Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Koop je toch een groep A systeem zonder middendemper?
Die hebben de meeste fabricanten wel in het programmaPak zeker geen traanplaat of zomaar een stuk alu, dan heb je het alleen voor de sier…
Het eerste wat je een keer raakt en je traanplaat plaatje scheurt zo uit elkaar of deukt zomaar uit en het knalt dan nog net zo hard tegen je carterpan[rquote=1829634&tid=139556&author=Fearless]Komt gemonteerd op de bouten van de stabistang aan de frontbalk en achter op aan de carrosserie.
[/rquote]Ligt er aan wat voor een beschermplaat je hebt.
Probleem met zo een plaat is idd dat icm met verlaagde auto’s, het wel heel erg laag wordt…
Dat alle 4 de wielen blokkeren is goed, beter dan maar 3 of 1.
Indien je pedaal de karrosserie raakt bij het intrappen is er iets anders mis. Misschien remvloeistof te oud en verzadigd met vocht? Anders even vervangen.Als je toch naar de garage gaat, laat je remmen even testen op de testbank als je bang bent dat het niet goed gaat.
Maar persoonlijk denk ik dat je isschien idd normaal beheerst moet remmen ipv je pedaal door de bodem te trappen :vertag
En voor de mensen die idd niet kunnen remmen heeft men ABS uitgevonden, dus wellicht een andere auto kopen? :P
Succes met het oplossen!
[rquote=1824152&tid=120438&author=2e-c14nz]laatst een meningsverschil gehad met mn onderdelen boer, hij was er heilig van overtuigd dat een b nooit geleverd is met een interieurfilter.. dus maar naar z’n concurrent gegaan. :)
Het was opzich nodig..
http://i667.photobucket.com/albums/vv36/2e-c14nz/2010-11-27131611-1.jpg%5B/rquote%5DJe kan zelfs carbon interieurfilters krijgen voor de B ! :P (Voor allergische mensen enzo hehe)
4 december 2010 om 21:01 In reactie op: extra meters (oliedruk en temp.) plaatsen corsa B in middenc #17769690N.L.S. :thumbdown
origineel gepost door de wit
zo’n versnellingspook is precies wat ik zoek. enig idee waar deze kan kopen of informatie over kan krijgen..?Gewoon op de Quaife site :)
De topsnelheid is ook wel leuk met volle bepakking en 4 man erin :wors
En dan nog lekker relaxed achterin Barbi kijken haha :P
27 september 2010 om 16:58 In reactie op: andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan #17727950Ok, dan wordt het verhaal dus:
Jij hebt carr. var. 1 (extern motorrubber), en de x14xe heeft altijd in variant 2 (intern motorrubber / valt in de carrosserie) gezeten, dus dan moet je de motorsteun overzetten van de 8v oid, maar daar kan je dan wel mee spelen.
De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc
Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?
Succes
Gr
27 september 2010 om 16:50 In reactie op: andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan #17727947Heb je nu stuurbekrachtiging? Dan heb jij waarschijnlijk carr. var. 1, en de x14xe heeft altijd in variant 2 gezeten, dus dan moet je misschien de motorsteun overzetten van de 8v, maar daar kan je dan wel mee spelen.
De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc
Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?
Succes
Gr
origineel gepost door Corsa_GSi
Het makkelijkste wat ik gelezen heb op Duitse fora is Corsa C systeem gaan gebruiken.Dan komen je wielen wel een stuk naar buiten aan beide zijdes…
24 september 2010 om 10:26 In reactie op: Benzinefilter wel / niet vervangen bij onderhoudsbreurt #17732377Als je het filter zelf maar horizontaal houdt, komt er amper wat uit.
Als je pomp in je tank maar niets doet (contact uit) hoef je niet persee wat af te klemmen, beetje lekkage kan je met een doekje opvangen.
Er komt meer uit het filter als je hem schuin houdt…Als hij dan vervangen is, en je zet hem op contact, gaat hij vanzelf weer druk opbouwen, even wachten en kan je gewoon starten.
