Hulkie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 674)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: BBS rs doppen #18120387

    Ik heb wel RM doppen. Weet niet of dat ook goed is?

    In reactie op: Aantrekmoment RH velgen + loctite #18136674

    bij bbs niks er tussen? Dicht hij dan wel goed af?
    Ik heb nu BBS RM 012 voor onder mijn manta, maar 1 velg lekt op een aantal plaatsen.
    Normaal doen mensen er toch loctite ofzo tussen? Enkel rand op velg + boutjes dicht toch niet goed af of wel?

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659687

    Op de foto is hij voor nog ”uit zijn veren”. Nog niet ingezakt dus.

    Ik zoek nog steeds Load-adjusters o.i.d. voor mijn manta. Niemand die iets heeft?

    Mvg Gerry

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659684

    Het is gelukkig niet zo dat ik niks meer heb gedaan/kunnen doen aan de Manta.

    Inmiddels heb ik korte RVS korte imbus bouten kunnen kopen voor mijn rolkooi.
    De rolkooi zelf zal pas volgend jaar worden gemonteerd. Ik wil hem namelijk nog enigszins aanpassen.
    Zoals je kunt zien is hij echt specifiek voor een type A1 door de extra bochten naar buiten langs de B stijlen.
    Hij past dan ook mooi langs de zijkanten. Perfect voor wat ik zocht.
    Nu nog een kruis er achter in en misschien nog wat aanpassingen. (het is een volledig stalen kooi)
    Hier wat foto’s van mijn kooi… eindelijk!


    Daarnaast ook bezig geweest met mijn interieur. Ik heb mijn Sparco Evo3 stoel verkocht via Marktplaats aan
    een andere autoliefhebber met een Subaru Impreza. De stoel is namelijk voor mijzelf veel te groot geworden. :D
    Heb van dag geld na lang zoeken een mooie set Conolly full leather recaro interieur gekocht uit een Kadett Champion.
    De stoelen zijn als nieuw. Deze staan inmiddels wel al in de Manta, maar ik vind ze nog te hoog in de auto staan.
    Tegen de tijd dat ik de rolkooi zijn plek geef gaan de stoelen er weer uit en monteer ik ze meteen wat lager in de auto.

    Ook eindelijk mijn droom velgen gekocht. Wou ze altijd al hebben, maar nooit geld voor gehad. Veel gekeken naar Lenso BSX velgen, maar voor de maat die ik wilde was ik ook heel veel geld kwijt. Nu dan toch lang gespaard en heb de echte gekocht. Het betreft een setje BBS RM 012 velgen. 15 inch. Origineel ET33 6.5J. Echter is er een breedset van gemaakt
    waardoor de achterste velg 8.5J is geworden. Hier ook meteen wat foto’s van.
    Nu zitten er echter gouden boutjes in. Deze ga ik nog vervangen voor RVS boutjes. Daarnaast zitten er nu rondom 205-50 bridgestone potenza banden op. Dit zal sowieso aan de voorzijde 195-50 worden. Dat staat wat minder grof.
    Hier wat foto’s van het passen. Staat hem wel vele malen beter als alle ander velgen die ik eronder heb gehad.
    Deze gaan ook net met de volvo klauwen (die voorbij de naaf komen) Gelukkig dus geen spoorverbreders nodig. Misschien
    dat ik naderhand nog eens ooit de harten zwart maak en aan de voorzijde 1j of 1.5J randen monteer i.p.v. de originele 0.5J randen.

    Kortom nog genoeg te doen.
    Het volgende wat ik nu wil bekijken is het maken van een custom console rondom mijn pook. Vind het originele onpraktisch
    en niet zo mooi. Iemand tips hoe ik dat het beste kan aanpakken?

    Kortom….. dit jaar flink geinvesteerd en veel geluk gehad (moet ook wel als je zoveel geduld hebt)

    Ander dingen die op de verlanglijst staan:
    – Load Adjuster schokdempers (die zoek ik nog steeds…. iemand toevallig in de aanbieding???) hoef niet van koni te zijn….
    – Donkere knipperlicht glazen voor de voorzijde.
    – Zwarte race gordels (monteren samen met de rolkooi) Dan weet ik niet of ik vaste neem of met rolmechanisme. (kan extra stang in kooi lassen waar de gordels aan gemonteerd kunnen worden) Dit weet ik nog niet.

