hinterachse

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 215)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Distributiedeksel demonteren. #18352078

    :happy02:Heb het tandwiel eruit! Ik heb de twee inbusbouten die door de kop lopen verwijderd en de carterboutjes los gedraaid.

    Nu kon ik het deksel wegnemen. Ook heb ik het plaatje onder het bovenste tandwiel kunnen demonteren. Daardoor kon ik het tandwiel naar onderen toe laten

    zakken en wegpakken! :yahoo: :applause02:

    Ik zit wel te overwegen om toch dat schakeltje te plaatsen, just in case. Al was het maar om later gemakkelijker een verstelbare nokkenastandwiel te kunnen

    plaatsen.

    Morgen maar ff een dealer zoeken om te kijken of er een pakkingset voor de deksel is.

     

    In reactie op: Distributiedeksel demonteren. #18352074

    Kan ik dan niet alleen die twee boutjes in de kop eruit draaien zonder de hele kop te demonteren?

    In reactie op: Distributiedeksel demonteren. #18352069

    Oké, bedankt voor je reactie!

    Dat van die carterpan had ik niet verwacht. moet ik nog effen doen. Maar die cilinderkop kan toch wel blijven zitten, toch? De reden waarom ik dat blok

    liet zitten is omdat ik eigenlijk alleen de nokkenas wilde vervangen.

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #18351355

    Heb vandaag een Cat-cam 290 graden nokkenas gekregen. Met nieuwe sterkere veren en ringen. De leverancier in Duitsland had ook de voorwaarde gesteld dat de hydro-stoters vervangen moesten worden door nieuwe vaste stoters. Daar zat een met de hand ingevuld lijstje bij waar ze het hebben over klepspeling 1,5 – 2,o mm en klepspeling koud 0.3. :praying02::negative:

    Weet iemand hier raad mee?

    In reactie op: klepveren vervangen CIH 2.2 #18351333

    Hmmmm,:good:Heb er zo nog niet meteen een voorstelling bij, maar ik zal er zeker op letten! Thnx!

    In reactie op: klepveren vervangen CIH 2.2 #18351026

    Ja, ik heb hem! volkomen duidelijk! Alleen ga ik het proberen met de kop nog op het blok in de auto met druk in de cilinder.

    Mag dan ook geen probleem zijn, lijkt me. Eerst ff zo’n strip maken. Maar nu, dankzij jouw uitleg gaat dat gegarandeerd goed komen!

    Herman, heel erg bedankt voor je uitleg! en je snelle reactie!  :dank-u::applause02:

    Enneh…… Fijne dagen nog en een goed begin alvast!

    In reactie op: klepveren vervangen CIH 2.2 #18351017

    Oeps!:rose:Sorry Herman, ik zal beter opletten voortaan. Heb ik natuurlijk door mijn enthousiasme in het vuur van het spel overheen gekeken.:yahoo:

    Maar die foto met tekening is echt fijn! :good-job:  Ik neem aan dat je tussen die strip die je vast zet en die strip die los op de rand ligt een grote schroevendraaier o.i.d. zet, om zo de veer in te kunnen duwen? Of zit daar een iets tussen om die afstand te fixeren en dat je de veer indrukt door alleen de moer aan te draaien?

    In reactie op: klepveren vervangen CIH 2.2 #18350992

    Donnerwetter so einer Arsch mit Ohren, of zo iets, zouden ze in Duitsland gezegd hebben!:applause01:

    Henk jongen! dat zijn acties, daar heb je wat aan. Ik denk dat ik het zo ga doen ja.:happy02:

    Er zijn, heb ik inmiddels ontdekt, wel speciale trekkertjes voor die je van boven af op de klepveer met schoteltje zet. Maar daar zou ik dan weer achteraan moeten. Eerst maar eens jou truc proberen. Henk bedankt!:applause02:

    In reactie op: Uitwisselbaarheid Bosch Luchtmassameters #18348144

    Ik hoorde vandaag de bewering dat het verschil onderling zit in de veerspanning. Dat verklaart dan wel waarom het binnenwerk mogelijk het zelfde is.

    In reactie op: Uitwisselbaarheid Bosch Luchtmassameters #18348111

    Hey Guy, bedankt voor je reactie! Heb ze langs elkaar gelegd op mijn werkbank en optisch zijn ze eender.
    Ik heb ze zelfs allemaal gemonteerd gehad, er alleen niet mee gereden, en de auto startte er normaal op, net als op de originele.
    Maar als ze straffeloos onderling uitwisselbaar zijn, wat zijn dan de verschillen, vraag ik me af?

    In reactie op: Brandstofslangen aansluiten 2.2 CIH #18347240

    Kan zijn, maar in mijn geval speelt het wel nadat ik die ingekorte buis gemonteerd heb. Vandaar dat ik het even meld.

    Heb jij andere suggesties?

    In reactie op: Brandstofslangen aansluiten 2.2 CIH #18347204

    zeg Werkhovense, als je hem aan de praat hebt moet je eens kijken wat ie dan met je bougies doet.
    Heb zelf ook zo’n ingekorte buis gemonteerd met open sportfilter maar kost me wel een berg bougies. Op een of andere manier krijgt ie nu te veel benzine in zijn mengsel en heb ik al gauw matzwarte bougies die het één voor één laten afweten.

