Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Netjes. :thumbup
Vraagje, zitten je schokdempers wel goed?
Dr zit wel een erg dik pak rubbers op.
Heb je andere dempers gemonteerd en t oude rubber niet weg gehaald? Of die onder moet ook boven gezet?Ja misschien zit t goed, maar zo lijkt t iig niet :hmmz
Geen gezeik verder, vraag t me alleen af en misschien handig voor je zelf om ff naar te kijken… :)
Als je het vochtig maakt is het goed strak om bochten te leggen etc. Dus gewoon die van 50mm nemen.
Je moet het ook steeds half overlappen. Met 25mm ben je uren bezig en is er alleen maar meer kans dat t los laat…Mtech is denk ook die goedkope zooi die die voor duur verkoopt…
Beter bij DPT of Biesheuvel halen…
Origineel gepost door Fearless
Lijkt mij verder dat er weinig verschil zit in dit soort tape onderling?
Waar is het goedkoop te krijgen?Bij ons ging het goedkope spul echt velen malen eerder kapot.
Dus voor op de Corsa, heb ik ook gewoon heatwrap…

rol van 50mm breed en 15 meter lang is ruim voldoende.
Dan kan je zelfs nog een paar stukjes verkloten.Origineel gepost door b-tuning
Over het uitelkaar vallen heb ik nog geen klachten over. Bij de trekkertrek trekker zit het ook al een goeie 7 jaar erop, maar deze staat uiteraard niet jaar in jaar uit in weer en wind.In de rally moet het wel vaak vervangen worden.
De dure, iets van 60 euro ofzo, gaat wel een paar rally’s mee. Maar met goedkopere lag het er na 1 weekend al vanaf.Dit wordt dan ook wel met band roodgloeiend tijdens alleen al het stationair warm draaien.
Op m’n Corsa ligt het er na 2 jaar pas af haha
Ligt er maar net aan hoe het gebruikt wordt… :)
Boven ook gewoon slangeklemmen nemen, een breder oppervlak is handig.
Zodra je de eerste keer start wordt het hard, met een berg rook en stank erbij, dus denk niet dat je blok in de fik staat haha. Maar daarna wordt t hard en dan schuurt t makkelijk kapot.
Onder je blok kan, maar inprinciepe niet op delen doen die in de wind hangen, dan gaat t sneller kapot. Maar wellicht valt t mee met straatauto’s. Je kan altijd ander isolatie onder je carterpan plakken, misschien een idee.
Het werkt iig wel :)
En in BBG Gent termen, wikkel je uitlaat t/m je einddemper in en je hebt 300pk uit je standaard C20XE :vertag
Geen Opel maar wel leuk :)
Origineel gepost door sw16v
met of zonder de motor die er in zat?Blok wat erin zat, zit er nog steeds in…
Af fabriek al :vertag
Ook maar eens een foto van mijn Corsa…

Swing stickers zijn er inmiddels wel vanaf :)
Dus dan kan die eigenlijk wel bij het “dikke Corsa’s” topic :thumbup
Origineel gepost door max
neem je er een van een ouder type daar zit het vloeistof reservoir meteen aan de Hoofdremcilinder.Heeft niet met jaartal te maken :)
Maar er zijn idd andere, met direct t reservoir op de cilinder.
Lekker bezig verders :thumbup
Mijn oude blokje…

