Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2012 om 07:24 In reactie op: Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee? #17969941
Ik heb een Hurlimann bak er in zitten.
Was een gereviseerde bak, heb ik toen bij Niels gekocht toen ik mijn Calibra aan het restaureren was.Rijd super, maar ik heb maar 240-250pk.
@Maurice89 wrote:
Mag ik vragen of je die auto zo zelf hebt gemaakt of zo gekocht?
Ik zit er over te twijfelen om zo’n breed bouw set te kopen maar die zijn redelijke prijzig… maar wil er best voor sparen.
Wat zit er bij jou op abs of poly?
Als je zo een breed set koopt,
koop dan gelijk een goede, zoals Rieger.Zit je rond de 1350 euro voor de set en dan moet je nog laten spuiten en monteren.
Sommige spuit bedrijven hebben een set aanbieding, dus een vaste prijs voor montage en spuiten.Maar als je ziet dat ik voor de Rieger voor en achter lipjes en de lumma dakspoiler al 510 euro heb betaald.
Dan valt 1350 euro wel mee voor een complete set.Als je iets goedkopers neemt en het gaat bij elke drempel kapot, dan ben je op den duur,
gewoon duurder uit.@xanquezer wrote:
ja, onder verzekering laten vallen :)
kosteloos wordt het dan :)
en ik ken wel iemand bij carglass :)
Niks is echt gratis, je premie gaat gewoon omhoog of je blijft op dezelfde trede ipv een bonus jaar erbij.
Had in sterretje in mijn oude voorruit, laten maken kostte 62 euro contant.
Via de verzekering (die bekende van apeldoorn), dan zou ik in een jaar 100 euro meer premie moeten gaan betalen…Zelf nooit last van.
Ik rij in een Calibra turbo.
En als ik het een keer mee maak, dan trek ik me er niks van aan.
Maar dan als ze naast me rijden en zien een “zwarte” van 120 kilo achter het stuur.
Zie je ze gelijk snel weer naar voren kijken en door rijden.Misschien is de vorige eigenaar een “berucht persoon” geweest.
Herkennen ze de wagen maar niet de persoon zelf die er in zit.Je moet je niet laten opjagen of bang laten maken.
Zolang je je maar aan de regels houdt, is er niks aan de hand.Als ik inhaal met 110 waar 100 is toegestaan.
Dan wacht de persoon achter mij die haast heeft, gewoon tot ik netjes heb ingehaald
en opzij ga.Dan steekt ie maar zijn middelvinger op of trekt een vies gezicht.
Mocht er iets gebeuren, qua ongeluk of iets dergelijks.
Dan ben je altijd gedekt als je gewoon aan de regels houdt.Welke verzekeraar is dit? Dan weten we waar we NIET moeten zijn voor een
verzekering op basis van taxatie.Welkom!!
En echt een mooie GTC man.
31 december 2011 om 14:41 In reactie op: Calibra Turbo restauratie kleine foto update 21-09-11 #17915302@roodrunner wrote:
Zeer nette calibra :wors
Vindt alleen die dtm uitlaat niet zo heel mooi eronder.
Persoonlijk zou ik gewoon rechte pijpen er onder zetten.
Maar verder is het een strakke auto.Groeten,
PatrickWas eigenlijk van plan een 70mm uitlaat systeem er onder te plaatsen van DSOP.
Maar dat gaat hem voorlopig niet worden.Die DTM pijp zat er al op toen ik de Calibra kocht.
Zal wel uit de tijd zijn dat die dingen in de mode waren.Ben er laatst achter gekomen dat ik pas de 2e eigenaar ben.
Denk dat ie merendeel in Texel, daar woonde de vorige eigenaar, heeft stil gestaan.
Vandaar dat er zoveel roest op zat.
Zeelucht is slecht voor je wagen.En misschien voordat ie hem verkocht even wat motor onderhoud gepleegd.
Want zat een nieuwe turbo, carterpan en veel nieuwe leidingen op.
Motorisch was er niks op aan te merken.Niels (Rallyastra) zei dat een revisie niet nodig was omdat de motor gewoon in goede staat is.
Maar de carrosserie was echt rot. (Zoals je op de foto’s heb kunnen zien.)
Als het me niet zoveel gekost had om te restaureren, dan had ik er al lang een evo 360/400 van gemaakt.Maar liever een wagen met wat minder vermogen en een keiharde carrosserie,
dan een snelle wagen met roest.Ik vind hem nu al snel, kan me niet voorstellen hoe het moet zijn met nog meer vermogen.
Als ik gas geef worden de mensen in de auto gelijk stil en bleek.Maar ja, je weet maar nooit.