De A3 naar Oberhausen is idd de laatste jaren slecht, maar ze zijn er wel druk steeds stukken te vernieuwen.
Ook als je de A1 af gaat, richting Bad Oeynhausen (oid) is het niet al te best…Het valt me tegen, vroeger sprongen de Duitsers er wel sneller op in, om het te vernieuwen zodat het goed blijft… Maar ja, kost ook genoeg he haha
Maar t blijft leuk :P
Hehe

Ook maar eens een fototje van mijn Corsatje…
Na lange tijd maar eens het stof van het dak gereden haha
Hopelijk dit jaar toch eens een keertje klaar :)
Botter heeft een mooie hoes. Geen idee waar die die vandaan had :)
origineel gepost door IceFreak
een C20NE. En als dat toch alles losligt, direct airco erin bouwen :).Als je dat wilt zou ik het nog maar goed uitzoeken van te voren… De originele spullen zullen niet passen van de C20NE… Aansluitingen dan weer op de leidingen van de X14XE etc
Dat gat maken in je carroserrie (15 bij 20 cm oid) zal niet waterdicht en sterk genoeg zijn aangezien je dan geen versterking rond de rand hebt etc
Gewoon bij een aircoboer langs gaan om te vragen voor een aftermarket setje :)
Als je het origineel wilt kan je het evt doen met een complete achterschade Corsa.
Gehele kachelhuis vervangen, doorvoer naar het interieurfilter thv de accu ipv in het midden, ander dashboard kastje (kleiner), gaten maken tbv doorvoer aircoleidingen…
Andere kabelbomen / kabelbomen aanpassen.De rest is wel te doen, aircopomp ophangen incl originele steun, andere motorsteun gebruiken, andere multiriem, leidingen, condensor voor je radiateur plaatsen.
Grotere radiateur plaatsen eigenlijk (origineel Opel)etc etc etc
:P
Ik heb het andersom gedaan, geheel uitgebouwd, dat is nog wel te doen haha
Hehe. Ik een beetje :sleeping
Bepaalde Tigra’s hadden gewoon dezelfde parafaan als de Corsa B…
Bepaalde types hadden die gekke “spoilerachtige” omhoogkomende parafanen. Indien je die hebt moet je ook de passagierskant vervangen…
Het bestelnummer zou ik zo niet meer weten…
Aan het dashboard de laatste dingen aan / voor pas gemaakt…
Achterklep bekleding aangepast…
Dat is allemaal flock ready…Uitlaat uitgemeten en gepast en laatste dingen besteld :)
26 juni 2010 om 07:15 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302132origineel gepost door Fearless
Ff een vraag…..Welke Koelvloeistofslang gebruiken bij Corsa B C20xe….op het thermostaathuis naar de radiateur..
Ik heb er nu 1 op zitten die mn radiateur omhoog trekt, dat is dus niet wat;)
Bij niet airco radiateur in Corsa B: Corsa A GSi slang :)
origineel gepost door david verburg
wat voor een top lagers zitten er op jouw veer poten?
ziet er goed uit zijn die masief?
zoiets moet ik ook hebben:PDie moet je alleen gebruiken als je de rest van je ophanging ook redelijk star heb hangen, JJ bussen zijn opzich wel goed!
Maar ze zijn gewoon te koop hoor dude :thumbupJongen, ik weet met mijn ervaring, heel goed dat er wel eens een vonkje door massa verlies in het kathode deel van de bougie, in de zuiger kan vallen en daar flink aan de gang kan gaan… :thumbdown
Complete remsysteem uit de Corsa gehaald…
Heb nu alle aansluitingen en lengtes, laat alles op maat maken en persen…
Ben t gekloot met de schroefkoppelingen en adapters zat en het gaat toch om de veiligheid, dan zit dat iig goed…Plaats bepaald voor de binnenverlichting, zit alleen even dat hij z’n massa pakt van de voetplaat, terwijl bij Opel de binnenverlichting, massa geschakeld is hehe.
-
AuteurBerichten