Hulkie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 674)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659728

    Inmiddels niet veel meer gedaan aan de Manta.
    Dit vanwege mijn drukte rondom school (afgestudeerd van eerste opleiding en inmiddels officieel docent Biologie)
    Daarnaast waren we bezig met een ander project.

    Inmiddels wel 4 1j randen gekocht die ik tussendoor aan het klaarmaken ben en 2 BBS RM velgen.
    Ik ga als deze klaar zijn verwisselen met de 2 voorste die er momenteel opzitten zodat hij voor ook
    wat breder op zijn voetjes komt en ze wat agressiever oogt in de binnenspiegel ;)

    Tussendoor nog wel een oldtimer rit gereden. Was super! Was de eerste rit sinds lange tijd. De hele tijd
    met/bij een GT gereden en stond naast een C-kadett.

    Helaas net voor de rit echt KLOTE weer, maar naderhand scheen de zon volop!

    Uiteraard ook nog een paar keer wezen toeren.
    Of met mijn vriendin langs de Waal en Maas of met mijn beste maat.

    Inmiddels heb ik ook mijn eerste Gala gereden met de Manta. Een super gave ervaring.
    Zeker omdat er zo gigantisch veel mensen naast de kant staan die complimenten geven over de auto.
    Moest heel lang ”file” rijden. Nu werd hij dus echt warm, maar er kwamen geen problemen tevoorschijn.
    Dus zeer tevreden mee! Hopelijk volgen er nog meer gala’s.

    En dan eindelijk mijn beker binnengekregen van de foto wedstrijd van de Manta club. Heel mooi bekertje!
    Kreeg hem binnen toen ik op vakantie was. Op de foto staat de beker op de project auto (C-kadett station)

    En de winnende foto (eerlijk gezegd vond ik dit niet de mooiste van de door mij ingezonden foto’s)

    Als laatste foto’s van haar tevreden baasje in de Manta:

    m.v.g.

    Gerry

    In reactie op: 8j velgen onder A manta #18247128

    Ligt uiteraard ook aan de gebruikte achteras.

    Ik ga er van uit dat er een originele is gebruikt.
    Ik weet uit ervaring dat een 8j ats ET0 met 205/60/13 en de aangegeven verlaging niet lukt.
    Dan zal de band aanlopen. 8j ET0 met 195/45/13 is dan wel een optie, maar denk dan aan het toerental van je motor
    aangezien dit enorm veel scheelt.

    Wil je er echt zeker van zijn dat er niks aanloopt bij inveren kun je het beste gaan voor een 7J ats ET 20. ET 14 past ook nog (zijn er niet al te veel)
    En ET 3 gaat kantje boord. Dan ligt het er wederom aan wat je gebruikt aan verlaging (qua stugheid) en gebruikte bandenmaat.

    Hopelijk kun je wat met deze info.

    Het ligt er overigens aan welk bandenmerk je gebruikt….

    m.v.g.

    Gerry.

    In reactie op: Manta A Mark #18237176

    Je bent super goed bezig.

    Ik zou echter alles wat goed is goed laten. Je zou de dorpels kunnen controleren door te kijken of er ergens losse verf opzit
    en vervolgens afkrabben.

    Daarnaast is strijkkit echt troep. Bijna iedereen gebruikt het om ”rommel” weg te werken en om het mooier te laten lijken.
    Origineel gebruiken ze het ook. Echter zit er vrijwel altijd en overal roest onder. Wij krabben het er ook altijd uit….. en
    smeren er vervolgens geen nieuwe overheen. Ik zie liever een lasnaad die goed is behandelt dan een lasnaad die is dichtgesmeerd
    met strijk kit. Maar hier heeft iedereen zijn eigen mening over natuurlijk.

    Ga zo door in ieder geval.

    En foto’s kunnen nooit kwaad! :kewlpics

    m.v.g.

    Gerry

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309798

    Dus als ik het goed heb….