Niemand kan in de toekomst kijken.31 december 2011 om 10:48 In reactie op: Calibra Turbo restauratie kleine foto update 21-09-11 #17915300Ging vandaag een stukje rijden.
Moest iemand in Den Haag ophalen.Maakte wel wat toeren in zijn 6 :D
Vliegt gewoon mijn motorkap embleem eraf… :wtf
Nieuwe bij COPE parts besteld… 20 euro….
Gelijk aan COPE gevraagd in mijn order of de lijm op die dingen nog wel goed is.
Kan toch niet dat het na 2 maanden er zomaar af gaat?@2000 wrote:
@E+Bkadett wrote:
bij veel taxateurs wordt de auto voor een droom bedrag getaxeerd. maar daar heb je niks aan.
je moet de auto altijd via de verzekering taxeren dan heb je echt de waarde en die krijg je ook als hij totallos is.
??:
De mijne is getaxeerd en all risk verzekerd, je betaald premie aan de hand van het getaxeerde bedrag. Dus het taxeren hoeft niet via verzekering, en ik denk dat het de verzekering een worst is hoe veel de getaxeerde waarde is, je betaald immers premie a.d.h.v. de taxatie waarde.
Klopt, dat heb ik ook. Maar het moet wel bij een, door de verzekeraar, erkende taxateur gebeuren.
Premie ligt ook aan hoeveel je per jaar rijdt en je moet meestal ook een 2e auto hebben.Motor is wel interessant, vooral dat vermogen.
Maar om er zelf in rond te rijden….Stel dat je op vol vermogen gaat rijden.
Hoe zit het dan met de rest van de aanpassingen om de wagen in een rechte lijn te laten rijden.
En niet in elke versnelling wiel spin te hebben en elke maand nieuwe banden te kopen.Je ziet vaak bij drag races en wagens met zo een vermogen, dat ze soms alle kanten behalve rechtdoor gaan.
27 december 2011 om 19:57 In reactie op: dader van de kadett turbo die is afgefikt is bekend!!!! #17898227@trashmetal wrote:
@re2flex wrote:
@trashmetal wrote:
ik wilde hier een hele lap racsistische tekst neerzetten
maar bij nader inzien heb ik besloten mezelf te censureren
want voor je het weet is je geliefde Opeltje niet meerdaarom, Stem PVV
Ik ben een Nederlander met Marokkaanse Roots, maakt dat mij dan ook een crimineel? :thumbdown
? voel je je aangesproken of zo?
As je ziet dat de PVV iedere moslim over 1 kam scheert,
dan vind ik het niet gek dat ie zich aangesproken voelt.Politie heeft gewoon te weinig macht/gezag om op te treden.
Daar ligt het probleem.
Niet in afkomst of overtuiging.Moet je in een ander land de politie een grote bek geven zoals we hier doen.
Kijken wat er dan met je gebeurd.Hakenkruis of de Sanskriet benaming Swaztika, betekend letterlijk “whirling cross”
Moet je een zien als een kruis die met hoge snelheid rond draait, krijg je een beetje zo een beeld.
Teken zelf bestaat al meer dan 5000 jaar en in India en omstreken word het nog steeds gebruikt.
Mede omdat de nazi’s daar niet zo aanwezig waren als in europa.Zelfde verhaal met het ijzeren kruis.
Beide zijn door een man met een klein snorretje (en ik bedoel geen Charlie Chaplin) gebruikt in de jaren 30 en 40.
En geven nu een toch wel negatief beeld en dan rijst de vraag of de persoon die ermee rond rijd misschien wel racistisch is.
Zoals ik al eerder zei, ligt er aan waar je woont en met wie je omgaat. En hoe ze erover denken.
Je wilt niet dat iemand je wagen sloopt, alleen maar omdat ie denkt met een racist te maken te hebben,
Of zoals RISL eerder zei, je gebruikt het om er bij te horen…Denk dat het een beetje aan ligt waar je woont.
Meeste mensen associeren dit teken met duitsland tijdens de 2e wereld oorlog.
Dat is ook de rede dat dit symbool, na de oorlog in 1945,
werd afgeschaft als onderschedingsteken in het duitse leger.Als je het zichtbaar zou gebruiken in de randsteden,
dan denk ik niet dat er veel van je wagen over blijft.Ook al bestaat het teken zelf al meer dan duizend jaar:
Het achtpuntige Kruis van Malta of Maltezer Kruis heeft vier armen,
die zeer smal zijn op het snijpunt en breed op de uiteinden en uitlopen in twee punten.
