HOT ROD

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 275)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369062
    HOT ROD
    Deelnemer

    Oke, ik wist niet dat er een nieuwe oplage gefabriceerd is. Ruim 20 jaar geleden kocht ik namelijk mijn schijven en toen werd me al verteld dat het een van de laatste waren, vandaar.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369065
    HOT ROD
    Deelnemer

    Dat wordt een leuke Manta. Ik heb wel een vraagje over de schijven achter, zijn dit nieuwe en zo ja, waar heb je die vandaan??

    Groeten, HOT ROD.

    In reactie op: geen vs hydro Stuurbekrachteging vermogen verschil ? #17893458
    HOT ROD
    Deelnemer

    Er wordt dus gevraagd of het te merken is of je geen of wel stuurbekrachtiging in de auto hebt.
    Het zal wel iets schelen maar of het te merken is, denk het niet. Ik gok ergens tussen 0,5 en 1 PK dat het zal schelen. Bij electrisch is het makkelijker te bepalen. Gewoon kijken wat de zekering is en dat vermenigvuldigen met je boordspanning en dat geeft aan hoeveel Watt er opgenomen wordt. B.V. 30 Amp zekering X 14Volt = 420 Watt = 0,42 Kw = 0,5712 PK.
    Nou bijna niets dus.

    In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893528
    HOT ROD
    Deelnemer

    @ Keesjr, alles is te maken maar je moet wel fantasie en technisch inzicht hebben en soms wat extra geld.

    In reactie op: Achterbanden lopen aan, oplossing gezocht #17893935
    HOT ROD
    Deelnemer

    Daarom schreef ik: Achter zelfde velgen/banden op zetten als voor. Velgen en banden dus.

    In reactie op: Achterbanden lopen aan, oplossing gezocht #17893933
    HOT ROD
    Deelnemer

    Achter zelfde velgen/banden op zetten als voor, waarom zou je op je gesleepte achteras, bredere banden/wielen willen hebben als op de aangedreven as???.

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712757
    HOT ROD
    Deelnemer

    Tja, zo ver dus de specialist SanderCoupé.

    Nu hij ook weet waar hij het over heeft, kunnen we weer verder met het topic.

    In reactie op: Wielkasten omrollen #17907039
    HOT ROD
    Deelnemer

    Ja, hij zal wel van Asten naar Groningen rijden om zelf voor 25euro zijn achterschermen te slopen. Ik zou, zeker op een FWD voor en achter dezelfde wiel en banden maat gebruiken.
    Wat heeft het voor zin om achter bredere banden te gebruiken?? Die wielen worden alleen maar meegesleept en je laat enkel zien dat je niet weet waar je mee bezig bent!

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712753
    HOT ROD
    Deelnemer

    @SanderCoupé wrote:

    Of laat je d’r één “reclocken” ?
    Greetz Sander

    Laat je d’r één “reclocken”?? :wtf :wtf wat is dat voor peppie praat, wat bedoel je daar nou weer mee, en als je het verdraaien van het compressor of turbinehuis bedoelt, waarom moet je dat dan laten doen?? Als je dat niet zelf kunt dan hoef je niet te beginnen aan zo’n project als dit.

    HOT ROD
    Deelnemer

    Gewoon ff in je boekje kijken, kan niet moeilijk zijn. Kun je meteen lezen hoeveel erin moet.
    Hoe kom je er trouwens bij dat hij bijgevuld moet worden, je weet niet eens wat er voor olie in moet!

    Ga eerst maar eens uitzoeken OF je olie moet bijvullen. Staat ook in je boekje.

    In reactie op: PSV gered. #17868043
    HOT ROD
    Deelnemer

    Meteen afschaffen dat voetbal, stelletje h*m*’s die ruzie maken om een bal en hem vervolgens weer wegschoppen. :wtf

    Stadions kunnen mooi concerten in worden gehouden of asfalteren t.b.v. karten, minibiken, driften of gewoon een berg zand erin en stadioncross :wors . You name it, legio mogelijkheden en alles beter dan voetbal.

    In reactie op: PSV gered. #17868039
    HOT ROD
    Deelnemer

    Af laten sterven dat voetbal. Stelletje lamballen die 1 x in de week een slap toneelstukje opvoeren en dan denken dat ze 5, 10 of 20 miljoen waard zijn. :puke
    Komt ook nog eens een hoop geweld en vandalisme bij kijken en auto rijden kunnen ze niet eens maar wel een dikke bak van een paar ton voor de deur, dat wel.

