Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben blij dat mijn manta zo goed in de smaak valt.
Daar doe je het stiekem ook wel voor natuurlijk.Zo zo, ik ben ook weer thuis (bijna 500 km gereden vandaag) Mooie dag met mooi stukje rijden.
Alleen was het een beeeeeetje frisjes. Was er om kwart over negen en ging na de laatste race.
Zeker de moeite waard vandaag! En ik zie dat mijn Manta al is gespot :p hahaJe word een showpikkie John.
Eerst ook al bij man bijt hond en nu dit weer. Ik ben benieuwd vanavond!
Wel gaaf natuurlijk!Ziet er geweldig uit Kevin.
Ik heb gisteren heel de dag doorgebracht met de vorige eigenaar van de Manta en we hebben
het nog even over jouw manta gehad. Hopelijk komt hij helemaal af en kun je genieten.
Ziet er SUPER uit!!!! Complimenten voor jou en je pa!
Ik weet zelf hoe leuk (en af en toe minder leuk) het kan zijn om te sleutelen met je pa, maar
geniet er van!ooo. ik wist niet dat deze combinatie zou corresponderen! Lijkt me zeer interessant!
En de Manta mag vanaf vandaag weer op de weg. Hij is voor het laatst in 87 gekeurd. 25 jaar geleden.
Om zijn jubileum te vieren kreeg hij vandaag weer een nieuwe verse APK.
Nu kan mijn vader rond. Hij rijdt goed.


ondanks het feit dat hij is goedgekeurd behoudt ons pap zijn pokerface

Nu zijn er nog wat kleine dingen die we willen veranderen, maar we kunnen ook met deze manta weer rond rijden!
originele KM stand blijkt dan ook te kloppen BIJNA (70.000)!! Dat verklaard de staat van de onderdelen.
Mijn vader was net een klein kind. Ik had hem van en naar de APK gereden ivm werk van pap, maar thuis kon hij het niet laten een proefrit te maken. Hoe hard hij rijdt weten we nog niet (keer rijden met TOM TOM) maar hij rijdt nu in ieder geval de snelheid KM/U………… wat onder in de klok staat :p hahahaha
@dreamix wrote:
mm dan moet ik op zoek naar de inbus variant.
Hoogte en alles is goed heb de orginele 15 met revet kan ze met de hand er wel een stuk in draaien maar voor dop 15 is te weinig plaats zit tegen het inlaat spruitstuk.
wij hebben hiervoor een dop bijgekocht en deze dun geslepen zodat je er net wel bij kunt.
Misschien ook een optie voor jou?owja een vraagje……
heeft iemand nog een originele WERKENDE radio liggen voor in een A-manta?
mvg
rond rijden inderdaad :p
Sorry, moet af en toe niet zo Brabants zijn.@ postbus.
Dus stel ik ga 15 inch rijden met mijn A-tje
en dan ET10 incl 7J met bandenmaat 185-55 ofzo is geen probleem?ik vraag mezelf af hoe 7j ET 10 15 inch zou staan onder een A-manta en of dat zou lukken.
ik heb de mijne vorig weekend al uit de schuur gehaald
en gisteren heel de middag rondgereden. wat is dat toch heerlijk heaha. dus nu eerst wachten tot je weer gas hebt :p
maar dat is inderdaad een optie ja, maar kan dat ook niet via de FEDAC of zoiets?
Ik neem aan dat het is gelukt?
even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben.
Mijn huidige kenteken is 82 ZR 00 wat in principe niet overeenkomt met het jaartal van de auto (1973)
Nu wil ik dus eigenlijk mijn orginele kenteken achterhalen en die misschien weer gaan rijden als dat mogelijk isNu is mijn vraag waar kan ik dat achterhalen of hoe? Bij welke instantie/bedrijf kan ik hiervoor terecht?
mvg Gerry
Vandaag de Manta naar huis gehaald. Een Recaro ingebouwd voor wat meer steun tijdens het rijden.
De trekhaak zit er ook al onder.
Als het een beetje meezit en als we deze week tijd hebben word hij vrijdag gekeurd en dan kunnen we rond!Hoezo past dit niet meer? Kun je niet meer uit de weg met de originele bouten?
(heb je wel de juiste?) dop 15 met vaste revet?
En zitten de bouten dan tegen je inlaat aan? (kun je de gaten wel zien?) met andere woorden: heb je hem wel op de juiste hoogte?mvg
Ik heb hier geen enkele moeite mee.
We hebben het hier thuis nu al bij 5 auto’s verandert en alles schakelt zeer soepel moet ik zeggen (net zo goed of beter dan een originele 5-bak)
Heb je misschien een foto van het probleem? Ik kan mezelf namelijk niet herinneren dat wij dat probleem zijn tegengekomen.Wij hebben het mechanisme en de schakel stang beide evenveel ingekort zodat de verhoudingen blijven kloppen.
En bij ons zit dan ook niets schuin tegen over elkaar.(een foto om je verhaal te verduidelijken?)
ps. bedankt voor je reactie!
Zo beste mensen. Omdat ik de uitlaat te laag vond hangen ook meteen de uitlaat aangepast.
Nu de ”orginele” RVS groep A pijp passend gemaakt en daar de Lambdasonde ingemaakt.
Nu heb ik geen problemen meer bij drempels o.i.d.Zo was het eerste stuk van de uitlaat voorheen:

De oude lambdasonde kreeg ik in eerste instantie NIET maar dan ook echt NIET los uit het spruitstuk,
dus uit voorzorg maar een andere gekocht. Maar aangezien ik eigenwijs ben toch nog een keer geprobeerd hem
los te krijgen (uiteraard toen ik de andere net had gekocht) en jawel hoor hij kwam los. (nu een mooie reserve)
Old vs New:

uiteraard een passende moer voor de sonde:

Gat in de pijp (doet toch altijd pijn om te doen!)

Moer erop lassen:

De stoel heb ik er inmiddels ook instaan:


Zit LEKKUL!!!!! :wub
En vandaag een leuke verrassing toen ik van stage thuis kwam mijn stuurtje incl quick release was binnengekomen
dus maar meteen gemonteerd. Ik heb gekozen voor een Deep dish van 70 mm aangezien het Sparco stuur van 95 mm
incl de quick release te ver naar me toe zou komen.

Lekker dun zoals je kunt zien! Ideaaaaaal en met grove tanden!

En het deel wat op de naaf blijft zitten (word nog aangepast zodat hij niet zo gemakkelijk erafgeschroefd kan worden

En nu nog andere matten, want zo ziet mijn voormat er nu uit :( dat is het enige van de auto wat mij stoort!

Of een compleet andere voormat of vloermatten van de mantaclub incl logo uiteraard!
Nu hopen op mooi weer!!!!
6 maart 2012 om 09:24 In reactie op: Automaxx Streetpower Zondag 1 april 2012. Club Opel Forum. #17928042Jongens ik ben er ook bij (met mijn Manta) (heb al kaartje gekocht voor paddock, maar als ik bij de opel mannen kan staan is dat natuurlijk veel beter)!
Rolkooi gaat hem dit jaar niet worden helaas.
Te druk geweest en aangezien ik hem de aankomende maanden wil gaan gebruiken is dat doorgeschoven naar
het volgende jaar (oftewel de winter) Volgend seizoen waarschijnlijk beter en meer.(pics komen nog)
UPDATE!!!!
Vandaag mijn Manta weer naar huis gehaald.
Gisteren avond na het werk de acculader eraan gelegd en hij startte meteen.Vandaag eigenlijk heel de dag bezig geweest met de Manta.
– stationair regellaar vervangen.
– schroeven grill zwart gemaakt.
– koplampen in blanke ML gespoten aan de achterzijde
– Oude stoel eruit gehaald en plaats gemaakt voor de Sparco Evo 3
– Stoelframe gemaakt voor de Sparco (ook meteen gespoten) die hangt nu te drogen.TO DO:
– bedrading bij radio fatsoenlijk maken (hangen nu onder het dashboard uit)
– stoel monteren.
– quick release monteren incl. Sparco stuur.
– (nieuw stuur voor de Kadett aanschaffen dus)
– vloermatten aanschaffen via de Mantaclub.Daar zal het dit jaar wel bij blijven denk ik zo.
1 April streetpower in Assen.
mvg Gerry
Mooi hoor. Ziet er goed uit en je bent goed bezig!
De manta word goed aangepakt wat altijd mooi is om te zien!Ik hou mezelf ook nog steeds aanbevolen met mijn A-tje!
Ik vind die lampen zo mooi he!!!!
Ik zou die ZO graag overnemen. Prachtig.zit je niet met je pijp tegen de bak aan?
Dadelijk de bocht over de achteras is wat minder. Hoe groot is je einddiameter?
De bocht over de achteras zou iets lager mogen zijn. Ben benieuwd hoe het staat. -
AuteurBerichten