Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ noordpoolgsi. Bedankt voor het compliment.
Echter is dit het product van verschillende jaren aan ideeen en dromen, veel sparen, veel arbeid en veel geluk met geduld.
Ik ben zelf ook zeer blij met de Manta tot zo ver……. echter is hij nog lang niet ”af”.Ieder jaar wordt er weer het een en ander aangepast.
Ook dit jaar staat er weer een hoop op de planning.– rolkooi
– zelf midden console maken
– uitlaat aanpassen
– bbs randen voor vervangen voor breder (incl rvs boutjes) weet iemand een goed adres?????
– Stoelen laten zakken (staan nu nog te hoog in de auto)
– Andere gordels (waarschijnlijk zwarte die vast zitten aan de kooi)
– Zwarte knipperlichten voor (hopelijk….. als ik ze vind voor 50 euro of minder)
– enz enz enz.tegen de tijd dat er niet meer mee gereden mag worden is hij ”klaar” :jerry
Een vraagje,
Ik ben opzoek naar donkere knipperlichtglazen voor op mijn manta.
Weet iemand een adres waar ik deze kan kopen/bestellen?Is niks mis mee hoor Popke,
Mooie manta geworden. Lekker origineel.Nou de nieuwe wedstrijd loopt als een Opel zo te zien!
@ Jozo, had die maar gehouden! Zou ik ook nog wel een willen hebben.Sorry mannen,
Heb het zo druk gehad (vakantie he) dus dan bijwerken met studie en lekker genieten.
Ik zal een nieuwe wedstrijd bedenken. In feite heb ik die al bedacht.Namelijk. Je opel in het buitenland. Zorg dat je Opel duidelijk in beeld is.
Maaaaaaaaaaaar nog belangrijker…… niet in Nederland. Denk aan mooi bergen,
wilde rivieren, ijsvlakten enz.Zie jullie allemaal in het nieuwe topic.
Alvast succes!
Hoezo banjobouten?
Je ging toch met de volvo klauwen rijden???? Dan heb je helemaal geen banjo nodig.
Heb je ook meteen staal gevlochten remleidingen? (scheelt echt)Ziet er nog steeds keurig uit.
Heb jij toevallig geen schijnwerpers liggen voor onder de bumper?
Of weet jij iemand die ze heeft liggen? Zoek namelijk nog twee goede voor
de GT van mijn vader.m.v.g.
15 november 2013 om 16:49 In reactie op: Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge) #17651564Ziet er gaaf uit Joost.
Liet hem ons pap zien en die vind hem ook gaaf.
(komt omdat ons pa ook twee witte heeft)Zo mooi door hobbelen!
Mooi kadettje zo.
Ben benieuwd naar het achterspoilertje. Waar die vandaan is gekomen.Ziet er al goed uit Rick,
Ik zou zeggen ga zo door.
Misschien dat wij nog een LPG spruitstuk hebben liggen.
Dit zal ik vanavond even vragen aan mijn vader.Stuur mij anders even een persoonlijk berichtje met je telefoon nummer.
m.v.g. Gerry
Ziet eruit als een mooi projectje! Is zeker nog iets gaafs van te maken.
Lang stilstaan is vaak goed.goed bezig jongen.
Ga zo door!Ik heb geen enkel probleem.
Loopt nergens aan en geen problemen met inveren. Slaat niet op zijn eind of wat dan ookDit is een handige site. Kun je beetje kijken:
http://www.willtheyfit.com/index.php?width=185&aspect=60&diameter=13&wheelwidth=7&offset=20&width2=195&aspect2=50&diameter2=15&wheelwidth2=6.5&offset2=33&Submit=Submit” onclick=”window.open(this.href);return false;En nog een ander plaatje.
MAAR dat zijn geen ervaringen
En nog een goede uitleg:
Dan weet ik wel hoe breed ze worden en wat de ET waarde zal worden, maaaaaaar
dan nog weet ik niet of het fatsoenlijk past.Uitleg is van het bimmerforum. Ze leggen het uit a.d.h.v. RS met et 34. Mijn RM hebben ET 33 dus 1 mm eraf halen.
Here are the measurements with various size lips. For every .5” you go up on the lips, the ET drops by 6.35mm. Let’s take a BBS RS wheel that is 15×6.5 et 34 to use as an example:
1.0” = 15×7 et 27.65
1.5” = 15×7.5 et 21.3
2.0” = 15×8 et14.95
2.5” = 15×8.5 et 8.6
3.0” =15×9 et2.25Torque Spec:
BBS RM bolt torque is 12-15 lb/ft
BBS RS bolt torque is 12-15 lb/ftPut together the wheels by tighening them by hand using wrenchs (front of the bolt is an 8mm and the nut is a 10mm), then do a cris-cross pattern torquing them down.
NOTE: No sealant should applied until after the wheels are torqued.To seal the rim, get any type of all purpose 100% silicone sealant. Start by running a thick bead where the lip meets the center, for RM’s its at the front of the “center” and for the RS’s its at the front and the back of the center. Once you have your thick bead all the way around, use your finger to smooth it out applying light pressure. Make sure its smooth all the way around and there are no holes. Let it sit for 24hrs. If you are satisfied with your work, your done, but if you want to make sure there are no leaks, you can apply another coat of sealant, but this should be very thin and should be done by putting the sealant on your finger and gently going over the existing sealant.