    Hydraulische stoters: per tuimelaar, voorzichtig de moer los draaien totdat de tuimelaar begint te klapperen, daarna voorzichtig weer vastdraaien totdat het geklapper ophoud. Daarna de moet 3x een kwartslag vastdraaien.
    Dit proces dus 8x herhalen, doe het rustig aan want anders slaat je motor af.
    2e punt is dat dit eigenlijk om de 70.000Km moet gebeuren, dan moeten ze nagesteld worden.

    Het gaat hier om een C24NE uit een Frontera a/Omega A.

    Die stel je dus niet met een voelermaat zoals de oudere motoren?

    Draaien tot ze niet meer klapperen en dan 3x 1/4 slag bijdraaien per klep?
    Gewoon bij eerste klep van eerste cilinder beginnen? (natuurlijk terwijl de motor loopt)

    In reactie op: Manta A restauratie: laatste loodjes #17752567

    Goed bezig kerel!

    De aanhouder wint!

    In reactie op: Manta A Mark #18237174

    Hey mark,

    welkom op het forum. Toch wel een bekende manta inderdaad.
    Het is een mooi project en je houdt niet van half werk. Dat bevalt me wel.

    ga ook dit topic volgen. Hopelijk zijn er met regelmaat (foto)updates.

    m.v.g.

    Gerry

    en volhouden… de aanhouder wint.

    In reactie op: Manta A #17887320

    Mooi project hoor. Heel gaaf om te volgen.
    Ben zelf helemaal verzot op mensen die er een racer van maken. TOP!

    Ben ook benieuwd naar je kooi. Eigenlijk naar de gehele auto. Zo doorgaan zou ik zeggen.
    Foto’s zijn altijd top!

    m.v.g.

    Gerry

    Ja Joost,

    Toch mijn complimenten hoor. Ziet er keurig uit! Wreed zelfs! Wanneer gaan we eens een keer dat bakje koffie realiseren?
    Ben benieuwd hoe het zit met dat korte stuurhuis en bekrachtiging. En al helemaal hoe zoiets rijdt.

    SUPER om te volgen. Hoop toch wel op meer updates en wat uitgebreidere ;-)

    In reactie op: Rode Manta A Rossum Ov #18226390

    In Rossum heeft tot enkele jaren terug heeeeeel lang een paarse A-ascona gestaan met een rode rolkooi erin.
    Heb dat ding altijd willen kopen.
    Nu staat er in Rossum nog een oude oranje B-ascona.

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659726

    De laatste paar dagen toch nog tot laat bezig geweest.
    Allereerst buiten omdat we binnen in de schuur de kooi van mij aan het nabuigen waren voor in de manta van mijn vader.
    Ook meteen een kooi gebogen voor in de kadett van mijn vader.

    Allereerst heb ik nu de stoelen laten zakken. Deze staan nu 3.5 cm lager in de auto.
    Ik heb de originele bevesting eraf geslepen en de sledes van ”normale” recaro’s erop gelast. Normaal zitten deze met
    6 inbus boutjes vast aan de stoel, maar nu is dat bij mij dus gelast.

    Ze moesten natuurlijk gepassen worden samen met de kooi…

    Daarna begonnen met de positie te bepalen van de kooi en het aanpassen van het achterstuk
    Nu zit er een kruis in en een dwarspijp waar de gordels aan gemonteerd zitten.
    Dat is op de onderstaande foto goed te zien.

    Omdat de kooi net gespoten was en in positie stond kon ik beginnen met mijn hoedenplank.

    Eerst van karton een mal gemaakt die mooi strak paste, daarna de mal op een mdf plaat gelegd en overgetrokken.
    Ik heb ervoor gekozen om 4 mm te gebruiken. De kosten hiervan zijn slechts 3.99!
    Daarna eerst een ”vulling” erop gelijmt zodat de hoedenplank wat meer volume krijgt en het er net wat strakker uitziet
    Daarna pas de skai eromheen getrokken en vastgelijmt. Ik heb het gelijmt met Bison lijm. (super spul)

    Toen alles er aan de achterzijde ingebouwd.