Helaas istie niet meer :cry
Origineel gepost door bbg_gendt
Ziet niemand mij dan nooit? Ben ik te snel ofzo:hmmzMisschien zijn de anderen te snel… zijn ze al voorbij voordat ze je zien… :jerry
14 augustus 2007 om 20:08 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301372Haha. Dan niet nee :P
Maar je kan ook je catchtankie kopen adhv wat je wilt, sommige hebben 2 aansluitingen en zijn luchtdicht, zoals de mijne is…
Of met 1 aansluiting en een aansluiting voor een filtertje, of de dop is al voorzien van een ontluchting…
Of men maakt zelf iets :)
14 augustus 2007 om 19:54 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301370Origineel gepost door saiko
Helder, thnx.– Ik heb er tijdens het eten nog even over nagedacht. Is het niet beter dat je de slang tussen y en 3 erop laat, omdat de lucht dan sneller onttrokken wordt uit de motor. Het wordt er dan zeg maar uitgezogen in plaats van dat het eruit geduwd moet worden, wat weer energy kost?
Ik zat zelf aan het volgende te denken: kun je niet tussen y en 3 een catchcan installeren die puur de lucht verschoont en de vuile deeltjes opvangt, maar dat die catchcan toch een slang heeft die de verschoonde lucht doorvoert naar aansluiting 3 op het gasklephuis?
Zo had ik het :)
Catchtankie verschoont verder nix, maar vangt alleen de niet-dampen op. Dus olie en smurrie. (Trek maar eens de carterontluchtingsslang los van een blok) De dampen verdampen de lucht in, of dus het inlaatspruitstuk in.
Beter is als de dampen en zooi uit het carter gezogen worden etc, en een onderdruk in het carter is beter dan teveel druk. Het ‘grovere’ spul wordt opgevangen, dampen worden verbrand.
Bij een goed blok mag de boel gewoon de buiten lucht in.
Is maar net wat iemand wil, verschillende mensen hebben verschillende meningen hier over :)
14 augustus 2007 om 09:20 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301365Origineel gepost door saiko
Ja precies, ik zal zoiezo een vermogensbank opzoeken om te meten hoeveel power mijn B’tje heeft. Honza, waar kan ik volgens jou een betrouwbare vermogenstest laten uitvoeren?Rica, te Wateringen, is niet zo ver ook.
Of FCG (http://www.freddycane.com) Kan je evt een keer een dagje combineren met een Drachten Street Legal night :)
Zijn vast nog wel een paar goede, maar ook slechte haha
14 augustus 2007 om 08:47 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301363Origineel gepost door saiko
Tot voor zover bedankt heren. Ik ga zo ff deze info lezen, maar als eerste reactie op Honza’s opmerking over het afstellen van de drukregelaar:Ik heb de motor overgenomen met de powerboostvalve erbij, deze was rijdend en al de ochtend dat ik de motor kocht. Ik mag dan aannemen dat ik niets hoef te veranderen en de zaak gewoon kan laten zoals het is.
Er vanuit gaande dat hij toen goed stond, hoef je (Lees: mag je) niets te veranderen nee :)
Beste is, als het blok loopt, even op een vermogensbank t CO te controleren, of hij over het hele gebied netjes verloopt.
Maar als je zeker weet dat de vorige eigenaar de boel al goed had afgesteld, hoeft het niet, maar t kan nooit kwaad, heb je gelijk een mooie uitdraai! :thumbup14 augustus 2007 om 06:42 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301360Origineel gepost door freek corsa
de koelvloeistof slang van je kop ( dat kleintje ) kun je ook afdoppen, dat heb ik gedaan.Ja kan :) maar dan moet ik hm ook op me tankie afdoppen haha.
Bij de A zit er meestal geen 3e aansluiting op t tankie denk ik, dan ist idd netter om af te sluiten…
14 augustus 2007 om 06:36 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301357Actieve koolfilter zit in je rechter voorscherm tbv benzinetankdampen.
Naar het schakelaartje lopen 2 slangetjes, eentje vanaf t koolfilter en eentje vanaf de gasklep dus.
Hij zit aan de bestuurderskant van het inlaatspruitstuk, zo’n beetje onder de brandstofrail, er zit ook een stekkertje aan.X gaat naar het inlaatspruitstuk, vlak onder de gasklep.
Hier zit dingie met 3 aansluitingen, eentje voor X.
De andere 2 gaan koelvloeistofslangen aan, eentje naar de kop en eentje naar het tankje.
Ik heb dit hele ding eraf gehaald en een (Ik geloof) een M10 of M12 imbus boutje erin gedraait.
Koelvloeistof slang direct vanaf de kop t tankie in.
En X afgesloten aan t kleppendeksel…Ik heb tussen Y en 3 een catchtankie.
Een brandstofdrukregelaar moet je niet zomaar monteren en gaan afstellen. Of je moet precies weten welke waarde je moet hebben, maar beter is om alles op de bank af te stellen.
Te rijk schiet niet op, en te arm al helemaal niet…
Stationair boeit niet zo, dat regeltie wel af, t gaat juist om vollast…13 augustus 2007 om 20:22 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301347Ik dacht 3 naar t kleppendeksel.
1 naar de benzinedrukregelaar…
2 naar t actieve koolfilterschekalaartje..
Maar is alleen zo ff uit me hoofd…
1 en 2 kunnen ook omgedraait zitten…Leuke schematjes trouwens :thumbup
Origineel gepost door 5chaap2k
die komt elders je motorruim in, die klik je weer op de kabelboom van je verlichting/fans/mistlampen enz :)Nee, dit is weer een andere boom.
De lampen, tempsensor etc is een boom die bij de rembekrachtiger naar binnen gaat.
T kleine boompje tbv het blok, gaat iets meer naar het midden naar binnen.
Origineel gepost door saiko
Ik las zojuist een post van Honza waar hij een ‘verloophuisje’ verkoopt. Het ding blijkt ook een naam te hebben: Blankingplate :)En wat blijkt nog meer … bij montage van zo’n blankingplate wordt de retouruitgang direct afgesloten. Weer wat geleerd.
:P
-
AuteurBerichten