Hooligan208

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Problemen met Astra G 2.2 16v benzine #17795719
    Hooligan208
    Deelnemer

    De cilinderkop is orgineel van uit de opel ( GM ) fabriek
    over moeten laten komen vanuit Engelang! Dus mag er
    Van uit gaan dat het allemaal inorde is..

    Morgen belt de garage trug voor wat het gaat kosten.
    En wanneer ze tijd hebben om het tedoen.
    Meer info ik hoop morgen en hopelijk met goed nieuws!

    Gr Martin.

    In reactie op: Problemen met Astra G 2.2 16v benzine #17795717
    Hooligan208
    Deelnemer

    Is dat onderblok trouwens ook van een astra z22se?
    Of een ander model..

    Voor de rest is alle info van harte welkom!

    Groetjes Martin.

    In reactie op: Problemen met Astra G 2.2 16v benzine #17795716
    Hooligan208
    Deelnemer

    @Vinci wrote:

    Veeeel kleiner, zuigers zijn best sterk… En die ‘deukjes’ die je hebt gezien zijn er vaak al in gefreesd als ze nieuw zijn om inslag te voorkomen als hij normaal loopt, uitlaatkleppen zijn namelijk altijd iets groter…

    Hey bedank voor je info en foto

    Oke ja ik zie het inderdaad. Klopt het ook dat de duikjes alleen
    Aan de uilaat zijde zit? En niet bij de inlaat? Ja dat ze groter zijn viel
    me ook op toen me kop gereviseerd werdt… maar bij mijn nieuwe
    Cilinderkop was het minder zichtbaar het verschil kwa grote.
    Ik ga proberen wat foto’s van me revisie er op tezetten
    Dan hoop ik maar dat me zuiger goed zijn. Gaan we eerst kijken of
    Het allemaal klopt met me pakkingen en bouten!
    Heb je evetueel nog tips of dingen waar ik op moet letten?
    ik laat wel alles doen bij een garage
    (en niet bij mij oude garage wat een prutser en een oplichter eerste klas)

    groet martin!

    zuigers nog goed zijn..

    In reactie op: Problemen met Astra G 2.2 16v benzine #17795714
    Hooligan208
    Deelnemer

    Ben blij dat er wat mense reageren :thumb
    Dus wat ik moet doen is. Eerst compressie
    Laten testen en zo nodig. De koppakking en
    De kopbouten laten vervangen.

    Maar stel dat het probleem nog niet is opgelost
    Gaan we dan wel praten over een onderblok revisie?
    Of zijn er nog andere mogelijk heden dat de moter zo
    loopt? Omdat ik nog steets bang ben dat me zuiger een
    flinke klap gehad heeft.. Of is die kans kleiner dan het
    koppakking verhaal..

    Hoor graag meer van jullie

    Groet martin!

    In reactie op: Problemen met Astra G 2.2 16v benzine #17795710
    Hooligan208
    Deelnemer

    @Vinci wrote:

    Moet zeker wel een nieuwe koppakking tussen, zo heb ik dat in elk geval geleerd. Vind dat nogal maf dat er een nieuwe kop op gaat (lees:duur!) en dan niet effe een verse pakking???!??
    :wtf

    Ja dat dacht al maar kan dat mijn olie verbruik veroorzaken? of ligt dat echt aan me onderblok?

    In reactie op: Problemen met Astra G 2.2 16v benzine #17795708
    Hooligan208
    Deelnemer

    @TheGeneral wrote:

    Zijn de klep seals en klep geleiders goed?

    Je zou misschien met endoscoop in de cilinders kunnen kijken of er netjes een hoon patroon in staat of dat ze helemaal gepolijst zijn in dat geval gaat je olie verbruik ook omhoog

    Normaal gesproken als je cilinderkop eraf gaat dan gaat er bij mij altijd een nieuwe koppakking tussen evt nieuwe kopbouten.