    (en nog tal van andere dure bestedingen)

    Ze komt steeds meer in de buurt van mijn Dream Machine.

    In reactie op: Post hier je links naar de leukste filmpjes #17338558

    Alleen beetje jammer dat op het einde van het filmpje zijn rechter voorwiel omklapt

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659680

    @GTS2.
    Hij gaat er niet in voor de sier, maar voor zijn functionaliteit. (even voor de duidelijkheid)
    Zo’n ding kan levens redden.

    En JVV ja ik heb foto’s uiteraard.
    Nieuwsgierig? Het is een kooi voor type 1.

    Foto’s komen nog

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659677

    Hallo allemaal,

    maar weer even een update. Uiteraard niet stilgezeten.
    Inmiddels heb ik een schroefkooi weten te vinden voor in de Manta. Het betreft een volledige 6 punts
    schroefkooi. Enigste aanpassing is dat ik er achter een kruis in wil maken.

    Daarnaast is mijn Sparco stoel verkocht. Van dat geld heb ik een compleet lederen Kadett E champion
    interieur gekocht. (mocht er nog iemand zijn die interesse heeft in de overige delen (naast de voorstoelen)
    hoor ik het graag, mag bijna voor niks weg!)

    Nu echter nog de tijd vinden om alles te monteren. Probleem is het feit dat het gruwelijk druk is momenteel.
    Heb in de eerste week van juli pas tentamens voor mijn tweede bevoegdheid. Gelukkig wel klaar op stage
    en afgerond met een 9. Na de tentamens ga ik vrijwel direct op vakantie…… nu nog tijd vinden
    om de manta klaar te maken voor DE manta meeting van het jaar in september!

    Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen van de nieuwe onderdelen.

    Mvg

    In reactie op: nieuw in de manta wereld #18151462

    Hey Rikkert!

    Welkom op het forum. Gaan jullie er nu toch eindelijk aan beginnen?
    Mocht je advies willen…. je weet me te vinden. Ik zou zeggen begin ook een restauratietopic
    en hou het een beetje bij dat is altijd mooi om te zien.

    Heel veel succes met de Manta. Ben benieuwd wat het gaat worden.

    ps. (pas wel goed op in bochten enz ;) ).

    Gr Gerry.

    In reactie op: Manta A restauratie: laatste loodjes #17752477

    Ziet er goed uit jongen. Begint al wat te worden! Mooi zo door gaan!

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659674

    nou als jij mij dan 1000 euro sponsort zijn we uitgepraat.

    Heb al aangegeven dat dit mijn tijdelijke velgen zijn omdat de andere niet meer passen ivm de grote remmen.
    Dus dat is een probleem. Geen geld voor andere velgen. Komt wel weer, maar tijdelijk is dit de oplossing.
    Eerst een rolkooi en volgend jaar de velgen.

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659671

    Gisteren naar de Manta meeting geweest in Soerendonk. Daarna samen met mijn vriendin wat foto’s gemaakt.
    Foto’s van de spiegel reflex komen nog. Hierbij even wat fotos die ik heb gemaakt met mijn Samsung Galaxy S2.
    Zitten best gave foto’s tussen al zeg ik het zelf. Gisteren ongeveer een 300 foto’s gemaakt in totaal op
    verschillende locaties.

    (zie ook meteen de tijdelijke velgen onder de auto)

    Nu de foto’s van de spiegel reflex even afwachten. Het beloofd een mooi jaar te worden!!!!

    MVG Gerry

    In reactie op: aanschaf manta a » waar op letten #18127128

    Hallo Corsasport,

    De techniek van de Manta A is eveneens zeer simpel en gemakkelijk. Het zal vooral aan je budget
    liggen wil je bepaalde punten tegenkomen. Let er vooral op dat het zelfdragende chassis HARD is en
    dus zonder ingevreten roest. Let hierbij vooral op de voorste kriksteunen en de bovenliggende
    bodemplaat waar je met je voeten (en je bijrijdersvoeten) zitten. Ook zijn de voorste bochten
    van de chassisbalken vaak slecht of verrot (achter de kriksteunen) LET HIER GOED OP!!!!!
    Kijk daarna eens goed naar de achterste wielranden en dan vooral aan de onderzijde
    (in de hoeken onderin). Een ander bekend punt bij een A manta is de kofferbak.
    Met name de reservewielbak en de andere kant van de kont natuurlijk ook!. Kijk vooral goed in alle
    naden/hoeken enz.

