Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Aha,dat is dus de truuk! Mooi, bedankt, daar kan ik wat mee! :thumb :jerry
Ik weet nu wat ik moet zoeken! :jerry
Oké, standaard asjes dus. Maar wat maakt dan wat hem zo breed doet ogen?
Ik bedoel de wielkast-verbreders zijn aardig gevuld. Verbrede velgen met een gewijzigde ET-waarde dan, misschien?
Heel heel erg bedankt voor je sublieme uitleg. Het verhaal is gewoon erg duidelijk nu. Mede dankzij je mooie foto’s hierbij. Erg helder. :thumb :thumb :thumb
Ik begrijp nu wel uit jouw verhaal dat als ik de Ascona circuitgericht op zijn (veer)pootjes wil zetten, ik nog een relatieve lieve duit kwijt ben :( .
Relatief een stuk goedkoper dan de extreme merken als bijv Proflex waarvoor ik dan ook nog eens de wagen op aan zou moeten passen als ze er al iets voor zouden leveren, maar toch.
Feit is dat de wagen nu toch al op Bilsteins staat en ik louter nog een stel geschikte spiralen moet zien te fiksen. Dat is waar ik al mee bezig was.
En het blijkt dan toch een illusie te zijn om dit voor een habbekrats, tenminste voor racetermen, op te lossen met de aanschaf van GAZ-dempers.
Ik besef nu wel dat bij een andere gelegenheid, schade herstel, versleten werk of nieuw project, het dus wel degelijk de moeite waard is om het te doen.Ik ben iig een heel stuk wijzer nu dankzij je reactie en gedane moeite. Tof. :wors :D
Bedankt! :thumbGoeiendag zeg, ziet er dat ff serieus uit! :shock: Ja, idd! Als ik zo iets in mijn Ascona kon boetseren, zou er weer een wereld open gaan qua afstellingen. :D Ik kreeg net een dealeradres doorgestuurd. Ik denk dat ik maar eens moet gaan bellen. :D
Ik hoorde ook nog dat een schokdempersetje van een Golf, (ja, ik weet het, vies woord!), voor achter relatief gemakkelijk om te bouwen zou zijn zo dat die ook op een B-Ascona te gebruiken zou zijn.
Hebben we het dan nog over vering voor op circuits te rijden in wedstrijdverband en dus met afstelmogelijkheden voor de div banen?
En, dit is dan de grote hamvraag, is dit dan nog net zo betaalbaar als de GAZ-shocks?Oké, maar ga je bij je C-Kadett alleen de dempers vervangen dan? Of wat doe je met de spiraalveren, neem je die ook gelijk van GAZ?
:thumb thanx :thumb
Zal ik zeker doen, al lijkt me dragracen toch iets dan rallycrossen. Maar toch! :thumbupJe bedoelt het distributie-tandwiel op de nokkenas, neem ik aan?
Ik ga er van uit dat het toch niet meer dan aannemelijk mag zijn dat je dat gewoon op je nieuwe nokkenas kunt monteren?!
Ik heb wel gezien bij motoren waar ook de kop behoorlijk van gevlakt was en met snelle nokkenassen en programmeerbaar management er verstelbare nokkenastandwielen gemonteerd worden. Maar daar is dan ook zowat alles verstelbaar. Is bij mij niet de issue.
uiteraard! da’s ook de klep die bij die buis hoort. De computer is verder wel gewoon standaard. Alleen het leerlauf gedeelte is nu niet van toepassing omdat ik daar tezijnertijd nog aanpassingen voor aan die aanzuigbuis moet doen. Maar zolang ie op het circuit stationair blijft lopen heb ik daar nog niet zo’n haast mee natuurlijk. Ik heb liever dat ie eerst wat competitiever wordt, natuurlijk.
Heb het gevonden ,ja. Da’s tof. Bedankt! :thumb :thumb :thumb
Op de mijne zit dan wel een injectie met zo’n ingekorte 6-cil buis. En een groep A uitlaat erachter.
Maar neem aan dat dat ook wel goed zit, toch?Kortom; ik zou dan gemakshalve beter gewoon een 280 graden nokkenas bestellen bij mr Krauze?
Dan ik ook de rest laten zitten, toch?Dank je wel Henk! Ik ga direct meteen kijken. Maar buiten het feit dat er verschil in zou zitten tussen voor en achter, schelen bij mijn set ook de lengtes nogal. Ook een indicatie?
