Igor

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 105)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hulp bij reinigen glasklephuis/EGR klep (regio Amere) #18246453

    Wat betreft de EGR klep. Er is nogal wat te vinden over deze klep, maar ik kan nu even door de bomen het bos niet meer zien. Afdoppen met een blindplaat lees ik regelmatig, maar ik lees dan ook weer dat je de ECU opnieuw moet inregellen omdat je anders foutmeldingen krijgt. Als ik het goed begrijp kan dit verschillen per motortype of je dit zomaar kan doen. Ik heb zelf een Z22SE. Kan ik hier zomaar een blindplaat op zetten en de EGR dus helemaal verwijderen? Of moet ik dan een plaatje er tussen zetten die alleen de gassen naar de motor afsluit? Zijn er nog adere gevolgen van het afsluiten van de EGR mbt sensoren die dan andere waarden gaan meten?

    Wat betreft het gasklephuis/stappenmotor. Ik heb dus een Z22SE (met een elektrisch geregeld gasklephuis) dus zonder stappenmotor als ik het goed begrijp. Ht kandus niet aan de stappenmotor liggen. Het reinigen van het gasklephuis lees ik regelmatig dat dit gedaan wordt met remmenreiniger, maar soms ook met carburateur reiniger. Wat kan ik beter gebruiken? Moet ik na het reinigen weer een nieuwe pakking er tussen plaatsen en zo ja, dien je nog een goedje tussen je pakking en het gasklephuis en motor te plaatsen? Ik heb nog nooit een pakking ergens tussen geplaatst dus heb hier geen ervaring mee. Ik zal iig even kijken of ik binnenkort eens de inlaatbuis er af kan halen om even te zien hoe vies alles is.

    In reactie op: Brandstofverbruik/boordcomputer stuk? #18246450

    @Haasje17 wrote:

    als je doorrijd totdat de meter in het rood staat en het lampje brand corrigeert die het als het goed is weer.

    Hmm ok. Dan heb ik alleen het volgende probleem. Volgens mij doet mijn lampje het niet. Als ik nl de sleutel omdraai dan brand hij niet volgens mij. Ik ga dit binnenkort nog eens even in het donker testen, maar vanochtend zag ik hem niet branden bij het ontsteken van mijn motor.

    In reactie op: Vectra C1 project #18162279

    Begin van het jaar eindelijk mijn koplampen laten polijsten. Was erg goedkoop EUR 35,- (aan huis). Maar was ook binnen 20min gedaan en het resultaat is dus niet echt super. Maar wel beter dan het was.

    Daarnaast werd het maar weer eens tijd om het nodige onderhoud te doen:

    – Olie ververst
    – Nieuw oliefilter
    – Nieuw luchtfilter
    – Nieuwe bougies
    – Voorveren vervangen
    – Draagarmlagers achter vervangen
    – Nieuwe klepdekselpakking (lekkage)
    – Krukaskeerring vervangen (zweette een beetje)
    – Nieuwe Poly V-riem

    Dat is het voor nu. Nu staat er op de planning (zie mijn 2 nieuwe topics van vandaag) het schoonmaken van het gasklephuis en EGR-klep. Even kijken wanneer ik daar tijd voor kan maken.

    In reactie op: Voorveren laten vervangen nu te hoog op poten #18231495

    @roger rabbit wrote:

    Of er zijn de verkeerde veren gemonteerd……

    Volgens de garage waren er dunne lange veren te krijgen en dikkere korte veren. Ze hebben de kortere veren gemonteerd. Dus lijkt me op zich dat ze de goede dan hebben gemonteerd.

    @pixels66 wrote:

    gaat nog inzakken maar dat duurt een poosje met nieuwe veren..

    Laten we dan maar hopen dat dit nog gaat zakken. Hoelang is een poosje (dus voordat ik er toch maar mee terug moet gaan)? Een paar dagen, weken of zelfs een paar maanden?

