Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ghostbusters bellen
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetkentekenbewijs/vermissingofdiefstal/Pages/Kentekenbewijskwijtbeschadigdonlineofschriftelijkvervangen.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nadat u het aanvraagtarief betaald heeft en het ingevulde aanvraagformulier aan de RDW heeft teruggestuurd, ontvangt u binnen ongeveer tien dagen uw vervangende kentekenbewijs.
@corres wrote:
@inayat wrote:
@corres wrote:
tja mooie auto’s maar zie eigenlijk nergens foto’s van 2000’s in originele staat dat was de vraag toch?
aan elke zit wel iets wat niet origineel isTja, vectra A 2000 is nooit echt mijn ding geweest.
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe een vectra A 2000 er origineel uit moet zien.Heb gewoon foto’s gemaakt van Vectra A’s, waar 2000 en 150pk bij de advertentie stond.
Of 204+ pk bij de Turbo.En de topic leest “Foto’s Opel Vectra A 2000” en niet
“Foto’s Opel Vectra A 2000 in ORIGINELE staat”oke zag staan dat @stender wel om originele vectra 2000’s vroeg!
tja een totaal verbouwde kan wel een originele zijn maar ik ging er van uit dat ie bedoelde ook in originele staat!Ah wel, maakt niet zo veel uit.
Btw dit waren echt de enige foto’s op mobile.de van vectra 2000 (of met 2000 in de advertentie)Hoeveel zijn er nog, als ze zelfs in duitsland bijna niet meer te vinden zijn?
Maar ik heb alleen gezocht vanaf 16v (vanaf 150pk), zijn er ook normale 2000 zonder 16v?@corres wrote:
tja mooie auto’s maar zie eigenlijk nergens foto’s van 2000’s in originele staat dat was de vraag toch?
aan elke zit wel iets wat niet origineel isTja, vectra A 2000 is nooit echt mijn ding geweest.
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe een vectra A 2000 er origineel uit moet zien.Heb gewoon foto’s gemaakt van Vectra A’s, waar 2000 en 150pk bij de advertentie stond.
Of 204+ pk bij de Turbo.En de topic leest “Foto’s Opel Vectra A 2000” en niet
“Foto’s Opel Vectra A 2000 in ORIGINELE staat”11 december 2011 om 20:01 In reactie op: ben op zoek naar kappen aan de binnenkant van die wielen. #17958827@HardcoreHell wrote:
Modderkuipen.
liggen op de sloop.
Ik heb er hier ook nog liggen, maar zijn alleen voor de voorkant.
En ik weet niet in welke staat ze zijn….Ah, bedankt.
Als iemand nog modderkuipen in goede staat heeft liggen, laat het me aub weten.
Of misschien iemand die een calibra sloop/donor heeft.[youtube:1k8q7uw0]http://www.youtube.com/watch?v=AsFCSvqsqFA[/youtube:1k8q7uw0]
Als je de url tussen de [youtube]url[/youtube] zet, dan wordt het filmpje in het topic weergegeven
http://www.youtube.com/watch?v=H6Sl8_9Ek-w” onclick=”window.open(this.href);return false;
Had ik ook dat mijn koelvloeistof elke week verdween.
(lampje koelvloeistof ging branden en koelstof peil zakte steeds.)
Ben toen bij Niels geweest, die heeft een kit waar hij allemaal tests
mee kan doen qua lekkages etc.
Niks kunnen vinden. Dus geen lekkages.
Hebben we toch maar naar de koppakking gekeken,
Bleek dat de pakking tussen de 3e en 4e cilinder bruin was.
Voor de zekerheid toch maar koppakking vervangen.@soepkiepe wrote:
slaat ook nergens op.
k moet net zien als iemand het bij mijn auto probeerd, denk dat ie nooit iets weer steelt.
of omdat ie niet meer durft, of omdat ie niet meer kan, en hoe je dat laatste op wil vatten mag je zelf invullen :P
maar hij zal er zeker een tijdje van genezen zijn.
helaas betrap je ze nooit, maar ik zal het ook niet graag wel doen.wat me wel op valt is dat het vaak oudere autos zijn, een astra of zo hoor je niet gauw, maar eerder die oudere modelen.
je mag zulke autos wel haast al risk gaan verzekeren, maar ja kan dat met die auto’s?
mijne kan ik alleen maar wa verzekeren, wa+ was niet mogelijk omdat ie te oud is, wat ik de dikste bullshit vind, ik vind dat je er toch zelf over mag beslissen hoe je hem verzekerd ;)maar ja nogmaals, ik zal mijn ogen ophouden
Bij centraal beheer achmea kan je hem wa+ of all risk verzekeren.