    Toen dat eenmaal achter de rug was konden de stoelen er definitief in samen met de gordels.

    Aan de achterzijde de gordels om de kooi heen gemaakt. (heel simpel achteraf)

    De overige lengte opgerold en onder de buis gelegd zodat deze ligt opgeklemt en uit het zicht ligt.

    En voor het extra stukje veiligheid rolkooi foam/padding gemonteerd in het zitgedeelte zodat ik met mijn hoofd
    niet tegen de pijp aan buts.
    Het voordeel van deze foam is dat hij a-symmetrisch is. Dus daardoor zit het gat niet in het midden en zit er meer foam
    tussen je hoofd en de kooi.

    En als laatste de details…… oude gordelgaten dicht gemaakt met doppen

    Daarnaast was mijn temperatuur sensor in het thermostaat huis ook kapot.
    Deze heb ik ook meteen vervangen.

    Nu ga ik a.s. week kijk naar het versnellingsbak mechanisme. De twee boutjes aan de bovenzijde zitten namelijk los.
    Hierdoor zit er gigantisch veel speling op het mechanisme en mis je versnellingen. Dus even aandraaien.

    Daarna ga ik eerst het interieur afmaken door zelf een middenconsole te maken en te bekleden en daarnaast
    schotten te maken voor bij de voeten. Als dat is gebeurd is het interieur klaar en eindelijk precies naar mijn zin.

    Ik hou jullie weer up to date

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940577

    Wat zonde dat je stopt zeg!
    Hopelijk komt de auto enz toch goed terecht bij een liefhebber.

    In reactie op: Aantrekmoment RH velgen + loctite #18136679

    Kijk daar heb ik iets aan.

    Het gaat dus om 25 NM aantrekken en kruislinks. (dus in ster)

    Dan alleen nog kijken welke kit het beste gebruikt kan worden voor dit.
    Iemand suggesties?

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201712

    mooi om te volgen hoor.

    Ben benieuwd naar je volgende update.

    succes en niet afhaken!

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659725

    En we hebben de afgelopen dagen ook weer niet stilgezeten.

    Inmiddels pijp gehaald voor de kooi om uit te kunnen breiden. Hier gaan we dit weekend aan werken.
    Hij staat nu opgebouwd in de schuur. Pijp is gehaald en staat te wachten op wat uurtjes vrije tijd over.

    Met alle onderdelen bij elkaar:

    Opgebouwd:

    En even heeeeeel simpel een schetje gemaakt van hoe het moet worden

    Daarnaast dan toch nieuwe gordels aangeschaft.
    Zat te twijfelen tussen de groene of zwarte. Het zijn toch de zwarte geworden.

    Mijn stoelen zijn inmiddels al aangepast. Alleen nog geef foto gemaakt van de nieuwe situatie.
    Nu zit de rails gewoon onder op de stoel gelast. Hierdoor zijn ze ongeveer 3 cm gezakt. Nu kom ik dus automatisch
    een stuk lager in de auto te zitten. (wat ik toch wel fijner vind)

    Tevens nog opzoek naar een ”nieuwe” draaidop voor mijn stoelen. Iemand nog iets liggen?

    Dat was hem weer. Ik hou jullie up to date

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659723

    Zo beste mensen,

    afgelopen weekend was het dan eindelijk weer zover! De manta kon weer naar huis toe komen.
    De GT is zover klaar en staat te wachten voor volgend jaar. Mijn kadett is weer wat aangepast dus de schuur is even leeg
    voordat we beginnen aan het volgende project ( c-kadett station ).

    Zo trof ik mijn Green Dream aan.

    Ook dit jaar liep hij gelukkig weer direct.
    Helaas wel een puntje wat direct opviel, namelijk een defecte temperatuurmeter. Dit kon ik dus direct op het ”to do” lijstje zetten.

