Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Kermitkiller wrote:
wat nu heb je me zo gemist dan :D :D
Ja, want nu heb ik nog een sierlijstje voor de manta a van mijn vader.
(linker deur). ;)Mooi gedaan.
Vind het knap dat je zoiets hebt opgezet en het resultaat is toch leuk om te weten.
(misschien leuk voor het clubblad zoiets)mvg
Ik zou nu eigenlijk wel graag willen weten of het door gaat
(anders gaat manta as week de stalling in) want zo’n mooi zomers weer is het niet…@ Joost, pas je onderschrift eens aan ;)
Zojuist gespot. Een HEEEEEEEEl donker groene manta A
kenteken 55 al 05.BIj den dungen het stoplicht over het kanaal.
Was een SR en in hele mooie staat!
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Deze persoon had stiekem liever een Manta B

:P :jerryDeze persoon had stiekem een Manta b 400 :P haha
Heel toevallig was ik zojuist foto’s aan het bekijken in de albums en toen kwam ik een aantal
oude foto’s tegen van een meeting (gok begin jaren 90). Ik dacht ikz al ze even uploaden.













En dan nu een bekende oude 400 met mijn vader (helemaal links) er nog op.

En fotos van de auto waarik meer van zoek. Ik zoek hier namelijk meer over aangezien mijn vader deze auto destijds helemaal
heeft klaar gemaakt en de breedbouw erop heeft gebouwd. Hij deed dit voor een oude schoolvriend van hem waar hij nu nogsteeds
goed bevriend mee is. Echter werd deze manta binnen enkele weken nadat hij klaar was gestolen. Vandaar zoek ik meer informatie
over deze manta.




mvg Gerry
Ik ben nog steeds opzoek naar foto’s en informatie van over deze manta.

Zou het heel fijn zijn als iemand iets over deze manta zou kunnen vertellen of er foto’s van heeft.
@ peter,
(Bel morgen avond even aangezien ik overdag ben werken! en dus niet bereikbaar ben!!)
ps. hoop wel dat het zondag mooi weer is. hij voorspelt nu niet veel goeds! :pukeDe mensen die er al zijn of gaan alvast veel plezier!!!
Zoals het er nu uitziet kom ik zondag zeker met de manta.
Tenzij het vollebak onweert en knetterhard regent (zoals nu voorspelt word).Hey Popke,
De remslangen zijn allemaal nieuw en vervangen (en gecontroleerd op doorlopen) dit is dan ook allemaal goed.
De zuigers zijn ook allemaal hetzelfde (hebben we er al uit gehad en nagemeten en bekeken)(ben nu nog wel opzoek naar andere 1.6/gte klauwen zodat ik die kan monteren
en kan kijken of het probleem dan voorbij is) DUS ALS IEMAND IETS HEEFT LIGGEN! hoor ik het graag!!!!
Mocht dat niks worden en ht gaat me vervelen ga ik er voor alles onderuit halen en er 2.2 spul opbouwen
enkel zit ik dan met remslang, maar wij zijn vernuftig genoeg om daar ook wel wat op te verzinnen.Maar goed.
Update.
De kleppendeksel zit erop. Kijkt toch een stuk mooier dan de compleet zwarte 2.4 deksel.
How it was:




