Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe zit het met de remmen?
Past het een beetje?
En hoe los je het op met je remslang? Verplaats je het beugeltje op het chassis balk?
Welke remslangen gebruik je?kortom… FOTO”S :p haha
Ja daarvoor weet ik genoeg opties, maar niet qua hoofdremcilinder en bekrachtiger.
Omdat de lente er weer aan zit te komen waardoor ik ook weer zal gaan rijden met mijn Manta
ben ik toch nog/weer opzoek naar een betere remmerij update.
Waar ik het meeste mee zit is de hoofdremcilinder en de bekrachtiger.
Ik vroeg mezelf af wat jullie allemaal inbouwen in een A-manta. Er komen namelijk grotere remmen onder
mijn manta omdat ik niet tevreden ben over de manier waarop hij nu tot stilstand komt.Wie heeft er goede tips?
mvg
Als Manta A liefhebber die zelf ook van het extremere houdt vind ik dit een pracht topic om te volgen.
Hopelijk maak je veel foto’s. Ben benieuwd naar het eindresultaat.ja daar ben ik dus ook naar opzoek, maar het lijkt alsof die niet op deze aardbodem aanwezig zijn…..
probleem is dat ik liever een schroefkooi heb……. en dat is aanzielijk duurder. Dat is dus een probleem.
Nou Inject, weet je wat het is. Er zijn ook manta’s en daar staat het totaal niet bij….. had bij mij ook het geval kunnen zijn,
maar het staat bij mijn manta super strak vind ik zelf. Echt iets aparts. En het lijkt voor leken net origineel.Vind het zelf super staan. Kan ook niet wachten om het te zien werken in maart 2013…
Ja juist,
En Joost!!! Waarom heb jij me dan niet even laten weten!!!! Dan had ik buizen gekocht en hadden we er voor mij ook meteen
een kunnen buigen kerel!!! Damnnnnn nu baal ik wel.
Het gaat er mij om dat ik een midden stuk heb en een voorste stuk de rest lukt ons wel, maar die twee belangrijke stukken is
een probleem.misschien valt er nog wel iets te regelen Joost??? Wil er ook wel voor betalen uiteraard… (ps. TIP TIP ik heb vakantie :wub )
@ Giuliet.. bedankt voor de tip! Dat wist ik niet. Mocht het met joost niets worden ;) is dat misschien een goede optie!
Voor de rest heel erg bedankt voor de complimenten.
Vind het zelf ook super staan, maar was wel een behoorlijk gefriemelmvg
Klopt Kevin,
Zijn ook zeker duur, maar als je geduld hebt en met veel mensen praat kom je zo nu en dan wel een koopje tegen.Heb deze week weer wat nieuwe dingen gescoord waar ik nog foto’s van zal posten.
Het gaat om 2 meter setjes en EINDELIJK!!!!!! een nieuwe voormat!!!Alleen nog steeds op zoek naar een rolkooi voor in mijn A-tje.
zou het mogelijk zijn om een kooi van een B-manta passend te maken? Die lijken me nog wat vaker voor te komen…
Hey John,
Dat klopt. Die heb je in het chroom of in het zilver, maar ik wil alles eigenlijk mat zwart.
Vind het zonde om ringen te kopen en die vervolgens zwart te spuiten terwijl de buitenkant
van de led ringen al zwart is.Maar bedankt voor de complimenten beide!
Ik heb enkele weken terug weer wat veranderd aan mijn Manta.
Dit keer is het iets wat niet veel liefhebbers hebben. Ik heb het destijds gezien tijdens een manta meeting in Sevenum
en was er meteen helemaal kapot van. Nadat ik wat onderzoek had gedaan heb ik een adres gevonden
waar ik voor een mooie prijs kon bestellen wat ik wilde. En dat heb ik gedaan.Het gaat om het volgende:


inderdaad een set Hella achterlicht units. Ik heb gekozen voor rode ledringen met dubbele functie
Maar niet voor led richtingaanwijzers en achteruitrijlichten. Dit zijn nog gewoon lampen met pittenOmdat ik het allemaal netjes wilde gaan inbouwen ben ik eerst gaan verzamelen.
– 4 achter uit rij units van een a-manta
– 4 stekkers voor op de lampen
– een nieuw stuk kabelboom (omdat ik het zonde vond om mijn goede originele boom te gaan vermaken)
– de led ringen
– 2 richtingaanwijzers
– 2 achteruitrijlichten
– 4 bevestigingssteuntjes incl rubbers
– nog wat klein spulDe stekkers (heb ik zo gekozen dat de stekker kleuren overeen kwamen met de kleuren van een originele manta boom)
op deze manier lijkt alles dus zo origineel mogelijk)

En dan de behuizingen die ik moest vermaken. Ik wilde de achterlichten zo diep mogelijk in het huis als mogelijk was.
Om dit te doen moest ik in het midden een stuk uit de behuizingen halen.

Uiteraard eerst het metalen plaatje verwijdert voor het lampje



De ”nieuwe” kabelboom

ik heb de stekkers vervolgens netjes gesoldeerd aan de kabelboom en daaromheen een stukje krimpkous. Vervolgens
heel de kabelboom opnieuw ingewikkeld
Uiteraard moest ik eerst even passen of het mogelijk was op de manier dat ik het wilde. Ik wilde namelijk
het blik van de achterlichten niet aanpassen. Dus eerst maar even passen. (gelukkig paste het en had ik nog 3 milimeter over)

vervolgens allemaal in orde gemaakt (toch nog een heel friemel werk)
en in de auto gebouwd. Helaas heb ik ze nog niet kunnen testen toen ze in de auto zaten
Daarmee moet ik wachten tot het begin van het nieuwe jaar.Ook ligt de achterbumper eraf zoals je kunt zien. Dit omdat ik een set originele GTE bumpers heb gevonden
die in orde gemaakt moeten worden.




