Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2017 om 17:28 In reactie op: Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH? #18338720
Aja, das fijn om te weten. Ik ga meteen op zoek. Bedankt!
14 februari 2017 om 00:57 In reactie op: Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH? #18338685En weet ook iemand in welke modellen die juiste motoren zitten?
Is altijd het eerste wat ze hier op de sloop vragen.14 februari 2017 om 00:47 In reactie op: Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH? #18338684En maakt het dan nog uit of die startmotor dan van een V-motor of lijnmotor komt? of telt alleen het aantal kleppen?
14 februari 2017 om 00:32 In reactie op: Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH? #18338683Haha ja man, nou zie ik het ook!!! inderdaad een 24-klepper. Tja, ik zit zelf in de elektro wereld e dan zie je algauw wat je wilt zien, hé!
13 februari 2017 om 23:09 In reactie op: Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH? #18338677Die 24 Volt, is dat een kant en klaar bestaand geval of laat je die speciaal wikkelen?
Dit is de versie met de omloopregeling.
Jezus christus man! Wat een oplossing! Hoe simpel kan het ooit zijn. Dat ik daar zelf ook niet ff opkom! :D
:thumb :thumb :thumbMoet er wel bijzeggen dat ik deze dagen wel nog in Kos van mijn vakantie lig te genieten. :kewlpics king:
Zwak excuus, maar toch oezo, oezo en zee! :shock: :jerryOeps, ik lees het nu pas en zie dat ik een beetje wartaal heb zitten schrijven! :shock:
Effe ter rectificatie dan: Het idee was om er een nokkenas van 290 graden in te steken.
En om die rede zou die poelie verstelling nodig zijn!
Wat ik ook nog even moet vermelden dan, is dat dan pas gaat gebeuren bij een nokkenas 20 raden en versterkte veren.
Wat ik ook nog even moet vermelden dan, is dat dan pas gaat gebeuren bij een nokkenas 20 raden en versterkte veren.
Oké, dat is info waar ik naar zocht! :thumb
Heb je mss ook enig idee wat ie doet bij een verstelling van 2 graden verschil?
Oké, dat klinkt al als een serieuze waarschuwing! Maar gaat het dan ook echt fout, of is dat wat je denkt?
Want dat is wat eigenlijk wat ik zeker wil weten. Nu hoor ik steeds: “Ik denk niet dat het kan”. Maar niemand van degene de me dat zegt heeft er ervaring mee. Vandaar dat ik het graag zou horen van iemand die het zeker weet.
Bij mijn Astra 1600 van jaren terug kon dat nl wel na het wegnemen van de distributieriem.
Begrijp je dat het daarom graag zeker wil weten.
Ik wil nl na het wijzigen van de nokkenas een verstelbare nokkenaspoelie monteren, begrijp je?
Bedankt mannen/broeders! Blijkt idd zo te zijn. Dot 5 niet toe te mogen passen en de 5.1 wel! Bedankt voor je jullie behulpzame reacties! :thumb :D
Gewoon die, die destijds op de gewone CIH2.2E zat.
En trouwens, waar plaats ik die “widebandlambdasonde”? Mooi scrabblewoord, trouwens.
Absoluut. tis alleen dat deze wagen ook op andere vlakken ook nog updates te ondergaan heeft.
Poly plaatwerk en uitbouw, lexan rondom, vering, ophanging, nokkenas, versnellingsbakken, diffs, verplaatsen van het
koelsysteem, om er maar een paar te noemen.
Stap voor stap worden er zaken verandert en uitgeprobeerd. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Maar als ik hem voorlopig netjes kan laten lopen, komt die ecu vroeg of laat vanzelf naar voren.
Wil voorlopig de dingen doen met het geen wat ik inmiddels op voorraad heb.
Het zou anders zijn, mits er een geldboompje aanwezig was. Tja….
Van de andere kant, dit houdt het ook leuk. Met anderen bepaalde zaken opzien te lossen zonder belang en met begrip voor
elkaars hobby, toch?
Oké, maar hoe werkt dat? Net als bij de keuring met je CO2 of moet ik dan ergens een voorziening maken in mijn uitlaatsysteem om een lambdasonde in te kunnen draaien?
