Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hugo52
DeelnemerHa, je hebt gelijk, het is een H.
0.8 ampere is genoeg om de accu in 2 dagen in halflege toestand te krijgen.
0.050 is een normale waarde.
Hij heeft een minuut nodig om in rust te komen.
Er zit een nieuwe accu in.
Ik kan ook niet de interieurverlichting zekering vinden.
Volgens het boekje de betreffende zekering getrokken maar het lampje gaat vrolijk aan als je de deur opendoet.
Groet HugoHugo52
Deelnemereen heleboel draden, de boom gaat naar het interieur
Hugo52
DeelnemerNu nog de vraag, had ik dit kunnen zien aankomen??
Mogelijk wel, vanaf dat ik hem kocht hoorde ik een tik die bij 70 graden verdween.
Ook, als ik een tijdje rustig had gereden en ik gaf een dot gas zag je even een enorme donkere rookpluim.
Meermaals is gedacht dat er een slechte verstuiver inzat die een gat in de zuiger heeft gebrand waarna het kaartenhuis instortte.
Die tik was dan waarschijnlijk de verstuiver.
Groet HugoHugo52
DeelnemerCarlo heeft een bovenmenselijke prestatie geleverd door door een andere motor heel netjes in te bouwen, dat terwijl hij eigenlijk te ziek was om dit te doen.
Een behoorlijke tegenslag nog doordat er een sensor in de nieuwe motor defect was waardoor de motor niets deed….
Carlo, bedankt!!!!.
Groet HugoHugo52
DeelnemerEven een update, ik heb de compressie gemeten, cilinder 1 heeft totaal geen compressie.
Interessant is de oorzaak en gevolg theorie.
Is de turbo defect geraakt doordat deze ene cilinder geen druk meer had of is de cilinder gesloopt als gevolg van een hydro lock.
Als dat zo is kan de hele motor gesloopt zijn.
Het aanbod van deze motoren is overweldigend.
Er gaat nu een andere motor in.
Groet HugoHugo52
DeelnemerHelemaal fout, de nieuwe turbo lijkt ook defect.
Na monteren liep de auto op 3 poten.
Wat ik ook deed, de 4’e cilinder deed niets.
Toch een kleine proefrit gemaakt waarna het verschijnsel op hol slaan en enorme rookwolken weer optrad.
De slang bij de intercooler losgemaakt en daar liep de olie weer uit.
Deze auto uit 2007 met 160.000 km, wat moet ik daar nu mee, repareren, andere motor….naar de sloop….
Heeft iemand een idee hoe dit kan zijn ontstaan?
Groet HugoHugo52
DeelnemerHet is gelukt, AC pomp opzij, uilaat helemaal onderop los gehaald.
Bovenste olieleiding los en later ook het hele olieleidingtje verwijderd.
Spruitstuk moeren los en hoppa, naar boven.
Wat pech met de Bout van de olieleiding, deze draaide ik rond en een bout in het spruitstuk brak af.
Wat achterlijk is is de olieretour, ik probeerde deze netjes los te halen (wat niet lukte dus).
Maar toen ik gewoon aan de zooi zat te trekken floepte deze los.
Eigenlijk een reparatie die in 1 dag te doen is als je alle spullen hebt en geen tegenslag.
Morgen ga ik de boel weer opbouwen.
Nogmaals bedankt voor de tip.
Nog enig idee waarom de turbo is gesneuveld?
Groet HugoHugo52
DeelnemerDus concreet, waar haal je de uitlaat los.
Groet HugoHugo52
DeelnemerBedankt voor de reactie,
Dus het uitlaatspruitstuk losnemen.. dat is ok mogelijk.
hoe krijg je ruimte voor het loshalen van de 3 torex van de uitlaat die in de turbo zitten. of haal je de uitlaat dieper los.
Dan moet neem ik aan de dynamo weg?
Groet HugoHugo52
DeelnemerOk, dat zei de garage ook maar ik vind het, als hij koud is een behoorlijk hard geluid, normaal toch echt iets om je zorgen om te maken.
bedankt, nu doe ik er niets meer aan.
Groet HugoHugo52
DeelnemerJa dat klopt, ik het mogelijk dat dit ding lawaaierig staat te klepperen?