    In reactie op: Vectra C foutcodes #18165393

    Ik heb de foutcodes vooraf gereset en na een week weer uitgelezen. Dus dit zijn terugkerende foutcodes. Tijdens het uitlezen stond de motor aan en de radio uit. Dus dit zou wellicht de radiocode kunnen verklaren.

    In reactie op: Vectra C – Raad het geluid. #18165195

    Bedankt voor de tips heren. Ik ga binnenkort wel even mijn kastje demonteren en kijken of ik daar iets kan vinden. To be continued…

    In reactie op: Vectra C – Raad het geluid. #18165191

    @opel-limbo wrote:

    Geratel komt van je stelmotor van je recirculatieklep. Heb ik destijds bij mijn vec C ook gehad!

    Greets Roel.

    Hmm, heb het volgende gevonden op het forum:

    viewtopic.php?f=6&t=147006

    Dit geluid is het dus niet. Neemt niet weg dat het het niet alsnog kan zijn. Ik zal dus binnenkort toch even het dashboardkastje demonteren in de hoop dat ik dan iets wijzer wordt.

    In reactie op: Vectra C – Raad het geluid. #18165188

    @Mattytrix wrote:

    Misschien een blower/aanjager die ligt zoemt? een lagertje in de aanjager die dus slecht aan het worden is.. en anders idd misschien je verstel kleppen van de luchtverdeling.

    Dat laaste ja.. een relais die de kluts kwijt is, is een mogelijkheid..

    Maar ik denk wel dat het een zoek toch gaat worden.. wat overigens bijna altijd zo is met rare geluiden in een voertuig.

    Nee blower is het ook niet. Want het geluid stopt na een paar seconden. Het klinkt toch echt meer als dat er iets in positie wordt gezet. Maarja wat en waar vind ik dat onderdeel?

    In reactie op: Vectra C – Raad het geluid. #18165187

    @Kano wrote:

    De servomotortjes kunnen wat herrie maken, maar dat is doorgaans geen goed teken.
    De servomotor van de recirculatie gaan vaak kapot (te horen aan een ratel als je de auto op slot zet of van slot haalt… of de recirculatie aanzet).

    Het geklik zou ik denken aan een losliggend iets? Als er geen regelmaat in zit dan is het wellicht afhankelijk van de weg? (hobbels, kuilen etc)
    Je hebt ook nieuwe veren toch? Die kunnen ook wat herrie maken tijdens het ‘zetten’.

    Ik zal mijn auto eens op slot zetten als ik er in zit om te luisteren of ik dan wat raars hoor, maar ik hoor het geluid al bij het uitzetten van de motor dus denk niet dat dit hetzelfde is. Ook hoor ik geen vreemde geluiden bij het aanzetten van de recirculatie.

    Heb nog geen nieuwe veren, dus dat is het niet. Het geluid wordt ook niet beinvloed door de weg. Onze snelwegen zijn wat dat betreft een prima wegdek om dit te testen. En het klinkt ook niet als een losliggend iets.

    Pfff dit wordt echt lastig om te achterhalen. Ben bang dat ik er nog wel een tijdje mee door zal rijden. Echt irritant, want zolang ik bijgeluiden hoor die er niet horen te zij let je er juist op (zo rij ik nog steeds zonder radio aan bv)!

    In reactie op: Vectra C1 project #18162278

    Nog even geen tijd gehad om verder te kijken voor nieuwe veren, dus dat moet ik binnenkort maar even doen.

