Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
HOT ROD
DeelnemerMogelijk dat het iets te maken heeft met de verschillen tussen de 1.9 en 2.0 GT/E uitvoering.
De 1.9 GT/E had zoals je kunt zien ook zwarte handgrepen op de deuren. Wat me wel verbaasd is dat deze 2.0 GT/E ook de koplampranden heeft en de enkele rij koellucht sleuven tussen de koplampen. Ik dacht dat die in ’77 kwamen te vervallen maar deze is voor het eerst op kenteken gezet in 1979! Misschien laat op kenteken gezet of anders toch weer typisch zo’n actie van Opel zoals bij de B Admiral en Diplomat.Nee, een achterspoiler op deze modellen (met de grote enkele koplampen) vind ik ook niet staan maar duidelijk wel de achterruitjalouzie!
HOT ROD
DeelnemerNiet echt veel maar wie begon er over “uitwonen”???
23 juni 2012 om 21:14 In reactie op: RDW remmentesten / uitlaat geluids test..kilometertellertest #18039879HOT ROD
DeelnemerIk vind het geen onzin om zoiets te schrijven. Als mercury8v schrijft dat na een paar noodstops vanaf 160 zijn remblokken helemaal op zijn, lijkt me wat ik schreef meer een “Gouden Tip”.
Dat kaneelschep het onzin vind en zelf zijn remmen bij een gespecialiseerd bedrijf koopt dat vind ik dan weer een vreemde opmerking.
En Stender, mercuru8v begon over zijn probeem met de remblokken. Als ze misschien nog een of twee keer een noodstop hadden gedaan, was zijn auto misschien wel afgekeurd of in de prak gereden. Reden genoeg voor mij om hem een “Gouden Tip” te geven. :D23 juni 2012 om 00:14 In reactie op: RDW remmentesten / uitlaat geluids test..kilometertellertest #18039876HOT ROD
Deelnemer@mercury8v wrote:
Ze remmen een aantal keer van 160 km naar 0 Dus ze staan aardig je remblokken op te roken
daarna ook me remblokken moeten vervangen wand die waren helemaal op.Dat heb je met die remblokken van de accessoirehandel, gebruik minimaal de remblokken van Opel (is toch een andere compound) maar als je helemaal super remmen wilt hebben koop dan “Pagid blauw” !
Remmen meteen, super hard en blijven hard remmen zonder noemenswaardige fading verschijnselen. Ja, ze zijn wat duurder als de originele maar vele malen beter en vriendelijk voor je schijven.HOT ROD
DeelnemerEcht wel, ik heb zelf een ’76er GT/E gehad van ’81 tot ’84. Hieronder enkele foto’s:
Standaard maar wielen in het wit en achter een inch verbreed:

Overgespoten in Minerva blauw van Porsche (kleurnummer 117 als ik me niet vergis)

HOT ROD
Deelnemer@Dr.Ed wrote:
Heb wel een idee :angel ….topictitel gaat m.i. wel voor de originaliteitsprijs!
Ja maar dan staat hij in de verkeerde rubriek,
had “erotec” moeten zijn………… :assHOT ROD
Deelnemer@Ghanz wrote:
@hot rod, wat betreft het mat zwarte, dit is opel rally mat zwart, dus echt mat.
wat betreft de lamprand, deze zou eerst half zwart, half carroseriekleur krijgen,
maar vond het zo niet misstaan,dus zo gelaten.Misschien dat op de foto het mat zwarte niet goed overkomt.
Voor de lamprand niet aan de originele optie gedacht?? ( de hele lamprand in carroseriekleur? ).
Hoe zit het nou met die stootrand/sticker? Is het zo dat de latere GT/E’s in plaats van de stickers een stootrand kregen?HOT ROD
DeelnemerOok Belgom Alu zorgt voor een beschermende laag en je hoeft het echt niet elke maand te doen
HOT ROD
DeelnemerMooie Manta Ghanz. Ik moest gelijk aan die van mij denken, uhh 1981 was dat alweer, ha ha. Ik had een ’76er, 1900 GT/E. Lijkt er heel erg op maar toch hier en daar iets anders, buiten die extra 100cc. Bij mijn ’76er was de kap/strip boven de koplampen in de auto kleur gespoten, de stootstrip op de zijkanten was bij mij een brede sticker met erboven en onder een dunne streep en mijn handgrepen waren mat zwart. Het lijkt ook wel dat jou matzwart meer zijdeglans is. Het Opel embleem op de kofferdeksel, is dat matzwart, verchroomd met matzwarte aan de binnenkant of helemaal verchroomd?
Wel een hele mooie GT/E hoor en vooral met deze koplampen veel mooier dan het latere model, zonder die strip.
HOT ROD
DeelnemerAls je de zuiger van de eerste cilinder op het BDP zet kun je met een gradenschijf opmeten hoeveel graden dit verschilt met het kogeltje en het pijltje. Als je dit weet kun je het gebruiken om je ontsteking af te stellen.
HOT ROD
Deelnemer@Rik Ophuis wrote:
@HOT ROD wrote:
Benieuwd hoe dat gaat een combinatie van open en gesloten koelcircuit.
Ik zie dat zogenaamde ‘open’ en ‘gesloten’ niet als zo’n groot verschil. Heb nu alleen twee mogelijke vulpunten. Die radiatordop gaat sowieso pas bij een wat hogere druk open. Zat er geen radiatordop op dan is het helemaal hetzelfde. De kop ontlucht zo wel mooier en ik kan controleren of de waterkoeling van de turbo werkt.
Een open systeem dumpt gewoon naar buiten het koelsysteem, op straat dus. Zo te zien heb jij dat ook zo.
