Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2012 om 08:07 In reactie op: Wat zou mijn Ascona-A waard zijn? Wil hem eventueel verkopen #17996294
Prachtige A-ascona. Heb hem altijd al op de PC gehad (qua plaatjes)
Heb mezelf wel altijd al afgevraagd wat voor velgen eronder zitten, want die zijn echt GEWELDIG!Maar zoals hier boven al is gezegd: niet verkopen op dit moment. Kunt hem natuurlijk wel altijd
te koop aanbieden en kijken of je ervoor krijgt wat je voor ogen hebt.
A-ascona’s zijn op het moment niet zo dik gezaaid en zeker niet in deze staat. In theorie zou deze ascona
zeer veel centjes moeten opbrengen.Heb dit altijd al een mooie manta gevonden.
Ik ben zelf wel helemaal kapot van die LED achterlichten en wil die noujuist wel in mijn manta hebben
(dus mocht je ze weg willen doen) even een PM/U2U berichtje sturen :p.Mooi verhaaltje trouwens.
Ik kan je wel aanraden om inderdaad voor een groep N te gaan (simmons) zijn goede uitlaten die goed passen.
Voor een RVS (GROEP A) dus 63 mm raad ik je aan om te kopen bij friedrich motorsport in Duitsland. TOP uitlaten!!!!!! en het geluid
valt reuze mee. Een lekker diepe bromOm te beginnen is Epoxy een goede oplossing, want dit sluit mooi af (menie zou ook al goed zijn)
en dan kun je kijken wat je erop wilt hebben. Je kunt hem netjes aflakken of met een undercoating werken (bodyshutz, maar pak dan wel de oversprayable zodat je er eventueel nog een kleur overheen kunt doen).Ben benieuwd naar je manta als hij klaar is zoals je hem wilt hebben.
Wat mooi om te zien zeg. Zo moet het. Netjes, strak, degelijk en fatsoenlijk. TOP
@ manta,
Ik heb liever geen hemeltje (liever de wind erdoorheen)
Misschien dat er ooit wel weer een hemeltje in komt hoor.En ik wil ook nog mooie chrome bumpers, maar daar had ik destijds geen geld meer voor
en deze bumpers hadden beide last van ingevreten roest dus er zat eigenlijk niets anders op.Ik heb er nog zoveel plannen mee. Geld is echter het grootste probleem en daarnaast tijd
We hebben nog geen nieuwe pics.
Hij staat nu momenteel gestald (nog een paar weken) dan komt hij naar huis om afgebouwd te worden
en voor de APK.Maar eerst de mijne. Daar moet nog een Sparco stoel in en het sparco stuur.
Er zullen dit jaar nog genoeg foto’s komen.
oo en past dat dan ook op A-manta? Dan heb ik al interesse!!
4 februari 2012 om 17:31 In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983833Ik ben er helaas ook niet bij!
Ik zou ook willen komen, maar aangezien ik er gisteren bijna 4.5 uur over heb gedaan om vanuit genk thuis te komen
Heb ik geen zin in zo’n zelfde feestje.Mocht jij wat winnen en ik ook wat hebben gewonnen joost, mag jij de bekers in ontvangst nemen :P wij zien elkaar nog wel vaker dit jaar gok ik zo.
Veel plezier toegewenst voor degene die wel gaan!!
groetjes Gerry en Berry
@ Joost. Ja dat lijkt me een zeeeeeer goed plan!!!!!!! Een minimeeting.
-Joost.
– Roy
– Ik
– Peter van de Pol wellicht ook.
– Mijn pa…..@ Roy, haha nou ik ben afgelopen jaar wel enkele keren met de Manta in het maaskantje geweest natuurlijk.
(heb er ook familie wonen (oma en opa)Ik rij zelf in een groene a-manta GTE (R) ofja eigenlijk alleen een striping set van een gte omdat ik dat mooi vind.
(staat restauratie topic van deze manta op het forum onder restauratieverslagen)
Genaamd: green dreamThuis hebben we nog twee andere (beide wit) (van eentje is ook restauratieverslag op dit forum aanwezig.)
genaamd: Vuilje jetjeDe andere witte is van mijn vader en van mij samen en dat is een Manta destijds helemaal klaar gemaakt door
Biesheuvel.NOU NOU
wat een mooi project joh!!! ik zie het nu pas op het forum.
En je woont letterlijk om de hoek (komt zelf uit gemonde)Ik heb ook een RVS van friedrich onder mijn A-manta zitten.
(thuis trouwens allemaal) super G3!L geluidje!! Dat kan ik je alvast vertellen.
Mag ik vragen waar jij je motor hebt laten reviseren?
(namelijk nog een 2.2 staan en een 2.4 die ik wil reviseren, dus heb er
nogal wat onderdelen voor nodig)Je bent wel echt heel erg goed en grondig bezig.
I’am loving it!
Veel redelijk jonge kerels hier in de buurt met MOOIE a-manta’s THATS THE WAY I LIKE IT!!!
TOP
KMS is inderdaad heel duur dat klopt,
Maar zoals al eerder is gezegd. Hij moet wel goed lopen.
Vaak zuipen die blokken olie als een dolle!!
