Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 november 2015 om 15:44 In reactie op: Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100% #18264820
@Insigniauser wrote:
Jij mag het flauwekul vinden. Wees er blij mee dat jij er (nog) geen last van hebt. Misschien zijn er andere omstandigheden waardoor TS deze problemen ervaart, daar kan ik zo op afstand niet op oordelen. Misschien heb jij de auto in een garage staan met de ramen open terwijl TS de auto in de buitenlucht parkeert en de ramen dicht moet houden. Dat eerste geval is genoeg om de “schimmellucht” uit de auto te houden daar het interieur beter wordt geventileerd. Ik geef slechts aan wat mij is verteld en tot nu toe bij alle (verschillende merken en typen) auto’s die ik heb gereden waar airco in zat prima heeft gewerkt. Ik heb mezelf gewoon aangewend om de airco uit te zetten voor ik mijn bestemming heb bereikt zodat de verdamper kan drogen. Ik heb nooit, ook niet bij mijn huidige Insignia, last van de “kattenzeiklucht” zoals TS dit omschrijft en vervang eens per jaar mijn interieurfilter.
Wat is dit nou weer, je ramen open zetten in de garage ?????????
Ts heeft een probleem met de lucht, ok dat kan. Maar ik rij al jaren met airco en heb nog nooit de airco eerder uitgezet of in de winter niet gebruikt, laat staan de ramen open in de garage. Het heeft daar volgens mij niks mee te maken. Dan zou iedereen daar toch last van hebben.
14 november 2015 om 19:10 In reactie op: Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100% #18264818@Insigniauser wrote:
@ Krommenek. Waarom probeer je niet gewoon de airco wat minder te gebruiken (na vervanging en de lucht weg is) en/ of deze uit te schakelen voordat je op bestemming bent om eens te kijken of het wat uitmaakt. Ik heb vele auto’s met airco gehad en nooit last gehad van stank, puur omdat ik mij hou aan wat specialisten aangeven. Zoals ik al aangaf zeggen aircospecialisten dit niet voor niets. Dat het niet in het boekje staat doet er niet toe. Er staat ook in het boekje van de magnetron niet dat je er de kat of hond niet in mag drogen. Om maar een ander voorbeeld te noemen. Of je blijft lekker eigenwijs en blijf met de stank zitten. Overigens is altijd in aifco zitten ook niet gezond….
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Wat een flauwekul allemaal, je moet de airco gewoon kunnen gebruiken. Dit lijken wel praatjes van een verkoper.
Ik heb ook een model 2014 en heb er gelukkig geen last van, en de airco staat altijd aan.Klopt sig63, ik heb xenon.
Mijn is van jan 2014 (nieuwste model) en ook de horizontale gedeeltes op het kofferdeksel branden.
Dat siri is toch alleen voor apple apparaten?
leluuuuuuuuuuuuk
11 augustus 2015 om 14:12 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198376Met de 2.0 turbo kan je ook gewoon 95 tanken. Je kan dit bij eds aangeven en dan heb je iets minder pk’s. I.p.v. 305 iets van 275!!!!!!
Is nog zat.over 60.000 km en dan 70% snelweg en 30% kortere afstanden
tussen de 8 en 8.5 liter per 100km (1 op 12 ongeveer)
Geen problemen mee gehad. 60.000 mee gereden, en laten tunen naar 215 pk, prima combinatie.
1.8 is te weinig voor een insignia.
1.6 turbo past beter, is mijn mening, Als je pk’s over wil moet je voor de 2.0 turbo gaanMet een “gewone” rij je toch ook niet altijd op de limiet.
Als je meer pk’s tot je beschikking hebt is het lekker als je ze hebt en dan ook kan gebruiken, niet meer niet minder. Gewoon voor de fun. Ik heb al 3 insignia’s laten tunen, toch al gauw 200.000 km gereden, zonder problemen.Beste Kevind,
Als je bij het topic tunen insignia kijkt op pagina 4 kun je lezen wat iemand met een bi-turbo zijn ervaringen zijn na tuning.Succes.
@nielss wrote:
Kun je niet eens meeten met een andere Insignia rijder, misschien via dit forum? En dan de auto’s met elkaar vergelijken!
Het verhaal van de winterbanden klopt in mijn ogen niet!
Kleinere wielen en dus dikkere banden zouden juist comfortabeler moeten zijn!Zou je wel denken. Toch vind ik de auto beter rijden met grotere velgen. Is ook persoonlijk, ik hou van sportief. En ik ken de ST niet, ik heb alleen 4 en 5 drs gehad.