    Wel heb ik vandaag weer 1 punt van mijn lijst afgewerkt. Ik heb nl de nieuwe ruitenwissermotor gemonteerd. Werkt als een zonnetje. De oude kan weer ingeleverd worden bij de milieustraat want deze is toch echt overleden. Dus hier even een bijgewerkte lijst met gelijk wat toevoegingen:

    Gedaan:
    – Nieuwe remblokken voor. Had toen ik de auto kocht al door dat deze versleten waren. Inmiddels al laten vervangen. Heb dit zelf nooit gedaan en durfde het daarom eigenlijk niet aan om het zelf te doen. Het gaar hier ten slotte toch om de remmen. Misschien de volgende keer de remblokken achter zelf doen? Hmmm ga er nog over nadenken.
    – Deurvanger vervangen. Deze maakte een harde klik wanneer je de deur opende.
    – Achter ruitenwissermotor vervangen. De oude was overleden.
    – Nieuwe remleidingen aangezien de oude helemaal doorgeroest waren.
    – Nieuwe spoorstangen
    – Nieuwe stabilisatorstang rechts vóór

    Binnenkort:
    – Nieuwe veer links vóór (of gelijk een verlagingssetje)
    – Koplampen opnieuw polijsten. Zelf doen of laten doen. Kosten voor laten doen: EUR 75,- Niet veel meer dan de spullen aanschaffen en zelf doen (indien je het goed wilt doen) dus misschien dan maar gewoon laten doen.
    – Uitlaat weer mooi polijsten. Indien ik mijn koplampen laat doen, dan maar gelijk even mee laten nemen. Anders even met metaal polish of zo weer poetsen denk ik.

    Toekomst:
    – Dashboard lampje maken. Het lampje voor deur/kofferbak nog open geeft rare pixels. Hopelijk is dit displaytje te vervangen. Maar zal wel een rot klus zijn lijkt mij. Dus schuif ik nog maar even voor me uit.
    – Carkit inbouwen. Gelijk ook maar even iets monteren op het dashboard voor mijn iphone. Weet alleen nog niet echt wat precies. Wil nl mijn iphone als navigatie kunnen gebruiken, dus het liefst iets wat rond de luchtventilatie roosters gemonteerd kan worden.

    Mankementen:
    1. Ik heb soms het gevoel als ik bv op de snelweg rij en ik mijn gas loslaat en dan weer gas geef, dat het 1 sec duurt voordat ik dit voel. Hij houd verder niet in of zo, maar voel daardoor soms een schok. Als ik heel langzaam mijn gas intrap, dan voel ik dit niet.
    2. Some het idee dat de versnellingsbak een beetje zwaar schakelt. Vooral in de lage verscnellingen. Heb er niet echt last van, maar mijn Corsa schakelt toch veel soepeler! Zou toch fijn zijn als ik ook in mijn Vectra lekker soepel kan doorschakelen. Heb alleen nog geen idee waar dit door zou kunnen komen en dus ook nog geen idee hoe ik dit kan oplossen.
    3. In de 2e versnelling zie ik soms op de boordcomputer dat het verbruik niet terugvalt naar 0 als ik mijn gas loslaat. Ook hierbij nog geen idee waar dit door komt.

    In reactie op: Vectra C1 project #18162276

    Ouch. Ja, daarom ben ik dus helemaal klaar met VODs. Waarom moeten de onderdelen zo duur zijn als ze al een duurder uurtarief hebben? Dat is gewoon dubbelop verdienen. Boeven zijn het! Of denk ik dan iets te negatief. Sorry als ik je/iemand hiermee beledig, dat is niet de bedoeling. Maar vind het echt soms schandalige prijzen die ze vragen!

    In reactie op: Vectra C1 project #18162273

    Als ik ze gekocht heb dan zou het echt tof zijn als iemand me kan helpen met het monteren. Heb zelf op internet gekeken hoe je zoiets doet en ziet er eigenlijk niet zo moeilijk uit. Ik heb allen geen verenspanner en eigenlijk schijt ik ook bagger voor die veren :D Maar zou het toch tof vinden om het eens zelf te doen (of te assisteren iig) ipv altijd maar laten doen door een garage. Dus mocht iemand zich geroepen voelen (in de buurt van Almere het liefst) dan hoor ik dit graag! :thumb

    In reactie op: Vectra C1 project #18162272

    Thanks voor het meekijken. Nu maar even kijken of ik tegen een set aanloop voor een leuke prijs.

