Hugo52

Aangemaakte reacties

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Accu loopt langzaam leeg, lekstroom 0.8 ampere #18310684
    Hugo52
    Deelnemer

    Ha, je hebt gelijk, het is een H.
    0.8 ampere is genoeg om de accu in 2 dagen in halflege toestand te krijgen.
    0.050 is een normale waarde.
    Hij heeft een minuut nodig om in rust te komen.
    Er zit een nieuwe accu in.
    Ik kan ook niet de interieurverlichting zekering vinden.
    Volgens het boekje de betreffende zekering getrokken maar het lampje gaat vrolijk aan als je de deur opendoet.
    Groet Hugo

    In reactie op: Accu loopt langzaam leeg, lekstroom 0.8 ampere #18310682
    Hugo52
    Deelnemer

    een heleboel draden, de boom gaat naar het interieur

    In reactie op: Turbo defect Astra Z17DTH 2007 #18124302
    Hugo52
    Deelnemer

    Nu nog de vraag, had ik dit kunnen zien aankomen??
    Mogelijk wel, vanaf dat ik hem kocht hoorde ik een tik die bij 70 graden verdween.
    Ook, als ik een tijdje rustig had gereden en ik gaf een dot gas zag je even een enorme donkere rookpluim.
    Meermaals is gedacht dat er een slechte verstuiver inzat die een gat in de zuiger heeft gebrand waarna het kaartenhuis instortte.
    Die tik was dan waarschijnlijk de verstuiver.
    Groet Hugo

    In reactie op: Turbo defect Astra Z17DTH 2007 #18124301
    Hugo52
    Deelnemer

    Carlo heeft een bovenmenselijke prestatie geleverd door door een andere motor heel netjes in te bouwen, dat terwijl hij eigenlijk te ziek was om dit te doen.
    Een behoorlijke tegenslag nog doordat er een sensor in de nieuwe motor defect was waardoor de motor niets deed….
    Carlo, bedankt!!!!.
    Groet Hugo

    In reactie op: Turbo defect Astra Z17DTH 2007 #18124298
    Hugo52
    Deelnemer

    Even een update, ik heb de compressie gemeten, cilinder 1 heeft totaal geen compressie.
    Interessant is de oorzaak en gevolg theorie.
    Is de turbo defect geraakt doordat deze ene cilinder geen druk meer had of is de cilinder gesloopt als gevolg van een hydro lock.
    Als dat zo is kan de hele motor gesloopt zijn.
    Het aanbod van deze motoren is overweldigend.
    Er gaat nu een andere motor in.
    Groet Hugo

    In reactie op: Turbo defect Astra Z17DTH 2007 #18124294
    Hugo52
    Deelnemer

    Helemaal fout, de nieuwe turbo lijkt ook defect.
    Na monteren liep de auto op 3 poten.
    Wat ik ook deed, de 4’e cilinder deed niets.
    Toch een kleine proefrit gemaakt waarna het verschijnsel op hol slaan en enorme rookwolken weer optrad.
    De slang bij de intercooler losgemaakt en daar liep de olie weer uit.
    Deze auto uit 2007 met 160.000 km, wat moet ik daar nu mee, repareren, andere motor….naar de sloop….
    Heeft iemand een idee hoe dit kan zijn ontstaan?
    Groet Hugo

    In reactie op: Turbo defect Astra Z17DTH 2007 #18124293
    Hugo52
    Deelnemer

    Het is gelukt, AC pomp opzij, uilaat helemaal onderop los gehaald.
    Bovenste olieleiding los en later ook het hele olieleidingtje verwijderd.
    Spruitstuk moeren los en hoppa, naar boven.
    Wat pech met de Bout van de olieleiding, deze draaide ik rond en een bout in het spruitstuk brak af.
    Wat achterlijk is is de olieretour, ik probeerde deze netjes los te halen (wat niet lukte dus).
    Maar toen ik gewoon aan de zooi zat te trekken floepte deze los.
    Eigenlijk een reparatie die in 1 dag te doen is als je alle spullen hebt en geen tegenslag.
    Morgen ga ik de boel weer opbouwen.
    Nogmaals bedankt voor de tip.
    Nog enig idee waarom de turbo is gesneuveld?
    Groet Hugo

    In reactie op: Turbo defect Astra Z17DTH 2007 #18124291
    Hugo52
    Deelnemer

    Dus concreet, waar haal je de uitlaat los.
    Groet Hugo

    In reactie op: Turbo defect Astra Z17DTH 2007 #18124290
    Hugo52
    Deelnemer

    Bedankt voor de reactie,
    Dus het uitlaatspruitstuk losnemen.. dat is ok mogelijk.
    hoe krijg je ruimte voor het loshalen van de 3 torex van de uitlaat die in de turbo zitten. of haal je de uitlaat dieper los.
    Dan moet neem ik aan de dynamo weg?
    Groet Hugo

