Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Echte dikke A :afro





LET OP ACHTERLICHTEN!!! SUPER VET (vind ik)




Over ECHTE dikke A gesproken. (blauw is hoe hij WAS) wit is hoe hij nu is (hij is nog niet helemaal af)








En niet dik maar wel heel apart. (Manta B Cargo)







DIT IS WEL VET :jerry

En nog een heel dikke manta maar dan in ander opzicht :wub (misschien ideetje voor mijn volgende manta??)


mvg Gerry
nog 2 exemplaren gevonden op het mooie internet.
Jammer dat ik van die blauwe niet meer kan vinden (is wel een turbo blok wat erin ligt)







mvg Gerry
wij halen onze koperen leidingen altijd bij een koelkastspecialist.
Daar kun je gewoon koper leiding op rol halen.
en dat passend maken/buigen stelt ook niks voor trouwens.mvg Gerry
en anders ik wel :thumbup
in oisterwijk joh? Daar weet ik een Manta b fan te zitten. Die heeft een b manta buiten staan (met werk)
met daarin een 2.2. Ook nog verschillende andere oudere opels.(wil eigenlijk wel eens weten in welke straat hij is terug gevonden)
mvg Gerry
GOED NIEUWS DAT HIJ TERUG IS!!!!!!!! Daar ben IK ook heel blij om. En maar hopen dat het de laatste keer is dat
ze ermee zijn gaan joyriden!Die mannen moeten gewoon met hun tengels van andersmans spullen afblijven!
ook goed begonnen/bezig.
Zo zie ik het graag. eruit slijpen en nieuwe erin en niet erover!
Hallo Jeroe,
Rij je met injectie of carburateurs? en wat voor moter is het dus eigenlijk?
heb je al naar je contactpunt gekeken of dat deze misschien niet is ingebrand?
meestal zit zoiets in de onsteking of heeft het daar mee te maken.
mvg Gerry
@babyblue.
Ik heb inmiddels alweer een andere pookknopt, maar ik wil geen orginele! Ik heb gewoon een zwart bolletje.
met daarin draad. Dus die kan ik gewoon op de pin draaien zeg maar.We hebben alleen nog geen tijd gehad om aan de pook te werken dit weekend. dus dat komt nog.
Mocht ik eraan beginnen laat ik zeker foto’s zien uiteraard.@ joepke. na nee zou ik wel willen maar dat word te zwaar. de pook zit niet zoals bij een 1.2 kadett recht omhoog
maar hij komt iets naar je toe. en als hij dan ”topzwaar” word heb je kans dat als je over een hobbel rijdt
de bak uit versnelling schiet als je in zijn 3 of 5 rijdt.mvg Gerry
@koend. aha op die fiets.
Hij is al geschuurd en gelukkig geen problemen mee gehad.@van de ende. haha. ja de kleur heeft zeker wel iets. Maar hou het toch liever bij appeltjes groen
(vooral omdat ik alv oor een kapitaal verf heb staan :p ) :p ahaha:worsJep, Het gaat erom dat het metaal meteen is afgedekt! Dat moet je altijd meteen doen
en zeker nu de luchtvochtigheidsgraad gigantisch hoog is!@ van de ende. Die snap ik niet:p ik sluit me aan bij je pa??
@ tom, ik had ervoor nog geen spoiler. (had er wel een maar di epaste voor geen meter!)
En de orginele ”keienvanger” moest ook in de bodyshutz. Toen die in de bodyshutz is gezet
is de onderkant zoals dorpels enz al een keer in de bodyshutz gezet.En het is niet de bedoeling dat de bodyshutz glad word zeg maar. Moet beetje bobbelig blijven.
En thanks allemaal weer voor de reacties.
GODDAMNIT>>>>> Had een pookknop die ben ik kwijt!!!.
Nu moet ik iets anders regelen. :fy1mvg Gerry
Ik wilde mijn tunnelbak ook orgineel houden. (is wel automaat)
Ikz al wel wat foto’s maken van de pook als hij klaar is.
En ja deze is ook van een B manta gsi als ik me niet vergis. En ik heb inderdaad op
zo een geboden op internet alleen nog geen tijd gehad te overleggen met mijn vader
(hij is namleijk voor mijn vaders manta)speciaal voor jou dan alvast 2 foto’s van het ingekorte mechanisme op de bak:


mvg Gerry
@ Koendd. haha ja iedereen maakt zich er zorgen om, of ze leven met ze mee. :p maar er zitten nu momenteel geen
vogels in de schuur omdat het broedseizoen nog niet is begonnen.En dat gele zijn 2 lagen Filler. (er zitten al enkele lagen op, maar er is weer opnieuw hier en daar doorheen geschuurd
dus moest er weer nieuwe op.) en inderdaad daarna 2 lagen donkere primer (dan word het groen veel mooi van kleur
vind ik. Ik had ook kunnen kiezen voor een lichte primer, maar dan vind ik dat er geen ”diepte” in de lak komt.@kermit, nee volgende week nog niet. eerst even goed laten uitharden (schuurt een stuk gemakkelijker natuurlijk)
en dan inderdaad ZSM kleur erop.UPDATE:
– stoelframes geschuurd/primer en in kleur.
– achterbumper geschuurd (wat is dat chroom hard!!!!! je moet nog zijn best schuren het eraf te krijgen). en in de primer
(voorbumper heb ik al in primer gezet en staat aan binnekant al in bodyshutz.
– achterlichten zijn nu helemaal klaar.– Vandaag logo’s zwart maken.
– beginnen met het schuren van de lijstjes.
– stoel van bestuurder erin (dan kunnen we misschien vanavond de positie van de pook bepalen).keep the updates coming!
mvg Gerry
dankje :p
haha and no worries want er zijn momenteel geen pietjes binnen.
Dus dat scheelt. haha.En hij staat weer in de primer.
eerst 2 lagen geel en daarna nog 2 lagen grijs. Nu glad schuren met heel fijn schuurpapier.
en ondertussen andere onderdelen klaarmaken en dan kleur erop.Kijkt wel heel wreed deze kleur moet ik zeggen. pap zij al blanke lak erop en zo laten :p ahha.
Foto’s volgen nog als hij is ”uitgepakt”
Als we zo doorgaan kan hij voor kerst al gespoten zijn!! dus dan lopen we voor op schema.FOTO’S’







NICE zeggen we dan :p ahha
mvg Gerry
zal ik morgen avond even opmeten. maar hou er rekening mee dat ik automaten tunnel heb.
en de plaats voor de gaten van je rubbermoet je zelf opmeten ( kun je slim doen door plaat eronder te monteren met de rubbers ana je bak vast. hier doe je wat kopervet onderop en dan laat je de bak zakken op de plaat
zodat er twee afdrukjes staan. hier boor je de gaten voor je rubber ophanging. en klaar is henk.mvg Gerry (plaat moet dus net zo groot zijn dat het helemaal onder je tunnel doorkan.
dan weet ik niet waar ik liever in zit.
In tina of de manta!!! haha :P:afro:worsorigineel gepost door daruler
hoe laat bende mergen uit school dooie:PHey klippel, ben vandaag niet eens thuis.
moet tot half 4 naar school en daarna feest in tilburg.
dus dat gaat hem niet worden niet.xxx.
Haha en ja kijkt wel wreed zo he :p
ik dacht ik laat ze er nog eff inzitten voor de foto.mvg Gerry
alles word groen aan de buiten zijde. Op de lijstjes en bumpers na.
Dus ja de spoiler word ook groen.
mvg Gerry
@william. Dat is een (zoals de duitsers het noemen) Resonatorrohr.
in dit tussenstuk slaat de lucht ”kapot” waardoor je niet zoveel DB produceert
en het geluid word verzwaard. Perfect dus eigenlijk:p
Masterlijk mooi geluidje. Zeker nu we het eerste stuk van dikwandige pijp hebben gemaakt.
dat maakt geen hol geluid maar lekker vol!@ Manta, ik heb er momenteel geen liggen (en geen geld voor (over)). Dus dat komt nog wel een keer.
Heeft geen haast.UPDATE:
natuurlijk zijn we weer flink gevorderd sinds de vorige update.
– uitlaat eronder gemaakt. PERFECTE pasvorm moet ik zeggen. Normaal zit je met de panhardstang. hier heb ik ruimte zat mee!! Alleen is de bocht over de achteras vrij hoog. maar die hebben we nu ook ong 1 cm van de bodem afhangen.
We hebben wel de achterdemper wat aangepast.
Wat inhoudt dat we de ophangingspin waar de rubber aanzit er af hebben gehaald en er 2 voor in de plaats hebben gemaakt
die naar buiten wijzen zeg maar. Dan kan nooit de demper erafschieten en hangt hij altijd recht!De uitlaat was best wel een uitdaging met de nieuwe rubbers en omdat het niet op de normale plaats uitkomt.
Maar de uitlaat hangt nu veel hoger dan orgineel en hangt er mooi recht onder. Bovendien klinkt hij werkelijk super.Ik heb er een filmpje van gemaakt, maar weet niet hoe ik die hier kan posten zeg maar of hoe ik dat filmpje op YOUTUBE moet krijgen.
– Ook is de GTE voorspoiler binnen gekomen, samen met de afdekplaat van de kachel en een complete achterlicht unit.
Zeer netjes verpakt moet ik zeggen.– Achterlicht (de randjes) zwart gespoten en daarna alle lampjes vervangen, kappen schoongemaakt en het binnenwerk en weer netjes in elkaar geschroeft. En de achterkant (waarmee ze in de auto komen te hangen) voorzien van nieuwe rvs moertjes en revetjes.
– GTE voorspoiler eronder gemaakt.
– karterbescherming er weer onder gemaakt.
– Onder de spatborden nog een keer gebodyshutzt (zodat alle naden zeker te weten dicht zijn!)
– Een rand van de onderkant in de oversprayeble gespoten (ook bodyshutz) morgen kan hij weer helemaal op zijn pootjes
en dan kan hij afgewassen worden zodat er nogmaals primer en filler overheen kan.FOTO’S hieronder EN updates volgen!!!