Tsja wat zal ik zeggen? Je bent nooit klaar met zo’n auto hé!
Mvg
Ik heb de enquete ook gemaakt.
Vond hem wel leuk om te maken alleen lastig beslissen af en toe.wel leuk dat zoiets word opgezet!!
mvg
Haha,
jaja we komen met 3 manta’s op een rij.
Alleen geen rood wit blauw maar wel groen wit blauw :pEn ja is goed Peter, hebben we het nog wel over.
en jij bent de gene met navigatie :jerrykomt goed!!
@popke, het is zeker de moeite waard deze manta in het echt te zien!
Nog een vraagje trouwens.
Ik neem aan dat als we op zondag komen we wel gewoon bij de andere manta’s
mogen staan? En dus niet buiten op de parkeerplaats (zoals dat bij sommige andere meetings wel is)mvg Gerry
wij komen zondag en waarschijnlijk met 2 manta’s
Sowieso de mijne en de ouwe witte van mijn vader.@popke, dat is goed.
Dankjullie wel voor de reacties.
We zijn met deze bouw ongeveer 7 a 8 maanden bezig geweest. (meestal zo rond die koers)
De flakes zijn idd regenboog flakes (ook al oud) haha
zit groen, blauw, geel, zilver, rood in. Kijkt wel heel mooi moet ik zeggen.En tjsa helaas komt hij dit jaar niet meer op meetings, maar het nieuwe seizoen zijn we er zeker bij met
onze nieuwe aanwinsten.We hebben ong 1 maand terug een A-ascona gekocht (ROT ROT ROT ROT EN JA HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG ROT)
deze is dan ook echt niet meer te redden (en als wij dat zeggen………… dan is het echt erg)
Deze gaan we binnenkort slopen voor onderdelen (vooral motorisch gedeelte)Moch iemand nog interesse hebben in bepaalde onderdelen kun je het altijd even vragen!
Ook word het complete kenteken verkocht (LPG op kenteken) eventueel met installatie en chassisnummers.(huhm, misschien een algemeen B&G Customs topic openen waar ik al onze opels in kan showen en kan delen
mede de werkzaamheden).mvg
@ bastiaan. Dankjewel.
@popke, ja ze staan zeker goed. En steken niet uit. dus rijden is ook zonder problemen.
De manta is nu ”klaar”.
Uitlaat is aangepast. Rijdt nu stukken beter, want nu raak ik nergens meer iets!
Heb een nieuwe lambdasonde gekocht en een passende moer (draad is M18 x1,5)
De moer op de RVS voorpijp gelast alles gemonteerd en hij liep.
Ik moet wel zeggen dat hij ook mooier loopt nu de ”orginele” voorpijp is gemonteerd.
Ging eigenlijk heel vlot.De remmen zijn ook nagekeken. Beide klauwen lossen heel goed na het remmen
en ze remmen beide, maaaaaarrrrr als ik gewoon rijdt over de weg en dan rem, trekt de
auto nog steeds naar links :( dus dat is balen, maar goed.Daarnaast hebben we de naaf van het stuurtje aangepast en gemodificeerd. Nu past en werkt wel
alles zoals het hoort en kan ik niet meer verongelukken omdat ik nu wel gewoon kan sturen.enige waar ik nu nog aandacht aan wil besteden is onder de kap. (GT kleppendeksel)
moet iemand hebben die aluminium kan lassen, dan laat ik het grote gat gewoon dichtlassen
en in het kleine gaatje een pijpje lassen. Dan is alles opgelost en netjes.Ook vind ik de achtervering veeeeeelste slap naar mijn zin. Ik heb destijds ”nieuwe” koni loadadjusters gekocht,
maar die zijn dus niet nieuw en enkel mooi overgespoten (zucht)
Dus nu moet ik opzoek naar iets stugs voor achter qua vering en dempers. (iemand iets liggen of een oplossing??)mvg Gerry
Mensen. Actie actie. Hhaha. Ik wil graaaaag komen.
Hoop snel wat meer te weten te komen!.mvg
Popke, kun jij meteen kijken voor een sierlijst voor de linkerdeur voor mijn vaders Atje?
(of iemand anders natuurlijk)
mvg
Inmidels ben ik met mijn Groene droom al naar een meeting geweest zoals sommige weten
(eerste olde opels meeting in lent) Hier ben ik 2e geworden. Toch leuk!.Maar nu staat mijn manta binnen om het een en ander te veranderen.
Hopelijk is hij klaar voor de manta meeting in zennewijnen begin septemer.Allereerst zijn we bezig met de uitlaat. Deze ging voorheen onder de spoorstang door
waardoor deze te laag hing. Als ik er dan in ga zitten met bijvoorbeeld mijn vriendin of vader oid
en er ruim 200 kilo voorin zit raakte ik elke hobbel. Dat is geen rijden natuurlijk.Dus nu zijn we hem aan het aanpassen. Ik ga zometeen naar de besbo voor een nieuwe lambdasonde
en hopelijk voor een lambdamoer Draad is m18x1.5 (bij biesheuvel kosten ze 5 euro), maar ik hoop
dat ik er zo aan kan komen zodat we vandaag de uitlaat in orde kunnen maken.Het oude spul is er wel al onderuit. Nu zal het complete systeem rvs zijn dus ook de voorpijp en hoogglans poliert. Haha.
Alleen zoek ik nog een goede set 1.6 remklauwen. Mocht iemand die hebben hoor ik het graag, want mijn rechterklauw remt niet.
Dus hij trekt als een dolle naar links bij remmen. Levensgevaarlijk dus.En nog iets levensgevaarlijks tegengekomen!!.
het viel me op dat bij sturen en inveren mijn claxon afging.
Nu is het orgineel zo dat de naaf konisch vastzit op de stuurstang en met die karteltjes.
Bij mij was het zo dat hij maar 1 a 2 mm van de karteltjes pakte.
Met andere woorden als ik hem niet zo lomp had aangedraaid (wat ik gelukkig dus wel altijd doe)
had ik nu al geen manta meer gehad. De karteltjes zijn helemaal afgesleten van de naaf omdat deze niet vergenoeg
op de stuurstang ging!. Dus nu blijkt maar weer. als iemand adverteerd met daarin stuur met manta naaf CONTROLEREN!!!
maar goed ook dom van me eigen natuurlijk.
Dit is gelukkig nu wel opgelost!.Voor de rest heb ik aan de achterzijde de 8j velgen met 205/60 vervangen voor 7j met de 205 banden.
hierdoor heb ik bij inveren geen last meer van aanlopen.
De 7j velgen heb ik van mijn kadett gehaald. Heb nu zelfs een 7j ats als reservewiel.Ik heb dus wel een vervangende set voor mijn kadett moeten kopen. Nu heb ik daaronder
mooie velgjes zitten vind ik zelf. Wel veel aan moeten schuren, want ze waren helemaal goud!.
4 dagen aan gewerkt inclusief met de hand polijsten.(vind ze zelf mooier als ATSjes) Foto is van OPN.