    In reactie op: Vectra C1 project #18162270

    Benzine.

    Handig die RDW site:

    Wettelijk toegestane maximum aslast: 995 kg, 980 kg

    In reactie op: Vectra C1 project #18162268

    Ik heb een Vectra GTS 2.2 (Z22SE). Volgens mij moet ik dan hebben: Eibach type: E10-65-007-01-22

    In reactie op: Vectra C1 project #18162266

    @Helmer opelfan wrote:

    Voor zover ik weet en gezien heb. Heb ik nog geen Opel gezien die niet lineair staat.
    Voor jij besluit om veren te kopen. Kijk even bij je eigen auto. Bij de bijrijders deur op de stijl vlakbij het slot. Zit een zware stikker. Daar staat info op voor de max belasting voor en achter. Koop je bijvoorbeeld veren voor een diesel. (diesel is zwaarder) gaat je auto hoger staan. Heb je veren voor een benzine en zet je die onder een diesel gaat de auto veel te laag zitten. En is ook niet goed voor de veiligheid

    Ja, ik zie idd dat daar een verschil in zit. Jammer, de veren die ik ergens zag staan zijn dus idd voor de diesel, turbo en V6 uitvoering.

    Oh en ik zag trouwens ook hier ergens op het forum dat het verlagen van een GTS met Eibach veren slechts 1 cm of zo netto verlaagd, niet dat ik dat zo een ramp vind (dat is toch niet de oorspronkelijke reden om naar nieuwe veren te kijken, maar wel mooi meegenomen)

    In reactie op: Vectra C1 project #18162265

    @tuinmeubel wrote:

    Ik woon ook in Almere en baal ook stevig van al die drempels. :swear Voordat ik op de doorgaande weg zit, moet ik er 9 over. En de één is nog erger dan de ander. Een tijdje terug ging ik er ook weer over en hoorde ook een “klonk” rechtsvoor. Ik zag niks bij inspectie, maar op de brug bij de VOD bleek de veer gebroken. Ik mocht de auto laten staan, want ermee rijden was niet verantwoord. De veer kon mogelijk de band doorboren als ik door een kuil of over weer zo’n heerlijke drempel ging. Het advies was om dan gelijk maar beide veren te vervangen, wat ik dus ook gedaan heb.

    Hmmm, dat is balen. Was de veer in het midden afgebroken dan? Zal wel een dure grap zijn geweest bij de VOD, of niet soms?

    In reactie op: Vectra C1 project #18162261

    Ok, dat klinkt dan wel interessant. Nog een andere vraag dan. Ik lees soms dat verlagingsveren lineair zijn en soms progressive en dat progressive comfortabeler zou zijn. Maar nu heb ik een beetje zitten lezen en zeggen veel mensen dat bv Eibach veren altijd lineair zijn en op andere plekken zie ik toch weer staan dat ze progressive zijn (http://www.extreme-carstyling.nl/categorie.php?cat=Eibach%20Pro-kit). Tja, ben nu een beetje de weg kwijt. Zag bv een setje veren op internet nieuwe veren aangeboden voor EUR130,- die zouden moeten passen onder mijn auto, maar die zijn dus lineair als ik het goed heb gezien.

