Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat is het verschil tussen een origineel Xenon inbouwen en een aftermarket setje? Ik bedoel wat heb je nodig voor beide oplossingen en moet je beide registreren via Opcom/Tech2 en zo ja waarom? Heb je bv voor originele Xenon ook nog iets van automatische hoogte verstellende motors nodig oid?
26 oktober 2014 om 12:21 In reactie op: :) Het zit erin yessss :) update 30-10 ook eronder :) #18258536Goed bezig!! Ziet er echt heel netjes uit!
Ik heb echt geen verstand van Xenon/verlichting. Dus hier even weer vragen. Ik heb even gezocht naar goedkope Xenon kits en kwam het volgende tegen:
http://www.aliexpress.com/item/12V-H1-H3-H7-AC-CANBUS-H27-D2S-Single-Beam-HID-KIT-SET-35W-HID-XENON/1511589033.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is dit iets voor een Vec C1? Wat is D2S? Heb ik dit nodig of kan ik beter iets anders gebruiken? En waar is dat speerpuntig plaatje voor?
Of anders deze? Zie zo snel geen verschil.
http://www.aliexpress.com/store/product/2014-New-AC-12V-Xenon-HID-Kit-35W-Car-Headlight-H1-H3-H4-1-H7-H8/121088_2028158168.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En waar is dit voor en heb ik dit nodig?
https://www.xenonlamp.nl/xenon-adapter-h7″ onclick=”window.open(this.href);return false;@timothydevisser: ziet er wel leuk uit. Vooral die zonder ballasten (al vraag ik me af of deze wel in de vectra passen aangezien ze best veel uitsteken en hoe sluit je ze dan aan? Waar gaat die connector op? Tevens is het LED. Wat is beter/mooier? LED of Xenon?
@kadett-supreme: ja ziet er goed uit het resultaat. Alleen is de lens in mijn koplamp ook niet heel helder (meer?) en de prijs is ook €100 als je het goed wil laten doen. Ik zag angel ayes koplampen voor €140. Dus tja wat is wijsheid.Ok. Dus als ik het goed begrijp moet je per lamp dat je wisseld (simlicht, stadslicht, mistlicht) een aparte ballast hebben? Zijn er geen combi kastjes of zo te koop? Scheelt weer met inbouwen.
Blijf het toch een eng idee vinden om er remreiniger er op te spuiten. Weet het :sleeping haha :D Maar heb nu dus maar eerst een test kabeltje gekocht voor Field Remedy 1537 om te zien of het aan de ABS stekker van de ABS module kan liggen.

Binnenkort maar even kijken wat het resultaat daar van is. Ben benieuwd.
Mijn EGR toch maar afgedopt en een cheater geplaatst. Verder dan eindelijk ook nog mijn interieurfilter en luchtfilter vervangen. Vooral het interieurfilter was wel aan vervanging toe :shock:

Ik ga proberen te komen. Ik ben zelf ook niet erg te spreken over van Voorden Almere, maar ik heb zeker geen tijd om ergens anders heen te rijden dus zal dan toch, als het me al lukt om te gaan, daar heen gaan. Hopelijk gaat het dan lukken om met beide Opels even langs te gaan, maar anders alleen met de Vec.
@OlafK wrote:
Contact spray laat een residu achter. Ik heb mijn stekkers eerst ingespoten met contactspray paar keer in en uit elkaar gedaan daarna beide kanten met (schrik niet) remmenreiniger schoongespoten zodat het redidu van contact spray weg is. Daarna geen abs meldingen meer gehad.
Haha te laat, ik schrik me dood. Remmenreiniger? Kan ik dan niet beter WD40 oid gebruiken? Remmenreiniger is troep (maar werkt idd wel erg goed om te ontvetten) en is slecht voor rubbers ed (wat ik heb begrepen). Ik heb het hier trouwens over de ABS stekker onder de motorkap he. Bedoel jij die ook of bedoel jij de stekkers bij die wielen?
