Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Many thanks! Als ik mijn stuurkappen van het weekend open heb zal het allemaal wel duidelijk worden :D
Ik heb bewust voor een complete set gekozen want dan kan ik alles zelf in de garage en hoef ik niet meer naar de dealer, Hekkert rekent zoch meer dan 100 euro voor inlezen-.-
Niemand?:$
Waarschijnlijk zijn het deze
Bremsscheibe
Durchmesser [mm] 256
Höhe [mm] 41,5
Bremsscheibenausführung belüftet
Bremsscheibendicke [mm] 24,0
Mindestdicke [mm] 21
Zentrierungsdurchmesser [mm] 60
Felge Felge Lochzahl 4Bremsbelagsatz,
Dicke/Stärke [mm] 18,1
Breite [mm] 156,4
Höhe [mm] 52,8
Warnkontakt für Verschleißwarnanzeiger vorbereitet—
@AstraF23 wrote:
Op een 1.6 16v zitten geventileerde schijven, de remblokken weet ik zo niet.
En ja je hebt inbus 7 nodig.Dat zijn de 256mm? :wors
Dan hoop ik dat me nog iemand kan informeren over de blokjes :D
De auto krijgt binnenkort nieuwe distributieriem (compleet), thermostaat, nokkenassensor en als het probleem dan niet weg is zal het wel de ecu zijn. Helaas is dit blijkbaar niet te testen?? :hmmz :wtf
@Haasje17 wrote:
Nee dat tikken is meestal versleten nokkenasje, maar daarvan gaat die niet eerder in de begrenzer of je distributie timing verlopen.
Je kunt zelf ook controleren. Distributiekap eraf. en dan met de hand (rechtsom draaien) todat de merktekens goed staan. Komen ze niet goed te staan (nauwkeuring controleren want 1 tand kan al problemen veroorzaken) is dat je probleem anders. Sensor vervangen.Heei Haasje,
Zojuist mijn Bobine gewisseld, gaan rijden en goed doorgetrokken. De auto ging weer inhouden (ook mm lampje flikkeren) en daarna liep hij weer op 3 cilinders.
Uitgelezen en voorheen was het storing: Overslaan Cilinder 4, en nu (na vervanging bobine) stond er Nokkenassensor (mm lampje bleef nu niet branden)
Storing gewist en meteen liep de auto weer goed.Is mijn nokkenassensor kapot of ECU?:(
Oke dan moet ie maar naar de garage voor distributiecontrole. Nokkenassensor stuk, kan niet zijn dat hij tikt dat dit het veroorzaakt?
@Haasje17 wrote:
Vast toerental in noodlot? Wat versta jij onder noodloop. Slaat die als ware in de begrenzer als ware.
Ja precies, inhouden begrenzer en mm lampje aan (eerst knipperen dan constant).
Uitlezen zegt: overslaan cilinder 4Tikken van nokkenas kan mischien meespelen?
@HarrieAstra wrote:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen, mij werd ook gezegd dat mijn Z1.6XE EGR niet afdopbaar was, maar dit blijkt dus wel te kunnen.
Hoe zien je bougies eruit? Zijn deze wellicht aan vervanging toe? Draaien alle cilinders nog mee?
Het kan zijn dat hij in beginsel geen MM lampje laat zien. Na een aantal keer starten zal deze wel verschijnen (hetzelfde geldt waarschijnlijk als je de stekker weer monteert).
Klopt, veel verschillende verhalen en er kan er maar een deel van kloppen.
Mijn bougies wil ik er morgen uit gaan halen (deze zitten bij een 8v toch gewoon boven het spruitstuk als ik de bougiekabels volg?
Hoe kan ik zien of ze nog goed zijn?@HarrieAstra wrote:
Jordi! Gebruik even de search, dan zul je wat topics van mij tegenkomen. Daar wordt alles haarfijn uitgelegd.
Even korte antwoorden op je vragen;
– als je voor de auto staat aan de rechterzijde van je blok.