    Ik heb nu andere bougies gemonteerd, een andere warmtegraad, maar heeft sinds dien niet meer gereden, dus kan ik daar nog niets over zeggen.

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347146

    Aha,das duidelijk. mijn injectiegebeuren ziet er toch wel wat gedateerder uit. Op de foto waarnaar jij verwijst lijkt de brandstof rail een gegoten onderdeel.
    Bij mij is het echter wat meer “houtje touwtje” en zijn het het gewoon gebogen (stalen, volgens mij) buisjes.
    Vandaar het ontbreken van een testaansluiting, waarschijnlijk.

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347104

    Daar ben ik ook bang voor, ja. Bij mijn 2.2 heb ik twee U-vormige leidinkjes met aan ieder twee aftakkingen naar de corresponderende injector. In het midden tussen die twee U-vormige leidinkjes zit de resp. brandstof toevoer en retourleiding. Maar nergens een aansluiting om een meter op aan te sluiten.
    Ik ben haast geneigd te gaan denken dat ik zelf ergens een T-stuk tussen moet gaan boetseren.https://opel-forum.nl/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_smile.gif

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347054

    Heb daarnet gekeken bij de stalen leidingen bij de galerij, maar kan nergens geen dopje of aansluiting bespeuren.

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347046

    Das heel mooi! Maar kun je me dan misschien ook wat preciezer vertellen waar dat dopje mag zitten? Ik neem dan aan dat dat dopje ergens op de toevoer of retourleiding moet zitten?

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347019

    In mijn geval betreft een 2.2E

    In reactie op: temperatuurschakelaar onderin oliepomp 2.2 CIH #18343018

    Dus waar nu de sensor zit voor het oliedruklampje zit (aan de zijde van de uit- en inlaatspruitstukken ergens bij de 3e of 4e cil ), kan ik dan mooi de zender voor de druk inschroeven en de temperatuursensor onder bij de pomp. Toch?

    In reactie op: temperatuurschakelaar onderin oliepomp 2.2 CIH #18343000

    Maar dan vraag ik me meteen af of dit dan ook een geschikte plek is om de temperatuurmeter of drukmeter voor je olie op aan te sluiten is?

    Met de juiste zender of sensor, natuurlijk.

    In reactie op: temperatuurschakelaar onderin oliepomp 2.2 CIH #18342999

    Oké, kan wel kloppen, ja. Het beestje heeft inderdaad LE jetronic! Mysterie opgelost! Thanks!!!

    In reactie op: Kachelaansluiting afdoppen CIH2.2 #18342319

    Als ik het wel heb zat er vroeger bij en C-kadett een kraan bij de kachelradiateur waarmee je de stroom warme vloeistof kon regelen naar behoefte.
    En die ging, volgens mij, van maximale doorstroom naar nul. Dus was er dan ook geen sprake van doorstroom in je blok dat niet in orde zou zijn geweest.
    Op dit moment zijn die slangen idd doorverbonden en dat is nou precies waar ik juist van af wil.

    Ik heb idd toen die zescilinder “Anlasser” besteld en bezorgd gekregen met meteen het verzoek de ouwe te retourneren.

    De motor start er wel op maar ik denk ook wel dat de accu aan het inleveren is (zeker 6-7 jaar oud).
    In mijn geval gaat het starten d.m.v. een startknop (circuitauto). De draad naar de startknop komt van de voeding, waar alles vanaf komt, en gaat dan eerst door een zekering, dan naar de startknop en gaat van daar naar het startrelais op de startmotor.
    Nik bijzonders in wezen, hè? Alleen klapte de ouwe zekering er van 10A er wel telkens uit als ik ff moest doorstarten.
    Vrij snel zelfs. Dit loste ik op door een zekering te plaatsen van 20A. Ik moet nog wel ff de draad vervangen door een dikkere.
    De wagen wordt door zijn doel ook relatief weinig gebruikt, natuurlijk.
    Ik hoor wel de klik van het startrelais maar moet toch nog wel een paar keer starten voor dat de startmotor zelf meegaat.
    Maar zoals ik al eerder zei, de motor staat lang en vaak stil.

    Oké Ghanz, heb um net besteld. Kan voor dat geld idd nergens een andere vinden!

    Tis alleen dat we niet altijd ff goede resultaten met eBay hebben gehad.

    Maar we gaan het zien. A.s. vrijdag mag ik hem verwachten, ga nu ff mijn accu onder de lader zetten.

    Ben toch wel benieuwd naar het resultaat!

    Kun je aannemen dat als de startmotor van Bosch is, die automatisch 1,4kW is?
    Bij andere merken op Mr Auto zie iets van 1.1kW.

    Das wel aantrekkelijk, ja. zo op Ebay. Alleen kan ik negens het vermogen van de startmotoren vinden. Daarom zou ik al eerder geneigd zijn naar Mr Auto te gaan.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 215)