    Dit jaar staan er namelijk toch weer behoorlijk wat dingen op mijn to do lijst o.a.:
    – Champion Conolly stoelen laten zakken
    – Rolkooi aanpassen en plaatsen. Er komt achter een kruis in incl een gordel buis. Ook gaan we hem nabuigen voor in mijn vaders manta.
    – 4-punts gordels. (weet iemand hoe ik die het beste kan monteren?) Las meteen een extra dwarspijp in de kooi die over de hoedenplank loopt. Hier moeten ze aan komen zitten.
    – Temperatuur meter maken.
    – Hopelijk vind ik een goed adres (of goede 2e handse) BBS randen van 1j of 1.5 j. Daarnaast ook opzoek naar RVS boutjes voor de velgen. Zodat hij voor ook wat breder komt te staan.
    – Mijn uitlaat rammelt ergens tegenaan dus daar moet naar gekeken worden.
    – Zelf een hoedenplank maken (misschien incl boxen) Ik wil dit eigenlijk gaan maken van MDF o.i.d. en bekleden met leer.
    – Zelf een aangepaste middenconsole maken. (zoek tips en how to’s)
    – Zoek betaalbare knipperlicht glazen (donkere) mogen niet meer dan 50 euro kosten.
    – Opzoek naar zwarte brede 4-punts gordels.
    – Versnellingsbak mechanisme bouten aandraaien. (zitten los. Dit verklaard meteen waarom het schakelen af en toe niet 100% ging)
    – En nog tal van andere kleine dingetjes. Kortom ik zoek voor sommige dingen wel wat uitleg en tips!

    Nou…. dan maar eens foto’s.
    Allereerst de manta naar huis gereden uiteraard en begonnen met het demonteren van het interieur.

    En langs mijn dagelijkse c-kadett (Berta)

    Hoe de stoelen momenteel in de auto staan:

    En de motorruimte zoals deze nu is. Dit jaar waarschijnlijk ook een aantal slangen vervangen door silicone.

    Het interieur verwijdert. Bodem is top! Deze ga ik nu ook meteen zwart maken in zijn geheel. Zit wel onder het tapijt, maar dan toch.

    En dan toch maar meteen de rolkooi even gepast voordat ik hem helemaal ga aanpassen.
    Hij past mooi. Overal ong 0.5 tot 1 cm ruimte langs de stijlen en daklijnen.

    Let op!: De kooi staat nu nog niet op definitieve plaats. Deze schuift nog iets op. Wel in de knoei met brandstofleidingen.
    Dus deze even verleggen.

    Conclusie:
    Kooi past perfect. Genoeg ruimte en kan mijn aanpassingen doorvoeren.

    Ook meteen even boven de put gezet en gekeken naar de bodem en remmen of deze nergens lekken.
    Dit was ook allemaal goed.

    En gelukkig meteen het rammelen gevonden van de uitlaat.
    Probleem: Uitlaat beugel tegen het boutje van bakophangen.
    Oplossing: beugel omdraaien.

    Het gesleutel kan dus weer beginnen!

    In reactie op: Manta a in orde zetten #18219305

    Je hebt in ieder geval een mooie manta.
    Ben er maar zuinig op. Ook een vrij oude. Je kunt er nog lang plezier van hebben als je hem goed bij houdt en genoeg liefde geeft.

    Meer foto’s kan trouwens nooit kwaad. Daar houden wij hier wel van

    m.v.g.

    In reactie op: kadett 16v rem systeem en nog wat andere vragen. #18208927

    Even dit topic omhoog trappen.
    Ik wil hier namelijk ook meer info over als dat mogelijk is.
    Zit namelijk met precies hetzelfde!!

    In reactie op: Banden nodig. 205 60 13, of toch een maatje groter? #18219825

    Ik ben ook nog steeds opzoek naar een band met de maat die ongeveer
    overeenkomt met 225/45,50 13. Maar volgens mij worden die niet gemaakt.