@Rkkreeft wrote:
Ik heb er 1, zit in Nunspeet maar kom regelmatig in Almere
Ik zit er af en toe echt niet met mijn hoof bij. Zat gisteren opeens te denken. Misschien moet ik mijn OpCom eens op mijn Corsa proberen (de auto van mijn vrouw). :sleeping ik was zo gefocused op mijn Vectra dat ik was vergeten dat ik dat ook kan doen. Als dat wel werkt ligt het dus niet aan mijn OpCom, maar als dat niet blijkt te werken zou het zeker tof zijn als je eens een bak koffie komt doen en je OpCom er aan wilt hangen. Ik zal wel even laten weten wanneer ik meer weet. Tnx iig voor het aanbod.
Ik heb inmiddels al contactspray geprobeerd op mijn ABS stekker, maar dit mocht niet baten. Nog steeds een berg aan foutcodes en problemen om met OpCom een verbinding te behouden. Denk dat dit dus komt door Can-bus problemen die worden veroorzaakt door een niet goed contact makende ABS stekker (field remedy 1537 zou dit wellicht kunnen oplossen), mijn CIM, of ander slecht contact makende ECU/kabel. Het lijkt me het beste om eerst te kijken of het dus de ABS stekker is, maar daar heb ik een test stekkertje voor nodig. Is er toevallig iemand die dit test stekkertje heeft? Het gaat om kabel met Onderdeelnr: 93177928/catalogusnr:9012077. Indien iemand die heeft liggen zou ik die graag even willen lenen/gebruiken als dat kan.
Kan iemand mij misschien uit de brand helpen? Ik heb OpCom en hij heft het gedaan, maar nooit echt super. Nu krijg ik telkens dat hij geen communicatie met de ECM can maken. De FW is v1.45. Ik weet niet of dit altijd al zo geweest is. Misschien dat downgraden naar v1.39 wel zou werken, maar heb de tools daar niet voor. Iemand die mij dit kan sturen? Of kan ik het op een andere manier weer werkend krijgen?
Is er anders iemand met een werkende OpCom in Almere die hem eens aan mijn auto wil hangen om te zien of het door OpCom komt of dat er echt iets mis is met mijn ECU oid?
6 oktober 2014 om 21:10 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239531Eindelijk!! Afgelopen weekend eindelijk tijd kunnen maken voor het loshalen van mijn inlaatspruitstuk. Het was mijn eerste “grote” klus aan mijn auto, maar ik was goed voorbereid en was met vol vertrouwen begonnen aan de klus. Eigenlijk ging het verwijderen moeiteloos op een aantal dingen na. Dus daarom hierbij even (voor die genen die dit ook ooit willen doen) wat kleine aandachtspunten. Ik heb zelf een Vectra C1 dus het zou anders kunnen zijn bij andere typen auto’s met dit type motor.
De belangrijkste probleempunten:
– Rechts van het inlaatspruitstuk zit een vacuum slang van de rembekrachtiging. Je moet maar net even weten hoe je deze slang los moet krijgen anders zit je (net zoals ik) 40 min te zweten :(De slang heeft een soort borging (bij mij geel). Om de slang los te halen moet je de connector van beide zijden inknijpen en dan voorzichtig los trekken (anders trek je, net zoals ik, de borging stuk). Druk de connector niet in bij de gele haakjes van de borging, maar juist daar tussen in. De haakjes kan je met een dunne schroevendraaier er dan uit duwen.
– Je dient de hele oliepijstokbuis te verwijderen anders heb je niet genoeg ruimte om het spruitstuk er tussenuit te trekken. Deze zat bij mij erg vast, maar je moet hem in principe gewoon, in zijn geheel, uit het motorblok kunnen trekken. Met voorzichting een beetje heen en weer wiggen en naar boven trekken moet het uiteindelijk lukken.
– Sommige kabels zitten vast aan de onderkant van het spruitstuk (met tieraps). Deze kon ik alleen via de onderkant goed bereiken om ze vervolgens los te krijgen. Dus de auto opkrikken of, net zoals ik, de auto net boven de goot laten rollen en je zou dan onder de voorbumper moeten kunnen komen en het losmaken. :DDaarna alles goed schoongemaakt. Een (vacuum?) buisje naar het gasklephuis zat helemaal dicht en ook de vacuumbuis van de rembekrachtiger leek dicht te zitten. De buis van het motorblok naar het gasklephuis (voor de EGR) zat helemaal dichtgekoekt. Het carter ventilatie restrictie klepje bleek wel wat rotzooi op te zitten, maar zat wonder boven wonder nog niet helemaal dichtgekoekt. Wat me wel opviel is dat het motorblok bij de 4e cylinder bij het inlaatspruitstuk helemaal vies was/onder de olie/roet resten zat. Ik heb de pakkingen van het inlaatspruitstuk vergeleken met nieuwe pakkingen en deze waren bijna 1mm smaller. Ik denk dat daardoor het inlaatspruitstuk daar niet meer helemaal goed afsloot. Deze pakkingen dus gelijk maar even vervangen. Tevens ook het restrictieklepje en de pakking van het gasklephuis vervangen.
