Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Afgelopen week even tijdelijke schokbrekers achter gemonteerd
zodat hij niet zo staat te schudden bij schuren, want daar zijn we inmiddels aan begonnen.de 2 achterflanken staan in spuitplamuur en de neus ook. (eerste laag)
deze kan lekker uitharden en dan weer schuren (Yeah its making me happy)Ondertussen ook bezig met Tank op die klaar te maken.
haha
wat foto’s






nog van de bodem

more pics will follow
(Zit er nu alleen onder omdat hij nu niet inveert (gemakkelijker met schuren)
heb voor achter al rooie koni’s liggen die net zolang zijn als de orginele.Alleen voor de voorkant ben ik er nog neit helemaal uit.
mvg Gerry
Aan de achterkant passen gewoon schokkers van een C-kadett.
(heb er nu onder zitten van pipo voor -60 verlaging)
deze kunnen niet meer ”omhoog” veren zeg maar. Zitten er helemaal
maximaal uitgetrokken tussen nu de auto helemaal leeg is zeg.
Hij zal nog wel wat zakken achter neem ik aan als hij weer helemaal is opgebouwd.Dus die zitten er voorlopig al onder.
Aan de voorkant ga ik ook kijken of de schokkers van pipo passen voor c-kadett
alleen moet ik de onderste bussen wel opvullen, maar dat mag gaan probleem zijn.Deze zijn wel paar cm langer dan de Manta A dempers die eronderuit zijn gekomen.
Dus vanavond even overleggen met paps.Hou jullie op de hoogte.
mvg Gerry
(studeer toevallig ook voor docent dus :p haha)
maaar niemand nog alternatieven?
mvg Gerry
Nou dat is een groot compliment.
Dankjewel.Wij zijn ook van mening dat wat je doet ook goed moet gebeuren.
Wij maken auto’s die minimaal weer 8 tot 10 jaar meekunnen zonder omkijken (dagelijks gebruik)
En een manta zoals deze moet gemakkelijk 20 jaar mee kunnen gaan als hij dadelijk
klaar is.Komt goed.
Nou kijk dat is allemaal goed nieuws.
En het word allemaal opgelost :p haha.
Eindstadium is in zicht.hahah. Nou mijn vader is jarenlang spuiter geweest. dus daar heb ik inderdaad ook weer heel
veel geluk mee. Voor de rest kan hij ook alles (waar ik natuurlijk ook geluk mee heb)en ik leer veel van mijn paps dus daar heb ik ook weer baat bij.
En nee daar zit geen sileconen in (don’t worry) ik zit niet te wachten op van die Siliconen ogen in mijn
net gespoten manta :p hahaha.
(en vaak doen we er anti siliconen bij dus zit altijd goed)Alles komt goed.
Zodra ik dadelijk klaar ben met school komt er nog meer schot in. Dan gaat het als het allemaal meezit
behoorlijk snel.G
(ps. ik hou jullie op de hoogte)Hey allemaal,
Bedankt voor complimenten. Leuk als mensen zo reageren (gaat op andere fora wel eens anders)
@ peerke.
Wij restaureren een complete auto zelf (waaronder spuiten) dus dat zit wel snor.
(plakken naderhand alles af en wikkelen alles in folie)dit moet wel omdat we hem spuiten in spuitcabine bij mijn vader op het werk dus hij moet rijklaar zijn
als hij gespoten moet worden.
(thuis doen we wel de binnenzijdes enz) maar alles word afgeplakt.En beter goed in de verf met wat mist erop als een paar schrale plekken :p hahaha.
mvg G
Hey Popke,
Ik heb nog wel een mail terug gestuurd omdat ik even wilde afwachten