Als je hem hebt gehoord koud/warm en compressie hebt gemeten!! Kun je al veel zeggen over
de motor, maar je weet het pas als hij in je eigen auto ligt!Komt het blok toevallig uit een A-manta?
hey schuitje
Ik ben gisteren bij de Romijn familie geweest in Renswoude en die hebben me wederom
uit de brand geholpen door een juiste HRC te verkopen.Nu heb ik dus een C1 rembekrachtiger en een HRC van een Commodore. En het past.
Enkel is het pijpje wat uit de HRC steekt van de commodore wat groter in diameter
dus moet ik het pijpje van de Kadett HRC afslijpen en in die van de Commo maken.
Alles staat al in de primer en zondag heb ik tijd het te monteren.Hopelijk remt het als een blok
ps. bekrachtiger van een b- manta lukt inderdaad niet. die komt NET tegen je binnenscherm aan :p
oorzaak gevonden.
KAPOTTE hoofdremcilinder.
Oplossing?????!?!?????????
hoofdremcilinder van een monza/senator?
Bekrachtiger van c1?schijnt te passen en goed te werken dan heeft de HRC een diamter van 23 mm ipv
de standaard 19 a 20mm. Dus heb ik ook meer remdruk.Kan iemand bevestigen of dit een goede oplossing is en van welke type monza/senator
ik de hoofdremcilinder moet hebben?
en heeft iemand nog iets in de verkoop????Wij poppen hem er altijd tegen aan met daarachter wat kit (sikaflix) . En kitten daarna het randje af met sikaflex (zwarte meuk waar ze hele vliegtuigen mee aan elkaar plakken) Werkt goed.
Je kunt hem ook met kleine slotboutjes vast maken. (vandaar dat de orginele gaatjes vierkantig zijn)Je weet vanzelf hoe hij moet zitten. Gewoon voor de keievanger houden en zorgen dat hij overal het beste aansluit en daar monteer je hem.
Ik ga nu mijn vloeistof pijl in de gaten houden. En anders zet ik hem met kerst even omhoog
en kijk ik even als ik problemen ondervind tijdens het remmen.
Hij remt nog wel als een blok (meteen druk) heb kap al open gehad en hij lekt nergens bij hoofdremcilinder.
Kan zijn dat hij de bekrachtiger in lekt, maar die kans lijkt me klein.
Even afwachten en ervaren wat het is.En dat allemaal door zo’n kklote mercedes die hem er even voorgooit!
nou het viel me op na een noodrem vanmorgen. ik kon het pedaal verder indrukken als normaal. vandaar.
dus om er zeker van te zijn dat ik een volgende keer kon remmen pompte ik een paar keer.
en toen ondekte ik dit.contacteer friedrich motorsport! Ideaal nette service en goed materiaal!
Hey Joost,
Wij moeten nog ijzer gaan halen, en ook nog een manta naar huis halen.
Ik weet wel al wat voor kooi ik wil.
Wij gaan 42.4×2.65 mm buizen gebruiken. Zijn lekker dik en is mooie maat.Normaal (kooien van wiechers enz) hebben 40×2 mm buizen.
ps. Heb een Sparco Evo 3 stoel gekocht en Sparco stuur incl quick release
(en ja kost veel geld :p hahaha)Nee nog niks gekregen. We zijn er nog niet aan begonnen. Nog geen tijd voor gehad.
Maar je kunt mij niet wijsmaken dat er hier op heel het forum
niemand foto’s heeft van een rolkooi in een A-manta.Dan zal ik dat jou eens sturen zodra ik dat heb. Moet jij dan de de maten ong weten van bocht tot bocht?
mvg
en alvast bedankt!
U2U is gereplyed. :p mooi woord!
Maar ik heb al gekeken op sites van KNAF en via het FIA Anexe keurboek en regelementen zooi.
Weet al wat ik wil. Zal best extreem worden en gigantisch veel werk.zo gebruiken ze bij rally’s enz vaak pijp 40x2mm of 50×2. Wij gaan 42.4×2.65 mm gebruiken.
Is mooie dikke pijp. En het buig aparaat kun je ze gemakkelijk koud trekken.
Alleen zal het werk zitten in de maten berekenen enz. Daarom vraag ik of iemand dat heeft.@Manta 24V wrote:
Ruit en rubber van Manta Ascona A is verschillend.
Trekhaak is hetzelfde. (net als de hele bodemplaat. en alles wat daaraan zit)
Ja dit dachten we wel al, maar wisten het niet zeker. We hadden namelijk trekhaak van een
A-tje afgehaald (de sloper), maar voordat pap hem helemaal klaar ging maken, moesten we het zeker weten!Mooie manta Joost.
Ik zag het in je onderschrift staan. Dus ik zoeken en zoeken of je ergens wat foto’s had staan van je nieuwe aanwinst.
Maar ziet er erg netjes uit. ps. rijdt goed he zo’n blok in mantatje :p (met 2.0 spul erop? of wat?) foto’tje van onder de kap?Er zijn zeker ste weten RVS voorpijpen voor een 1.9.
En ook in groep A.Kijk anders eens even bij friedrich motersport (DE)
Halen wij onze uitlaten ook vandaan.mvg Gerry
Wij hebben onze manta’s afgelopen zondag weer gestald.
Komen er begin volgend jaar weer uit. -
AuteurBerichten