Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik hoorde van mijn maat, die in Nederland, Belgie en Duitsland deelnam aan het EK rallycross, een paar jaar terug, dat alles op dat niveau FIA-gehomologeerd moet zijn. Dus met die mooie rooie of blauwe alu- koppelingen en de juiste tekentjes der in.
Ik echter, ga niet verder dan het regionale VAS-kampioenschap in Belgie.
Daar schrijven ze nu voor dat de brandstofleidingen van een brandvrij materiaal moet zijn en in de bestuurdersruimte koppelingsvrij en uit één stuk.Die slang die Fearless bedoelt was ook die in eerste instantie in gedachte had. Heb ooit een circuit-auto gekocht die in Nederland en België, Duitsland weet ik niet zeker, aan diversen kampioenschappen deelgenomen had. En die had ook de diversen keuringen doorstaan met die gewapende slang.
En wat de levensduur van zo’n rubberen slang betreft; die zal wellicht langer zijn dan menig onderdeel aan de wagen of de wagen zelf. Als het mis gaat kan het zo bekeken zaak zijn natuurlijk.
Het is immers geen klassieker bestemd voor het nageslacht, hè.
Ik sprak pas nog iemand die nam kunststof luchtleiding als benzineleiding!Hey RamSwa72, kei leuke site! Heb ook nog andere leuke dingen gevonden voor aantrekkelijke prijzen! Zoals de plastic accubakken. een stuk goedkoper als de polyester exemplaren uit de rally- en raceshops, maar dit even terzijde. Dit is idd wel de slang die het gaat worden waarschijnlijk. :thumb thanx!!
Mooi! :D ga ik eens ff op mijn gemak goegelen waar ik die het best vandaan kan halen. Omdat de leidingen binnenin liggen wil ik ze extra beschermd hebben om dat er tijdens het transport van en naar het circuit van alles in de auto meereist, gereedschapskistjes, bokken, wielen, krik, etc.
Denk dat ik er maar een flexibele buis van 19 mm over heen schuif, just in case.
Maar bedankt voor jullie antwoorden! Heb ik tenminste een richtlijn en iets om mee aan de gang te gaan! :thumb :thumb :thumbDie 8 mm, heb je dan over inwendig of uitwendig? Die er nu in ligt, ziet er super solide uit, maar het is meer kunststoffen bescherming dan daadwerkelijk binnendiameter. Die is zo achterlijk dun dat de slang vanaf de originele drukregelaar op de buitenmantel van de net genoemde leiding is vastgezet om hem passend te houden. :shock: Hmmm…. nie goed hè !?
Inderdaad, helaas klopt het schemaatje wel! :( Als ik de signaalgever (potje) doormeet, heb ik geen ohmse weerstand van het WK-contact naar het huis, wat bij een oliedrukschakelaar wel het geval is. Ook niet van het G-contact naar het huis.
Alleen tussen de contacten G en WK, dus tja, dan blijft er maar één mogelijkheid nog over, niet waar? :(
Dus toch maar een Y-adapter scoren dan.Ah ja, das duidelijk. Alleen, als ik het aansluitschema wat bij mijn oliedrukmeter zit mag geloven, gaat één contact naar de meter zelf en het andere contact aan massa. Vandaar dat ik de oliedrukschakelaar terug wil zetten voor het oliedruklampje. Het zou anders wel in één keer klaar zijn geweest. En het blijft natuurlijk wel een feit dat de schakelaar zelf ook zijn massa vindt door zijn eigen behuizing naar het blok.
Ik denk dat ik dat potje dadelijk eerst maar eens ga doormeten!Heeft er trouwens iemand enig idee welke maat imbus dat eigenlijk is, die daar in die oliepomp zit? De maat vooraf weten scheelt me een hoop geklieder met olie waarschijnlijk. :???: :(
Ja man, die Y-adapter op Ebay is precies wat ik bedoel! :thumb En dan draai ik daar de drukschakelaar voor het lampje weer in en de druksensor voor het klokje.
De temperatuursensor draai ik dan wel in de imbus bout van de oliepomp boven het filter. Daar draai ik van de week dan wel een verloopje voor op de hobby-avond bij mijn baas. Ik meen gezien te hebben dat we 1/8 tappen in een la hebben liggen. :DDank je mannen! Allemaal waardevolle tips!
Ik heb net gekeken naar de gemonteerde adapter en het is er een met maar twee aansluitingen, idd goedgegokt, Nessuno!
En deze zijn nu allebei in gebruik voor de olie koeler.
Aan de zijkant van het blok, de zijde van de in- en uitlaten, daar zit volgens mij de standaard oliedrukschakelaar. Kan ik daar geen Y-koppeling indraaien, om daar een van de twee zenders van de klokjes bij te schroeven? Bijv druk?Bedankt! :thumb Ik ken hem.
Is een oude bekende van me vanuit de rallycross-wereld. Ik heb hem ook wel eens gesproken gehad, maar de laatste jaren heb ik hem niet meer getroffen.
Maar nu heb ik dan toch in ieder geval zijn site! :DOh ja! Ik heb onlangs nog effe gekeken bij Renotuning.nl.
En die komen al aardig in de richting.
Ik vind ze in ieder geval mooier als de bekende 400-randen. Daar gaat iedereen al vanuit dat je die hebt, als je het hebt over verbreden.Ja inderdaad! Die van marktplaats zijn van die mooie exemplaren :thumb . Zo zou ik er graag een set voor mijn Ascona vinden.