ofdat ik misschien wat beters kan vinden.En over te duur heb je MIJ NIET horen klagen dat even voor de duidelijkheid!
Ik heb nu eenmaal geen budget waar ik zo mee kan rondsmijten
en mijn vader is bevriend met iemand van een autosloperij
en als ik daar 2 schokkers kan komen ophalen van een andere auto voor niks
doe ik dat natuurlijk liever dan bij jou een set KOPEN! dat lijkt me logisch.En om me nu meteen zo te reageren vind ik een beetje flauw.
Ik dacht dat deze hobby en dit forum er was om elkaar te helpen?Maar weer ontopic aub. (en Popke, mocht ik niks kunnen vinden kom ik toch wel weer uit bij jou)
Van een C-kadett past achter dus ook? die hebben we nog genoeg liggen (rijden hoofdzakelijk C-kadett.
Maar zijn die aan de voorkant niet passend joh?Maar van een VW T4 dus wel? Nu heb ik een keer een set V-maxx dempers gekocht bij Pipo
en die komen oorspronkelijk ook van een VW T4. dus misschien dat ik die dan kan gebruiken?En we zijn thuis behoorlijk handig dus mocht er wat worden aangepast is dat geen probleem
als ik maar duidelijk weet wat ik moet hebben.mvg Gerry
ps. laat elkaar aub in waarde en heb een BEETJE respect voor elkaar. Zonder elkaar
gaat de hobby helemaal naar de klote vind ik!Tsja er zijn al zoveel mensen die een Manta A project aan het starten zijn
of hebben afgerond. Kijk anders even onder kopje restauratie.daar staan er verschillende op (waaronder die van mij)
Mocht je onderduidelijkheden hebben of vragen kun je altijd hier op het forum
terecht.mvg Gerry
En een 1.2tje? die zijn er niet zo heel veel. Meeste hadden toch minimaal 1600 omdat
het een ”sportwagen voor het volk moest zijn”.Dankjewel voor compliment.
En inderdaad het schiet lekker op. (dat moet ook, want volgende manta staat te wachten) :p haha
nee, dat is klets ik wil wel dat het goed gebeurd.Ik heb weer een keer wat tijd over (tijdens het leren)
Ik heb de auto nu precies 10 weken in mijn bezit ( jaja het is alweer 10 weken geleden dat ik de vorige
tentamenweek had) En nu 10 weken later is de manta er al weer flink op vooruit gegaan.Ik heb al een helehoop onderdelen. (waaronder mijn verf :thumbup:thumbup HEEEEEL mooi kleurtje
al zeg ik het zelf, maar het was wel weer even schrikken toen ik moest afrekenenIk zal verder gaan waar ik de vorige keer ben gebleven. Toen hing de Manta met zijn neus nog in de takel
En was ik bezig om de bodem helemaal schoon te krabben. (tenminste de voorkant zodat alles totaan de achteras
helemaal klaar was. En dit is natuurlijk gelukt.Daarna de bodem totaan de achteras 2x in de menie gezet en daarna 2 lagen bodyshutz en daarna nog 1 laag bituum
(kost ook wel weer wat, maaaar dan kan het er weer lang tegen.)
Ik heb hiervan niet zo heel veel foto’s omdat ik die ben vergeten te maken king: Yep i know not so smart.En ja inderdaad de tunnel is helemaal spierwit. Dit hebben al onze auto’s is lekker makkelijk bij het sleutelen vanuit de put
en dan zie je meteen als er een lekkage o.i.d. is.Hierbij een foto’tje van tussendoor (veel meer heb ik er niet van jammergenoeg)