Ik kan van hieraf niet zien bij welke druk de beide doppen openen en ik weet natuurlijk ook niet of je hieraan gedacht hebt maar stel dat de radiatordop eerder opent, dan spuit het reservoir ook meteen leeg.
Toen ik het koelsysteem van mijn A Commodore ombouwde naar een gesloten systeem heb ik meteen vuldop aansluiting laten weghalen en er een plaatje op laten solderen.Wat betreft het verschil tussen beide systemen, bij een gesloten systeem zijn de bakken van de radiator vaak kleiner en is de radiator altijd helemaal gevuld met koelvloeistof wat een maximale koeling garandeert.
HOT ROD
DeelnemerBenieuwd hoe dat gaat een combinatie van open en gesloten koelcircuit.
Bij mijn zoon zijn Rekord zag ik ook de mogelijkheid i.v.m. de twee kachelslang aansluitingen bij de pompingang maar besloot om het voorlopig een open systeem te laten voor de meer simpelere look.
Gaat nog even duren voor we zijn auto weer op de weg hebben door het 2.4 verhaal (die gereviseerd zou zijn maar achteraf een revisie nodig had). Die motor gaat terug naar de eigenaar maar we hebben al wel een andere gevonden die er erg goed uitziet (van binnen). Toch zal die nog uit elkaar moeten omdat hij al 6 jaar geleden uitgebouwd was. Geeft ons gelijk de mogelijkheid om alles nog eens na te meten, eventueel te corrigeren en niet onbelangrijk, de kop eens aan te pakken.Jouw auto zal wel eerder weer rondrijden en dan ben ik wel benieuwd naar de werking van je koelsysteem. Hou ons op de hoogte Rik!
HOT ROD
DeelnemerZiet er super uit maar ik zie een B Commodore liever plat dan met de kont omhoog, maar dat is mijn mening.
13 juni 2012 om 13:06 In reactie op: Iemand al een oplossing door uitvallen pixellijnen MID #18036402HOT ROD
DeelnemerVaak een slecht kontakt van de lint kabel die het paneeltje met de print verbindt. Meestal wordt die lint kabel geklemt en soms helpt het om een strookje karton erbij te leggen zodat de lintkabel steviger op het printplaatje wordt gedrukt.
HOT ROD
DeelnemerOk, overtuigd. Opel maakte er wel vaker een zootje van zoals bij de B Diplo b.v. maar hiervan was ik dus niet op de hoogte.
Ik wist wél dat er een snellere en een langzamere C30NE was maar dacht dat dat alleen aan de klep diameters lag. Verder was ik ook niet op de hoogte van het feit dat de C30NE (zij het met LU-Jetronic) in de A Senator geleverd was.
Dat het voor meer mensen raadselachtig is blijkt wel uit het lijstje op de senator/monza website. Daar staat voor de “N”, 8,6 en 9,2 compressieverhouding. Dit terwijl de “N” staat voor een compressieverhouding van 9,0 tot 9,5 : 1. De “L” is dan van 8,5 tot 9,0:1.HOT ROD
DeelnemerEn anders neem je voor straf de BMW X6 M :thumb
HOT ROD
DeelnemerAls de eigenaar schrijft dat hij een C30NE motor heeft, ga ik er van uit dat hij ook daadwerkelijk een C30NE er in heeft liggen. Een C30NE heeft dus niet altijd een Motronic systeem.
Er kan ook een LU_Jetronic opzitten.
Een LU-Jetronic systeem is een aangepaste LE-Jetronic voor gebruik met Unleaded fuel, hoofdzakelijk voor de Amerikaanse markt geproduceerd. Dit systeem heeft een closed-loop systeem dus een geregelde katalysator.
De ontsteking afstellen gaat hetzelfde als bij een LE-Jetronic.HOT ROD
DeelnemerMerk de zuigers zodat als ze onderling van maat verschelen de juiste zuigers in de juiste cilinders gemonteerd worden.
Ik neem tenminste aan dat het bedrijf dat het blok opboort de zuigers opmeet en de cilinders pas maken naar de maat van de desbetreffende zuigers.HOT ROD
DeelnemerBen, hij schrijft dat hij een C30NE heeft.
C30NE : Motormanagement: Bosch Motronic ML4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5
HOT ROD
Deelnemerjuist, behalve voor de leverancier.
HOT ROD
DeelnemerAls hij van tevoren gewoon schakelde, zou ik zeggen, nieuwe olie erop, 16mm onder de rand en rijden.
Als de lekkage blijft, kun je nog altijd de bak eronderuithalen en de keerring vervangen.
Slijpsel heb je toch meestal aan die magneet hangen, daar is die ook voor.HOT ROD
DeelnemerHet Motronic systeem regeld zelf het ontstekingstijdstip en is enkel met bv een stroboscooplamp te controleren. Waar het exact van afhankelijk is weet ik niet precies maar je moet denken aan gasklepstand, toerental, koelvloeistoftemperatuur, brandstofkwaliteit, hoeveelheid lucht gemeten door de luchthoeveelheidsmeter. Ik geloof niet dat er een bepaalde voorontsteking gegeven wordt, hooguit een bepaalde range waarin hij moet ontsteken.
HOT ROD
DeelnemerSnijplaat in tweeën?? Heb je daar geen houder voor dan?
HOT ROD
DeelnemerNee, gewoon M10 Imbus afdraaien en M9 erop snijden en klaar is Hinterachse.
HOT ROD
DeelnemerDe startmotor van de C30SE en de C24NE zijn ook hetzelfde maar anders dan de rest.
-
AuteurBerichten