Ik heb je kenteken en mijn gegevens ingevuld (ben 37 jaar) en heb maar 1 jaar schade vrij ingevuld, voor het maximum bedrag wat je kan gaan betalenEn ik kwam uit op 30 euro all risk en iets minder dan 20 euro wa+ (inclusief ruit, diefstal en brand,natuur storm)
Dus hoe meer schade vrije jaren je hebt, hoe goedkoper dit word.Mijn Calibra uit 93 hadden ze ook all-risk geaccepteerd, voordat ik een klassieker verzekering op basis van taxatie had.
Gewoon naar site van centraal beheer achmea gaan, gegevens invullen en direct aanvragen.
mooie Calibra
@Vannos wrote:
als ik er zo, een had had ik hem niet weg kunnen doen/.
maar als je hem weg doet, en gezien het werk wat er in zit kan je er toch een goede 8000 tot een 13000 euro voor vragen het is veel geld.
maar zo,n turbo als deze zie je denk ik nergenst meer . en wie weet krijg je er nog wel meer voor.succes. hoop niet dat je hem weg doet aan de eerste de beste ,,,,, maar wel aan een liefhebber. ( weet wel zeker dat je er spijt van krijgt )
Misschien dat ie wel zoveel waard is, maar ik zie hier, op forum, hele mooie auto’s staan die redelijk geprijst zijn.
Maar als de meeste mensen hun wagen van 3-4000 euro niet verkocht krijgen, heb ik met een prijs van 8-13000 euro
helemaal geen kans.
Dit is pas mijn 2e opel, heb sinds ik mijn rijbewijs in ’97 haalde 6 maanden in een golf gereden en de rest alleen maar 6 en 8 cilinders BMW.Maar toen ik deze te koop zag staan voor 2250 was ik gelijk verliefd.
Een BMW straight six, heeft een super geluid.
Maar als de turbo in kicked en je word in je stoel gedrukt, weet niet, dat is echt een super ervaring.En dan die gezichten van die mannen in hun dure pakken en dure lease bakken als je gewoon naast een BMW 760i of naast een Porsche.
Ik moet echt geluk hebben en een liefhebber vinden die zo een bedrag er voor over heeft.
Op de “open” Markt is een calibra , in wat voor staat dan ook, bijna niks waard.
En dan is er nog de kans dat ze hem proberen te stelen. Vandaar dat ik er een Bearlock in heb laten plaatsen.Toen ik hem kocht, dacht ik dat ik alleen maar de 4×4 moest vervangen en een paar roestplekjes.
Maar hoe meer we keken, hoe meer roest en mankementen we vonden.
En voor ik het wist was ik 15.000 euro verder. Bijna al mijn spaargeld.
Het was het wel waard, want ik heb er geen spijt van.Ok, heb nu een super wagen, maar wat heb je er aan als je er niet in kan rijden…
Wel over 2 weken staat ie bij Niels en na de winter zie ik wel verder wat ik ga doen.@soepkiepe wrote:
boormachine op de achterkant van je teller heb ik wel eens wat over gehoord.
maar uhh, waar kun je dat nap late chekken?
want mijn km stand geloof ik ook niet helemaal.
er is 5 jaar terug of zo een nieuwe distributieriem opgekomen (inmiddels bij aanschaf ook wel weer een nieuwe hoor ;))
maar daar staat bij op de driem kap gekrast 187xxx (zoiets, weet niet precies meer)
heb hem gekocht met 210xxx(ook ongeveer, weet ook niet precies meeer :angel )dat was dit jaar.
vind k wel zeer weinig km voor 5 jaar eigenlijk :PKan je hier laten checken:
Voor bedrijven volgens mij gratis, moeten ze alleen inloggen.
Voor particulieren 2,95.http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=30″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgens mij bestaat er al een topic over, weet niet of je dit bedoelt.
Even alle pagina’s doorlezen@InjectTheVenom wrote:
Arbeidsreïntegratiebureau opzoeken en terug aan de slag gaan!
Die zijn weg bezuinigd, kijk maar op UWV site.
Alleen aanvragen voor 31 oktober worden nog behandeld.Misschien Frank Janssen een mailtje sturen met die vraag.
Die man is net een wandelende opel encyclopedie.
@opelremco wrote:
Schorsen en wachten op betere tijden.
Ja, zat ik ook al aan te denken.
Had het er laatst met rallyastra nog over om de wagen voorlopig bij hem neer te zetten.
Heb zelf nergens om hem te stallen.Als je een paar weken niet heb gereden, dan voel je toch weer de adrenaline pompen.
Al die power. Blijft een genot om er in te rijden en de mensen die je bij stoplichten duim opsteken of
in sommige gevallen vies/jaloers aankijken.Denk niet dat ik hem ga schorsen, heb een klassieker/youngtimer verzekering all-risk op basis van taxatie.
Dus ga het risico niet nemen, dat er iets mocht gebeuren en ik ben niet verzekerd.
Die 175 euro per 3 maanden belasting en de 50 euro per maand verzekering, is nog steeds beter dan 100 euro per week voor benzine.Tot ik alles weer op orde heb.