Das i.i.g. fijn om te weten. Ik had afgelopen zomer een complete set gekregen van een W124 cabrio, voor en achter.
Ik moet alleen nog effe uitzoeken of de langste twee van de set ook inderdaad van de voorkant zijn.
Of kan ik gewoon aannemen dat de langste altijd van voren zijn?En wat die verschillende diktes betreft, passen die wel gewoon na inkorten, natuurlijk?
Ik heb de Filip nog niet gevonden maar wel een complete spiraalveren-set van een W124 Cabrio met alles der op en aan.
Moet nu nog ff uitzoeken wat voor en wat achter is.
Mooi!!! Dit is de info die ik zocht! Nu heeft het voor mij pas nut om de verstrekte info van div fabrikanten ernaast te leggen. Ook kan ik nu zien wat de echte verschillen zijn tussen de nokkenassen.
Dat verhaal van de 1.9E en de 2.0E, houdt dat ook in dat je die nokkenassen ongestraft in een 2.2of 2.4 CIH-kop kunt leggen? En zo ja, heb ik dan een competatiever blok?
Yep! we hebben het hier over dezelfde Filip Jacobs. Ik had er bij zijn naam een vage herinnering bij van een rode Manta in de jaren toen ik zelf nog reed met een Citroën. Bleek na ff te goegelen te kloppen. :thumb
Bedankt Pierrekrik! :thumb :thumb :thumb
Leuke doorverwijzing!
En de naam Filip Jacobs zegt me ergens iets. Ik meen dat ik die weleens tegen gekomen ben bij de rallycross in Belgie met een Manta, als ik me niet vergis. Daar ga ik ook eens effe achteraan!Ik laat nog iets weten, tot dan! :D
Mooi! Fijne informatie! :thumb
Het wordt langzaam aan wel steeds duidelijker zo. ;)
Maar weet je misschien ook iets over een standaard nokkenas van een 2.2 CIH?
Het lijkt me dat je dan ook meteen meer weet over de tekortkomingen. :???:
Oke, maar als ik nu stel dat ik het liefst mijn vermogen onderin en in het midden zou willen hebben, dan is daar dus geen standaard richtlijn voor te geven; je moet zus of zo veel graden nemen?
Aangezien wij slechts uiterst korte rechte stukken hebben en relatief veel bochten, is het van belang om goed weg te kunnen accelereren. Als wij de vierde versnelling al halen is dat al een zeldzaamheid. Een vijfde versnelling wordt zelfs geblokkeerd om mis schakelen te voorkomen.Nee, en de helft van polyester inmiddels. Het ging mij ook maar om een vergelijk te kunnen maken tussen de oorspronkelijke massa’s.
Aan de andere kant; vergis je niet in het gewicht van een serieuze stalen kooi van de veerpoten af naar de achterkant.Thnx!! :D :thumb
Eh ja, dat invoeren van het kenteken is me bekend. Het is alleen jammer dat het kenteken niet meer gevoerd word.
Het betreft hier immers een circuit-wagen waarvan het kenteken jaren terug al ingeleverd is.
Het ging me eigenlijk ook meer om een vergelijking te kunnen maken met een Mercedes W124. waarvan ik de spiraalveren wil gaan gebruiken. Als ik van beide het gewicht heb kan ik me ongeveer een voorstelling maken van het verschil.
Iedereen praat hier over zoveel kilo per centimeter, maar meet dat thuis maar eens uit!
De schokbrekers zijn van Bilstein, de spiralen zijn ook vervangen door iets waarvan het merk en type mij onbekend is.
De wagen staat voor de rallyracerij en rallycross ook te hoog op zijn poten en hangt te ver over bij het bochtenwerk, vandaar!Ik vrees dat het helaas niet zo eenvoudig zal zijn. Ik ken een aantal beroepsspuiters die er niet graag een uitspraak over doen, als ze het kunststof hebben bekeken.
Daarvoor schijnt de structuur te grof te zijn. En glad schuren van het kunststof zelf is onbegonnen werk, heb ik gemerkt.En Jethro, met die 8 mm inwendige slang zit het echt wel goed, denk ik.
Ik nam gisteren de leiding los van de galerij voorin en van de brandstofdrukregelaar achterin, en daar bleken de aansluitingen mooi 8mm uitwendig te zijn! :jerry Dus dat nieuwe slangetje van 8 inwendig past daar heeeeeel mooi op! :thumb king: -
AuteurBerichten