AND HE HAS NO HEAD ANYMORE :jerry


BEFORE (BORING and INCOMPLETE)

Met de spoiler erop en afgekit. Toen werd ik al behoorlijk enthousiast :p

En met spoiler en zwart in bodyshutz. (blijft de onderkant een geheel)

Updates volgen.
mvg Gerry
heel kort bij huis!!!
zal mijn ogen eens open houden!!!
EN EVEN JONGENS DENK AAN DIT>>>>
pasgeleden is de groene B-ascona weggehaald met de 2.0 16v erin. Hier stond ook een oproep van.
Dit is ong 8 10 weken geleden ofzo gebeurt.
Jullie kennen deze auto ook vast wel!!
Dit was in TILBURG!!!! dat ligt tegen dongen aan.Nu denk ik dat het best wel eens zo kan zijn dat iemand een
b-manta of b-ascona aan het opknappen is en dus bijvoorbeeld
de assen van de asscona gebruikt en de moter van deze manta. Ik noem maar iets.Kan goed zijn dat het dus de zelfde dader is!!!!
mvg Gerry
Je moet het mechanisme (schakelstangen) inkorten!
Tussenas of zelf maken en laten balanceren of laten maken. weet zo niet wat voor auto hij zo onderzit
van a-manta automaat is te kort!!!!Je kunt de baksteun gebruiken van een manta a automaat. Of zelf gewoon een plaat pakken van goede dikte
en dan even 2 gaten boren waar de boutjes van je rubber doorheenvallen. vastdraaien hoppakee.Ik zal als ik tijd heb morgen wel wat foto’s posten.
(of kijk even in mijn topic odner restauratieverslagen)
mvg Gerry
HEY PAPA BEAR :P
je hebt het topic gevonden!!!
We zijn inmiddels begonnen met het eronder knopen van de uitlaat.
Achterste demper hebben we aangepast.
Zodat hij gewoon aan twee rubbers kan hangen en niet aan een!G
We hebben het eerste gedeelte vanaf het spruitstuk zelf gemaakt tot net voorbij de spoorstang.
Hij komt dus niet op de orginele plaats uit zeg maar.Dus alles kan er onder en de voorpijp gebruiken we niet. (hou ik mooi apart voor als er nog een keer een 2.0 ofzo inkomt)
Alleen moest ik een stuk pijp hebben van 63 maar dat is ook nergens aan te komen!!!
toen maar naar mijn trouwe sloperij gereden en jawel hoor na een uur zoeken heb ik toch mooi een stuk gevonden.
DUS morgen beginnen met het eronder knopen van de uitlaat.
Vandaag meteen nieuwe rubbers gehaald. Perfect.Foto’s van uitlaat onder de auto volgen nog.
En succes peter!!!!!
Gespot. Vlak bij Texaco op het industrie terein bij boxtel/lennisheuvel.
Nu is hij pas verlaagd.

mvg Gerry
THE update from today :P
Vandaag heeeeeel de middag en avond geschuurd. (jep krijg je last van je vingertjes)
En mijn uitlaat kwam binnen :P YEAHHHHHH
Paar foto’s van de special dilivery en van hoe de manta er om 3 uur bij stond.
(nu is hij weer vrijwel helemaal wit :jerry:jerryHet is een Groep A RVS hoog glans gepolijste sport uitlaat van Friedrich Motersport uit Duitsland.
Je kon kiezen uit pak en beet 75 eindsier stukken. Ik heb gekozen voor ”gewoon” 90 rond.
(heb ik ook onder kadett) en dat vind ik supper staan.
SUPER SERVICE!!!!
Nu nog wachten op uitlaat numerro 2. Want paps heeft er ook meteen een besteld, maar die wou een eindstuk
die niet op voorraad lag.Zaterdag gaat hij eronder dit word natuurlijk nog wel even passen en meten en zelf nog wat fabriceren omdat
we vanaf het spruitstuk zelf hebben moeten maken. Hier volgen nog foto’s van.


Ondanks schuren kon mijn dag niet meer kapot. En vandaag 11 maanden met mijn meid dusja…. :p

paps.

Console plus stuurtje (had ik nog beloofd he!) Tsja Peter zoals je ziet heb ik ook een zwarte
weten te bemachtigen! maar de jouwe gaat niet verloren die komt in de ”goeie” witte manta van paps en mij!!





Vandaag ook nog geld overgemaakt voor een tweede GTE voorspoiler want de eerste die ik heb gekocht past voor geen meter. Nu een orginele besteld in nieuwstaat. :wub
Can’t wait. En dan kan de auto weer opnieuw in de primer en dan in spuitplamuur :agent
Dan weeeeeer helemaal schuren. Dan verf. :jerry:jerry
Updates volgen.
mvg Gerry:)
-
AuteurBerichten