Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 april 2012 om 09:49 In reactie op: Astra G sport 1.8 16v 1998 abs/traction control storing #18011465
inactief-lid
Deelnemerals mijn abs sensor kapot is, verklaart dat dan ook dat de km teller met een piek zakt..?, (gebeurt steeds vaker trouwens.. :( )
inactief-lid
Deelnemerkan iemand mij dan misschien vertellen, wat voor een filter ik nodig heb cm dikte etc.?, volgensmij heb ik dan ook nog een koppelstukje nodig…
inactief-lid
Deelnemer@ahrend wrote:
@spacekeek6 wrote:
@RISL wrote:
Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)
Hoe wist je dat trouwens van die Helmholz resonator? Ik kan me niet herrineren dat ik er ooit eerder van gehoord heb.Laten we niet teveel offtopic raken (hoe interessant ik het ook vind).
Ik heb zelf een x18xe1 met openluchtfilter (dat klinkt echt lekker als je het gas intrapt) en een einddemper van Irmscher. Geluid is lekker zwaar zonder vervelend hard te zijn op lange stukken.ik heb de middendemper er al tussen weg, en er zit een remus demper onder

Goh,lijkt vanaf hier net een Sebring op de foto :jerry :jerry
Hahaha, sorry typfoutje :P, het is dus een sebring uitlaat:
:thumbinactief-lid
Deelnemer@RISL wrote:
Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)
Hoe wist je dat trouwens van die Helmholz resonator? Ik kan me niet herrineren dat ik er ooit eerder van gehoord heb.Laten we niet teveel offtopic raken (hoe interessant ik het ook vind).
Ik heb zelf een x18xe1 met openluchtfilter (dat klinkt echt lekker als je het gas intrapt) en een einddemper van Irmscher. Geluid is lekker zwaar zonder vervelend hard te zijn op lange stukken.ik heb de middendemper er al tussen weg, en er zit een remus demper onder

alleen dat het geluid er beter van is geworden.. :hmmz ., je hoort wel wat verschil dan de standaard uitlaat.. maar hij brult niet:P,
en ik heb het zelfde motorblok erin liggen als jou, welk luchtfilter gebruik je hiervoor dan?? (: en heb je nog andere aanpassings gedaan?,inactief-lid
Deelnemerzo klonk die golf van mij ook, precies zelfde blok alleen dan is dit een bora:
[youtube:2vqmh1nx]http://www.youtube.com/watch?v=_vw1g6zFdug&feature=related[/youtube:2vqmh1nx]inactief-lid
DeelnemerWillem, bedankt voor de snelle reactie.. heb de titel al even aangepast!!,
ja ik hoorde laatst zoiets al.., dat het een kwaal is.. maar is het erg om hier nog 1 dagje mee te rijden dan??inactief-lid
Deelnemermijn trotse opel astra sport 1.8 uit 1998 :D



