Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na een tijdje uit de running te zijn geweest vanwege een nogal pijnlijke pols ben ik sinds een paar weken weer begonnen met de manta.
De linker kant nabij de a-stijl is nu zo goed als klaar.Ik heb de plaat achter de a-stijl vervangen,en ook de plaat binnenin de a-stijl waar de scharnieren aan vast zitten.,dus eigenlijk het complete gedeelte.De deur pastte perfekt,dus het is nog gelukt ook denk ik.

Omdat er veel meer werk in deze auto zat dan ik eerst had gedacht had ik er al gauw genoeg van dat ik er steeds onder moest liggen,dus motor eruit en maar aan het spit



Dat spit is ideaal,maar ik zag nu ook dingen aan de onderkant die ik liever niet had gezien!!
Er zit echt nog veel werk aan deze auto,en ik denk dat de meeste mensen hem hadden afgeschreven.maar ja we zijn nu al zo ver dat ik er mee doorga ook!
Na de linkerkant ben ik bezig gegaan met de rechter bodem.Eerst weer een groot gedeelte eruit geslepen,en daarna een stuk van de chassisbalk vervangen.
Dat stuk heb ik zelf gemaakt uit een stuk koker profiel.
Daarna heb ik ook aan de rechterkant de vloerplaat vervangen.
Deze week zal ik nog wel even een paar foto’s maken van het gedeelte waar ik nu mee bezig ben,ook aan de rechterkant word de complete a-stijl alsmede het meeste ijzerwerk eromheen vervangen.Gaat vast goedkomen daar! Je bent vast eerder klaar dan mij.
Ja ik kom uit friesland,uit Garyp.
Hier nog even wat foto’s eerst een paar van het linker binnenscherm,hier had ik ooit al eens een paar hoekjes in gezet,maar omdat ik niet zeker wist of de vorm goed was heb ik nu zoveel mogelijk metaal gebruikt van de donor auto.
zo was t eerst
en nu zo.Achteraf was het eerst ook wel redelijk hetzelfde,maar toen kwam ik niet mooi uit met de nieuwe bodemplaat,en nu paste alles perfekt.


Eerst zou ik de a-stijl laten zoals het was,maar omdat die in de donor veel gaver was heb ik besloten om de zijkant opnieuw aan te pakken.
Achteraf een goede keuze want het gedeelte waar de scharnieren aan vast zitten waren zo goed als weg gerot.


En zo komt het er nu ongeveer uit te zien.

Ik zoek trouwens nog een stuk plaat staal wat aan de binnenkant van de dorpel zit.

De mijne is van 71,die heeft het er wel in zitten,die van 75 niet,mischien een extra versteviging?

zo.. nog even tijd.ik heb dus besloten om alle delen die me niet aanstaan vanwege roest,of wat allemaal aan elkaar gelaste stukjes zijn te vervangen door goede imitatie of goed ander plaatwerk.eerst was dat niet het plan,ik had her en der al stukken in gelast.(zelfgemaakt) zoals hier aan de zijkant zelfgemaakte versteviging

Op zich netjes genoeg,maar eigenlijk was de a-stijl ook niet helemaal fris meer…maar aan gebrek aan beter…….
Nu heb ik dus een donor auto gekocht,een a manta uit 75 waarvan het chassis nog redelijk is,maar die finaal verrot is om de ramen enzo.
En die a-stijl is nog redelijk,en die versteviging aan de zijkant ook.dus heb alles wat ik er eerst in heb gelast er weer uit geslepen.
Ook heb ik hem de hele tijd op bokken gehad,en hij komt nu straks aan het spit.

Wel heb ik inmiddels aan de bestuurderskant zelf een zo goed als nieuwe dubbelwandige draagbalk gemaakt en een nieuwe vloer erin gezet.


en weer opbouwen

en daarna de nieuwe vloer(nog niet afgewerkt

momenteel nog even bezig met linker voor zijkant,alles om en nabij de a-stijl.en daarna gaat de motor eruit en gaat ie aan het spit.
Ik Zet deze week nog wel even een paar foto’s erbij(heb momenteel even tijd want ik heb gisteren even ruzie gehad met een flex die hapte in een klein hoekje).
ik heb niet los gelaten wat me in ieder geval geen vleeswond op heeft gelevert,maar wel een hand in t gips!
Werk je al een kleine 20 jaar in de metaal,gebeurt t thuis bij de hobby.Fantastisch projekt waar je zo te lezen nooit klaar mee bent.Kom ik aan met de restauratie van een a manta wat ik al heel wat vind…succes!
-
AuteurBerichten