Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dikste Corsa Diesol van Nederland :thumb



@rallyastra wrote:
Filmpje van Emmeloord !!!
http://www.youtube.com/watch?v=te6wQG1zQfo” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gefeliciteerd met de overwinning :wors
Erg nice filmpje hey!
Waar zit de roadcamera gemonteerd? Thv de mistlamp of dat kleine ding bij t kenteken?:D
29 mei 2011 om 10:44 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373319Als je dan toch ombouwd naar kabels, zou ik voor SeqShift gaan, lekker sequentieel schakelen voor een paar honderd euro meer…
Wel relaxte gasten, denken ook wel mee: http://www.sqsracing.com” onclick=”window.open(this.href);return false;(Natuurlijk wel semi-sequentieel als je een originele bak hebt, koppelen moet je nog steeds)
:wors
[rquote=1882978&tid=143851&author=Corsa_GSi]Dat hij dik genoeg is.
Vast zetten op je draagarmbouten en volgens mij aan de voorkant op je trekstangbouten. :Maar waarom zelf maken als je ze zo kant en klaar kan kopen?[/rquote]
Mtech heeft ze voor de Corsa B. A niet toch?
En de dikte is nog niet eens zo van belang, wel het soort aluminium!
Pak geen traanplaat of andere zachte alu plaat, die deukt zo in of scheurt als je hard iets raakt.Gewoon aan je radiateurbalk vastmaken voor en achter zelf iets maken, het mooiste is tegen de carrosserie, dan hoef je niet steeds je draagarmbouten los te halen.
Of pak een draagarmbrug, heb je meteen stevigheid en maak daar iets van bevestigingsmoeren oid tegenaan!Succes!
[rquote=1868241&tid=142653&author=KRSA2000][rquote=1868175&tid=142653&author=Haasje17][rquote=1868129&tid=142653&author=KRSA2000]Je zou toch iets moeten maken waar dit allemaal op gemonteerd wordt. De corsa b heeft standaard trommels achter.
M-Tech heeft alle benodigheden om de boel om te bouwen, maar als je een beetje handig bent kun je de beugels zelf maken en lassen. Spaart je een hoop geld.
(op eBay zijn er ook een aantal verkopers die je kunnen helpen)[/rquote]
Astra G heeft op sommige type ook trommels, deze kun je gewoon demonteren en dan kun je gewoon een wielnaaf monteren. zitten vast met 4 bouten, net zoals de wielnaaf.[/rquote]
Dat zal best, maar zo ver dat ik weet is het niet zo makkelijk bij de corsa…
Als het idd zo makkelijk is, zullen veel mensen balen dat ze (te) veel hebben uitgegeven voor een ombouwkit.[/rquote]Gatenpatroon is heel anders in de achteras, kan je dus NIET zomaar monteren :)
Vandaar dat de adapter platen verkocht worden om om te lassen, je kan ook de originele platen van een Kadett of Astra achteras slijpen. Enkel zijn die van bijv Mtech iets verdraaid waardoor je bij de Corsa as de bouten er makkelijker in krijgt.
Die 2 polige stekkertjes voor in de mistlampen :)
Ik heb het schema wel ergens, maar geen scanner. Zal eens kijken of ik van de week op de zaak kan scannen!
[rquote=1866521&tid=142507&author=Dunc]Ja, je hebt in eerste instantie groot gelijk. De weg van de minste weerstand is een andere bank erin. Maar dan zit ik met 2 versch. dessins bekleding natuurlijk en dat vind ook niks. Maar ik ga degene maar ’s benaderen dan. Alvast bedankt.[/rquote]
Ja, daar heb je gelijk in! Dan maar ook de voorstoelen vervangen?
Maar welk dessign heb je dan? Want hoofdsteunen waren optie bij sommigen, als je even zoekt vind je misschien een bank met het zelfde dessign!
Nee, contact hem even, ik heb toen ook plaatjes en dingen gezien, dan kom je een heel eind!
Je kan beter niet je normaal en grootlicht gebruiken, maar pak je stadslicht. Dat is zoals origineel.
Ik heb toen gewoon het originele relais en originele schakelaar genomen.
