HOT ROD

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 275)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Dan eindelijk klaar. #18038356
    HOT ROD
    Deelnemer

    Mogelijk dat het iets te maken heeft met de verschillen tussen de 1.9 en 2.0 GT/E uitvoering.
    De 1.9 GT/E had zoals je kunt zien ook zwarte handgrepen op de deuren. Wat me wel verbaasd is dat deze 2.0 GT/E ook de koplampranden heeft en de enkele rij koellucht sleuven tussen de koplampen. Ik dacht dat die in ’77 kwamen te vervallen maar deze is voor het eerst op kenteken gezet in 1979! Misschien laat op kenteken gezet of anders toch weer typisch zo’n actie van Opel zoals bij de B Admiral en Diplomat.

    Nee, een achterspoiler op deze modellen (met de grote enkele koplampen) vind ik ook niet staan maar duidelijk wel de achterruitjalouzie!

    In reactie op: wie weet waar ik mijn x20xev kop kan laten uitwonen #18020179
    HOT ROD
    Deelnemer

    Niet echt veel maar wie begon er over “uitwonen”???

    HOT ROD
    Deelnemer

    Ik vind het geen onzin om zoiets te schrijven. Als mercury8v schrijft dat na een paar noodstops vanaf 160 zijn remblokken helemaal op zijn, lijkt me wat ik schreef meer een “Gouden Tip”.
    Dat kaneelschep het onzin vind en zelf zijn remmen bij een gespecialiseerd bedrijf koopt dat vind ik dan weer een vreemde opmerking.
    En Stender, mercuru8v begon over zijn probeem met de remblokken. Als ze misschien nog een of twee keer een noodstop hadden gedaan, was zijn auto misschien wel afgekeurd of in de prak gereden. Reden genoeg voor mij om hem een “Gouden Tip” te geven. :D

    HOT ROD
    Deelnemer

    @mercury8v wrote:

    Ze remmen een aantal keer van 160 km naar 0 Dus ze staan aardig je remblokken op te roken
    daarna ook me remblokken moeten vervangen wand die waren helemaal op.

    Dat heb je met die remblokken van de accessoirehandel, gebruik minimaal de remblokken van Opel (is toch een andere compound) maar als je helemaal super remmen wilt hebben koop dan “Pagid blauw” !
    Remmen meteen, super hard en blijven hard remmen zonder noemenswaardige fading verschijnselen. Ja, ze zijn wat duurder als de originele maar vele malen beter en vriendelijk voor je schijven.

    In reactie op: Dan eindelijk klaar. #18038354
    HOT ROD
    Deelnemer

    Echt wel, ik heb zelf een ’76er GT/E gehad van ’81 tot ’84. Hieronder enkele foto’s:

    Standaard maar wielen in het wit en achter een inch verbreed:

    Overgespoten in Minerva blauw van Porsche (kleurnummer 117 als ik me niet vergis)

    In reactie op: wie weet waar ik mijn x20xev kop kan laten uitwonen #18020176
    HOT ROD
    Deelnemer

    @Dr.Ed wrote:

    Heb wel een idee :angel ….topictitel gaat m.i. wel voor de originaliteitsprijs!

    Ja maar dan staat hij in de verkeerde rubriek,
    had “erotec” moeten zijn………… :ass

    In reactie op: Dan eindelijk klaar. #18038350
    HOT ROD
    Deelnemer

    @Ghanz wrote:

    @hot rod, wat betreft het mat zwarte, dit is opel rally mat zwart, dus echt mat.
    wat betreft de lamprand, deze zou eerst half zwart, half carroseriekleur krijgen,
    maar vond het zo niet misstaan,dus zo gelaten.

    Misschien dat op de foto het mat zwarte niet goed overkomt.
    Voor de lamprand niet aan de originele optie gedacht?? ( de hele lamprand in carroseriekleur? ).
    Hoe zit het nou met die stootrand/sticker? Is het zo dat de latere GT/E’s in plaats van de stickers een stootrand kregen?