Daarnaast (en ja let op) heb ik chroom gekocht voor mijn manta!!! Eng he!!.
Chrome wielmoeren! en chrome kleppendeksel schroeven!
Heb besloten hem door de jaren heen toch wat meer op te blingen laten we maar zeggen. (word wel poetsen ZUCHT)Alleen nu wil ik dus ook mijn GT kleppendeksel monteren, maaaaarrr nu wil ik aan jullie vragen hoe jullie
het grote gat hebben gedicht van deze deksel en wat voor nippel jullie hebben gepakt voor het kleine gat.Ook heb ik nu een toerenteller gemonteerd (orgineel natuurlijk) Toch wat mooier als een domme klok (die niet werkte :hmmz )
En ik heb mijn middenconsole schakelgat wat ovaal gemaakt omdat ik mijn manta niet fatsoenlijk in zijn 2 en 4 kon krijgen
omdat het console in de weg zat.Dus al met al een hoop werk, maarja ik heb het al vaker gezegd deze manta is nooit klaar.
:jerryZo. Het vervolg.
Allereerst de moter en bak. Het is een 2.2 rallymoter waar we het een en ander aan hebben gedaan.
Ik heb er gisteren mee gereden, maar hij is echt fucking snel. En meteen op toeren en gemakkelijk doortrekken tot
7500. Pit zit er zat in.








huhm welke uitlaat? RVS of niet? besloten om de RVS met trapeze uiteinde onder de andere witte te maken.
Aangezien met vuile jetje vaker gereden zal worden.




pap heeft vervolgens besloten om hem wederom spierwit te spuiten, maar deze keer met flakes.
Kijkt heel mooi en is ook weer iets aparts.


















mvg gerry.
De manta zal het volgende jaar voor het eerst op meetings komen.
Dus daarvoor moet je nog even wachten.mvg
na een hele lange tijd is het moment dan toch aangebroken.
Afgelopen weekend op OPN verschillende manta liefhebbers gesproken
en tot mijn verbazing waren ze vol interesse.De manta is inmiddels alweer klaar (op een sierlijst na voor bestuurderskant als iemand die nog heeft liggen hoor ik het graag!!!)
Sinds de laatste update is er dan ook veel verandert. Ik zal hieronder wat opvolgende foto’s plaatsen en natuurlijk
foto’s van het ”voorlopige” eindresultaat.
Ik kan zeggen dat hij in ieder geval VEREKKES hard gaat en kan. Maarja dat mag dan ook wel met zo’n moter :wub .Genoeg gepraat FOTO”S
we waren gebleven bij het voorfront.





















En dan volgen in de volgende post foto’s van de afwerking en dat hij helemaal klaar is.
De assen zijn dus geel mede de carterbescherming. Voor de rest is heel de bodem ook wit (ook gemakkelijk met sleutelen)
Als het in den bosch is ben ik er zeker bij!!!
Natuurlijk met mijn groene A.ik kom ook naar alle waarschijnlijkheid!
(ben nu bezig met het aanpassen van mijn uitlaat)
zoek nog een lambdasonde voor een 2.4 :jerrymvg Gerry.
ps. kan er dan iemand een sierstrip meenemen voor op de linkerdeur? (van een A manta?)
mvg
Een a manta hoef je niet te shoppen.
uhm uhm uhm
c-stijl is het laatste stijl dus bij de achterraam.
Daar zit halfweg ook nog een montage gat voor gordels. -
AuteurBerichten