    Breedste is bij mijn weten 205. Misschien in semi slicks wel iets?

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563964

    Misschien een stomme vraag, maar eerst even mijn complimenten voor je project.
    je hebt echt een hele hoop slimme oplossingen!

    Maar nu mijn vraag:
    Ben je al verder gekomen met je gordels?
    Ik zit nu namelijk met hetzelfde. Er komt een rolkooi in mijn manta.
    Hier komt een buis in die net boven de hoedenplank loopt. Daar wil ik mijn
    4 punts gordels aan vast maken.
    hoe kan dat nu het beste worden gedaan? De gordels die ik op het oog heb
    zijn takata’s. Deze hebben wel klik ogen aan de uiteinden. Hoe kan
    dit het beste worden opgelost? Is het ook mogelijk om
    bevestigings ogen aan deze buis te lassen?

    Alvast bedankt.

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659722

    Hallo Family man,

    Bedankt voor je tips!

    Nu even een vraag aan de mensen die wat kennis van zaken hebben omtrent het juist monteren van een
    4-punts gordel. Nu ga ik dit jaar eindelijk een rolkooi maken voor in mijn manta.
    Als ik hier mee bezig ben wil ik direct 2 4-punts 3 inch racegordels monteren. Nu is mijn vraag:
    kan dit aan de rolkooi (dwarstang over de hoedenplank?) Of wat is anders de beste manier
    om ze te monteren?

    Nu mag mijn topic vervuild worden met goede uitleg (het liefste met foto’s)

    alvast bedankt

    In reactie op: Uitslag Fotowedstrijd 23: "Je opel in het buitenland" #18216572

    Mijn excuses jongens.
    Heb het ontzettend druk gehad de laatste weken i.v.m. werk en tentamens.

    Mijn oprechte excuses vooral richting Senatorman i.v.m. het werk wat ik had moeten doen.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201660

    Waarom heb je geen complete subaru gekocht en daar alles vanaf geslepen
    om vervolgens het plaatwerk van de manta passend te maken?

    Dat is praktisch hetzelfde als wat nu gaat gebeuren.

    Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hopelijk goed.

    In reactie op: Wanddecoratie #18208087

    Natuurlijk zal ik een foto plaatsen.

    Echter moet ik eerst mijn aquarium ruimen zodat ik wat ”ruimte” krijg op mijn kamer :p
    Aquarium ben ik echt op uitgekeken na bijna 10 jaar. Nu dus een keer wat anders….
    en wat onderhoudsvriendelijker.

    Loop al een tijd met het idee. En het lijkt me gewoon vet om vanaf mijn bed (paar meter verder)
    het licht aan/uit te kunnen doen van de achterlichten in de avond.

    m.v.g.

    Gerry

    (eerst moet ik de kont nog lassen/spuiten enz :P ) leuk voor in de winter, maar eerst aquarium eruit
    ennnnnnnnn dan moet de GT uit de schuur zijn.

    In reactie op: Wanddecoratie #18208085

    Juist dat is precies wat ik dus wil maken, maar dan met de kont van een manta A.
    ipv kofferklep maak ik een plateau voor mijn prijzen en schaalmodel.

    Maar zou dat werkelijk werken met een travo? Ik zal dat eens onderzoeken.

    Meer tips/foto’s zijn welkom!

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659720

    @ Family man,

    Nu komt er steeds meer aandacht voor het detail gebeuren.
    Eerst de basis en de rest komt later zegt mijn vader altijd. Dit heb ik van hem overgenomen.
    En inderdaad. De laatste foto’s zijn in Oisterwijk genomen toen ik daar een keer
    langs kwam gereden vanaf een toer tocht.

    De voorstoelen gaan ook nog zakken, maar wilde ze er perse inhebben…… en de stoel
    die erin stond had ik verkocht. Zit zo lastig op de vloer :p.
    En nee het is de originele achterbank. Past zeer goed bij elkaar zo.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 674)