If you want to know what the ET will be when using a spacer, just take the ET of the built wheel and subtract the width of the spacer and that’s your ET. For example if you are using a 10mm spacer on a wheel that is ET10, your new ET will be 0 or equivalent.
Nog een goede link:
http://forum.wheel-whores.com/viewtopic.php?f=7&t=7249″ onclick=”window.open(this.href);return false;
m.v.g.
Gerry
Mooie set velgen, maar ik heb nu net mijn BBS’ers. wel mooi prijsje voor je set.
@ Yosta. Dat is geen probleem dat kan ik berekenen als dat nodig is, maar ik ben benieuwd
of iemand ervaring heeft met de 7.5J BBS velgen aan de voorzijde.Is er niemand die kan of wil helpen of advies heeft uit ervaring?
Hallo AsconaRocker,
Die hebben geen bescherming om de zuigerstang. Dit vanwege de geringe ruimte.
En bedankt.m.v.g. Gerry
Hallo,
Leuk dat jullie dat ook zien.
En ja ik ben flink afgevallen. Om precies te zijn…. 47.2 kilo momenteel. Dus dat is wel te zien. ;)
Op eigen houtje en zonder begeleiding. Ben vorig jaar 1 september begonnen. Zit bijna op mijn streef gewicht.
En dan zo zien te houden natuurlijk.Ik denk van niet. Dat weekend is mijn vader jarig en daarnaast ook nog eens de tante van mijn vriendin.
(baal ik eigenlijk wel van). Reken maar niet op mij dus. (maaaaar misschien dat ik nog iets kan regelen).@ Manta73,
Dat is een leuk en fijn berichtje om te lezen.
En hoe jij het schrijft is het ook. Beetje bij beetje word het echt de auto waar ik van droom.
Ze zal echter nooit ”klaar” zijn. Ik heb nu al weer een lijst hangen voor het aankomende jaar.
Nu eerste weer sparen uiteraard, want het is een duuuuuuuuur jaar geweest wat dat betreft.
Maar nu ook wel meteen de goede/juiste/nieuwe spullen gekocht. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.
En met veel geduld en een beetje geluk kan iedereen de spullen kopen waar hij/zij van droomt.@ Imagine. Bedankt voor je reactie! Ga sowieso kijken voor rvs boutjes en 1.5J randen voor de voorzijde.
(nu eigenlijk eerst nog een Manta a zoeken waar al 7.5J bbs RM onderzitten (kan ik kijken hoe dat past)Affgelopen zondag met het mooie weer nog een rondrit gereden door het brabantse landschap
en daar heeft mijn vriendin nog wat mooie foto’s geschoten. Hieronder toch nog wat foto’s.
Wil ze toch even delen.En uiteraad ook wat foto’s samen met zijn baasje!
Nu kan ik er weer tegen deze winter. Zal nog veel terug kijken naar de foto’s van afgelopen week.
Zo heb voor mijn andere bandjes erop liggen (195/50) dat staat hem meteen een stuk beter.
En toch nog een nieuwe set koni load adjusters weten te vinden. uiteraard meteen gemonteerd.
Manta is 1.5 cm omhoog gekomen en een stuk stugger. IDEAAL!Helaas dat hij weer bijna de stalling in gaat.
@ kermit, bedankt voor de tip! Zal ik eens in de gaten houden (eerst weer sparen)
@ manta, ik heb misschien al een setje gevonden voor de A-manta. Schijnt wederom een ”nieuw” setje te zijn.
Hopelijk is het dat deze keer ook echt….@ Giuliettaevo, bedankt voor de tip. Ik ben meteen op pad geweest en heb nu M10 10.9 kwaliteit Inbus bouten gekocht.
dus dat is meteen geregeld.@ Antony…. ik hoop dat zoiets mij nooit overkomt. Dan zou ik echt over de rooie zijn. Ben zo trots en blij op mijn Manta
en al mijn centen die ik bij elkaar spaar door klusjes te doen gaan erin. Heb er enorm veel plezier van. Natuurlijk moeten er nog een hoop dingen gebeuren (vind ik zelf, maar dat mag ook, want het is hobby).
En bedankt voor het compliment!Als er iemand foto’s heeft/weet van een A-manta met BBS RM velgen eronder incl breedte hoor ik het graag!
Meteen een paar vraagjes, want ik krijg er via het internet nergens fatsoenlijk antwoord op.
Ik wil voor mijn BBS RM 012 iets breder hebben. De mijne hebben nu nog de originele maat namelijk: 6.5J ET33.
De randen zijn hier 0.5J. Hoeveel breder kan ik gaan zonder aanlopen? 1.5J of is dat net te breed? Dan wordt
de velg 7.5J….. iemand ervaring mee? Foto’s van?Daarnaast vraag ik me af of er een kit/vloeibare pakking tussen de velgdelen moet. Sommige zeggen nee, andere ja.
Wat is nu de juiste manier…..
Lees ook dat ze moeten worden aangedraaid met 21-25NM (met momentsleutel uiteraad) (natrekken als de band erop ligt???)
Ook kit tussen de delen doen off…… delen koud aan elkaar schroeven (kruislinks) en dan een kit rand
rondom leggen in de naad?wie o wie kan mij wijze raad geven?
Mvg Gerry
-
AuteurBerichten

