Ik vind het zelf heel mooi staan. Het heeft ook wel iets moderns, maar toch passend bij de auto.
Ik ben benieuwd hoe het staat als de achterbumper er ook op zit. Het was een heel werk. Hopelijk
zit alles goed.http://www.youtube.com/watch?v=LoKCR2Fbb3c” onclick=”window.open(this.href);return false;
gevonden.
Geen 320 km/u, maar kort in de buurt!Zie dat dit ook een manta is van Markus (misschien dezelfde, maar toen nog met de LET?)
Er is nog een Manta die 320 km/u rijdt. Ik zal het filmpje eens een keer zoeken. Was meen ik een blauwe.
Super gaaf, maar dan heb je wel ballen.. Lijkt me echter wel kicken (helemaal in een A-tje) :jerryJa inderdaad John,
Ik ga er deze week als het goed is aan beginnen, maar ik moet eerst alles binnen hebben uiteraard…..
Ik ga hier natuurlijk wel weer foto’s plaatsen.Ik kan eventueel voor een liefhebber een set van deze lampen aankomen!
De prijs bedraagt dan 340 euro!
Het bestaat uit:
4x – 2SB 009 362 011 – Rode led ringen te gebruiken als achterlicht/remlicht (dual functie)
2x – 2BA 009 001 191 – Knipperlichten met blank glas en zilver look gloeilamp (oranje licht)
1x – 2ZR 009 001 011 – Achteruitrij licht met blank glas en gloeilamp
1x – 2NE 009 001 021 – Mistlicht met rood glas en gloeilampals je interesse hebt laat het me snel weten!!! Liefst gisteren….. stuur me even een persoonlijk bericht!
mvg Gerry Sorry voor het -offtopic , maar hier zijn misschien mensen met interesse die ik blij kan maken!
Red maniac,
Heb jij misschien (of iemand anders) een link waar je de LED achterlichten kunt bestellen?
Ben er namelijk nog steeds naar opzoek!mvg Gerry
Dat is een gruwelijk gave Manta. Ze heeft potentie! Ben nu al benieuwd naar het eindresultaat… wat zijn je plannen? En meer foto’s?
Wat ligt er voor motor enz in?mvg Gerry
nou nou, toen waren er nog genoeg A-manta’s zeg!! En nog mooie ook, maar ook een hoop aparte creaties… Blijft gaaf om te zien
omdat het 15 inch is?
Ik heb even een snelle vraag!
Past dit onder de manta zonder aanlopen/gekke dingen…..
15 inch
7j
et 13.ATS 13 inch met et 3 en 20 past beide, maar past dit ook????
mvg
mooi groepje vind ik zelf.
we mogen starten in groepen van 6. dus opzich zou dit een mooi groepje zijn om mee te rijden.
Ik heb er zin in, maar ben ook benieuwd.ps. Joost –> ik laad mijn protofoons op zodat we tijdens de rit contact kunnen hebben.
@JVV jazeker zo moet hij worden! Alleen dan met 16 inch velgen en Engelman spiegeltjes. En netjes zwart onder
het chassis. Wel mooie GT zo te zien!@ Mark. Zijn die van een C-kadett coupe niet hetzelfde??
Daarnaast heb ik vanavond al wat gesloopt. o.a. bestuurdersstoel met bekleding. Ziet er heeeeeeeeeeeel goed uit!
Nergens gaten of andere fratsen (wat we wel gewend zijn natuurlijk!)Nog steeds heel positief allemaal!
ps. bedankt voor alle leuke reacties. Dat motiveert!
mvg Gerry en Berry
mooi project, ook een zeer goede basis zie ik!
Wordt een mooi apparaatje.Ik zou het ook fijn vinden als er meer foto’s werden geplaatst. mag ook van de kleine dingen
(kan ik stiekem afkijken voor onze GT)zo nu en dan vind ik het jammer dat dit forum geen ”vind ik leuk” knop heeft! king:
Leuk dat iedereen zo positief reageert.
En ja het is volgens mij de mooiste Opel ooit gebouwd volgens vele! Echter wel onpraktisch,
maarja dan kan ze kiezen welke auto ze meen neemt in de zomer, ;)De City moest namelijk zo gebouwd worden dat ze gemakkelijk boodschappen kon laden
(is nu net een vrachtwagen af en toe) :jerry :jerryMijn vader zei al:” meid dat is niet erg. als je boodschappen gaat doen op dinsdag neem ik gewoon de
GT mee” Thumbs up dacht ons pap :thumbup , maar mijn moeder deed: :thumbdown want ze is helemaal
verliefd op haar nieuwe aanwinst (wij allemaal trouwens) :wubGaat een leuk, maar ook leerzaam project worden!
Nu nog tijd maken ervoor (vakantie zit eraan te komen natuurlijk)mvg
@ Dennis, het is inderdaad geen kist met onderdelen. Hij zit nog redelijk in elkaar (gelukkig anders was het helemaal
een grote puzzel geweest voor ons!)@Jetro, Thanks en dat komt zeker goed!
@GTS. Het verhaal van mijn Manta is me bekend. Vind dat ik een mooi kenteken heb. Daarnaast vind ik het wel leuk
om mensen in verwarring te brengen ;)@ Corsa, Dankjewel en het gaat zeker een mooi wagentje worden.
!!!!!!Update!!!!!!
Ik heb er gisteren even onderdoor gekeken en op 1 klein gaatje na is hij KEI, maar dan ook KEI hard.
Nog even afwachten als we de kit rondom de kriksteunen weg halen, maar voor de rest is hij KNETTER hard.
Zullen we dan weer geluk hebben????? We hopen het thuis.
Daarnaast is de voorkant (behalve het middenstuk met de gleuven) compleet van Polyester ben ik achter gekomen
(de linker koplampen bak sluit bv niet mooi aan), ENNNNNNN poly rot niet!Uiteraard even een lading foto’s, want ik wil jullie niets ontnemen aangezien ik heel de dag kan genieten van de auto,
maar jullie het van de foto’s moeten hebben.De tankdop was wel lachen… Zoals al eerder vermeld hebben we de originele sleutels er niet bij. Dus ons pap steekt
voor de grap willekeurig wat sleutels van onze andere Opels in de tankdop om te kijken of er eentje bij zit die werkt
na van 6 auto’s de sleutels te hebben gehad pakt hij de sleutels van onze Biesheuvel Manta steekt die in het slot
geeft hem een kwart slag en jawel hoooorrrrr we konden hem er zo afpakken. En denken jullie dat we het nu nog een keer
voor elkaar krijgen om te doen? Echt niet dus…. toeval of heel gaar slot?
Het is een beetje slecht te zien op de foto, maar in deze hoek bij de achterruit zit een wrat in de verf wat duidt op roest.

