Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ieder zijn mening, ervaringen en verwachtingen. Sommigen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Voor de centen die een Insignia kost vind ik dat hij een prima uitstraling heeft en in mijn geval prima bevalt, ik heb er al 4 gehad. En Opel is geen BMW, Audi of Mercedes, die kosten ook allemaal ietsje meer.
Sorry hoor Franco49, maar je kan toch zelf ook wel nadenken?
Ja mooi mannen, ik denk dat ik het ook ga doen met de gril. Met de zwarte van Jos lijkt hij op de eerste opc gril. Vind ik ook wel mooi, de andere trouwens ook, maar die van Jos heeft mijn voorkeur.
Heb 4 jaar met 20 inch gereden. maakt qua comfort weinig uit met 19 inch vind ik. Allebei prima te doen. Het nadeel van de 20 is, als je veel rijdt dat de banden snel aan vervanging toe zijn, en daar wordt je niet vrolijk van. Ik heb ook vaak schade gereden aan de bekende stoeprand, gek genoeg heb ik dat met de 19 minder.
Iets grotere wielen zou hem helemaal af maken, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Verlagen staat ook mooi, maar gaat, vind ik, ten koste van comfort.
Het is een schitterende bak met waanzinnig veel opties, veel plezier ermee.Volgens mij is het 245-45-18 of 225-50-18
Combinatie stille auto en bandenprobleem. Valt dan extra op.
Wie mooi wil zijn, moet pijn ……….
Met deze druk rij (reed) ik,
18 inch 2.3 voor en achter.
19 inch 2.7 voor en achter.
20 inch 3.0 voor en achter.Ik heb inmiddels 1.5 week gereden met de tuning. Ik rij op een tank bijna 1300 km. BC geeft aan 5.0 op 100 km, (was 5.2) bij normaal rijgedrag en 80 % snelweg en natuurlijk heb ik in het begin flink doorgetrapt. Het kan nog zuiniger als je niet teveel gas geeft, maar daar heb ik de tuning niet voor genomen. Als het nodig is moet het vermogen er zijn en gebruik ik het ook. Nog steeds erg tevreden.
facelift 2.0 CDTI (140pk) van 2013 en jonger is in Nederland nog niet softwarematig te tunen, vandaar dat ik naar belgie gegaan ben. Heeft een andere computer.
Laat even weten hoe het gegaan is. Succes !!!Alvast veel plezier ermee. De nieuwe types na 2013 kunnen nog niet overal getuned worden. Er zijn nog weinig tuners die softwarematig de boel voor elkaar hebben, wel veel externe powerboxen, maar daar begin ik niet aan.
Als je auto net zo rijdt als de mijne denk ik dat je zeer tevreden zal zijn.goran wrote:Nee, de wagen gaat naar Proline Engeneering.
Dan een verlaging setje en 20 inch. Ben ik eerst klaar.[/quotewelke motor heb jij en van welk jaar is jou insignia?
@NelisZ20LER wrote:
Hele mooie waardes! Vooral je koppel kromme is echt stijl, vlak en breed, beter dan de originele!
Dank je Nelis, ben ook erg tevreden. Ik rij er nu 4 dagen mee, en raak er een beetje aan gewend. Het koppel is geweldig, hij blijft maar doorsleuren in de verschillende verzetten. Voordat je het weet rij je 180. Ik kan het iedereen aanraden, wat een plezier. Zoals het er nu uitziet blijft het verbruik rond de 5.0 / 5.5 per 100 km.
@Marclu wrote:
Heb mijn vorige insignia laten tunen (2.0 110 pk) en heeft het zonder problemen tot 180.000 km prima vol gehouden. Ging naar +/- 170 pk en het gebruik zakte naar 6.0 ipv 6.3 l/100 km.
Ik wacht nog ff af tot de tuning in NL beschikbaar is.
@ hpp, mooie waardes! Auto rijdt zeker een stuk soepeler nu?
Ja, auto rijdt super, het is een compleet andere auto geworden.
@Franco49 wrote:
hpp , gaarne uitleg over de uitdraai.
Zwarte lijnen standaard (dunne lijn pk en dikkere lijn koppel)
Blauwe lijnen na tuning (dunne lijn pk en dikkere lijn kopppel)bi-turbo in combi met automaat en rechtervoet denk ik :D :D
mijn verbruik voor tuning was 5.2 op 100 km, na tuning zal ik nog op het forum plaatsen.
2.0 CDTI (140 standaard) nu 193 pkJa, super tevreden !!!
Heb ook nog een uitdraai van de testbank op pdf bestand, maar krijg ik niet op het forum.@Brocky78 wrote:
@hpp wrote:
Brocky, wat zijn de grootste verschillen voor jou? :thumb
Het grootste verschil is voor mij toch de koppelwinst, heel goed voelbaar in de lage toeren.
De pk’s zijn een leuke extra.
Hopelijk daalt hierbij ook het verbruik, was gem tussen 8.5 en 9.0 liter.
Heb mijn vorige auto ook laten herprogrammeren en daarbijwas het verbruik toch bijna 1l gezakt ( Vectra C2 Break 1.9 CDTI 150pk )Greetz,
BrockyToch wel een hoog verbruik voor een diesel?
Belgie, BR Preformance
@dePross wrote:
@hpp wrote:
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb
Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).
Weet jij zeker dat het dezelfde motor is? De ecoflex motor 140 pk is er alleen in handgeschaleld, en de automaat is meestal i.c.m. 131 pk motor. Dat is dan toch een andere motor. Tevens heb ik standaard 350 nm en jij 300.
@dePross wrote:
@hpp wrote:
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb
Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).
Hoe is het met het verbruik?
-
AuteurBerichten