Bedankt Turbosix!!
Hmm, ligt het nu aan mij of staan de turbine velgen gewoon beter….
@Tusk wrote:
wat ik vreemd vind is dat ik in mijn oude vectra b2 met een x20xev (136 pk) 1275 kg de 100 km/h kon aantikken in de 2e versnelling
nu met mijn Astra H Z20LEL (170pk) 1285kg net boven de 80 al in het rood.
Is dit niet raar? Heeft er iemand een logische verklaring voor?
Nee is niet raar, mijn calibra turbo haalt ook net geen 100 in zijn 2, (rond de 90)
Met phase 1 chip, 240-250 pk. Standaard 0-100 6.8 secs met 204 pk, nu weet ik het niet, nooit gemeten.Hier een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=bd2hHrl_5YA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Terwijl mijn oude Astra G 2.0 16v uit ’99 met 136 pk, makkelijk de 100 haalde in zijn 2. (0-100 in 9 secs fabrieksopgave)
hier een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=I5Vh7TvFZFI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is wat RISL zegt, je trekt sneller op.
En de meeste super cars tegenwoordig hoeven zich niet druk te maken. Die hebben allemaal een switchtronic, tiptronic, F1 pedals of hoe die dingen aan je stuur, waar je mee kan schakelen, ook heten. Dus schakelen gaat dan heel snel.
Mijn eerste wagen die ik zelf kocht was een golf II.
Maar mijn zwager, die toen nog vriendje van mijn zus was, wou altijd alleen met haar thuis zijn.
Dus de dag dat ik mijn rijbewijs haalde gaf ie me de sleutels van zijn wagen en zei: “ga maar een eindje rijden”.En zijn wagen was een zwarte Opel Calibra 16v met kenteken DJ-NL-38 (als ik het me goed herinner)
Weet niet of dat telt, maar heb sinds de eerste dag dat ik mijn rijbewijs haalde,een jaar lang
bijna dagelijks in een Opel Calibra 16v gereden.Mijn eerste Opel kocht ik in 1999.
Was een zwarte Astra G 2.0 16v met kenteken ZJ-RX-16
Was toen een beetje teleurgesteld dat ze geen GSI meer leverden op de G modellen.
Had voor het zelfde geld een compleet uitgeruste 1.6 16v kunnen krijgen.
Maar ik moest en zou een “snelle” Astra hebben.@kaneelschep wrote:
Vind het altijd een erg rare vraag.. Boeit toch pas iets als je hem echt wil verkopen?
En dan is het nog maar de vraag of je ervoor krijgt wat je wil.. En dat is toch meestal niet zo in deze tijden.
Niemand weet wat je auto waard is tot ze hem eens goed live bekeken hebben en er een half uurtje mee gereden hebben,. Ook vindt ik bepaald modellen heel lelijk. En dan vindt ik ze nog geen stuiver waard. Mag ik dat dan ook zeggen? En heeft dat dan waarde?
Fotos en specs zeggen helemaal niks. En een beschrijving van de eigenaar hoe goed ie wel niet is, geloof ik per definitie al niet.
Ook dat het jatten bevorderd is een goeie opmerking.. Ik vind zo’n topic dus duidelijk zinloos! ;) :jerryNiet zo pessimistisch doen man,
En de meeste wagens staan hier met kenteken en/of woonplaats.
Iemand die een beetje slim is kan zelfs je IP adres achterhalen en weten waar je woont of in
ieder geval een paar straten waar je kan wonen.
Dus als iemand van plan is om te stelen dan heeft ie betere opties dan deze topic.En het is niet om te verkopen het is meer “ego strelend” als iemand je auto een hoge waardering geeft.
Ben ook wel benieuwd wat de kenners over mijn calibra denken, qua waarde.
Het betreft een Opel calibra turbo 4×4 met c20let uit ’93
Hij is helemaal gerestaureerd en roestvrij, nieuwe koppeling, sport remschijven, ferodo remblokken, alle pakkingen(koppakking, krukas, en pakkingen waar ik nog nooit van heb gehoord zijn vervangen, kan Rallyastra beter weten want hij heeft ze allemaal vervangen).
Lekt nergens olie en blok is kurkdroog, nieuwe voorruit, gereviseerde Hurliman 4×4 bak, nieuwe standaard dempers en veren, gereviseerde turbo, gereviseerde kop.
Distributieriem en waterpomp zijn 3000 km geleden vervangen, geen grote intercooler maar gewoon phase 1 chip. Bearlock beveiliging. Airco, lederen zwarte bekleding, elektrische ramen, boordcomputer, stoelverwarming.
Mike sanders vet behandeling, onderkant getectyleerd. Echt teveel om op te noemen.
Km stand is 142.000 met NAP.Ziet er echt goed uit Ram, Met zoveel vermogen geen spoiler nodig achter voor downforce?
-
AuteurBerichten
