    In reactie op: Manta B gezocht voor stunt op Luchtmachtbasis #17875636
    HOT ROD
    Deelnemer

    @Jori wrote:

    Bij de Luchtmacht hebben we geen tanks (in heel Nederland niet meer trouwens :wtf )

    Hmm, nou op Volkel hebben ze wel tanks hoor, YPR welliswaar maar toch. :wtf :wtf

    In reactie op: Trekhaak rekord c #17874887
    HOT ROD
    Deelnemer

    Caravan is anders volgens mij maar Sprint, 2 of 4 deurs of A Commodore maakt niets uit.

    In reactie op: senator 3.0 24 v #17720974
    HOT ROD
    Deelnemer

    Bij een atmosferische motor ruim 10% erbij?? Dat wil ik wel eens zien!

    @ kadettje, wat bedoel je met “eventueel met turbo”?? moeten ze er ook ff een turbo op plakken ofzo??

    In reactie op: Brandstof relais, bromd en motor slaat niet aan, #17858996
    HOT ROD
    Deelnemer

    Brandstof relais openen en de contacten goed bekijken. Waarschijnlijk zijn er enkele solderingen gescheurd, opnieuw solderen en het probleem is over.

    In reactie op: gas op C30NE OMVL R90E verdamper problems #17855191
    HOT ROD
    Deelnemer

    Bij de C30NE motor is je ontstekingstijdstip ook afhankelijk van de stand van de luchtmeter. Je kunt hem dus nooit vast zetten in de open stand.
    Een backfireklep is de enige beveiliging of nog beter een G3 instalatie (maar ik weet niet of die er zijn).

    Een systeem om de luchtmeetklep open te zetten is heel goed zelf te maken maar dan moet je wel wat kunnen natuurlijk, zelf heb ik die gemaakt op vacuum via de loper van de potentiometer, dus niets in het luchtkanaal. Hier dus géén optie!

    In reactie op: Max vlakken 2.0e onderblok ? #17852486
    HOT ROD
    Deelnemer

    Bij mijn 3.0E heb ik de kop ruim 1mm laten vlakken om de compressieverhouding te verhogen. De klepuitsparingen in de zuigers heb ik iets moeten vergroten, verder geen problemen.
    De compressieverhouding steeg van 9:1 naar 10,1:1. Niet veel dus maar denk er wel aan dat als je het blok vlakt, de compressieverhouding ongeveer tweemaal zo snel stijgt als bij de kop vlakken (door de wigvormige verbrandingskamer).
    Mogelijk moet je je verbrandingskamer nog aanpassen om de compressieverhouding binnen de perken te houden.

    In reactie op: Gordels C-rekord coupe #17845980
    HOT ROD
    Deelnemer

    Dat zijn inderdaad de originele bevestigingsplaatsen voor de gordels. Let wel op dat het fijne draad is.
    Ook voor de achterbank gordels zitten de draadbussen in de carrosserie.

    In reactie op: DB Ketting #17628936
    HOT ROD
    Deelnemer

    [rquote=1626420&tid=122563&author=Jolivo]5W30 semi syntetisch. Welk jaar is jouw auto?

    In mijn eigen astra 2.2 zat eerst 5w40 vol syntetische olie, hiermee verbruikte hij ook olie. Vanaf toen 5W30 erin en het verbruik is minimaal te noemen. 5W40 = ook dunner als 5W30[/rquote]

    :o

    5W-30 en 5W-40 zijn bij lage temperatuur even dik maar bij hoge temperatuur is de 5W-30 toch echt dunner als de 5W-40 hoor.
    Of is bv SAE 80 (voor in de achteras o.i.d.) nog dunner??

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469548
    HOT ROD
    Deelnemer

    quote]origineel gepost door GSE
    Wat is dit nou weer voor onzin HOT ROD?[/quote]

    Geen onzin, je wilt gewoon niet begrijpen wat ik bedoel.

    origineel gepost door GSEAl zet je die druk meter bij de oliepomp zoals de latere CIH,s en de OHC blokken standaard hadden/hebben loopt er helemaal niks kapot zoals je eerder schreef,ander waren er nu geen C30SE en C30NE,s meer en C20NE C20XE en LET,s meer.