Alleen als hij koud is, boven 70 graden is het vrijwel weg.
Groet HugoHugo52
DeelnemerDit is echt niet normaal!!
Er zit zelfs een CRC check in:
http://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus” onclick=”window.open(this.href);return false;Hugo52
DeelnemerWow wat mooi, waar zit een dergelijke schakelunit.
Alle draden moet daar dan heengaan.
Er zullen ook reserve unit_poorten moeten zijn.
Groet Hugo27 januari 2013 om 17:32 In reactie op: Tikerdetik, Astra H 1CDTI 2007 tikt irritant bij koude motor #18099938Hugo52
DeelnemerVandaag was het +5 graden, 10 hoger als gisteren.
Het geluid is helemaal weg.
De auto kan dus wat minder goed met koude lucht omgaan.
Bedankt voor het meedenken.
Groet Hugo27 januari 2013 om 07:24 In reactie op: Tikerdetik, Astra H 1CDTI 2007 tikt irritant bij koude motor #18099935Hugo52
DeelnemerHet afknikpunt is inderdaad 70 graden, dan gaat het direct weg.
Ben benieuwd nu het weer aan het omslaan is.
Groet Hugo25 januari 2013 om 20:33 In reactie op: Tikerdetik, Astra H 1CDTI 2007 tikt irritant bij koude motor #18099931Hugo52
DeelnemerHallo Stephan, bedankt voor je advies.
Hij loopt achter een vrachtwagen hangend in de CC 1 op 25.
Ok, ik ga beter weer afwachten.
Groet HugoHugo52
DeelnemerBedankt voor de info,
Dus alle belangrijke parameters voor een optimale verbranding worden on-line gemeten waarna de hoeveelheid brandstof wordt ingespoten.
Mooi zeg, samen met de EGR is heeft mijn motor, 1.7 CDTI op een Astra van 1215 kilo een haalbare 1 op 23 (rustig, Cruise control op de snelweg)
Het verbaast mij nu niet meer dat de verwarming langer op zich laat wachten als mijn oude Astra F vam 97
Groet HugoHugo52
DeelnemerHij zit erin, was hele puzzel.
Loshalen binnenbekleding, let op het kleine luikje in de deuropenhandel en de opgeklikte plasic beugel in het handvat.
Alles lostrekken en de bekleding naar boven eruit halen.
Boor de popnagels los van het raammechanisme en haal hem eruit..
Verwijder alle rubber strippen horizontaal(binnen en buiten.
Het tussenstijltje met 1 schroef loshalen, aan de bovenkant is hij voorzichtig draaibaar.
Haal alle resten en ramen eruit, als het grote ruit nog heel is moet je het tussenstijltje forceren richting kleine ruitje.
Inzetten kleine ruitje:
Voorzichtig stijltje naar het grote ruit draaien, het kleine ruitje met kracht naar boven tussen de rubbers duwen, je hebt dan 0.05 mm om de onderkant erin te draaien.
Schuif nu het oner rubber van het kleine ruitje onder het kleine ruitje.
Duw nu de tussenstijl rmaximaal richting kleine ruitje (zet hem nog niet vast).
Schuif nu het grote raam in de linker geleider en duw hard aan de onderkant van het tussenstijltje, dan pas zat het grote raan tussen de geleiders zitten.
Monteer het raam mechanisme weer met popnagels.
Zet het tussenstijltje vast..
Hugo52
DeelnemerIk heb de foto’s geplaatst bij Problemcar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=209063
Groet HugoHugo52
DeelnemerDeze is volgens mij ook geintergreerd, is dit de oplossing:
Accu los en alleen met de sleutel de portieren afsluiten?
Of zit er in het alarm ook een accu?
Groet HugoHugo52
DeelnemerNog 1 vraag, er zit alarm op, de enige manier om het alarm uit te zetten gaat met de afstand bediening.
Maar stel dat het batterijtje op is, dan moet je met de sleutel de deur openmaken waardoor je het alarm activeert.
Dat wordt dan een leuke rit.
Hoe kan je dit dan daarna uitschakelen?
Groet hugoHugo52
DeelnemerOk, bedankt, ik ga het vrijdag proberen.
Groet Hugo -
AuteurBerichten