    Ook is het belangrijk om onder de motorkap te kijken. Kijk dan vooral naar het plaatwerk onder de koplampen
    daar willen ze nog wel eens rot zijn of ten hoogte van de accubak (andere kant idem!)

    Dat zijn de belangrijkste ”rotte” plekjes van een A-manta. Met wat geluk kun je een goede auto kopen
    met pech koop je de ellende van een ander! Waak hiervoor!!!! Ben zelf van mening dat ”net” klaar of ”net”
    overgespoten erop duidt dat het prutswerk is (uitzonderingen daargelaten)

    Een rot spatbord of een rotte deur is geen probleem. (dit kun je gemakkelijk vervangen namelijk!) een
    hard chassis is het belangrijkste.

    Daarnaast zou het aardig zijn als hij compleet is, maar mocht dit niet het geval zijn is dat geen probleem.
    Via marktplaats zijn alle onderdelen te verkrijgen in verschillende prijsklasse. Je moet dan ook geen haast
    hebben met het aanschaffen van onderdelen enz., want dat is allemaal duurkoop! Heb geduld en goed zoeken
    is mijn tip. Daarnaast kun je op een A-manta vrijwel alles in/uit bouwen wat je maar wilt. Je budget is dus
    het belangrijkste. Voor een beetje GOEDE basis zit je al snel rond de 3000+ (vergeleken met golf 1 natuurlijk
    niet zo hoog!) Ik zou zeggen hou het aanbod in de gaten en koop niet de eerste beste manta, maar ga
    eerst naar verschillende manta’s kijken!!!!! voor je koop!!!!.

    Ook raad ik het je aan om te gaan kijken op meetings (zoals a.s. weekend in Soerendonk kijk hiervoor even
    in het topic van de Manta club!) Hier ontmoet je mensen en kun je verschillende manta’s vergelijken.
    Ook is het raadzaam om bijv. topics in restauratieverslagen te volgen/bekijken (zoals wellicht die van mij ”green dream”)
    Hier komen vaak de belangrijkste rotte stukken enz in terug. Daarnaast plaatsen de meeste verschillende
    techniek onderdelen en uitleg.

    Mocht je ergens tegenaan lopen of vragen hebben kun je me altijd een bericht sturen. Ik antwoord dan z.s.m.

    Daarnaast is het belangrijk na aanschaf toch de auto goed na te kijken (met name de bodem) en direct bij te werken
    waar nodig. Denk er dan ook eens overna om de auto te tectieleren met bijv. ML. Denk heirbij ook aan de kofferklep en
    motorkap!!!! (in feite alle kieren en openingen)

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659670

    Voor nu zit er inderdaad een standaard remcilinder en bekrachtiger onder.
    Dit omdat ik simpelweg geen echte goede vervangende optie heb gevonden.
    Hier wacht ik mee tot ik mijn achterremmen ga vervangen door schijven. Het remt zo ook prima, maar
    je moet best hard op het pedaal trappen voor je echt stil staat. Met een grotere bekrachtiger zal dit
    veel minder zijn.

    Ik zal een foto maken zodra hij weer buiten is met mooi weer zodat je kunt zien hoe hij staat op zijn 15 inch velgen.

    In reactie op: koelvloeistofreservoir in combinatie met CIH motor #18120242

    Aha Hans,

    met zulke informatie kan ik iets.
    Ik heb inmiddels dus meerdere ideeen en potjes verzameld met 3 aansluitingen. Ook een koelvin gemonteerd van een
    BMW. Deze koelt verschrikkelijk hard en aanzienlijk meer…… zoals al eerder vermeld heb ik dit enkel nodig
    voor het rijden in de bergen tijdens mijn vakantie naar oostenrijk en italie.

    Voor die tijd nog eens even goed kijken op o.a. meetings e.d.

    Dan knutsel ik wel weer iets in elkaar.

    In reactie op: multiriem ombouw op cih #18124882

    Ik weet dat via Risse motorsport een complete set te koop is.
    Dacht dat de kosten hiervan 220 euro waren. Ik zou zeggen kijk daar eens rond. Dan krijg je misschien ideeen.