    In reactie op: Vectra C1 project #18162259

    Tja is natuurlijk ook mogelijk om gelijk te verlagen. Ik woon echter in Almere en daar wordt je helemaal platgegooid met drempels. Ik vraag me dus af in hoevere dat dan een probleem gaat geven. Ook vroeg ik mij af of je niet je schokdempers dan ook moet aanpassen? Heb eigenlijk niet zo veel verstand hiervan dus sorry als het een stomme vraag is :oops:

    In reactie op: Vectra C1 project #18162257

    Tot nu toe lijkt alles weer prima. Dus geen geklonk (zo noem ik het maar even) meer in de auto als ik over drempels rij :thumb Wel moet ik nog de linker voor veer vervangen en de auto opnieuw laten uitlijnen. Nu nog even over nadenken of ik die veer binnenkort ga (laten) vervangen want dan kan ik dus beter even wachten met uitlijnen. Als ik besluit nog maar even te wachten, dan kan ik de auto nu al laten uitlijnen. Moet er nog even over nadenken aangezien slechts het uiteinde van de veer (een paar cm) is afgebroken en ik dit niet direct merk tijdens het rijden. Kan ik gewoon nog even doorrijden met deze veer? Ik heb nog zo een 9 maanden APK dus daar zou ik het niet direct voor hoeven doen. Wat is jullie advies?

    In reactie op: Vectra C1 project #18162256

    Ok, inmiddels een belletje van de garage gehad. Alles is vernieuwd/vervangen behalve de linker voorveer. Kosten €400,- Tja, wat doe je er aan. Heb ik nu iig weer nieuwe remleidingen die er weer even tegenaan kunnen en hopelijk ben ik nu van dat irritante geluid geklonk af. Zo maar even snel de auto weer ophalen en een testritje maken.

    In reactie op: Vectra C1 project #18162255

    Vanochtend maar even naar de garage gegaan ivm het geluid. Diagnose:

    1. Linker voorveel is een stuk van afgebroken.
    2. Spoorstangen L+R moeten vervangen worden
    3. Rechter voor stabilisator moet vervangen worden
    4. Remleidingen naar achteren zijn doorgeroest en moeten vervangen worden.

    Vooral die remleidingen ben ik niet zo blij mee aangezien aangezien hij in mei nog een APK heeft gekregen. Hiermee had hij er nooit doorheen mogen komen! Nu worden iig de remleiding vervangen. Flinke klus aangezien de uitlaat en benzinetank er af moeten!! :thumbdown Maargoed veiligheid boven alles en toch maar even laten doen. Gelukkig doe ik het niet bij een dealer, maar bij een kleine garage en zullen de kosten max €250 zijn verzekerde hij mij. We zullen zien!! De overige delen besluit ik vanmiddag even of ik die gelijk laat doen aangezien het toch weer even onvoorziene kosten zijn. De onderdelen worden iig besteld en zal ik dan alvast hebben liggen. Dan kan ik deze eventueel volgende maand even laten monteren. Pfff nu maar weer even bijkomen van de schrik!

    Positief nieuws is dat mijn OpCom setje vandaag waarschijnlijk binnen zal komen. Ben benieuwd, dan kan ik hem wellicht vanavond nog uitlezen.

    Heb eergisteren even de slang vervangen voor een nieuwe en mijn versnellingsbak maar even voorzichtig schoongepoten. Over een tijdje maar even kijken onder de motorkap hoe het er dan uitziet, maar het lijkt toch echt dat het vet allemaal uit de carterontluchting kwam. Wellicht dat het lek er al tijden zat, maar het ons pas onlangs is opgevallen door de geur in de auto. Inmiddels is de geur nu ook verdwenen dus dat is iig fijn.

    Thanks voor de tips.

    In reactie op: Vectra C1 project #18162253

    Zo vanochtend de nieuwe ruitenwissermotor binnengekregen. Binnenkort maar even monteren. Eerst moet ik alleen even uitzoeken hoe ik de bekleding van mijn achterklep demonteer.

    Heb nog even gezocht naar een digitale werkplaatshandboek, maar kan deze nergens vinden. Is er iemand die toevallig weet waar ik moet zoeken?

    Thanks. Heb inmiddels een nieuw slangetje gescoord bij de dealer. Kosten: EUR 7,- Vanavond maar even monteren en het motorcompartiment misschien maar even voorzichtig schoonspuiten.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 105)