    In reactie op: Astra H 2007 wat is dit voor ding? #18104752
    Hugo52
    Deelnemer

    Ok, dat zei de garage ook maar ik vind het, als hij koud is een behoorlijk hard geluid, normaal toch echt iets om je zorgen om te maken.
    bedankt, nu doe ik er niets meer aan.
    Groet Hugo

    In reactie op: Astra H 2007 wat is dit voor ding? #18104750
    Hugo52
    Deelnemer

    Ja dat klopt, ik het mogelijk dat dit ding lawaaierig staat te klepperen?
    Alleen als hij koud is, boven 70 graden is het vrijwel weg.
    Groet Hugo

    In reactie op: Auto electronica Astra H 2007 #18103822
    Hugo52
    Deelnemer

    Dit is echt niet normaal!!
    Er zit zelfs een CRC check in:
    http://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Auto electronica Astra H 2007 #18103821
    Hugo52
    Deelnemer

    Wow wat mooi, waar zit een dergelijke schakelunit.
    Alle draden moet daar dan heengaan.
    Er zullen ook reserve unit_poorten moeten zijn.
    Groet Hugo

    Hugo52
    Deelnemer

    Vandaag was het +5 graden, 10 hoger als gisteren.
    Het geluid is helemaal weg.
    De auto kan dus wat minder goed met koude lucht omgaan.
    Bedankt voor het meedenken.
    Groet Hugo

    Hugo52
    Deelnemer

    Het afknikpunt is inderdaad 70 graden, dan gaat het direct weg.
    Ben benieuwd nu het weer aan het omslaan is.
    Groet Hugo

    Hugo52
    Deelnemer

    Hallo Stephan, bedankt voor je advies.
    Hij loopt achter een vrachtwagen hangend in de CC 1 op 25.
    Ok, ik ga beter weer afwachten.
    Groet Hugo

    In reactie op: UItleg moderne diesel motoren #18091697
    Hugo52
    Deelnemer

    Bedankt voor de info,
    Dus alle belangrijke parameters voor een optimale verbranding worden on-line gemeten waarna de hoeveelheid brandstof wordt ingespoten.
    Mooi zeg, samen met de EGR is heeft mijn motor, 1.7 CDTI op een Astra van 1215 kilo een haalbare 1 op 23 (rustig, Cruise control op de snelweg)
    Het verbaast mij nu niet meer dat de verwarming langer op zich laat wachten als mijn oude Astra F vam 97
    Groet Hugo

    In reactie op: Leasebak gekocht #18089650
    Hugo52
    Deelnemer

    Hij zit erin, was hele puzzel.
    Loshalen binnenbekleding, let op het kleine luikje in de deuropenhandel en de opgeklikte plasic beugel in het handvat.
    Alles lostrekken en de bekleding naar boven eruit halen.
    Boor de popnagels los van het raammechanisme en haal hem eruit..
    Verwijder alle rubber strippen horizontaal(binnen en buiten.
    Het tussenstijltje met 1 schroef loshalen, aan de bovenkant is hij voorzichtig draaibaar.
    Haal alle resten en ramen eruit, als het grote ruit nog heel is moet je het tussenstijltje forceren richting kleine ruitje.
    Inzetten kleine ruitje:
    Voorzichtig stijltje naar het grote ruit draaien, het kleine ruitje met kracht naar boven tussen de rubbers duwen, je hebt dan 0.05 mm om de onderkant erin te draaien.
    Schuif nu het oner rubber van het kleine ruitje onder het kleine ruitje.
    Duw nu de tussenstijl rmaximaal richting kleine ruitje (zet hem nog niet vast).
    Schuif nu het grote raam in de linker geleider en duw hard aan de onderkant van het tussenstijltje, dan pas zat het grote raan tussen de geleiders zitten.
    Monteer het raam mechanisme weer met popnagels.
    Zet het tussenstijltje vast.

    .

    In reactie op: Muizennesten #18091266
    Hugo52
    Deelnemer

    Ik heb de foto’s geplaatst bij Problemcar
    http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=209063
    Groet Hugo

    In reactie op: Leasebak gekocht #18089648
    Hugo52
    Deelnemer

    Deze is volgens mij ook geintergreerd, is dit de oplossing:
    Accu los en alleen met de sleutel de portieren afsluiten?
    Of zit er in het alarm ook een accu?
    Groet Hugo

    In reactie op: Leasebak gekocht #18089645
    Hugo52
    Deelnemer

    Nog 1 vraag, er zit alarm op, de enige manier om het alarm uit te zetten gaat met de afstand bediening.
    Maar stel dat het batterijtje op is, dan moet je met de sleutel de deur openmaken waardoor je het alarm activeert.
    Dat wordt dan een leuke rit.
    Hoe kan je dit dan daarna uitschakelen?
    Groet hugo

    In reactie op: Leasebak gekocht #18089644
    Hugo52
    Deelnemer

    Ok, bedankt, ik ga het vrijdag proberen.
    Groet Hugo

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)