    In reactie op: motor keuze kadett C #18110963

    Dat past zo in een kadett. (zijn immers ook ooit geleverd met een 1.9 motor welke het zelfde formaat omvat)

    je dient echter wel wat aanpassingen te verrichten die behoorlijk voor de hand liggen zoals bedrading enz.
    Ik zou zeggen neus eerst even goed rond op diverse fora.

    mvg Gerry

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659668

    Zo beste mensen,

    afgelopen week bezig geweest met de Manta qua remmerij aan de voorzijde. De volvo klauwen inclusief Honda schijven zijn gemonteerd.
    Het was wel wat aanpassen hier en daar, maar het eindresultaat is dat de Manta nu al remt als een blok vergeleken met eerst.
    Daarnaast zijn er geen trillingen op het stuur en trekt hij niet meer aan het stuur tijdens het remmen. Ik ben dan ook zeer tevreden
    met het resultaat. Uiteraard is het wel wat passen en meten geweest, en helaas kan ik nu geen 13 inch ATS classic meer rijden
    omdat de klauw voorbij de naaf komt en ik niet met spoorverbreders wil gaan rijden.

    Nu rij ik met 15 inch Ronal velgen. 7J et 25 Staat opzich prima, maar niet zo mooi en netjes als de Classics bovendien zijn het niet meer de
    mooiste velgen. (foto van de lelijkste velg, zodat de andere niet tegen vallen :D ) Ze zijn gelukkig inclusief naafkapjes.

    Ook heb ik stahlflex leidingen laten maken. Ik was nu toch bezig. De prijs viel zelfs reuze mee voor alle drie de leidingen
    (voor 2x en achter 1x) Zelf heb ik een setje aangeschaft waarmee je bolle remleiding nippels kunt draaien. Dit setje kostte me iets meer
    als 20 euro. Je hebt deze nodig omdat de stukjes remleidingen in de volvo klauwen een bolle aansluiting vereisen.
    Daarnaast zou je normale T stukjes kunnen gebruiken om de twee kanalen vanuit de klauwen samen te voegen tot 1. De meeste
    gebruiken dezelfde T stukjes als op de achterassen, maar deze waren niet aan te komen of ze kostte rond de 14 euro of meer.
    Na even rondneuzen op de sloop had ik een handje vol T stukjes gevonden echter moesten hiervoor ook bolle aansluitingen worden
    gedraaid I.P.V de standaard ”holle” die op de oude Opels wordt gebruikt.
    Na wat draaien en buigen van de koperen leidingen is ook dat helemaal goedgekomen.

    Daarnaast meteen gebruik gemaakt van dot 5.1 om het geheel af te vullen. Meteen mijn eigen gemaakte remmenontluchter kunnen
    testen. En dat werkte ook prima.

    Nu weer sparen voor het volgende op mijn To Do List waaronder:
    – schroefkooi
    – schijven achter
    – 15 inch velgen (heb hele mooie in gedachte, maar zijn behoorlijk prijzig)

    Mvg Gerry

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659666

    aha. En hoe zit jij dan met jouw naaf. De klauwen komen namelijk voorbij de naven!!!!
    En dan zouden er spoorverbreders nodig zijn….. wat ik liever niet wil.
    Zijn de naven onderling uitwisselbaar? Zodat ik een bredere kan monteren van bijvoorbeeld een B-manta?

    is dit mogelijk weet iemand dit?

    (krijg zojuist bericht van de verkoper van de SMOKE glazen)

    Volgende meeting kan ik ze meenemen en controleert hij het zelf even.
    Als ik gelijk heb krijg ik netjes mijn geld terug.

    Goed en netjes opgelost… nu was het zeker een mooie dag. :jerry

    In reactie op: Manta A restauratie: laatste loodjes #17752454

    Goed bezig jongen.

    Ga zo door en dan zetten we ze Z.S.M. naast elkaar!!!

    Wij zijn vandaag ook geweest, maar helaas zonder Manta. Die voor de zekerheid toch maar thuis gelaten.

    Toch het een en ander aangeschaft vandaag. o.a.
    – load adjusters (van een omega A, dus nog even kijken of ze passen) (dankjewel John)
    – Origineel nieuw GTE logo voor op de koffer
    – Interieur dopjes
    – SMOKE knipperlichtglazen (maar hiermee ben ik opgelicht….. 2 verschillende van kleur dus heb contact opgenomen met de verkoper (ben benieuwd wat ik terug krijg)) Hij had achter de lichtere een donker papier gedaan aan de binnenzijde. Dus tijdens uitpakken thuis zag ik het pas……
    – Rem revisie voor achterzijde incl nieuwe remschoenen (altijd handig om reserve te hebben)
    – GT achteruitrijlicht
    – GT knipperlichten voorzijde
    – Remslangen
    – Remcilinders voor achter (de grote versie)
    – En natuurlijk mijn nieuwe vloermatten (HEEEEEEEEEEEL erg blij mee

    Daarnaast enkele bekende gesproken en gezellig geouwehoert. Leuke dag. Nu al zin in het seizoen!!!