nog tips voor verdere exterieur tuning?? (: :thumbupinactief-lid
Deelnemer@TerryB wrote:
Mijn Astra G coupe die tikt vanaf het moment van koud starten tot ong 3 minuten later, en dan houd het ook op. Volgens de dealer zou het te maken hebben met de kleppenstoters ofzo? Iemand die hier wat over kan vertellen?
probeer eens een reiniger, door de olie heen gooien, half uur tot uur laten lopen om de 10 minuten even gasgeven (er niet mee rijden!! de motor mag geen belasting hebben), daarna oude olie eraf +filter, nieuwe filter erop en 5w/40 volle synthetisch olie.
het heeft mijn tikkende kleppenstoters verholpen (: en je blokje is weer frisjesinactief-lid
Deelnemerzodra je de auto start staat de traction control aan.. ook al druk je hem tijdens het rijden handmatig uit, zodra je de auto uitzet en weer start staat
de traction control gewoon weer aan (:inactief-lid
Deelnemer@D0m1nat0r1 wrote:
voor 99% kan ik je zeggen, dat als het lampje brand dan staat hij AAN ;)
dan word het tijd dat jij een cursus volgt..
als het lampje brand is de traction uitgeschakeld, brand er niets in het dashboard staat de traction control aan
12 maart 2012 om 18:58 In reactie op: Ruimte op de schotels die in verbinding staan met de schokbr #17917114inactief-lid
Deelnemerer hoor volgensmij wel beetje speling op te zitten, als je stuurt gaat dit namelijk ook mee,
bij mij kun je de schotels iniedergeval niet verdraaien…12 maart 2012 om 18:47 In reactie op: Ruimte op de schotels die in verbinding staan met de schokbr #17917116inactief-lid
Deelnemerik heb het zelfde aan de beide kanten van me astra sport.. vroeg me ook al af of dit normaal is.??
ben dus niet de enige :)inactief-lid
Deelnemer@astraTD wrote:
@spacekeek6 wrote:
het is duidelijk de fusee. die zie je echt wiebelen zegmaar….
Waarom vraag je het dan?
omdat ik na de eerste reactie even heb gekeken…,
en hij moet over een maand voor de apk..
mijn vraag was ook eigenlijks of het gevaarlijk is op er mee door te blijven rijden??inactief-lid
Deelnemerhet is duidelijk de fusee. die zie je echt wiebelen zegmaar….
inactief-lid
Deelnemerzulke verhalen hoor je inderdaad vaker, word ook veel gebeurt met airbags storings (super illegaal!) zoiets zou ik niet op me geweten willen hebben :shock:
8 maart 2012 om 17:31 In reactie op: een gat onder de uitlaat op het blok, is dat normaal?? #17847761inactief-lid
Deelnemerjaaa me flexibel deel begint het te begeven…, geluid word met de week erger :P,
is het een duur grapje om het te laten vervangen??8 maart 2012 om 17:26 In reactie op: een gat onder de uitlaat op het blok, is dat normaal?? #17847765inactief-lid
Deelnemeroke, is het erg om het zo te laten?, of kan er niet zoveel mee gebeuren?, auto is van 98
inactief-lid
Deelnemerik heb de x18xe1 …. wat is het verschil dan tussen deze 2 bougies?
inactief-lid
Deelnemernouja het maakt mij niet opzich niet uit,
alleen mijn vraag was eigenlijk zijn deze bougies wel geschikt voor mijn type auto.. (:inactief-lid
DeelnemerIk denk dat mensen een beter gevoel hebben bij orginele onderdelen..
Ik heb zelf ook een goede ervaring met ngk, gebruikte het altijd met brommers,
Terwijl ze veel goedkoper zijn dan orgineel. kwaliteit is het zelfde (:inactief-lid
Deelnemerokeee bedankt voor de reacties..
weet je zo welke bougies de orginele zijn??22 februari 2012 om 20:31 In reactie op: Astra G Sport 1998 toerental onregelmatig tijdens rijden. #17996188inactief-lid
Deelnemerokeee hoe kan die poelie er verkeerd opzitten dan? past toch maar op 1 manier lijkt mij en helemaal met die sensor??
22 februari 2012 om 20:20 In reactie op: Astra G Sport 1998 toerental onregelmatig tijdens rijden. #17996186inactief-lid
Deelnemerhahah nee dat is zo :P, er zit een sensor achter ja,
trouwens willem nog even over dit topic: @wim-v6 wrote:dat is wel normaal, zeker als de auto niet al te lange ritten maakt.
op het inlaat aan rechterzijde naar beneden zit een vacuum bediend klepje op het inlaat, kijk of die goed beweegt, dan is het goed.
Mijn X18XE1 is al aardig donker vanbinne (87.000km op de klok).

hier zie je het klepje zitten met het vacuum potje ernaast:


Willem
ik heb even gekeken daar dat klepje en die kan ik met de hand bewegen dus dat zit wel snor volgensmij (:
22 februari 2012 om 18:17 In reactie op: Astra G Sport 1998 toerental onregelmatig tijdens rijden. #17996180inactief-lid
Deelnemerhier een filmpje hoe de motor nu loopt: de schroevendraaier ligt niet continu stabiel af en toe is het nog erger, en als je goed luisterd hoor je het ook wel…
[youtube:1dmcnsmd]http://www.youtube.com/watch?v=ZENRN_EJ0lg[/youtube:1dmcnsmd]
en dit is me krukaspoelie…
[youtube:1dmcnsmd]http://www.youtube.com/watch?v=oJr-Gko6_vw[/youtube:1dmcnsmd]groetjes
21 februari 2012 om 18:14 In reactie op: Astra G Sport 1998 toerental onregelmatig tijdens rijden. #17996183inactief-lid
Deelnemerokee, gasklep maak ik binnenkort even schoon.,
de motor loopt ook heel onregelmatig stationair..
als je de motorkap los hebt zegmaar zie je de motor om de zoveel seconden ff schudden…?? egr klep? -
AuteurBerichten