Het monteren ging eigenlijk heel soepeltjes en zonder problemen. Ik heb het gevoel dat de auto wat krachtiger is bij lage toeren, maar ik betwijfel het dat dit alles (aangezien het restrictie klepje niet dicht zat) mijn olieverbruik gaat verbeteren. Het was iig leuk om te doen en mijn inlaatkant is weer helemaal schoon en in topconditie.
Hier wat foto’s:

:puke Wat vies!

Aaah dat is beter :thumbup

Wat ik me trouwens wel afvroeg is of het gat op het motorblok waar de EGR buis op aangesloten zit alleen naar de EGR gaat en of ik daar gewoon met bv remmenreiniger in had kunnen spuiten of niet? Ik kan me voorstellen dat dit gat nl ook nogal dichtgekoekt is, maar ik durfde dat niet zomaar te doen zonder dit eerst even uit te zoeken. Iemand die dit weet?
3 oktober 2014 om 10:40 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239528Dat is hetzelfde als bij mij denk ik. Ik denk zelf dat bij mij de klepseals niet goed sluiten. Hierdoor kan er wat olie lekken in de verbrandingskamer (en zal deze bij het starten weer verbranden. Hierdoor heb je vooral bij koude start misschien wat rook (bij mij zelfs minimaal) echter lek er dus wel wat olie weg en zal je af en toe moeten bij gieten.
Het zijn idd de kosten niet, maar toch wel vervelend dat je uitlaat iedere keer weer zwart wordt :(
Maargoed ondanks dat moet ik toch een keertje alles er af slopen en wil ik het restrictie plaatje eens schoonmaken. Zal toch wel ergens goed voor zijn. Heb het alleen erg druk gehad afgelopen maanden dus ben er nog niet aan toe gekomen.
3 oktober 2014 om 07:29 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239526@midnight black wrote:
Helaas, helaas….Gisteren maar weer een half litertje olie er bij gegooid! Ik zou even terug moeten zoeken bij welke kilometerstand het de vorige keer was. (Vanaf nu zet ik de stand en datum op de oliecan ;) ) Een ding is zeker: hij verbrandt de olie, het blok is schoon!
Dat is jammer! Hoe zie je dat het blok schoon is (ik neem aan dat je van binnen bedoelt)?
Ik heb 2 weken geleden mijn EGR goed schoongemaakt met remreiniger. Deze was niet heel erg vies (leek het) maar toch maar even flink wat remreiniger ingespoten flink zitten boenen en ondertussen de klep proberen open te duwen. Normaal gesproken reed ik 2000km op een litertje olie. Inmiddels zit ik nu op de 2300km en hoef nog niet bij te vullen. Ben benieuwd of dit toeval is. Maargoed ik ga het in de gaten houden.
@Lemmens wrote:
Dat zou ook een kapotte motorsteun kunnen zijn. Is niet automatisch de koppeling die dan defect is. Hoeveel heeft ie inmiddels gelopen? Heb je trouwens ook al geprobeerd of ie slipt of niet? Even op 80 km/h in de 5 terug laten zakken naar de 50 en dan plankgas. Als ’t toerental dan niet evenredig met je snelheid stijgt is de koppeling inderdaad echt op.
Ah ja dat is idd nog wat ik erbij had moeten melden. Hij slipt dus niet. De koppelingsplaat lijkt wat dat betreft niet versleten. Motorsteun heb ik ook aan zitten denken, maar ik weet niet echt hoe ik dit kan controlleren.
10 september 2014 om 10:01 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239520Gisteren is dan eindelijk mijn pakketje binnen gekomen met daarbij de pakkingen + carterventilatie plaatje. Wat is dat gaatje klein!! Zou het nog zin hebben om hem groter te maken? Aan de andere kant waarom zou ik? Zo snel zal hij wel niet weer dicht slippen en de kans dat mijn inlaatspruitstuk dan vies wordt is alleen maar groter. Ik denk dat ik hem zo laat en hem gewoon vervang.