    Het gaat er mij om dat de druk achter eerder lager is dan aan de voorkant van de motor. Als je achter meet en ziet dat je lampje aan gaat (bij een druk van 0,5bar) dan heb je aan de voorkant toch nog een iets hogere druk. Zet je dan je motor uit, heb je geen of geen noemenswaardige schade of kans daar op.
    Meet je de oliedruk aan de voorkant, met dezelfde schakelaar van 0,5bar, en de lamp gaat dan branden dan heb je achter de schakelaar dus minder druk en dus ook meer kans dat er iets kapot gaat. Als je dus op dezelfde manier handelt als je de schakelaar aan de voorkant hebt als dat je zou doen als je de schakelaar achter hebt zitten heb je dus méér kans dat het fout gaat. In het slechtste geval zou je aan de achterkant van de motor geen of haast geen druk hebben terwijl je aan de voorkant nog net boven die 0,5bar zit. In dat geval loopt je blok dus vast terwijl jij daar tot dat moment geen weet van hebt.
    Ben ik zo duidelijk? Nou valt het allemaal wel mee want zo vaak komt het nou ook weer niet voor dat de oliedruk lamp aan gaat mits je goed onderhoud pleegt en voldoende olie in je carter hebt..

    origineel gepost door GSENu ga je weer een verhaal maken over een misdrijf en te te te…
    Wat nergens op slaat, je weet zelf ook goed dat je uitspraken in je eerdere post dat dat Bull shit eerste klas is en nu probeer je er een vreemd verhaal te breien…….

    Met dat verhaal probeerde ik duidelijk te maken dat er best iets kan gebeuren ook als je er geen weet van hebt. Net zoals je niet kunt weten dat de oliedruk achter in je motor lager kan zijn dan 0,5bar als je aan de voorkant meet en de druk daar hoger is als 0,5bar en je lampje dus mooi uit blijft.
    Jammer dat je mijn verhaal niet snapt maar hopelijk is het nu duidelijker.

    origineel gepost door GSEEn volgens jou theorie zouden er bijna geen nieuwere motoren meer zijn die lopen allemaal kapot omdat de sensor te dicht bij de pomp zit :o hahaha wat een onzin.

    Zoals eerder geschreven, met goed onderhoud en voldoende olie in je carter is het geen probleem dat de schakelaar aan de pomp zit maar je zult maar pech hebben.
    Het blijft verstandiger om de oliedruk te meten op de plaats waar de druk het snelste onder het absolute toegestane minimum komt.

    origineel gepost door GSEAls de oliedruk onder de 0,5bar komt gaat ie aan,of dat nu voor of achteren gemeten word…Maakt geen klote uit,mijn theorie is lamp aan = motor uit.

    Je hebt helemaal gelijk, dat is ook mijn mening.

    origineel gepost door GSEEen 6cil heeft 2 cilinders meer als een 4,en al het draaiend gedeelte extra moet ook gesmeert worden of niet volgens jou,waarom komen de 6 cilinders zo vaak in oliedruk problemen??????????

    Ja inderdaad moet heel de motor gesmeerd worden maar jij schreef in een vorige post : “bij een 6cilinder moet er toch 1/3de meer olie worden verpompt met dezelfde pomp als een 4 cilinder” en met die stelling ben ik het niet eens. Als een 4cil 4000 toeren draait, draait de oliepomp 2000 toeren en als een 6cilinder 4000 toeren draait, draait die oliepomp ook 2000 toeren dus verpompen ze allebei evenveel olie bij dat toerental. Die pomp kan niet anders dan eenzelfde hoeveelheid olie verpompen en het ligt aan het te smeren deel of dat genoeg is of niet en in het geval van de 6cilinder is dat gebied de helft meer ten opzichte van een 4cilinder.

    origineel gepost door GSEDie pompen zijn bij een 4 cilinder goed maar bij een 6cil vind ik ze aan de krappe kant bemeten en de constructie van de pomp is ronduit K.T dit had veel beter gekund.

    Het is inderdaad vreemd dat ze bij de 6cilinder, dezelfde pomp hebben gebruikt als bij de 4cilinder maar het is wel een goedkope oplossing en dat heeft waarschijnlijk ook geteld.
    Het zou ook beter zijn geweest als ze de drukregelaar aan het einde van de oliegalerij hadden gemaakt want dan weet je zeker dat de hele galerij dezelfde druk heeft.

    origineel gepost door GSEEn dat een 6 cilinder minder toeren draait als een 4 cil is ook weer zo,n verhaal uit de lucht getrokken…
    Dit licht puur aan bak achteras en bandenmaat……

    Ik had me wat beter uit kunnen drukken, een mens maakt ook wel eens fouten, maar normaal is het zo dat bij eenzelfde snelheid een auto met 6cilinder motor minder toeren hoeft te maken als een auto waar een 4cilinder in zit. Simpel omdat een 6cilinder meestal een gunstiger koppel heeft. Dat ligt inderdaad aan bak, achteras en bandenmaat maar meestal zijn die zo gekozen dat een 4cilinder korter gegeared is.

    origineel gepost door GSEHOT ROD denk eens na voordat je wat schrijft.