    Mijn seals zijn goed (als het goed is ) Ik heb een compleet nieuwe cilinderkop gekocht bij MG overlaten komen vanuit Engeland met alles nieuw ook de seals
    Maar het zou dus ook kunnen zijn dat me koppakking een inwendige lekkage heeft…

    als vast bedank voor je info!

    Martin!!

    In reactie op: blauwe rook bij 5/6min stationair lopen van een 2.2 16v #17903578
    Hooligan208
    Deelnemer

    @OPC Turbo wrote:

    Complete onzin van dat inlopen…

    Hebben ze de klepseals vervangen? dat is een typische oorzaak van roken na lang stationair lopen… maar 1,5 liter op 1000km. is wel weer erg veel…

    Soms als een cilinderkop verkeerd wordt ge de-/monteerd (verkeerde aanhaal volgorde of warme motor) kunnen de cilinderbussen ovaal worden met als gevolg slechte afdichting van de zuigerveren…

    De Klepseals zijn vervangen. En wat zou ik daar aan kunnen doen? Nieuwe koppakking en opnieuw aandraaien op goede volgorde?

    wandt iedereen heeft het er over dat ik gelijk me hele onder blok moet vervangen.. of laten reviseren?? En dat loop aardig in de papieren

    Mag toch hopen dat, dat niet hoeft..

    Martin

    In reactie op: Gasklepbesturing storing #17901660
    Hooligan208
    Deelnemer

    dat word zekker een van de sloop dan 288,80 voor een nieuwe gasklephuis..
    is schoonmaken ook geen mogelijkeheid?
    morgen maar nog een keertje alles na lopen..

    Groet martin.

    Hooligan208
    Deelnemer

    @EddyReuneker wrote:

    bij 1,5liter olie op 1500km ga je het niet redden met alleen de klepseals ben ik bang…. Heb soortgelijke problemen gehad en bij mij waren de cilinderwanden dermate slecht (vol met krassen/groeven) dat het hele zooitje uit elkaar moest…worden uitgehoond en voorzien van overmaat zuigers…duur geintje geweest dus hoop voor jou dat dit het niet is…

    Moet ff goed na denken wat ik ga doen mssn ff een keer goed naar laten kijken..
    het roken van me auto wordt al minder. heb me laten vertellen dat zou kunnen komen
    dat er net een nieuw cilinderkop op zit.. zou temaken hebben met inlopen + instellen van de moter/cilinderkop
    hoop dat het langzamerhand minder wordt en uit eindelijk weg gaat.. haha
    maar bedank voor je informatie!!

    Gr martin

    Hooligan208
    Deelnemer

    nee ik denk het niet.. kom uit de buurt van almere..:)

    gr martin

    In reactie op: GEZOCHT..!! Cilinderkop!! #17881997
    Hooligan208
    Deelnemer

    ja heb ik inderdaad ook gezien
    maar ik moet alleen een kale kop hebben. Ik heb alles net nieuw in me oude kop gezet
    dus dat moet gewoon trug komen anders bedaal ik dubbel ;)
    en die kop is 750,- euro volgens mij.. en een nieuw kop kost nog geen 800.
    dus probeer nu een kale cilinderkop tekrijgen voor een mooie prijs!
    maar toch bedank voor het mee kijken!

    Martin

    In reactie op: Eindelijk gevonden #17864857
    Hooligan208
    Deelnemer

    Sorry van de late reactie!
    maar super bedankt voor de info. Ga nu opzoek naar een nieuwe cilinderkop.(die ERG MOIELIJK tevinden zijn :( )
    Er is inderdaad niemand die het wil doen. en het blijft een zwake plek wat jullie al zeiden!

    Groet Martin

    In reactie op: Eindelijk gevonden #17864854
    Hooligan208
    Deelnemer

    Hallo iedereen

    Heeft er iemand toevallig een adres die reparaties doe aan cilinderkoppen?
    het gaat om een scheer in me cilinderkop t.h.v de bougie van cilinder 4
    het gaat om een aluminium moter blok! De Opel astra G 2.2 16v moter type Z22se
    hoop dat iemand me kan helpen!
    al vast bedankt!