Alleen kan ik ze bij McLAmbo nergens vinden.:thumb Das mooi! Dat van de pook was bekend. Middenconsole is van geen belang omdat het een circuitwagen is. Leeg van binnen en tegelijk met de rolkooi alles wit gespoten.
Ik heb i.d. bij een Duitser gezien dat ie een verhoogd vierkant dingske op zijn tunnel had gemaakt voor zijn pook.:D Kijk! Nou weet ik al iets! Dank je voor je reactie!
Ennuhhh, is die dan pasklaar of moet daar nog aan geslepen en gelast worden? :???:Hey Mantaray, zo op het eerste oog weinig te zien van enige impact op de draagarmen. Ben der mee naar een locaal A.P.K-station gegaan (3D richttechniek) en die hebben het probleem weten op te lossen.
Door de fuseekogel om te draaien,(die ziet blijkbaar niet in het midden van zijn montageplaat) en sommige gaten te “sloppen”. Hebben ze mooi zowel de camber als ook het spoor weer goed gezet. :thumb :D
Hij bleek idd toch een tik te pakken hebben gehad. Bij een volgende touché zou de desbetreffende arm beter vervangen dienen te worden, was het advies!Je had het dus bij het rechte eind! ;)
Dat naar een kant trekken heb ik nog niet ervaren, tis dan ook een rallycrosscircuitwagen, daar rijdt je deels op het verharde en deels op het onverharde mee, dat zijn vaak met opzet al niet de gladste oppervlaktes. Het is toen ik van de week de wagen bekeek voor een algemene contole dat ik er iets aan meende te zien. Ook dat het wiel uit het spoor staat.
Dus zal ik de wagen morgen toch effe op bokken moeten zetten met de wielen eraf om dan ook meteen maar even naar die draagarm te kijken, wat jij zegt.Omega-A nog?! Ik had te horen gekregen dat ze alleen in de Senator en Monza waren gelepeld.
Het probleem is inmiddels al lang en breed opgelost.
Het was een contact in de connector op de thyristermodule. Als je je meetpen achter in de stekker op de contacten stak, meette je gewoon spanning. De module was nieuw en de stekker had ik gewoon schoon gespoten. Per toeval zag ik bij een visuele inspectie dat een van de contactjes iets verder open stond, en dus geen contact maakte met de module! :shock: :???: Knip, eraf, een nieuwe der op genepen en heng-deng-deng! :D6 november 2012 om 21:20 In reactie op: Afgezaagd 6 cilinder spruitstuk op CIH2.2 merkbaar ? #18035640Hey ,das toevallig! Ik heb onlangs contact gehad met Biesheuvel voor advies en hij kwam ook met de op124.
Heb je deze nog of is Ikrobert me al voor geweest?
Dank je voor je reactie :D
Maar waarom een 296, is dit een bewuste keuze of liep je hier per toeval tegen aan?
En weet je ook wat ie doet, gaat ie voor de toeren of voor vermogen onderin?Die zaken zijn in orde.
De wagen is gebouwd door iemand die zelf kampioen is geweest en niet anders meer doet. Die gaat nu zelf mee met het EK. Tis alleen die dip onderin.Ooit heb ik eens meegemaakt dat een muis o.i.d. zich tegoed had gedaan aan mijn Sparco 2000.
Nou heb ik het geluk dat mijn maat een autobeklederij heeft en toevallig een stofje had liggen wat er akelig dichtbij kwam.
En bak koffie en twee peuken verder had ik mijn stoel weer compleet. Bij mijn Sparco kon ik de bekleding er helemaal vanaf pakken.
Daar werd het aangevreten stuk uitgetornt, de vulling van schuim weer hersteld en het nieuwe stuk op maat gemaakt aan de hand van dat uitgehaalde stuk en der weer ingezet. Alles in misschien net een half uur.
Wat ik wil zeggen is dat het misschien niet verkeerd is om gewoon naar een autobekleder te gaan. Zij zijn bekent met de materie.
En dat gaat zo snel, dat al zou je het uurloon moeten betalen, dat best wel eens mee zou kunnen vallen.
Dan is in ieder geval je geliefde stoel in kundige handen met ervaring daarin.Oké, er komt dus spanning op die groene omdat je het kontakt aanzet, die schakelt het relais dan in om je brandstofpomp aan te schakelen, en weer af als die enige tijd heeft gedraait zonder dat de motor heeft gelopen, right?
Dan zou dus in mijn geval dat relais weggelaten kunnen worden, als ik dan de voeding die op het relais zit doorverbind met de draad waar het relais hem mee doorschakeld.
Immers, daar het een circuitwagen betreft, heb ik geen kontaktslot maar een hoofdschakelaar, zo’n verplichte rode, en moet ik mijn brandstofpomp op het dashboard handmatig inschakelen.En verder begrijp ik dan dat de injectoren dus konstant aan de plus hangen, na inschakelen kontakt, en massa geschakeld worden door de computer, mijne heren?
En wat doet dan die rood/zwarte daar die van de startmotor afkomt?
Er is bij mij idd een hallsensor gemonteerd, hou dit dan automatisch in, dat ik geen toerentalsensor heb?
Maar hoe wordt dan het moment van de injectie bepaalt?Tja, nou heb ik hem vervangen maar der gebeurt nog niks!
Heeft iemand een iedee hoe ik die andere module kan testen met nr 0 227 921 006?
Of kan iemand mee vertellen hoe de stekkerbezetting moet zijn? -
AuteurBerichten