niet aan op 1 bepaald punt (dus was die ook niet bijster krom)
probleem al opgelost.
Heb de bouten nagetrokken met me momentsleutel.
Linksvoor bleek echt ZEER los te zitten, niet gezond meer.
Had ze in oktober nog netjes allemaal vastgezet met geeikte momentsleutel op 115 NM.
Kennelijk is natrekken nog niet zo gek.
Over welke deurgreep heb je het, neem aan de deurgreep buiten?
edit: Ja ik snap wat je bedoeld. op de stang van de deurgreep buiten zit een witte stelschroef, heb deze al maximaal uitgedraaid zodat hij het slot dieper indrukt. Maar hij doet nog steeds niets. Heb ook getest op de normale stand, hij doet echter niets.
Probeer met sleutel omdraaien van de cilinder, gecombineerd met aan de deurgrepen trekken en dan de deur naar buiten duwen. Maar hij blijft echt in het slot zitten.
@robert_corsa wrote:
haha, turbo is veelste veel vermogen voor die cabrio.
een 2.2 gaat al net aan :jerryals je een 1.6 8v gewend bent wel ja :P
is idd vaak te kort.
Heb het zo opgelost:
Stukje metaal onder het mechnisme geplakt onderzijde motorkap, zodat hij niet tever terugzakt.Dankje voor de info. Zou nu graag de exacte maten willen weten zoals aangegeven in post 1.
Ik heb het gevonden, het is de verbindingsstang tussen de stabilisatorstang en de veerpoot.
Hier zit duidelijk speling op rechtsvoor, linksvoor niets.
Nu heb ik dit onderdeel besteld, maar met hoeveel NM moeten die 2 bouten vast?
En moet ik ze pas aandraaien als de auto in de ruststand staat (dus wielen aan de grond, heb ik nl. veel over gelezen op internet) ?
Even voor de goede orde:
Gasklephuis is brandschoon!! na schoonmaak kreeg ik dus pas problemen. (eerst reageer hij niet eens op gas geven, dat heb ik zelf hersteld zie startpost)
Stationair draait hij nu 1100 toeren, en motorstoringslampje brandt.
Dus gewoon ecu/gaskleppositiesensor resetten bij de VOD?
Typisch Opel (ecotec).
Z18XE heeft erook last van (electrisch gas)
Reageert net een tikkie te traag op het gas, is opzich niet fijn.
Naar mijn weten kan je de gasrespons niet veranderen…
[rquote=1859379&tid=141914&author=The Undertaker]Is het eigenlijk aan te raden om je wielbouten om de zoveel tijd te vernieuwen?
Ik heb een zomer en winterset, 2x per jaar gaan de bouten los en weer vast op 110Nm met een momentsleutel. Banden vervang ik voordat ze er weer op gaan, wissel ze van achter naar voor en omgekeerd en dan 1x in de 2 jaar een nieuwe complete set.
[/rquote]
Opzich zou ik zeggen; JA.
Die van mij knalden zo kapot bij aantrekken, dat wil je niet hebben bij rijdende auto. denk wel dat ze moe worden op geven moment en aangetast worden door zout etc.
Maar bij anderen gaat het 20 jaar lang goed…
Heb de rest niet nagetrokken omdat die mogelijk ook knappen. Wel klote, misschien zit het hem wel in de momentsleutel dat hij te vast word gedraait.
Ik koop gewoon 20 nieuwe bouten en leen momentsleutel van een maat. Dan weet ik zeker dat het goed gaat en niet onder het rijden losgaan.
Eruithalen moet dus wel lukken kennelijk, anders lassen we er wel een moer op o.i.d.
[rquote=1853077&tid=141417&author=Baas J.]Nee er moet roze in. Is nl speciaal voor alu bedoeld.
[/rquote]Op die blauwe van eurol staat:
Koelvloeistof geschikt voor alle scooters,bromfietsen,motoren.en diverse auto;s
Beveiligd tot -26 celcius
Geschikt voor alluminium koelsystemen en radiateurs.
Kleur blauw
-
AuteurBerichten