infineonz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 139)
  • Auteur
    Berichten
  • Dealer heeft vast wel een opel staan met dezelfde motor/gasklephuis.

    Zet het gasklephuis ff over en je weet het zeker.

    In reactie op: EGR op Senator 30e? #18109905

    Leiding grotendeels dichtgeslibt, maar op deze manier kan ik het evt nog weer aansluiten.
    En bovendien heb je nu nog meer (bewegings)ruimte om het blok heen ;)

    In reactie op: EGR op Senator 30e? #18109903

    vacuumslang afdoppen dmv overmaats stukje draad of bout
    2x blindkap op aanslutingen

    In reactie op: Tankslangen Opel Senator 3.0E #18114281

    Dankje voor de info, kan ik mooi de slangen via me werk regelen.

    Weet je toevallig ook dikte van tank naar benzinepomp? meende dat dit 16mm was..?

    In reactie op: Bobine voor Senator 30e welke? #18110994

    De stekker zat ook niet diep genoeg op de bobine kwam ik achter en heb alle accukabels vervangen, sindsdien niet meer gehad.
    Kabels zijn allemaal schoon en vrij nieuw.

    Zie het nog even aan, als het terugkomt verdenk ik toch de bobine of evt die module. Auto rijdt op benzine.

    In reactie op: Tankslangen Opel Senator 3.0E #18114276

    Die manier van Ghanz is ideaal als er geen rare maten van slangen zijn. Wil niet dat ik alles los heb liggen dat niemand die vage maat slang heeft. Maar pak de tank er wel keer onderweg wanneer ik auto niet nodig heb, maar het makkelijkste was dat iemand wist hoeveel MM ze zouden zijn, kon ik het alvast inkopen.

    In reactie op: EGR op Senator 30e? #18109900

    Had hem bij mijn omega mv6 ookal afgedopt, binnenkort bij de senator dus ook maar.

    Je wilt altijd zo koud mogelijk lucht hebben, doe je er weer uitlaatgassen bij, erg handig. :wtf

    En dan nog niet te spreken over de vervuiling.

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098032

    Samengevat moet ik dit dus doen:
    * CV module aansluiten op CV unit (die zit rechts bij dashboardkastje of vlakbij zekeringkast)
    * Aan achterzijde van drukknop om de kofferklep te openen die draden doortrekken naar de CV module kofferbakaansturing (met relais tussen de draden, welk type relais heb je gebruikt en kan je toelichten hoe je dat hebt gedaan?)
    * Mogelijk nog knipperlicht aansturing aansluiten of is dat geen doen?

    Waar hebben jullie dat spy kastje geplaatst trouwens?

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098029

    Is wel het makkelijkste dat je maar 1 sleutel hebt, anders heb je weer een AB met losse sleutel.
    Probeer eerst zon AB incl. sleutel, indien dat snel gammel wordt doe ik wel AB met losse sleutel.

    Kofferbakopener is idd wel stoer op zon oude auto. Ik heb zon knop links van de stuurkolom zitten dan opent de kofferbak ook.
    Alleen de koffer gaat niet volledig open omdat die veren te zwak zijn, heb jij de veren aangepast?

    En omdat ik zon knop heb kan ik de kofferklep opener ook vrij eenvoudig aansluiten lijkt me of heb je dan weer extra module nodig?

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098027

    Thx voor de heldere info.

    Wil nu een setje bestellen alleen je hebt vrij veel merken en soorten. Wil een kwalitatief setje hebben, dus geen rommel.

    http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV004″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Of weten jullie wat beters?

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098023

    Als ik de bijrijdersdeur op slot doet gaat alles mee, heb dus wel 1 relais denk ik.

    Waar kan ik dat relais precies vinden waarop ik de AB-CV systeem op aan kan sluiten?

    Gaat om een Senator A2 3.0E 1986.

    In reactie op: Binnennaaf achterzijde monteren #18081995

    Met goed heet maken wou die er nog niet makkelijk op.

    Toen met zware lijmtang erop en af en toe laten schrikken schoof die er mooi op.

    Dus de vervelende bijgeluiden zijn verleden tijd.

    In reactie op: Binnennaaf achterzijde monteren #18081993

    Foto is van een Omega B puur ter verduidelijking.

    Ik doe het met draagarmen er nog onder, heb het lager al in de zitting zitten.

    Buitennaaf krijg ik ook in het lager getrokken via de moer SW32, binnenring oude lager en vulringen.

    Die binnenaaf is eigenlijk het enige probleem, ging er zeer moeilijk op en krijg ik er niet verder op.

    Ga hem ff goed schoonmaken en zal die binnennaaf met een fohn goed warm maken zodat hij er zo over glijdt.

    Wordt vervolgd.

    In reactie op: Vrijstelling wegenbelasting oldtimers afgeschaft #17992957

    TOPIC MAG WEG WAT MIJ BETREFT.

    In reactie op: Kachelknop verlichting vervangen astra g coupe #18062107

    heb 2 lampjes Links/rechts

    Als ik de knop eraf trek kan ik niet bij de fitting komen.