    Groet martin.

    In reactie op: 2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen #17829973
    Hooligan208
    Deelnemer

    oke!
    maar ik heb die openluchtfilter al ruim 1.5 jaar er op zitten.. en nooit problemen er mee gehad
    af is die luchtfilter zoiezo slecht?
    de filter is orgineel van K&N gemaakt voor de 2.2 16v ( mag toch hopen dat je op K&N kan vertrouwen )

    In reactie op: 2.2 16v benzine Vermogen verlies? #17840244
    Hooligan208
    Deelnemer

    [rquote=1896982&tid=144793&author=mrmonkey][rquote=1896781&tid=144793&author=Hooligan208]Hey mrmonkey

    hoe werkt dat uit progremmeren via me tech 2 voor me EGR klep?
    zouw je me daar wat mee over kunnen vertellen?
    Al vast bedankt!

    Groet Martin[/rquote]

    ik werk zelf bij een opel dealer, heb bij mijn auto in de ECU het 10e teken van het chassisnummer veranderd (het bouwjaar) naar 2005
    Nu kan je als je in TIS nieuwe software gaat programmeren kiezen tussen EGR of GEEN EGR.
    Toen heb ik mn EGR afgesloten dmv pakking en plaatje (te krijgen bij de dealer)

    Gaat perfect! rijd er al tijden mee[/rquote]

    die afdop set is die ook voor het model
    ASTRA G 2.2 16v Benzine Bouwjaar 2001

    In reactie op: 2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen #17829971
    Hooligan208
    Deelnemer

    [rquote=1898110&tid=144009&author=bjornspiering]dat probleem heb ik ook met de tussendemper/middendemper, maar deze wordt dit jaar met een grote beurt vervangen.[/rquote]

    Als je het zelfde probleem heb me vermogen verlies.. dan ligt het niet aan je demper.. die heb ik net 5 dagen geleden laten vervangen! en kwam geen verbetering uit!
    dan zouw ik nog eens gaan kijken naar je EGR klep die zou ook nog stuk kunnen zijn!
    ik ga van het weekeinde me EGR klep afdoppen.. dan hoop ik dat ik me vermogen van 170 PK weer trug heb!

    Groet martin

    In reactie op: 2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen #17829967
    Hooligan208
    Deelnemer

    [rquote=1894638&tid=144009&author=mrmonkey]EGR klep kan kapot gaan en dan loopt ie idd slecht…

    even zorgen dat ie uitgeprogrammeerd word met een Tech 2 (en niet zeggen dat dat niet kan want ik heb t zelf ook gedaan)[/rquote]

    en hoe moet dat dan?
    Want de opel dealer zegt dat het niet kan en hun willen het ook niet doen?

    In reactie op: 2.2 16v benzine Vermogen verlies? #17840243
    Hooligan208
    Deelnemer

    [rquote=1896982&tid=144793&author=mrmonkey][rquote=1896781&tid=144793&author=Hooligan208]Hey mrmonkey

    hoe werkt dat uit progremmeren via me tech 2 voor me EGR klep?
    zouw je me daar wat mee over kunnen vertellen?
    Al vast bedankt!

    Groet Martin[/rquote]

    ik werk zelf bij een opel dealer, heb bij mijn auto in de ECU het 10e teken van het chassisnummer veranderd (het bouwjaar) naar 2005
    Nu kan je als je in TIS nieuwe software gaat programmeren kiezen tussen EGR of GEEN EGR.
    Toen heb ik mn EGR afgesloten dmv pakking en plaatje (te krijgen bij de dealer)

    Gaat perfect! rijd er al tijden mee[/rquote]

    Ik heb de opel dealer gebeld en ze zeggen dat dit niet mogelijk is voor mijn motorblok alleen met oudere motoren..