    In reactie op: Gepolijste randen bijhouden #18029556
    HOT ROD
    Deelnemer

    Ook Belgom Alu zorgt voor een beschermende laag en je hoeft het echt niet elke maand te doen

    In reactie op: Dan eindelijk klaar. #18038346
    HOT ROD
    Deelnemer

    Mooie Manta Ghanz. Ik moest gelijk aan die van mij denken, uhh 1981 was dat alweer, ha ha. Ik had een ’76er, 1900 GT/E. Lijkt er heel erg op maar toch hier en daar iets anders, buiten die extra 100cc. Bij mijn ’76er was de kap/strip boven de koplampen in de auto kleur gespoten, de stootstrip op de zijkanten was bij mij een brede sticker met erboven en onder een dunne streep en mijn handgrepen waren mat zwart. Het lijkt ook wel dat jou matzwart meer zijdeglans is. Het Opel embleem op de kofferdeksel, is dat matzwart, verchroomd met matzwarte aan de binnenkant of helemaal verchroomd?

    Wel een hele mooie GT/E hoor en vooral met deze koplampen veel mooier dan het latere model, zonder die strip.

    In reactie op: pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!” #18017781
    HOT ROD
    Deelnemer

    Als je de zuiger van de eerste cilinder op het BDP zet kun je met een gradenschijf opmeten hoeveel graden dit verschilt met het kogeltje en het pijltje. Als je dit weet kun je het gebruiken om je ontsteking af te stellen.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565606
    HOT ROD
    Deelnemer

    @Rik Ophuis wrote:

    @HOT ROD wrote:

    Benieuwd hoe dat gaat een combinatie van open en gesloten koelcircuit.

    Ik zie dat zogenaamde ‘open’ en ‘gesloten’ niet als zo’n groot verschil. Heb nu alleen twee mogelijke vulpunten. Die radiatordop gaat sowieso pas bij een wat hogere druk open. Zat er geen radiatordop op dan is het helemaal hetzelfde. De kop ontlucht zo wel mooier en ik kan controleren of de waterkoeling van de turbo werkt.

    Een open systeem dumpt gewoon naar buiten het koelsysteem, op straat dus. Zo te zien heb jij dat ook zo.
    Ik kan van hieraf niet zien bij welke druk de beide doppen openen en ik weet natuurlijk ook niet of je hieraan gedacht hebt maar stel dat de radiatordop eerder opent, dan spuit het reservoir ook meteen leeg.
    Toen ik het koelsysteem van mijn A Commodore ombouwde naar een gesloten systeem heb ik meteen vuldop aansluiting laten weghalen en er een plaatje op laten solderen.

    Wat betreft het verschil tussen beide systemen, bij een gesloten systeem zijn de bakken van de radiator vaak kleiner en is de radiator altijd helemaal gevuld met koelvloeistof wat een maximale koeling garandeert.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565604
    HOT ROD
    Deelnemer

    Benieuwd hoe dat gaat een combinatie van open en gesloten koelcircuit.
    Bij mijn zoon zijn Rekord zag ik ook de mogelijkheid i.v.m. de twee kachelslang aansluitingen bij de pompingang maar besloot om het voorlopig een open systeem te laten voor de meer simpelere look.
    Gaat nog even duren voor we zijn auto weer op de weg hebben door het 2.4 verhaal (die gereviseerd zou zijn maar achteraf een revisie nodig had). Die motor gaat terug naar de eigenaar maar we hebben al wel een andere gevonden die er erg goed uitziet (van binnen). Toch zal die nog uit elkaar moeten omdat hij al 6 jaar geleden uitgebouwd was. Geeft ons gelijk de mogelijkheid om alles nog eens na te meten, eventueel te corrigeren en niet onbelangrijk, de kop eens aan te pakken.

    Jouw auto zal wel eerder weer rondrijden en dan ben ik wel benieuwd naar de werking van je koelsysteem. Hou ons op de hoogte Rik!

    In reactie op: commodore b 3.0 24V #17731194
    HOT ROD
    Deelnemer

    Ziet er super uit maar ik zie een B Commodore liever plat dan met de kont omhoog, maar dat is mijn mening.