Helaas missen we enkele kleine onderdelen zoals hoekjes van ramen-lijsten en een dopje dat in de
zijachterramen hoort (mocht je iets weten van deze onderdelen of heb je het zelf liggen laat het me AUB even weten!)
Op de onderstaande 2 foto’s zie je enkele missende onderdeeltjes.


Daarnaast zijn ook de chrome lijsten flink beschadigt van de achterzijruiten. Deze zijn zo te zien beschadigt
met het opnieuw monteren (deuken erin van de duim), maar waarschijnlijk ook van inbraakschade ofzo.
(die zoeken we dus ook 2 mooie)

De binnenkant van de motorkap. Ziet er ook nog pikkobello uit! Wat me opvalt is dat deze
motorkappen behoorlijk zwaar zijn! Hierdoor kun je wel goed merken dat het geen moderne
sportwagen is waarbij alle grammetjes boven het zwaartepunt worden verwijdert.

Het motorblok ligt VAST tegen het schudbord aan. Stelletje stommerikken ook geen GT kleppendeksel
aanwezig (ook niet bij de onderdelen) dus die moeten we eentje hebben anders krijg je nooit
de kleppendeksel eraf als de motor in de auto ligt. (froters)
De vorige eigenaar heeft een 2.2 rekord compleet gesloopt en die dacht even de motor erin te leggen
alleen geen rekening gehouden met de injectie spullen enz. Dus tank niet aangepast, geen extra
benzineleidingen (en dikkere) enz enz enz. Daarnaast is er creatief geknutseld aan de bedrading,
want hier klopt geen bal meer van. Zo zijn er tal van dingen (achteras hangt bv maar vast aan 2
bouten die zelfs nog los zitten ook….. )
ps. het stukje parafaan hebben we wel bij de onderdelen zitten.
Het stadslichtje (gefrot)
met daarnaast de originele steunen, weten alleen niet precies waar die voor dienen?
Voor de originele lampen die daar aan horen te hangen???? (zitten niet bij de onderdelen.
Heeft iemand misschien een foto met daarom duidelijk afgebeeld hoe dit hoort te zitten?)
ps. de kleine grilletjes voor de zijkanten hebben we ook niet.

De 16 inch velgen (centre kapjes hebben we er ook bij) zijn 7.5J ET 30 met daaromheen 215/40 banden.
Velgen heten Carisma (bmw velgen??) staat hem goed in ieder geval. Ze zijn ongeschadigd.
Deze wil mijn moeder er naderhand onder hebben. Ik zeg DOEN!

Ook best grappig. De accu staat bij zo’n ding voor in de neus en niet zoals bij iedere andere oude Opel
onder/bij de voorruit.

(weten alleen niet precies hoe dat ding gemonteerd moet staan. Waarschijnlijk ook met standaard beugeltje)Dan nu het interieur. Deze ziet er nog heel goed uit, maar hier en daar wel een beschadiging.
Mijn moeder wil er Recaro’s in hebben. Het liefste rood/zwarte zoals in mijn kadett, of compleet zwarte!
Mocht je iets hebben of weet je iets????? wederom geld: laat het me even weten!