Ook nog even de vooras helemaal uit elkaar gehaald en helemaal blank geborsteld en geschuurd. Daarna in de menie
en weer mooi zwart gemaakt. En weer in elkaar gezet natuurlijk :PEn voorasje er weer onder zoals het hoort.


Daarna moest het kontje omhoog zodat de achteras eronderuit kon. Deze heb ik samen met mijn vader helemaal
chemisch gereinigt met NOLAX (wat een werk) en daarna helemaal opgeschuurd/in de menie gezet en natuurlijk weer zwart gemaakt. natuurlijk ook meteen gekeken hoe het er van binnen uitzag. En nergens geen veizel of andere gekke dingen, nog mooi alles vast in elkaar. Lekker gunstig dus. Tegen het rotten heb ik in de veerschotels nog wat bodyshutz gedaan en heb ik de kommen lekker laten vollopen met ML.Eeerst zag het er ECHT niet uit :p haha


Op de inspectie tafel :p
haha







Nadat de kont ook helemaal was schoongekrabt (minst leuke zijn de wielkuipen omdat je er dan zelf onder zit en je jezelf helemaal vol gooit met afgekrabte troep), maar ook dat is weer gelukt. En netzoals bij de voorkant ook de achterkant
2x in de menie. Daarna 2x in bodyshutz en dan als finishing touch alles nog een keer in de bituum.We hebben ook wat ”herkenbare” punten meteen aangepakt om ervoor te zorgen dat hij over een jaar of 2 niet weer
binne hoeft voor te lassen. Dus meteen gaten voor gordels bij achterwielkuipen eruit geslepen en gewoon plaatwerk erin.
en rechts bij de kont ook nog even eruit gesneden (omdat het daar dubbel is) maar daar zat niks onder dus kon het weer
netjes dichtgemaakt worden. (beter be safe then sorry)






Achterasje er weer onder en hoppalakee.
Daarna al heel de auto een keer goed gehad met de ML spuit. (wat stinkt die troep toch, had nog ouderwetse gekregen van mijn opa zo’n 30 liter :afro:afro:afro.) Dus alle kokers en balken al een paar keer lekker gehad en de bodem rondom naden en
kwetsbare stukken nog een keer goed ingespoten met ML. (dit gebeurd nog enkele keren zodat ik er zeker van ben dat alles lekker volzit en niet meer gaat rotten.)Wel een nadeel is dat heel de schuur onder komt te zitten omdat het er overal uit drupt :p

Nu zijn we inmiddels begonnen met het plamuren en strakzetten. Nu staat de auto achter nog omhoog zodat we daar goed bijkonden met het schuren. Inmiddels hebben we de achterkant (tot onder bumper) al een keer in bodyshutz (antisteenslag) gezet. Nu kan hij zakken en kunnen we verder gaan met strakzetten. De schade op de rechterkont is ook al gerepareerd en helemaal uitgedeukt (was toch nog een heel karwei, maar ook dat is weer gelukt.)
En natuurlijk de gaten van de daksierstrips dicht gelast.