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17634225
    Hooligan208
    Deelnemer

    heb me astra G 2.2 16v weer laten uit lezen
    na een kleppen revisie loop het motertje nog niet goed..
    ik mis vermogen laag in toeren. Hoog in toeren nergens last van!
    Co2 is erg hoor bij lagen toeren. Bij horgen toeren is Co2 ook goed! (koud en warme moter)
    hoog benzine verbruik
    moter word ook snel warm ( olie pijl is goed )
    lambda sonde of EGR klep? wie kan mij helpen?

    Groet martin

    In reactie op: 2.2 16v benzine Vermogen verlies? #17840241
    Hooligan208
    Deelnemer

    vandaag opnieuwe uitgelezen
    mm lampje brande nog steets.. monteur vertelde mij het volgende
    Co2 is niet goed bij stasionere lopen vanaf 2.500 3.000 toeren Co2 OKE !
    hij heeft hem laten uitlezen
    zat een storing in me cumputer en gaf een fout code bij de cilinder 4 injector
    me computer is gereste en fout melding kwam niet trug! een stukje gereden
    en nog een keer uit gelezen. opnieuw kwam er nix uit. advies 2 weken door rijden en na die 2 weken
    opnieuwe weer kijken
    wie kam mij toch verder helpen?
    Is het me EGR klep of toch me lambda sonde?

    voor meer info kijken hier boven of vraag het grust! ben nu al ruim 3 wweken bezig!! en ben het nu eigelijk wel zat!

    met vriendleijke goed martin

    In reactie op: 2.2 16v benzine Vermogen verlies? #17840240
    Hooligan208
    Deelnemer

    Hey mrmonkey

    hoe werkt dat uit progremmeren via me tech 2 voor me EGR klep?
    zouw je me daar wat mee over kunnen vertellen?
    Al vast bedankt!

    Groet Martin

    In reactie op: 2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen #17829965
    Hooligan208
    Deelnemer

    Hallo iedereen!!:d

    Ik heb een probleem met vermogen verlies. Na een kleppen revisie. de moter loopt opzich goed! maar hij houd behoorlijk in op lagen toeren.. ook in versnelling 5 weing power..
    Moet vol gas geven om te starten voordat hij pas aanslaat ( moet er bij zeggen gaat IETS beter nu )

    Het is een model 2.2 16v benzine uit 2001 ( z22se )
    ben bij de garage geweest en vertelde dat ik me lambda sensor moet later vervangen.. omdat me Co2 uitstaat bijna verdubbelt is.. ( normaal waarden zijn 0.45 tot 0.55 )
    en nu 1.4 tot 1.6
    zouw dit de oorzaak kunnen zijn dat hij vermogen verliest

    tussen demper was lek.. ook vervangen
    en de monteur begon ook over een EGR klep. dat zouw het probleem ook nog kunnen zijn vertelde hij
    EGR klep word redelijk warm ( wat niet mag gebeuren zegt de monteur)

    wie kan me helpen? Ben nu 3000,- euro kwijt.. en rijd nu nog steets niet goed..

    al vast bedankt!!
    Met Vriendelijke Groet Martin :d

    In reactie op: 2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen #17829963
    Hooligan208
    Deelnemer

    hallo

    – bougies zijn vervangen!
    – nieuwe tussen demper ( wegen gatje in demper )

    nog steets het zelfde probleem!!??
    wat nu..:o

    In reactie op: 2.2 16v benzine Vermogen verlies? #17840237
    Hooligan208
    Deelnemer

    3000 euro is veel dat heb je goed..
    maar die 3000 euro is wel inclusief distrubutie keting vervangen ( compleet )
    me blok is bij GM gereviseerd
    alle bij behoorende pakkingen
    olie, koelvloefstof
    bougies
    filters
    accu
    en de uurloon natuurlijk

    oke toch bedank voor je reactie!!;)

    In reactie op: 2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen #17829961
    Hooligan208
    Deelnemer

    Iemand een advies waar ik tussen demper van daan kan hallen? ( model z22se Astra G Bj 2001)
    zijn ook niet makkelijk tevinde zie ik..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)