Volgens mij gaat het hier trouwens om een amerikaanse interieur (stoelen) het ”black cord” model.
Onderhouds kaartje (leuk dat hij altijd in de onze eigen leefomgeving heeft gestaan/gelopen)

De klokjes: Die zijn ook al compleet anders als bij een andere Opel. Alles is anders.
En zoals het bij een echte sportwagen hoort te zijn, zijn er tal van extra metertjes aanwezig voor
bijv amp en oliedruk. Wel leuk om te zien dat deze teller tot 240 loop. Moet wel te halen zijn
met een 2.2 die wat extra pit heeft. hahahahaha


De achterhoede. Origineel al geen achterbank, maar een stukje board met bekleding.
Daarachter de tank met daarop het reservewiel.

Dat is allemaal nog in hele goede staat.
Het hemeltje heeft hier en daar wel een klein smetje, maar dat mag de pret niet drukken
(wordt denk ik een van de eerste Opels, waar we het Hemeltje in laten zitten)



Dan nog een vraagje….. Zit bij een GT ook een gat in het C-stijl bij de achterraam waar je eventueel
3-punts gordels van bv Schroth kunt monteren? Weet iemand dit toevallig?De deuren zijn als nieuw!!!!


Alleen zijn de deurkaarten wel beschadigt. De vorige eigenaar heeft zowat de hele auto gemonteerd
met houtschroeven! Een ramp om uit elkaar te halen dus. Bovendien is alles overbodig beschadigd wat jammer is!Een kleine impressie van de bodem (ziet er keurig uit)





En dan nu weer iets waaraan je kunt zien dat de vorige eigenaar echt een pruster is geweest.
De achterveren staan erin zonder rubbers…… bovendien niet eens om de kraag maar erop. Hierdoor staan de veren er
levensgevaarlijk schuin onder!

Wel leuk dat de auto aan de voorzijde geen veren heeft, maar een bladveer die door de brug van de vooras loopt.
Had het nog nooit gezien. Wel gaaf natuurlijk.Dan nog even wat foto’s van de neus met de koplampen (gelukkig wel nieuwe) omhoog:


Gelukkig rijden we hoofzakelijk overdag met deze auto, want het is geen gezicht die grote
koplampen. Die breken heel de neus.En het kontje om het af te leren.


Dan tenslotte nog wat foto’s van de onderdelen. Er zitten bv velgen bij (zitten nu achterop)
waar je een chrome rekje op kunt plaatsen met van die spaken. Wel cool.

De motor, en nog een automaat. We denken er toch over om hem om te bouwen naar hand
geschakeld. Daarvoor zoeken we dan nog wel een andere console.

2.2 klauwen zitten er gelukkig ook bij.

Jullie zien het al… we kunnen vooruit.
Een lijstje met onderdelen die we zoeken!:
– zwart/rode Recaro’s uit een Manta B (exclusive??) of zwarte, moeten wel een goede staat zijn
– Rechter knipperlicht glas
– Dopje voor zijraam achter (zie foto hierboven)
– Hoekje voor chrome lijst van achter ruit
– Hoekje voor chrome lijst van linker deur.
– Console voor handgeschakeld (4-bak)
– 2 goede achterschokdempers (mogen load adjusters zijn) Hoe dan ook moeten ze STUG zijn en niet defect)
– Originele chrome tankdop (met sleutel)
– Contact slot met sleutel en deurklinken met sleutels (liefste allemaal op zelfde sleutel!) (kunt ze aanpassen, maar hebben liever originele goede)
– 2 goede originele schijnwerpers? voor in de grill
– 2 kleine grill delen die aan de zijkanten behoren.
– misschein dat er nog wel meer komt……mvg Gerry. En veel lees/kijk plezier gewenst!
-
AuteurBerichten