Er is immers een groep A uitlaat gemonteerd, en er is geen kat aanwezig. De motor heeft nooit een (geregelde) kat gehad.
De computer vraagt er dus ook niet om.En het volgende: hoe stel ik de waardes bij, als het nodig blijkt te zijn?
En dat controleren van het mengsel, hoe doe ik dat?
Het geval is dat op mijn 2200 CIH een ingekorte aanzuigbuis zit van een 6-cylinder met open luchtfilter.
De wagen is een circuitauto en rijdt dus alleen op rallycrosscircuits, 60-70% asfalt, 40-30% aangewalste gravel.
Omtrek ca. 1km, 4 rondes per manche.
Het probleem zit hem volgens mij in het te lange wachten voor je uiteindelijk het startgrid op mag.
Hij draait mijns inziens te lang op een verhoogd toerental (lichtgewicht vliegwiel) zonder fatsoenlijke belasting.Ik vraag dan toch af waarom ze die twee types aanbieden :wtf als je op voorhand al weet dat je daar trammelant mee gaat krijgen?! :hmmz
Uh, nee. Bij mij blijft ie lopen op injectie.
Fijn om te horen, Miguel. Ik hoop dat je keuze de juiste moge zijn.
Als je al zegt dat je i.i.g. al wijzer geworden bent, is het forum alweer een geslaagde daad verder! :D
Succes met het inbouwen en veel plezier bij het rijden ermee! :jerry
Hoi Miguel,
Heb zelf geen verkort stuurhuis maar stuurhuis-verkorter gemonteerd van QSP. Dit is een tandwiel overbrenging met ingaande en uitgaande as die je monteert ergens tussen de as van je stuur naar het stuurhuis ergens onder je dashboard.
QSP heeft twee soorten; 1 op 2 en 1 op 1,5 als ik me niet vergis.Mijn Ascona is een echte circuitauto, dus zonder kenteken en komt daarom ook nooit op de openbare weg. Het inbouwen onder het dashboard was daardoor ook geen enkel bezwaar omdat de wagen toch leeggehaald is.
Had ik echter een legale gave straatwagen, zou ik dit zo NOOIT gedaan hebben! Dan ben je met een kant en klaar stuurhuis toch wel beter af, lijkt me.
Je hoeft dan niks te verzagen en/of te verbouwen.
Dit was voor mij de goedkoopste manier. Ik denk niet de meest gemakkelijkste. Maar door mijn werk heb ik alles bij de hand, lasapparatuur, draaibank, metaal, kunststof (lagers), ed. En het is mijn hobby, natuurlijk.Verder is het ook nog zo, zeker met sportvering en vergrote wielmaat, dat je iedere platgereden frank die op de weg ligt voelt. Daar moet je van houden!
Het is anders dan een moderne auto met bekrachtiging, die ook een verkort stuureffect geeft.
Dit is trouwens ook iets wat ook vaker gedaan wordt bij (circuit)-Ascona’s. De originele stuurkolom compleet vervangen door een elektrisch bekrachtigd exemplaar. Moet je wel serieuze bedrading leggen (tot 40 amp).Mijn ervaringen zijn slechts louter die van het (rallycross)circuit, maar misschien dat je er toch iets hebt?!
Succes met je besluit!
Kijk eens even, zeg! Wat een mooi plaatje, hè! Inderdaad die zijn smal, ja. En zo heb ik ze ook nog gezien. Ik vond het altijd al een vreemd verhaal met uitbouw en zonder. Maar dat is dus gewoon een kwestie van een kit erbij kopen, in die tijd, dus?
Leuk is ook om nog een Blitz in gebruik te zien, rechts op de foto, net als die paar Ascona’s en de Monza in gestripte staat links van het midden achteraan.
Ja, maar er zijn ook 400,s zonder uitbouwsets verkocht. die carrosserie oogt ook standaard.
Maar de i2000 die ik bedoel zijn ook voorzien van een uitbouwset, maar dan ronder van vorm dan de hoekige set van een 400.
Deze i2000 werd ook ingezet in het EK rally. -
AuteurBerichten