    Ja ja, ik denk wel na voor ik wat schrijf maar in het vervolg zal ik dat nog beter doen.

    Dit was véél te veel werk, al dat getyp.

    MvG, HOT ROD.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469541
    HOT ROD
    Deelnemer

    origineel gepost door GSE
    HOT ROD volgens mij heb je niet goed gelezen:

    `

    Hoi GSE, nou ik heb het goed gelezen maar jij snapt duidelijk niet wat ik bedoel.

    Wie die oplossing heeft uitgevonden maakt me niet uit, Opel maakt ook wel eens fouten, maar als jij ziet dat iemand een misdrijf pleegt en je knijpt je ogen dicht, zal dan het misdrijf niet plaats vinden?? Ik denk het wel, alleen jij weet er niets van. Of de fabriek nou de druksensor verplaatst of je doet het zelf, feit is dat de druk op de plaats waar het telt, té laag is. Té is nooit goed maar omdat je het niet weet maakt het dus niets uit, aha.

    Verder had ik geen vragen over het dieseldeksel, dat wist ik allang maar ik heb ook geen problemen met mijn oliedruk en dat had ik ook al geschreven dus heb ik geen dieseldeksel nodig. Homebuild hoeft, mits goed gemaakt. helemaal niet slecht te zijn en deksel met messing regelventiel zit er al vanaf 1992 in.

    origineel gepost door GSE
    en bij een 6cilinder moet er toch 1/3de meer olie worden verpompt met dezelfde pomp als een 4 cilinder.

    Er moet helemaal niet méér olie worden verpompt bij een 6cilinder. Die pomp pompt gewoon en er staat een bepaalde hoeveel olie gereed om te verpompen en of dat 4,5 of 6 liter is maakt voor die pomp niets uit.
    Het is zelfs zo dat bij een 6cilinder minder olie verpompt wordt als bij een 4cilinder. Dit komt omdat een 6 cilinder minder toeren draaid bij dezelfde snelheid.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469532
    HOT ROD
    Deelnemer

    Ik heb gewoon dezelfde 3.0E in mijn A Commodoortje sinds 1984. Hoeveel km’s weet ik niet precies maar het zal tegen de 2ton zitten. Ik heb er 4 jaar mee gesprint/dragraced, heb er in die tijd ook een compleet aangepaste C30NE kop op gelegd. In plaats van een gewone olie koeler heb ik een warmtewisselaar erin zitten. De olie wordt bij koude motor dus verwarmt door de opwarmende koelvloeistof en als de olie later warmer wordt als de koelvloeistof, geeft hij zijn warmte weer af aan de koelvloeistof. Hierdoor is de motor wel beduidend sneller op temperatuur.De kleppen gingen zweven bij ongeveer 7300rpm dus houdt ik maximaal 7000rpm aan.
    Ik heb het beschadigde plastic klepje eruit geknikkerd en een mooie messing gemaakt. Daarna nog ff wat shims onder de veer tot ik tevreden was met de oliedruk en voila…………….nooit meer problemen met de oliedruk gehad. Met koude motor maak ik niet meer dan zo’n 3000rpm omdat mijn oliedruk dan al 4bar is en dat vind ik genoeg. Als de olie in mijn carter ruim 70graden is, stijgt mijn oliedruk 1bar per 1000rpm, tot 3bar wat het maximum is.
    Zoals gezegd doet hij het nog steeds goed en trap ik hem nog regelmatig op zijn staart en met een 3,89:1 achteras gaat dat heel leuk

    Een domme opmerking zoals die van GSE leid natuurlijk tot niets………met een gerust hart zal je motor vastlopen !! Dan kun je ook wel een sensor kopen met een andere interne weerstand zodat je meter méér aangeeft, dan slaap je altijd goed.

    In reactie op: Rekord V8 TwinTurbo uit Noorwegen #17419518
    HOT ROD
    Deelnemer

    Kijk dat is nou de hoogte waarop een B Commodore / D Rekord zich op moet voortbewegen. Geweldig wat een looks maar gelukkig ook de power om het te onderstrepen.

    In reactie op: show hier je big opel #17345353
    HOT ROD
    Deelnemer

    Hier is hij dan, al bijna 25 jaar in mijn bezit, de eerste 2,5 jaar gerestaureerd, daarna nog iets aangepast gedurende 4 jaar sprinten/dragrace bij Explosion.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 275)