– ja kan! Beste manier om te testen of het je EGR is. Hierdoor gaat natuurlijk wel je MM lampje op je dashboard branden. Dit gaat weer weg bij het aansluiten van de stekker.
– cheater werkt prima. EGR volledig weg, pakking en blinde plaat erop en voilà. Cheater komt op de bekabeling die normaliter op je EGR klep aangesloten zou worden.Als je geen cheater wilt; ga naar je dealer en vraag of ze de EGR functie uit kunnen programmeren. Bij sommige motor types kan dit niet. Ook kan het zijn dat de dealer meer geld vraagt voor het uitprogrammeren als dat een cheater kost. Kies hier je voordeel in.
Mocht je vragen hebben, mijn Astra is ondertussen voorzien van een cheater, en ontdaan van de EGR klep ;)
Hoi Harrie,
Had al eens gekeken maar iedereen zegt wel weer iets anders, en andere motortypes + ecu’s. :???:
Heb de stekker ff uitgetrokken en gaan rijden. Wat ik gek vind is dat er geen lampje ging branden toen ik startte?…
Eerst leek het probleem (inhouden bij 4000tpm en mm lampje branden) weg te zijn, maar al snel ging hij toch weer aan en hield hij weer in bij 4000t. hoe kan dit toch?:( :hmmz
Overigens is het een 8klepper en tikt de nokkenas. gerelateerd? :hmmz
Oke is wel te doen. Weet alleen niet zeker of ik het morgen haal, moet in de namiddag gaan werken -.- mocht ik het halen post ik ff n berichtje :)
Waar is “hier” toevallig?:P
@gerben rsv wrote:
Nee om de remklauw los te kunnen maken van de houder.
Oke dankjewel, ga m morgen bij paxis halen. Daar hebben ze m op voorraad:)
Mag wat mij betreft slotje
Toestraks koplampen vervangen, bumper ging helaas niet los als normaal maar met een beetje improvisatie is het allemaal goedgekomen.
Resultaat met nieuwe TYC imitatie:

Toenet nog even de auto op de brug gezet, ik had paar weken terug een nieuwe uitlaat besteld en deze laten monteren (garage waar ik de Astra heb gekocht deed dit gratis), maar hij klonk niet gasdicht. Even gecontroleerd en bleek dat de middendemper maar een paar mm vast geschoven zat, losgemaakt en goed geschoven en weer vast gezet en nu perfect. Geen getik bij hobbels en perfect gasdicht (en dat voor 70 euro voor hele uitlaat).
Op de brug:
10 september 2013 om 19:29 In reactie op: Tikkende Nokkenas, bij 4000toeren check engine en inhouden #18172891@Haasje17 wrote:
Probleem zit hem meestal dan ook niet in de injectoren, maar bougies, bougiekabel of bobine.
Tikken is uitgesleten nokkenas.Oke, dus dit hangt niet samen met de nokkenas?
Dan ga ik de bovengenoemde onderdelen controleren. Hoe zie ik of deze fout of kapot zijn?Ik heb me er vandaag even aan gegeven en heb de sensoren losgehaald, de kabel hiervan doorgeknipt en aan elkaar verbonden, dus het kan inderdaad altijd weer worden teruggezet met een setje nieuwe sensoren :)
Thx :thumb
Hierbij ook een fototje van mijn Astra:

@Haasje17 wrote:
stekker van de sensor zit in je wielkast je trekt de stekker eruit knipt de sensor af en soldeerd de 2 draden aan elkaar.
Als je ze goed kort afknipt dan is het een plugje meer niet. Krimpkous erover en klaar is kees.Hoi Haasje,
Bedankt voor je snelle reactie.
Als ik het goed begrijp kan ik ze eventueel ook met kabelschoentjes verbinden en dan een krimpkous erover? (heb zelf geen soldeer apparaat)Overigens volg ik jou topic over je auto al geruime tijd en ben onder de indruk ;)
-
AuteurBerichten