Originele stekkertjes zijn ook nieuw te krijgen bij de dealer, mocht je willen.Lichten idd parallel zoals je getekend hebt.
Pak anders het originele schema, dan kan je ook gewoon daar vandaan je spanning pakken etc :)
Het is even een werkje, maar dan zit het wel netjes!
Succes
Kan je niet beter een andere achterbank regelen?
In die van mij van 1999 zaten gewoon 3 hoofdsteunen achterin :hmmzMaaruhm, je moet even voelen. Of de achter”wand” zouden dan een soort bussen moeten zitten, waar je het mechaniek (ook een soort bus) in kunt schuiven / bevestigen. Gat in je bekleding maken en klaar…
Maar of die bussen er bij jou op zitten?
Vraag anders Vipertjegts hier op het forum eens, die heeft het toen ook gedaan!
Maar sneller en netter is het om een andere bank te regelen.
[rquote=1866480&tid=142418&author=HiTmAn]het 3de remlicht en verwarming zullen wel stekkertjes zijn TOCH?
[/rquote]Het slangetje van de achterwis/wasser zit er ook nog doorheen.
Stekkertje zit thv je linker achterlicht, dus die moet je door je C-style omhoog pielen, zit wel met wat klemmentjes vast, dus beter even je C-styl los halen.
Succes!
Achterlagers kan je gewoon op moment aan trekken…
Dan ff checken of het niet te zwaar loopt en of alle speling weg is…
Let wel op, dit is meestal tijdelijk. Lagers zijn dan al minder en zullen dan snel weer herrie gaan maken…
Idd geen 8.8 gebruiken :)
[rquote=1856910&tid=121236&author=Klopper]Persoonlijk zou ik geen vertrouwen hebben in de bout-verbindingen bij de X-constructie achterin. Dan zou ik het eerder vast lassen… Dat zal het eerste punt zijn wat op zal geven bij een zware crash…
[/rquote]Als er een certificaat bij is, zal het je wel helpen bij een crash. Een garantie is het natuurlijk nooit…
Handleiding?
Monteer de kooi op een logische manier.
Plaats deze goed en stevig.
Stoot niet uw hoofd bij een ongeluk.:jerry
[rquote=1856621&tid=121236&author=Mr. Horsepower]
en wat nu al je echt overkop gaat gaat hij dan nog samen houden ?
kom je er mee door te keuring ?[/rquote]Een alu kooi is voor een beetje stijfheid en vooral voor de sier.
Je zult ook nooit een certificaat bij een alu kooi krijgen, omdat deze de veiligheid niet kan garanderen.APK kom je wel door, daar heb je geen certificaat voor nodig.
Certificaat is alleen voor homologaties (rally en circuit ed)[rquote=1856124&tid=141640&author=wim-v6]er zit die van de X16XE hebben meestal een aansluiting voor de secundaire luchtpomp.
die van de C16XE niet omdat ie zo’n pomp nooit gehad heeft.
[/rquote]Dat gat kan je gewoon dicht maken, wordt bij de X16XE ook vaak gedaan, dan wordt direct de secundaire luchtpomp verwijderd als je toch bezig bent :)
[rquote=1855262&tid=141086&author=Corsa_GSi]@David, de TS vraagt wat echt goed is, daarnaast is het voor een Rallye project. Dan ontkom je al bijna niet maar een die Bilstein set.
Ok het kost in de BTW iets van 1900 euri, dat wel natuurlijk.[/rquote]Bilstein is een beginnersetje voor de rallysport :D
Dan moet je al gauw kijken naar Proflex, Reiger etc
[rquote=1855356&tid=141086&author=yves475]die b16 set had ik gisteren ook opgezocht toevallig maar stond bij dat ie niet leverbaar was voor corsa b??[/rquote]
Jewel hoor!
Dikke set :thumbup
Kijk gewoon op de diverse rally part sites, het is winter, dus er zal wel weer eea verkocht worden…
[rquote=1849565&tid=141136&author=sanderovergaauw] er zijn ook tutorials waarbij ik een soort filterbox kan plaatsen tussen een ventilatieslang, is dit geen uitkomst dan ?[/rquote]
Vast wel. Is origineel van Opel. Speciaal in de wereld geholpen wegens dit probleem.