Is het trouwens de bedoeling dat je nog iets op de silicone pakkingen smeert (iets vettigs) of kan je ze gewoon droog monteren? Nu maar even kijken in welk weekend ik tijd heb om de klus te klaren.
Het is inmiddels met veel gepiel gelukt. Ik heb uiteindelijk 2 dunne draadjes achter de klipjes geschoven. Hierdoor kon ik de brandstofleiding + klipje samen van het filter aftrekken. Ik weet nou niet wat de echte manier zou moeten zijn (indrukken of opwippen van het klipje), maar het is dus gelukt. Die kan er dus weer de nodige km tegenaan. Tnx voor jullie advies!
Gisteren geprobeerd mijn mijn brandstof filter te vervangen. Pfff kreeg de klip er niet niet af, maar vandaag dan toch uiteindelijk gelukt. Gelukkig. Dat ook weer gedaan.
Ander minder leuk nieuws: Heb net te horen gekregen dat ws mijn druklager van mijn koppeling versleten is. Aaaah :fy1 Heb er nog niet heel veel last van, maar merk het wel bij optrekken dat hij soms (volgens mij vooral wanneer de motor koud is) moeite heeft met optrekken. Ik hoorde toen ook gelijk dat dit veel werk is en dat gaat dus weer in de papieren lopen. :???:
5 september 2014 om 15:17 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239515Kleine correctie. Het is £18 incl verzending. Ik had ook gelijk een EGR cheater en blindplaatje gekocht just in case ik toch mijn EGR wil afdoppen. Heb ik het dan iig liggen. Dacht alleen daarom dat de shipping kosten voor alleen de pakking iets minder was.
5 september 2014 om 11:38 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239513Bij Z22se.co.uk heb ik Fai pakkingen gekocht incl plaatje voor de carter ventilatie voor £15 incl verzendkosten. Bij de opel dealer een gasklephuispakking a €5. Ze zijn onderweg dus misschien komt het morgen nog binnen. Ben benieuwd
4 september 2014 om 10:32 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239509Aangezien ik niet weet in wat voor staat ik de pakkingen zal aantreffen had ik maar besloten om maar nieuwe pakkingen voor mijn inlaatspruitstuk (incl carter ventilatie pakking) en gasklephuis te besteld. Nu even wachten tot het binnenkomt, het mooi weer is en ik wat vrije tijd heb, dan kan ik me ook aan de klus wagen.
Rookt hij wel even als je de motor net start nadat hij een tijdje stil heeft gestaan? Dan misschien lekkende klep seals?
Bedoelde je met as je aandrijfas? Had al een topic over ABS ringen lopen, maar vroeg me nu af (als je het over je aandrijfas had) of de ABS ring bij jou op de as zat of in je lager?
Wel fijn om te horen dat het verholpen is!
@Haasje17 wrote:
Tevens zou ik de egr terug plaatsen, op de 2.2 motoren zijn hier vrijwel geen problemen mee.
Ik heb heb daarom ook nog niet afgedopt. Ik heb vandaag toevallig remmenreiniger en een nieuwe pakking aangeschaft. Ik zal binnenkort even mijn EGR klep goed reinigen en weer aansluiten al vraag ik me af of het afsluiten niet beter is aangezien er dan geen uitlaatgassen meer in mijn inlaat kant komen en ik dus een schonere motor behoud lijkt mij.
@Haasje17 wrote:
Tevens zou ik de egr terug plaatsen, op de 2.2 motoren zijn hier vrijwel geen problemen mee.
Ik zou tevens je cim controleren aangezien hier ook wat problemen worden gemeld. Even kijken of je hier ook de stekker van schoon kunt maken, soms helpt het ook de pennen iets te buigen zodat de connector strakker zit.Iemand een beschrijving hoe ik bij de stekkers van mijn CIM kan komen?
Hoe kan je eigenlijk het beste dit soort stekker (CIM en ABS) schoonmaken? Ik lees overal discussies over wel/niet gebruiken van WD40, contactspray, etc. Ik heb nu echt geen idee wat ik hier het beste voor kan gebruiken.
-
AuteurBerichten