    HOT ROD
    Deelnemer

    Vaak een slecht kontakt van de lint kabel die het paneeltje met de print verbindt. Meestal wordt die lint kabel geklemt en soms helpt het om een strookje karton erbij te leggen zodat de lintkabel steviger op het printplaatje wordt gedrukt.

    HOT ROD
    Deelnemer

    Ok, overtuigd. Opel maakte er wel vaker een zootje van zoals bij de B Diplo b.v. maar hiervan was ik dus niet op de hoogte.
    Ik wist wél dat er een snellere en een langzamere C30NE was maar dacht dat dat alleen aan de klep diameters lag. Verder was ik ook niet op de hoogte van het feit dat de C30NE (zij het met LU-Jetronic) in de A Senator geleverd was.
    Dat het voor meer mensen raadselachtig is blijkt wel uit het lijstje op de senator/monza website. Daar staat voor de “N”, 8,6 en 9,2 compressieverhouding. Dit terwijl de “N” staat voor een compressieverhouding van 9,0 tot 9,5 : 1. De “L” is dan van 8,5 tot 9,0:1.

    In reactie op: olielek, maar waar? #18032551
    HOT ROD
    Deelnemer

    En anders neem je voor straf de BMW X6 M :thumb

    HOT ROD
    Deelnemer

    Als de eigenaar schrijft dat hij een C30NE motor heeft, ga ik er van uit dat hij ook daadwerkelijk een C30NE er in heeft liggen. Een C30NE heeft dus niet altijd een Motronic systeem.

    Er kan ook een LU_Jetronic opzitten.
    Een LU-Jetronic systeem is een aangepaste LE-Jetronic voor gebruik met Unleaded fuel, hoofdzakelijk voor de Amerikaanse markt geproduceerd. Dit systeem heeft een closed-loop systeem dus een geregelde katalysator.
    De ontsteking afstellen gaat hetzelfde als bij een LE-Jetronic.

    HOT ROD
    Deelnemer

    Merk de zuigers zodat als ze onderling van maat verschelen de juiste zuigers in de juiste cilinders gemonteerd worden.
    Ik neem tenminste aan dat het bedrijf dat het blok opboort de zuigers opmeet en de cilinders pas maken naar de maat van de desbetreffende zuigers.

    HOT ROD
    Deelnemer

    Ben, hij schrijft dat hij een C30NE heeft.

    C30NE : Motormanagement: Bosch Motronic ML4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5

    In reactie op: tunen benzine #18032423
    HOT ROD
    Deelnemer

    juist, behalve voor de leverancier.

    In reactie op: olielek, maar waar? #18032547
    HOT ROD
    Deelnemer

    Als hij van tevoren gewoon schakelde, zou ik zeggen, nieuwe olie erop, 16mm onder de rand en rijden.
    Als de lekkage blijft, kun je nog altijd de bak eronderuithalen en de keerring vervangen.
    Slijpsel heb je toch meestal aan die magneet hangen, daar is die ook voor.

    HOT ROD
    Deelnemer

    Het Motronic systeem regeld zelf het ontstekingstijdstip en is enkel met bv een stroboscooplamp te controleren. Waar het exact van afhankelijk is weet ik niet precies maar je moet denken aan gasklepstand, toerental, koelvloeistoftemperatuur, brandstofkwaliteit, hoeveelheid lucht gemeten door de luchthoeveelheidsmeter. Ik geloof niet dat er een bepaalde voorontsteking gegeven wordt, hooguit een bepaalde range waarin hij moet ontsteken.

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015678
    HOT ROD
    Deelnemer

    Snijplaat in tweeën?? Heb je daar geen houder voor dan?

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015676
    HOT ROD
    Deelnemer

    Nee, gewoon M10 Imbus afdraaien en M9 erop snijden en klaar is Hinterachse.

    In reactie op: Starter Monza 3.0E #18032386
    HOT ROD
    Deelnemer

    De startmotor van de C30SE en de C24NE zijn ook hetzelfde maar anders dan de rest.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 275)