hinterachse

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 201 tot 215 (van in totaal 215)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ontstekingsmodule vervangen #18040198

    Ja inderdaad, ik heb hem te pakken dankzij jouw link, bedankt! :thumb

    Wat dat betreft van die sloop, daar zit natuurlijk wel wat in, al hoewel ze meestal stuk schijnen te gaan door dat ze hun warmte niet goed meer kwijt zouden raken omdat het raakvlak aan de onderzijde geen goed kontakt meer zou maken doordat de thermisch geleidende pasta vergaan zou zijn.

    In reactie op: Testen BDP sensor CIH 2.2 #18039632

    Mooi, weer een mysterie opgelost! :thumbup

    In reactie op: Testen BDP sensor CIH 2.2 #18039629

    Klopt, kwam er inmiddels ook achter.
    Voor onder bij de krukas zit een Hall-gever, maar is niet bedraad.
    Bij andere types wordt dit schijnbaar als bdp sensor toegepast.
    Waarom hij daar zit is me ook niet duidelijk.

    Bij nadere beschouwing zag ik een ontstekingsmodule zitten die me nog bekend voorkwam van Peugeot en Citroénmotoren.
    En daar heb ik dit zelfde probleem ook al eens aan de stok gehad.
    Dit zijn van die kleine Boschmodules die je met twee schroefjes vastzet nadat je het raakvlak met een temperatuurgeleidende gel hebt ingesmeerd.
    Die dingen willen wel eens spontaan kapot gaan als ze hun hitte niet voldoende kwijtraken.
    Ik neem aan dat het hier het zelfde euvel is.

    Morgen probeer ik er ergens een op de kop te tikken om te proberen
    of dit idd het geval is.

    In reactie op: ingekort 6-cylspruitstuk op 2.2Cih #18037107

    Inderdaad, die truuk met de remmenreiniger werkt! :thumb
    De achterterste twee injectoren bleken het gevoeligst, het toerental reageerde daar meteen op, toen hij af dreigde te slaan! ;)

    Ik heb zowel de boutjes van de injectorenbehuizing eens nagetrokken als de bouten van het spruitstuk zelf en het toerental heb ik al een stuk lager kunnen zetten maar de motor blijft nog wel reageren op de spuitbus.
    Ik weet dus nog niet of het de pakking is van de achterste injectorenbehuizing of die van het spruitstuk. Of allebei, ook nog een optie.
    Wel weet ik, dat de enige pakking die vervangen is, die van de voorste twee injectoren zijn, die ging namelijk kapot bij het demonteren. :swear
    Ik denk dus dat nu die anderen aan de beurt zijn, dan blijven alleen de rubbers van de injectoren nog over.

    Bedankt voor de wijze les! :wors Scheelt een hoop gedoe! :thumbup

    En op de vraag of het echt merkbaar is kan ik nog niet antwoorden, alleen afgaan op de ervaringen van anderen.
    Het is een circuitwagen hè, dus zonder kenteken.

    Maar het verhaal hoorde ik uit meerdere hoeken van het land en meerdere malen wordt zo’n dicht gelaste, ingekort spruitstuk zo te koop aangeboden, dus denk ik dat toch wel verschillende personen die ervaring rijker moeten zijn.
    Meerdere malen kreeg ik de uitleg dat er gewoon meer lucht op voorraad is en dat je dat zeker merkt.

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015688

    Of het veel scheelt, kan ik je nog niet zeggen omdat het een circuitwagen betreft en daar niet effe ongestraft mee de weg op kan.
    En wat de kosten betreft denk ik dat dat niet echt noemenswaardig is als de wagen al injectie heeft.
    Wat ik heb moeten doen is een andere slang moeten nemen voor de aansluiting op de luchtmassameter omdat de gasklep (de andere kant van de slang) groter is. En zo’n ingekort spruitstuk is ook iets van een paar tientjes. Ik kocht de mijne met gasklep voor €50,-.
    Dus wat de kosten betreft, daar hoef je het niet voor te laten.

    In reactie op: ingekort 6-cylspruitstuk op 2.2Cih #18037104

    Uhhhhh, dat van die remmenreiniger,kun je dat eens uit leggen? :???:

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015686

    Is in ieder geval de moeite van het proberen waard. :thumb
    Ik hoop dan wel dat ie nog genoeg raakvlak heeft op de ring omdat er bij mij geen gewone uitlaat op zit maar een groep A.

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015684

    Nou mijn bouten heb ik dan toch, dwz twee in ieder geval. :D
    Da’s dan voorlopig genoeg om het zaakje degelijk vast te kunnen zetten.
    Ondertussen zoek ik gewoon door.