(inmiddels is er al flink geschuurt en is er al voor de tweede keer geplamuurd)
Dan ga ik (als ik klaar ben met school wat hopelijk binnen 2 weken is) eerst aan de gang met de moterruimte. Hier moet nog een koker op gelast worden voor de koppelingskabel aangezien het een automaat was. Daarna maak ik eerst de motorruimte helemaal af zodat die in de menie staat. Daarna de kofferbak en de binnenruimte zelf zodat dat allemaal alvast in de menie staat.
Ik hou jullie op de hoogte.
mvg Gerry
weer een kleine update volgt snel (hopelijk) en zal nu wat meer tijd maken voor foto’s te maken tussendoor.
(mocht iemand nog een foto van een specifiek iets willen kun je het even vragen)
Van een alfa heb je dezelfde (zijn ze al verbreed) alleen zijn ze dan van aluminum.
zijn goede klauwen.Nee geen zorgen project ligt zeker niet stil (gaat heel goed zelfs)
maar geen tijd voor updates te plaatsen.
En JONGE DAT WAS ruim een maand geleden. :P
ik kom ZSM (als ik klaar ben met mijn school nog 2 weken ) :P
haha
en dan kom ik met auto dus geen bier nog geen druppelGR
wat is de kleurcode dan als ik vragen mag?
Ik moet zeggen dat ik het ook een interessant topic vind.
Alleen waar zijn al die spullen te vinden zoals grotere kleppen/klepveren enz.Bij welke site kan ik dan het beste kijken?
mvg Gerry
gisteren nog even bij Adri langs geweest hij had alleen jammer genoeg niet
wat ik zocht.Toen dacht ik, ik zal eens meteen kijken waar hij woont.
en dat kan niet missen een rode E-kadett onder de loods.
en jawel mensen een Groene Manta A met skai dakje :p haha.snel gevonden dus.
Ik kom snel een keer aan. (nu wilde de meid naar huis omdat ze koppijn had)
zuchtmvg Gerry
hey nu niet zo gaan beginnen he :p
Ik kom zsm keertje langs. (moet ook nog langs Adri)
dussss :p haha.Anders stuur mij eff je mobiel nummer dan kan ik je op dat moment bellen
ofdat je thuis bent.ideetje?
mvg Gerry
Ik weet het daar had ik mijn V-maxx ook gehaald.
Voor een hele mooie prijs. en het kan een 1.2 zonder problemen dragen in een kadettje.Maar het kan geen 2.4 dragen en blijven dempen.
Daarom zoek ik nu gewoon iets wat meer geschikt is.
Daarom ga ik nu toch voor koni’s. Alleen moet ik ook goede veren hebben een geen rommel
dus als iemand goede -40 veren weet die lekker stug zijn. GRAAG wat laten horen…..mvg Gerry
ps. bij je link zijn het geen RVS groep A pijpen.
En dat is toch eigenlijk wel een must.mvg Gerry
Heya Peerke,
Nou als een goed adres weet voor -40 verlaging hoor ik het graag van je kerel.
Ik wil namelijk toch wel -40 gaan rijden maar dan ook zeker niet meer.(mocht iemand een adres weten waar je redelijk goedkoop verlaging kunt bestellen
laat het me even weten aub.)En ik ben aan het kijken voor een RVS groep A van friedrich motorsport (duitsland)
voor 450 a 550 euro zeg maar. en dan kun je kiezen uit 63 eindstukken.
voor de rest ben ik nog overal goed aan het kijken. het liefste zou ik weer een RVS groep A rally
uitlaat hebben welke ook onder mijn sedan zit. Dat klinkt super en zeker niet hard.En dan de verlaging. ik hoop dat dat niet zon gekloot word zoals bij mijn kadett het geval was.
eerst begon ik met mijn 1.2S met V-max.Maar met het grote papa blok lag hij op zijn velgen (ats 7j ET3 deze komen nu onder de manta.)
en achter moest ik wel met steunveren rijden anders lag de carroserie ook daar op de velgen (ATS 8j ET01 komen nu ook onder de manta)Dus -40 en absoluut niet meer verlaging ivm dikke pijp en redelijk zwaar blok onder de kap van de manta
en zelf weeg ik ook niet zoveel als een veertje :p haha.Mocht je nog meer linkjes/adresjes hebben hoor ik het graag. Je hebt me ook aan Adri geholpen (en bedankt nog daarvoor).
@ Henry. Thanks.
Hey Joep, ja natuurlijk is hij klaar.
nog een weekje en dan ben ik er al op vrijdag middag.
Dus dat gaat wel goed komen.@ Kermit, thanks. en was het maar menie :p haha.
doet goed zeer zon metaal splinter half in je vinger.MAAARRR ook dat is weer goedgekomen.
haha wa denk tuu??
zelfde als wat in de manta komt :p
Alleen wil de manta nog sneller maken. (tsja is toch ook weer 200 kg zwaarder :p).En ja ik weet het ik zit alleen met de tijd.
het is of de meid
of school
ooooofffff de manta natuurlijk.Maar ik kom zsm
ziet er goed uit peter.
Ik zou zeggen ga zo door!!!!!!dan komt het allemaal goed.
mvg Gerry
En hij word inderdaad toch weer zoals ik hem wil.
En dat word waarschijnlijk een soort van replica.
ik ben nu alvast opzoek naar een verlaging van -40 (absoluut niet meer)
en een RVS groep A uitlaat (misschien dat ik nieuwe bestel in duitsland)
tevens moet ik nog remschijven halen en een recaro interieur.maar dat heeft gelukkig allemaal nog niet echt haast dus kan ik eerst weer als een gek gaan sparen/werken enz.
Ik hou jullie op de hoogte.
mvg Gerry
-
AuteurBerichten