Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@McKaamos wrote:
Niet echt vandaag, maar over verloop van de afgelopen tijd wat kleine dingetjes gedaan :)
Le Result!

mag ik vragen met wat voor een verf je dat gedaan hebt?
Grt iAstra
@corsa14slow wrote:
:swear gereedschap op het dak… :vertag
voor de rest: goed bezig :thumb:cry i know sorry
maar auto lag al vol en wilde vooral geen onderdelen kwijt raken :angel
ben wel voorzichtig hoor :thumbinmiddels ruim 100km ermee gereden, niks aan te merken zeer blij met het resultaat :thumb
@iAstra wrote:
@iAstra wrote:
:swear
breng ik mn Corsa naar garage vanwege een geluidje achter…
inmiddels kan ik mijn koppakking vervangen ( ik laat gelijk motor reviseren ). :(
en is er dusdanig veel roest in de dorpels wat gelijk het “wabberen” van de auto verklaard. :(
nu worden er dus nieuwe dorpels ingelast, hoop dat het het geld waard is! :thumb
al met al ruim 500 euro lichter om het beestje op de weg te houden. :jerry
voor de liefhebbers wat foto’s:





en hier de roest:





inmiddels weer stap verder… kop is gevlakt en op pers geweest, helemaal in orde:


zuigers eruit:

en nieuwe aluminium dorpels erin gelast, kan niet meer roesten :-D

nu alleen nog nieuwe triangels en dan ben ik 740euro lichter maar die corsa gaat voorlopig niet weg ;-)
inmiddels corsa terug :thumb



rijdt als een zonnetje!
de triangels (draagarmen) moeten nog vervangen worden… de Heuts in Maastricht is niet zo van het juiste materiaal leveren (is niet de eerste keer). dus maandag nog even terug naar garage om dat te fixen, uitlijnen en banden balanceren.gister ook nog even nieuw interieurfilter (pollenfilter) vervangen

was echt nodig en gelijk even uitgezogen.





deze corsa kan er weer 100.000km zeker tegen aan :thumbgisteren interieurfilter (pollenfilter) vervangen in mijn astra g. wat een verschil zeg! kwartiertje werk :thumb
@sjoerdie wrote:
Alu stuk in de dorpel gezet????
Ten eerste Knap dat je alu en staal aan elkaar krijgt gelast, plus dat aluminium nou niet echt materiaal is voor een chassisbalk!
1x de krik of assteun of wat dan ook eronder, en hij zakt in elkaar.
ik ben geen metaalbewerker dus wat dat betreft heb ik de ballen verstand ervan… bedrijf heeft het gedaan…
we zullen zien, het zag er in ieder geval stuk steviger uit dan die doorgerotte dorpels :jerryvandaag effe met de hand gepoetst en gisteren al de winterbandjes eraf gehaald en zomerbandjes erop gezet :thumb

@iAstra wrote:
:swear
breng ik mn Corsa naar garage vanwege een geluidje achter…
inmiddels kan ik mijn koppakking vervangen ( ik laat gelijk motor reviseren ). :(
en is er dusdanig veel roest in de dorpels wat gelijk het “wabberen” van de auto verklaard. :(
nu worden er dus nieuwe dorpels ingelast, hoop dat het het geld waard is! :thumb
al met al ruim 500 euro lichter om het beestje op de weg te houden. :jerry
voor de liefhebbers wat foto’s:





en hier de roest:





inmiddels weer stap verder… kop is gevlakt en op pers geweest, helemaal in orde:


zuigers eruit:

en nieuwe aluminium dorpels erin gelast, kan niet meer roesten :-D

nu alleen nog nieuwe triangels en dan ben ik 740euro lichter maar die corsa gaat voorlopig niet weg ;-)
Die corsa is van 1993, zit nog prima in de lak maar vorige eigenaar heeft alle roestplekken voor verkoop “weggewerkt” dus is nooit opgevallen. Anders had ik al eerder laten lassen of de auto laten staan. Maar inmiddels toch al aardig geïnvesteerd in het wagentje, en tis ook de eerste auto van mn vriendin dus heeft ook emotionele waarde!
Dus laten we hem helemaal opknappen! En zo houden we weer een Corsa op de weg in plaats van de sloop ;-)Haha ik heb een wel een aardige monteur ja die me dat allemaal regelt en zelf baalt als er zulke dingen ineens gedaan moeten worden, mja leer je ook weer van tijdig naar garages te gaan voor inspectie! Mag blij zijn dat mn vriendin nog leeft, daar komt t wel op neer :-)
:swear
breng ik mn Corsa naar garage vanwege een geluidje achter…
inmiddels kan ik mijn koppakking vervangen ( ik laat gelijk motor reviseren ). :(
en is er dusdanig veel roest in de dorpels wat gelijk het “wabberen” van de auto verklaard. :(
nu worden er dus nieuwe dorpels ingelast, hoop dat het het geld waard is! :thumb
al met al ruim 500 euro lichter om het beestje op de weg te houden. :jerry
voor de liefhebbers wat foto’s:





en hier de roest:





hallo allemaal :-)
ben weer terug van weggeweest :thumbvoor mij persoonlijk staat het “auto-hobby” seizoen :wors weer voor de deur.
vandaag goed begonnen met een dubbele wasbeurt.
wat ik dit seizoen wilde doen is het volgende:
-voorbumper vervangen door nieuw gespoten originele GM bumper.
-een goede polish beurt geven en alles wat daarbij hoort.
-bodem tectyleren (iemand ervaring mee? een goede zaak in de buurt van Maastricht?)
-luidsprekers in achterdeuren plaatsen.
-kijken voor zwart (lederen?) interieur.uiteraard speelt geld een grote rol, dus afhankelijk van wat over blijft kan er weer wat van het lijstje afgehaald worden.
ik heb de auto nu 3jaar.
zijn er nog tips wat betreft onderhoud?
vanaf aankoop al heel wat gedaan, distributieriem & waterpomp, bougies, motorsteunen, lucht/oliefilter, wiellagers, kruiskoppeling, wormas, uitlijnen, schokdempers achter vervangen en de uitlaatpakking. :jerry
:hmmz volgens mij wel alles genoemd :thumbgroetjes iAstra
it’s good to be back :agentniet vandaag maar vrijdag auto weer onder handen laten nemen, was een aardig stuurprobleem!
Ook een of ander lager kapot ter waarde van 250 euro (met korting 125 gelukkig) bleek nog mogelijke schade te zijn van toen mijn linkervoorwiel eronderuit was gevlogen in Frankrijk :swear
Verder auto uitgelijnd en nieuwe wintersloffen aan de voorkant (goodyear 7,6mm)



Ik ben gelukkig weer winterklaar :thumb
tijdje geleden nog 160.000km op de teller gezet:

en vandaag nieuwe kentekenplaathouder erop gezet, vorige was gebarsten en had nog lelijke reclame onder het kenteken staan…

gister heeft mijn vriendin rijexamen gehaald, dus ze mag nu eindelijk in haar gister apk gekeurde corsa gaan rijden.
die we overigens woensdag naar de garage hebben gesleept, accu was kapot :-/nu weer sparen voor beide wagentjes zodat er in de lente weer leuke upgrades gedaan kunnen worden :-D
@astraTD wrote:
@iAstra wrote:
AstraTD reed jij vandaag rond 7uur bij de noorderbrug in Maastricht? Denk je gezien te hebben :-)
Klopt dat was ik.. Ik was al aan kijken is hem dat nou.
Haha inderdaad, heb je ook al eens eerder over de tongerseweg zien rijden, maar toen was k lopend… Je astra lag wel heel mooi laag op de weg :-) anders eens meeten?
AstraTD reed jij vandaag rond 7uur bij de noorderbrug in Maastricht? Denk je gezien te hebben :-)
Gister eindelijk weer eens kunnen genieten van me wagen, veel pech gehad en gister deed me deze rit echt goed, heb um gefilmd voor jullie ;-)
http://youtu.be/HvsiMw8oFZw” onclick=”window.open(this.href);return false;
bij 3:49 zie je een wit busje staan, daar had het wiel losgelaten en stonden we dus met pech…@pixels66 wrote:
Dus met de neus op de grond toen het wiel afliep? Geen schade verder? En hoe kan het dat dat wiel zomaar losliet? Bizar zeg!!! pfff..
Nou nee gelukkig niet met de neus op de grond, het wiel was blijven steken in de wielkast… Mn bumper is daardoor eraf gereten maar niet zo erg dat me dat een fortuin kost…
Volgens de ANWB komt het een enkele keer voor, voornamelijk bij het linker voorwiel.
Maar mijn flens was waarschijnlijk al gaar voordat we waren vertrokken is alleen nooit opgevallen…hey allemaal king:
in een van mijn laatste post had ik verteld dat ik zo in de weer was de dag voor mijn vertrek naar Frankrijk met motorsteunen e.d.
zul je denken, heb je er alles aan gedaan om je wagen op orde te hebben voor vakantie…
zo stonden we gister dus met pech langs de weg, mijn linker voorwiel had losgelaten. normaal zou ik dat direct kunnen plaatsen, maar omdat ik nog de rubbers van mijn veren voor moest vervangen zat dat geluid dus het geluid van een losgaand wiel te dwarsbomen, met gevolg dat het wiel compleet eraf lag en de bouten dolgedraaid verspreid over de weg lagen. gelukkig op een enigszins rustige weg, maar toch nog steeds vervelend.
na ruim 2 uur wachten was er de ANWB om mij weer op weg te helpen :wors
had een bout aangepast (die dol was) zodat hij weer paste en een bout van rechtsachter naar het linker voorwiel geplaatst.
zo konden wij (rustig :puke ) onze weg vervolgen naar onze camping. vandaag ben ik dus naar de lokale (bij anwb aangesloten) garage gegaan (op advies van anwb) om de flens te laten controleren.
:( krijg ik daar een rekening onder mijn neus geschoven van 350 euro :swear
flens was te gaar om lange afstanden mee te maken, gevaarlijk dus.
nu weer terug op bestemming en donderdag ochtend naar de garage om flens te laten vervangen.
hier nog leuk kliekje voor jullie:

@petrolhead wrote:
@iAstra wrote:
Gisteren nog even stress gehad met de astra… vandaag over een uurtje vertrekken we op vakantie en gister bleken de motorsteunen het te hebben begeven.
alles last minute nog vervangen en vandaag met gerust hart naar Parijs :-)





en de motorsteun voor miste gewoon heel wat ijzerwerk, vorige eigenaar was niet zo van het veilig rijden volgens mij :swear
wish us luck :thumb tot binnenkort :DKleine wereld, ik heb je gister de motorsteun verkocht….he James bond :D king:
haha inderdaad kleine wereld! bedankt voor de super service ;-) blijkt overigens dat de rubbers van de veerpoot rechtsvoor kaduuk zijn… dat is wat we hoorde, dachten namelijk de motorsteunen, zeker ook omdat die dus echt gaar waren zoals je kon zien… maar geluid bleef aanwezig. na de vakantie dus nog maar keer met geld smijten :swear
Gisteren nog even stress gehad met de astra… vandaag over een uurtje vertrekken we op vakantie en gister bleken de motorsteunen het te hebben begeven.
alles last minute nog vervangen en vandaag met gerust hart naar Parijs :-)





en de motorsteun voor miste gewoon heel wat ijzerwerk, vorige eigenaar was niet zo van het veilig rijden volgens mij :swear
wish us luck :thumb tot binnenkort :DHey allemaal,
het is weer een tijdje geleden maar ik heb weer het to-do lijstje afgewerkt.
ben dinsdag naar de garage geweest voor APK en op één lampje (knipperlicht rechtsvoor) was alles in orde :thumb
hier staat hij op de brug voor inspectie:

eenmaal door de keuring had ik nog wat centjes over waarmee ik dagrijverlichting (van philips) heb geplaatst bij mijn vriendin haar Corsa en de dag erna bij mijn eigen Astra:



en toen dacht ik, laat ik met een maat afspreken om de remklauwen een tintje te geven…




en ten slotte het resultaat waar ik zeer blij mee ben :D

binnenkort zal ik weer eens een nieuwe fotoshoot houden…
inmiddels zitten er 2weg pioneer 16cm speakers in
Duidelijk.. Moet nog ff de schade van APK afwachten voor twee auto’s als dat meevalt ga ik ze direct spuiten! :thumb
En gelijk heb je Louwe!
Nou is het toevallig zo dat de lak in prijs gelukkig niet verschilt, maar de eigenschap van de lak is natuurlijk wel belangrijk…hmm toch een beetje mijn twijfels, want mijn remklauwen worden toch wel beduidend warmer dan mijn lak in de volle zon als ik lange stukken rij, laat staan wanneer ik bijvoorbeeld door de bergen in de ardennen dat bochtenwerk een beetje sportief wil doorrijden… zou me niks verbazen als mijn remklauwen dan warmer worden dan het motorblok.
maar ik heb wel caliper (remklauw) verf gevonden bij de heuts, in de kleur die ik wil :-) denk ik althans, dat is een kwestie van uitproberen.
als het klaar is post ik hier wel het eindresultaat :thumb -
AuteurBerichten