    Wat het breken van de snijplaat betreft, daar heb ik vanmorgen ook een verklaring voor gekregen.
    De afgedraaide bouten die ik had waren 12.9 :shock: Dat schijn een probleem ye zijn voor snijplaten.
    Ik heb nu het spruitstuk er op zitten en heb bijna alles aangesloten, maar één ding vraag ik me nog af.
    Dat gedeelte met dat servomotortje en die twee slang aansluitingen.
    Hoe maak je de slangaansluiting na de gasklep, die in het spruitstuk zit, passend? :???:
    Er zitten midden in het spruitstuk van zo’n 6-cyl twee schroefdraadopeningen waarvan je er één kunt gebruiken voor je rembekrachtiging, maar die andere opening met de zelfde afmeting is te klein om die inschroefkoppeling van de 2.2 in te draaien :hmmz

    Ik had toevallig een inschroefkoppeling liggen die er wel inpast en waarvan ik de andere kant dmv een korte slang aan de oorspronkelijke 2.2-koppeling kon maken. Het doorlaatgat in de koppeling zelf heb ik nu maar zo groot mogelijk opgeboord en uitgevijld, maar ik neem aan dat er anderen zijn die daar een betere oplossing voor hebben, toch?

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015682

    Nou, da’s mooi @!# dan, ik krijg net antwoord van Antoine Biesheuvel dat hij die bouten niet in zijn asortiment heeft! :shock:
    Dan toch maar zo’n k***e snijplaat bestellen, vrees ik. :???:

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015681

    Wat die snijplaat betreft; dat was een oud, lang niet meer gebruikt, ietwat roestig beestje. :hmmz
    Ik had hem misschien beter eerst effe in een bakje met olie kunnen mikken, zodat een deel van het roest en vuil misschien opgelost was.
    Maar ja, we kennen het allemaal wel, denk ik; je hebt de begeerde spullen in handen en wilt tegen beter weten in toch meteen aan de slag.
    Tja, en dan gaat er in het vuur van het spel wel eens wat kapot! :cry
    Net zo als bij een tap die je net een keer te weinig gesmeerd hebt. :swear

    Ik heb nu Biesheuvel gecontacteerd en wacht op antwoord.
    Als die idd die bouten hebben liggen ga ik verder niet moeilijk liggen doen.
    Anders moet ik eerst een nieuwe snijplaat bestellen en dan als nog draad gaan snijden.
    En om gereedschap bij te moeten kopen doe ik normaal niet zo moeilijk, als dat echt nodig is, maar zo’n plaat M9, fijne draad, gebruik ik hierna waarschijnlijk nooit meer.
    Wat dan vaak resulteert in het feit dat vroeg of laat een ander daar weer zijn voordeel mee doet en ik het ding waarschijnlijk niet meer terug zie. :hmmz

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015677

    Yep, daar was ik mee bezig. En toen brak mijn M9-snijplaat in tweeën!

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015675

    Zou het anders ook een optie kunnen zijn om een moer op de originele bouten te lassen?

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015674

    Ja, daar heb je in weze wel gelijk in maar ik heb er in principe wel een hekel aan als je iets moet demonteren en je hebt dan verschillende sleutels nodig voor dezelfde maat bout. :???:
    Dus als ik nou toch bouten moet afdraaien en vervangen, houd ik het liever een beetje uniform :D en vervang ze dan maar allemaal.

    In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015672

    Ja, das een goed idee! :thumb
    Maar toen ik vandaag op zoek was naar die fameuze M9 inbusbouten kwam ik op het net een tip tegen van Citroënrijders, die hebben blijkbaar ergens in hun versnellingsbak ook M9 inbusbouten.
    Daar was iemand op het idee gekomen om een M10 inbusbout af te draaien om er vervolgens weer M9 draad op te tappen!
    Dat die M10 inbuskop iets groter is maakt in weze niks uit omdat je er toch met je sleutel in zit.

    Laat ik nou toevallig net van een kennis :wors , die ik vertelde van mijn ervaringen, een snijplaat M9 hebben gekregen! :D
    Precies de goeie draad!
    Volgende week effe een zestal bouten afslanken op de draaibank bij een kennis en snijen maar.
    Probleem opgelost!

    In reactie op: computer afschakelen via weerstand? #18029953

    Ja, inderdaad met een standaard relais met een wisselkontact met een weerstand erachter krijg ik het wel gemaakt.
    Ben zelf jarenlang elektromonteur in touringcars geweest maar was daar nog nooit zulke verschijnselen tegen gekomen.
    Maar dat was dan daar ook wel wat meer “heavy duty” spul denk ik dan.
    Voorheen heb ik een circuitwagen gehad met alleen elektronische ontsteking en nog met dubbele carbs en die was van de importeur uit al geleverd met zo’n “alles of niets” hoofdschakelaar.
    Daar heb ik dan ook nooit geen problemen mee gehad.
    Deze 2.2 CIH heeft standaard injectie en dus een ECU.
    Maar ik ben toch blij te horen dat je me er voor waarschuwt, er gaan al zoveel broodjeaapverhalen in de racerij.

15 berichten aan het bekijken - 201 tot 215 (van in totaal 215)