Gewoon 1 halen bij de dealer en plaatsen ipv de slang aan de voorzijde![rquote=1849340&tid=141086&author=david verburg]ff een kant tekekening nog
met nylon bedoel ik dus niet die m tech of powerflex meuk
maar echt harde zelfsmerende nylon dat werkt zo veel beter dan die andere toch nog te zachte polyuretane spul
met de m tech /powerflex bussen zie je bij hard weg trekken je wiel toch nog schudden in de wiel kast met nylon heb je daar dus totaal geen last meer van omdat je een starre verbinding hebt tussen alle delen[/rquote]Ook deze zijn afhankelijk van wat de persoon verwacht.
PU kan super zijn, als dat is wat je zoekt :)
Nylon geeft weer meer door, waardoor je meer door krijgt in je chassis enzo…
Maar ja, niet voor iedereen verkrijgbaar, dan is PowerFlex ook wel goed hoor, zeker als het vooral show is.Je merkt snel genoeg of het werkt of niet :P
Ik weet nog goed, ik verlaagde m’n Corsatje met Apex veren, jeetje, wat een goeie wegligging :D
Toen werd het motortje onder handen genomen, en met een beetje gas geven kwam het neusje omhoog en reed het “apart”
Dus toen gekozen voor een complete Apex set, dat voldeed weer aan de verwachtingen…Vervolgens kwam er eens een C20XE met iets van 190 pktjes in en in voelde me net als toen, neus kwam weer omhoog enzo, jeetje wat een troep dat Apex haha
Toen eens de keuze gemaakt voor een KW variant 3, die heb ik nu een jaar of 5 a 6 en is nog steeds als nieuw (ook jaren niet mee gereden hoor haha)
Perfect spul, goed om het vermogen mee op de weg te krijgen en gewoon kwalitatief goed!
Lekker laag te zetten en gewoon lekker rijden, geen klappen als je een gaatje in de weg raakt etcEn verder, ja, gewoon het lijstje van David volgen.
Het blijft een kwestie van, wat verwacht je en wat wil je uitgeven
:)
Gewoon C20NE :P
Misschien heb ik nog ergens een GM nummertje op een oud factuurtje staan, maar kan haast niet missen :)
[rquote=1842720&tid=120438&author=DarkNL08]Groep N is originele diameter, iets rond de 54mm geloof ik. Groep A is een slag groter en past niet op je originele middendemper, Groep A is namelijk 63mm.[/rquote]
Groep N is origineel qua diameter, maar dan een verbeterde / sportievere versie. In het geval van de Corsa, 45mm.
Groep A is wat volgens de homologatie voor dat voertuig is toegestaan in de groep A, dat kunnen verschillende diameters zijn, in het geval van de Corsa in principe 63mm idd.
:)
17″ was erg in een 7 a 8 jaar geleden… :P
Het is goed te doen, even de achterkant bewerken en t gaat redelijk…T/m 16″ icm erg platte band, heb je nog een redelijk normale wielomtrek.
Enkel zit je met 17″ met het nadeel dat het echt een geheel groter wiel is, waardoor de auto ook erg omhoog komt.Als je bij ons in oude verbouwingtopics zou kijken vind je er genoeg :)
17 januari 2011 om 18:03 In reactie op: op mijn carroserie staat 16 v, op motor staat ecotec , hij i #17799058[rquote=1844516&tid=140649&author=wellez]hier alles vn de auto op foto bekijk het ma een keer :D http://www.mijnalbum.nl/Album=PWJHBRGR%5B/rquote%5D
1.2 16v Ecotec zo te zien :)
[rquote=1836897&tid=138875&author=sebastiaankadettcabriogsi]iemand een voorbeeld foto hoe de gaz veren staat bij een tr?[/rquote]
Erg nice! Max rijdt er ook mee, die is wel bekend :)
Merwede (fabrikant van veren voor de meeste merken) kan toch gewoon napersen?
Ik heb toen een fototje gemaakt van die van Gazz, goed spul :thumbup

-
AuteurBerichten