    (hoop alleen wel dat de verkoper van de SMOKE glazen reageert en het netjes oplost)

    mvg Gerry

    Het nadeel is dus dat ik mijn schutbord niet wil aanpassen. Het zal dus moeten passen
    in de beschikbare ruimte (idee is om de bekrachtiger te laten zitten en enkel een andere HRC te monteren),
    maar van welke auto????

    Wat is trouwens de standaard diameter van de HRC? 20 mm?

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659663

    zo zo zo beste medeliefhebbers,

    Omdat de lente weer voor de deur staat heb ik afgelopen week de Manta maar weer van stal gehaald.
    Ook omdat ik hem 10 maart eigenlijk mee wil nemen naar de onderdelen beurs en omdat hij 17 maart mee gaat naar Assen voor Automaxx. Daarnaast dient hij voor 25 maart weer gekeurd te zijn. Dus kortom genoeg redenen, maar vooral ook omdat ik weer wil kunnen genieten van mijn Green Dream.

    Uiteraard heb ik de kont netjes afgebouwd. En ik kan opgelucht melden dat de lampen werken! Staat zelfs gruwelijk vet. Mijn vader wil ze nu ook (kan blijkbaar toch wel iets) hahahaha

    Inmiddels zit de originele GTE bumper er ook op. Kontje kijkt zo AF en sexy al zeg ik het zelf :wub

    Dus daar nog maar even wat foto’s van:

    Daarnaast had ik koni’s op de kop getikt met NR. 82 1739 Sport (kan zeggen dat deze HEEEL lekker rijden)
    een foto van de oude (v-maxx passend gemaakt) en de koni’s.

    Daarnaast had ik ook mijn nieuwe voormat liggen en kon ik het uiteraard niet laten om deze ook even om te wisselen met de oude (versleten mat) Nu koop ik nog automatten via de Manta club, zodat deze nieuwe mat niet weer meteen helemaal beschadigt. Wat een verschil al zeg ik het zelf!!

    Verschil tussen oud en nieuw is goed te zien:

    Daarnaast nog wat kleine dingetjes vervangen zoals deurgreep (oude was gescheurd). Dit was vervelend omdat dit zeer doet tegen je blote elleboog in de zomer.

    Daarnaast eindelijk mijn radio fatsoenlijk ingebouwd. Het dashboard was zo lomp uitgezaagd
    dat het geen gezicht was, Hier heb ik een net plaatje voor gemaakt dit dat afdekt en ervoor zorgt
    dat het nu wel fatsoenlijk past en oogt. Hier komen nog foto’s van.

    Daarnaast ben ik nu begonnen met het uitdokteren van een remmen update.
    Het betreft hier de volvo klauwen en honda schijven.
    Deze heb ik inmiddels al gekocht, maar ben nu nog bezig met het uitzoeken hoe het precies zit/gemonteerd moet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Zo ga ik ook opzoek naar stalen remleidingen (weet iemand misschien een adres?)
    En nog steeds opzoek naar een goede oplossing voor een betere hoofdremcilinder om meer remdruk te kunnen opbouwen.

    Komen nog veel foto’s dit jaar denk ik zo. Nu nog opzoek naar enkele kleine onderdelen, maar ook grote onderdelen.

    mvg Gerry

    Inmiddels ruim 100 keer bekeken, maar niemand die hier meer over weet?
    En dat onder deze grote hoeveelheid liefhebbers en kennis?

    Valt me tegen.

    Wij komen ook. Misschien wel met mijn Manta…… zoek nog wat kleine dingetjes waar ik naar ga zoeken op de beurs.

    – dopjes voor je km-teller Waar je die schroefgaten mee afdicht.
    – dopjes voor de schroefgaten in je middenconsole af te dichten.
    – Load adjuster schokdempers (deze keer wel goede!)

    En voor de GT zoeken we ook nog wat klein spul zoals chroomlijsten enz.

    in ieder geval tot zondag allemaal!

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 674)