Het kruis is afgeleid van het christelijke kruissymbool en werd in de 11e eeuw voor het eerst gebruikt door de kruisridders
die behoorden tot de Soevereine Militaire Orde van Sint Jan van Jeruzalem en Malta.
Deze ridders werden ook wel Johannieters, Maltezer Orde of Orde van Malta genoemd.
Het is een Rooms-katholieke ridderorde.
In de Souvereine Militaire Orde van Sint Jan van Jeruzalem en Malta en
de protestantse Johanniterorde is dit kruis nog steeds het ridderkruis
en het herkenningsteken van deze ridderorden.
Ook honderden andere ridderorden en onderscheidingen gebruiken deze vorm ,
met kleine afwijkingen of in andere kleuren, als ridderkruis.Het Maltezer Kruis komt ook voor in het hugenotenkruis dat in 1688 werd ontworpen als protestants kruis en daarmee de tegenhanger was van het door de protestanten zo gehate katholieke symbool.
Als je al dat geld er in gaat steken, moet je zeker zijn dat je de wagen ook “op” rijdt.
Word later moeilijk verkopen.
Of koop anders gelijk een Calibra/Vectra of Astra met een c20let ingebouwd.Want dat ombouwen gaat vooral duur worden met arbeidsloon.
Zoals corsa_gsi al zei, met ombouw set en een goede c20let + 6-bak ben je al 6.000+ euro kwijt.
En dan nog arbeidsloon erbij,of je moet zelf handig zijn.Voor je het weet zit je dan op de 8.000-10.000 euro.
Die originele DTM blok staat trouwens te koop in Noorwegen,
voor een bedrag van US $25.000.Ding staat al 12 jaar stil en blok weegt maar 80 kilo!! (190lbs)
http://www.race-cars.com/engsales/cosworth/1290178741/1290178741ss.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
De bijbehorende 4×4 gearbox manufactured by X-track staat voor hetzelfde bedrag te koop
http://www.race-cars.com/boxsales/other/1290183896/1290183896ss.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus voor de super rijken onder ons, die iedereen huilend achter zich wil laten.
Sla je slag!!!http://www.migweb.co.uk/forums/car-talk/377726-calibra-dtm-real-racer-info-needed.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Van wat ik hier lees komt de race DTM versie,
niet eens in de buurt van de normale straat versie.Modderkappen, zijn volgens mij meer mensen op zoek naar.
Gewoon op de sloop kijken.
Mooie deal, sommige Lumma artikelen,
zoals de dak spoiler op mijn Calibra.Staan gewoon in de Rieger folder.
Is goede kwaliteit.
Niels van DHZ Twente maakt ze ook op maat.
welkom,
leuke coupe.
Misschien op ebay kijken onder vauxhall chrome.
Weet dat er voor de calibra veel chromen onderdelen zijn op ebay.
Anders als je er eentje ziet van een andere opel model,
kan je altijd nog aan de verkoper vragen of hij hem ook voor jouw model heeft.welkom.
Mijn eerste auto een golf II was ook een 1.6, ding ging niet sneller dan 160 :hmmz
Na 6 maanden overgestapt op een BMW e30 325i.
En ja die 6 cilinders rijden echt lekker.welkom, eerste foto vind ik ook mooier.
Ziet er uit als een rieger onderlip van een calibra,
maar dan voor de tigra.welkom
Anders een backup schijf maken en windows weer installeren.
Doet ie weer raar dan weet je dat het aan je pc ligt en niet aan de software.Een dipje in je spanning kan je trouwens merken aan je digitale wekker, die gaat dan sneller of langzamer lopen.
Net als aan boord van een schip.@Erwin1987 wrote:
Sorry niet grappig.
Erwin
:(
Gewoon knopje achter de pc op “off” zetten of, inderdaad, je zet hem uit op slaapstand en niet helemaal uit.
Bij slaap stand hoef je maar je muis, tafel/bureau (of waar je pc ook op staat/ligt) of keyboard aan te raken.
En hij springt gelijk aan.Anders zou ik het ook niet weten.
Ik zie dat ie om 0.00 aanspringt.
Dat is wel vreemd als je hem niet op slaapstand heb staan.Weet niet hoelang je de pc hebt en of je nog garantie hebt. Anders even laten nakijken.
Als ie niet op slaapstand staat hoort ie niet zomaar aan te gaan, ook niet als je een virus hebt.Bij een evt. update van een of ander programma, java, adobe, virus scanner of iets dergelijks.
En je hebt hem op slaapstand dan heb je kans dat ie aan springt. Als ie helemaal uit is dan hoort ie niet zomaar aan te gaan. -
AuteurBerichten