Kan ik je geen antwoord op geven Frits. Zou je aan dealer of specialist moeten vragen.
Bij alarm af fabriek zat bij mij in dat bolletje ook het (rode) lampje, wat knippert, als de alarmfunctie was ingeschakeld.
Ik denk echt dat je eens een setje 18 of 19 moet proberen, dan weet je het direct.
Mijn ervaringen bij 17 inch velgen ( winterset ) dat de auto totaal anders rijdt en reageert dan bij 19 en 20 inch velgen. Bij 17 heb ik het idee dat de auto blijft deinen en ik minder snel door bochten kan. Is dit wat je bedoeld?
Het smoelt beter met grotere wielen en rijdt beter, is mijn mening.@sig63 wrote:
wellicht wel aangezien de OPC vooraan Brembo remmen heeft met schijven van 355. Ik denk wel niet dat winterwielen van 18″ dan nog mogelijk zijn.
19 is standaard op de opc, 18 past dan niet meer.
@Haasje17 wrote:
Tuningfactory schrijft de basis maps voor eds.
Unlimited tuning tja die schrijven op basis van het orgineel, dus als er dips in de orginele kromme zitten zitten ze vaak na chippen er nogsteeds.
Tenzij je specefiek gaat vragen heeey ik zie een dip hoe komt dat, kan dat eruit dan gaan ze pas die poging doen. (Bij mij althans).Iedereen roept en schrijft dat ze zelf de tuning schrijven. Er zijn weinig bedrijven die de computer kunnen kraken en het programma herschrijven. Dat kost erg veel. Wel zie je bij de echte tuners dat die bedrijven eerst zelf tunen van een bepaald motormodel tot dat ze de vraag niet meer aankunnen, dan verkopen ze de tuning aan bedrijfjes die allemaal hard roepen dat ze zelf alles gekraakt en geschreven hebben. In een garageboxje ????
Het is inderdaad een wild west in de tuningswereld. Het is de kunst om de goede eruit te halen. De meeste goede hebben ook een testbank of meerdere.
Ik ben zelf de laatste keer bij BR performance geweest. Mijn ervaringen van wat ik gezien heb zijn erg professioneel. Ook eds heeft goede resultaten
EDS software is ook in Nederland te krijgen bij een aantal bedrijven. Ik ga geen reclame maken, kijk zelf maar eens op het forum alhier. Succes, ik kan je het aanbevelen 300 pk !!!!! ik heb het ook gehad, je weet niet wat je meemaakt.
Maximaal 25 pk winst en 50 nm. Kost in verhouding voor wat je krijgt veel geld. Ik ben het eens met vorige schrijver, beter een 1.6 of 2.0 turbo.
Als je dan toch wil tunen, BR preformance ( belgie) of EDS tuning hebben tevreden klanten. Zullen vast nog wel meer goede bedrijven zijn, maar bij deze 2 spreek ik uit eigen ervaring.@Franco49 wrote:
Het ging hier eigenlijk om iets heel simpelers , de stoelverwarming bestuurders kant deed het opeens niet meer , nergens geen colance , maar het zij zo .
Jij vergelijkt appels met peren !!!!
@Stefke insignia wrote:
Als je dit forum lees is de insignia wel de koploper in problemen . Of Google maar eens na de Antara is de insignia de slechtste auto die ooit is gebouwd. Ziet er leuk uit maat technisch gezien een dikke flater. Heb altijd opel en BMW gereden maar de kwaliteit zit hem degelijk wel ergens in.hoor het veel zeggen je krijgt veel auto voor dat geld . Ja ik denk er wel heel anders over.de goede sterke opels is verleden tijd vrees ik.
Ik kan je mening niet delen, ik heb echt geen problemen en zoals ok al zei, ik heb er al 4 gehad. En wat de Antara betreft daar zijn er ook heel weinig van verkocht. Die moest je aan de pomp uitzetten, anders kreeg je je tank niet vol.
Je leest hier ook inderdaad alleen maar de problemen, en positieve mensen delen dat vaak niet de het forum. De BMW is denk ik ook beter, maar kost ook aardig wat.@Franco49 wrote:
Haasje17, ik ben op het moment echt wel tevreden met de insignia , alleen de service van Opel Nederland laat gewoon te wensen over , dit het ik niet met de Mercedes meegemaakt en ook niet van de kia sorento bij de laatste was de service gewoon top .Dus altijd dan nog een alternatief , Persoonlijk vond is de sorento motorisch wel wat rauw klinken .
Franco49, had je die Mercedes of Kia ook ingevoerd dan?
-
AuteurBerichten