    Dus uitbouwen lijkt me de enige optie

    In reactie op: Kachelradiateur Astra G Coupe #18054386

    Dat vraagt hij niet, hij wil weten of er kwaliteitsverschil is in Originele of een imitatie radiateur van winparts.

    Mijn ervaring met een imitatie kachelradiateur(had hem toen ook via winparts) is dat de passing niet helemaal goed was, ik heb destijds compressband tussen de radiateur gemonteerd zodat hij toch klem zat in de passing en niet rammelde. Met OEM producten heb je dit probleem minder snel. Maar voor hetzelfde geld past die imitatie die jij op t oog hebt perfect. Voor de rest qua kwaliteit durf ik je niet te zeggen.

    Indien het zeer veel tijd kost om bij de radiateur te komen had ik persoonlijk een originele gedaan. Als je er makkelijk bij kunt zou ik imitatie pakken.

    In reactie op: Senator 3.0e houdt soms in bij koude start #18002016

    Starten doet hij altijd goed daarmee heb ik geen problemen.

    Geef alleen aan dat hij met koude motor minder ‘mooi’ loopt, aan de lage kant qua toeren(had hij altijd al) en houdt soms wat in (sindskort). Dit is weg na een stukje rijden.

    Bougiekabels en verdelerkap etc zijn 1 a 2 jr geleden vervangen door vorige eigenaar.

    In reactie op: Ventilatieschuiven rechtsonder stuur #18067396

    Geheel duidelijk nu, bedankt.

    In reactie op: Ventilatieschuiven rechtsonder stuur #18067395

    Onderste stand is dus dicht, pakt hij geen verse lucht van buiten (recirculatiestand dus)

    Als je verse lucht wil moeten die 2 schuiven dus in de middelste of bovenste stand staan.

    Dat is het kort samengevat uit de reacties.

    In reactie op: Ventilatieschuiven rechtsonder stuur #18067399

    Dus die 2 knoppen onderaan het dashboard hebben niets te maken met frisse lucht van buiten pakken / binnenlucht aanzuigen? (zoals de eerdere reactie aangaven?!)
    Ik wil wel frisse buitenlucht namelijk (of is het altijd van buiten dus ZONDER recirculatie?!)

    Wil dat het meeste bij de voorruit komt en die zijopening voor de zijruiten. Dat is dus volgens jou:
    Die 2 schuiven van onderkant dashboard naar beneden (instellen op die manier die jij aangaf)
    Middenconsole schuiven beide omhoog..

    Je geeft namelijk aan: helemaal naar beneden = gesloten. Wat is dan gesloten?

    Voor de rest snap ik het ;)

    In reactie op: Ventilatieschuiven rechtsonder stuur #18067400

    Mag je wel even nakijken als je wilt.

    Wil namelijk zoveel mogelijk lucht bij de voorruit en zijkanten dashboard hebben ivm anti beslaan van ruiten.

    Zou wel een toelichting van die vage schuiven willen zien.

    In reactie op: naafkappen voor 17 inch opel velgen #18071660

    Heb 2 redenen opdat ik niet naar de dealer ga:
    – Geen dealer in de buurt
    – Dealer is doorgaans te duur

    zoek dus bij voorkeur een internet adres evt. ebay.

    In reactie op: 3.0e motoren verschil #18068844

    dit staat op senatorman.de:

    Der Motor 30E erhielt ab Produktionsbeginn einen Ölkühler und eine neue Kurbelwelle aus Kugelgraphitguß mit 12 Gegengewichten. Diese neue Kurbelwelle verhinderte unerwünschte Vibrationen bei höheren Drehzahlen. Ab Modelljahr 1984 kam eine Abgasrückführung hinzu, um den Motor an die damals aktuellen Schadstoffgrenzwerte anzupassen. Diese Abgasrückführung konnte auch in ältere Modelle nachgerüstet werden. Damit wurde mit dem Kfz-Steuer-Schlüssel “05” eine steuerlich günstigere Einstufung erreicht (gleicher Steuersatz wie Fahrzeuge bis 2 Liter Hubraum und geregeltem Drei-Wege-Kat). Ansonsten blieb der 30E bis zur Produktionseinstellung nahezu unverändert.

    Enige verschil is EGR volgens hun (vanaf ’84 standaard) Maar je hebt ook kopverschillen, met geharde klepzittingen etc. te herkennen aan P30E op het blok gestanst. En zo zullen er nog wel meer verschillen zijn??

    In reactie op: Ventilatieschuiven rechtsonder stuur #18067404

    Zie de foto in me startpost. Wil graag weten wat die 2 knoppen zijn in de cirkel.

    In de 2de cirkel is het voorruitventilatie, maar die daaronder is voetenventilatie dus? wat als je die omhoog doet?
    (heb het liefst zoveel mogelijk op de ruiten namelijk. Lage ventilatie boeit me niet zo.

    In reactie op: Ventilatieschuiven rechtsonder stuur #18067402

    Je hebt dus 2 schuiven, is dat links/rechts?!

    En in welke stand komt de lucht van buiten?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 139)