Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben nu bij iemand anders geweest voor de eerste keer, de vorige laat van zich niet meer horen.
Guy Verfaille in Zwevegem Oost Vlaanderen.
Kerels weten wat ze doen.
Inderdaad met de originele zuigers en ik heb maar 1mm lift in BDP.
Dus heel goed resultaat maar wel de limiet voor deze zuigers denk ik.Wel ik heb nu Catcams erin geplaatst van slechts 246° die 1mm lift hebben in BDP.
En heb op de bank 194 Pk gehaald met 4 gasklephuizen 4-1 van Risse en Lumenition
ecu programmeerbaar. De 278° hebben 2 mm maar die motor moet nog op de bank.Ivan
Maar de olie peilstok die word er dan weer uitgeduwd???
ik vrees dat ik niet langer een luchtfilter gebruik

deze korte slang word dicht gezogen op mijn blok, waar kan dat aan liggen?
Toe we bezig waren op de vermogenbank, zagen we dat de carterventilatie darm tussen kleppendeksel en buis op onderblok samen gezogenword en tegelijkertijd de oliepijlstok er uit geduwd werd.
Er staat een Manta 1.8s carter op en ik doe er max 4l olie in.
Ik heb wel al ergens ooit iets gezien van een aanpassing in het kleppendeksel maar ik weet niet of dit hiervoor was. Ik weet dat bij droogcarter alles afgedopt word maar heb verstaan dat dit zeker niet mag
bij gewoon carter met olie erin.
Moet ik gewoon een sterkere darm plaatsen? en hoe kan de darm eigenlijk dicht gezogen worden?Ivan
Is gelukt, 194 PK eruit gehaald.
Neemt behoorlijk aan nu zullen we het verschil moeten bewijzen op parkoer.
19/05 circuit de chimey sprint national.
Allen welkom!!motorsteun was inderdaad niet sterk genoeg en is dus aan de rechtse kant van de motor doorgezakt, ik zal het plaatje dikker moeten maken tegen het blok.
Nu de andere nokkenassen inbouwen voor volgende week op de bank opnieuw af te stellen.
hopelijk dichter bij 200 Pk.zegt NSU je iets voor die koplampen?
Een paar actie foto’s



Helaas zonder voor spoiler maar ik raakte zelfs niet van de parking daar.
19e van de 73 geeindigd derde in classe, goed beginzoveel zal er niet in te stellen zijn gewoon anders mappen en zeker throttle bodies zetten
voor uw DTAfront volledig gemonteerd en oude stikkers eraf gehaald een beetje opgepoetst.
Deze weekend eens afwassen en boenen


Vandaag cilinderkop terug gemonteerd na revisie en een beetje polierwerk.
En hij draait wer lustig in de C
Als je de schokdemper van de ophanging bedoeld heb ik laten maken in
Engeland bij Gazz shocks, moet ik wel de nodige lengte en gewicht per wiel
voor opgeven. zij hebben de slaglengte aangepast en de juiste veren bepaald.
Werkt prima.
Als je de afgezaagde schokdemper voor motor steun bedoeld dan is het zoals je leest
schkdemper doorzagen op plaat lassen die je tegen de motor schroefd.bij wie mag van de vrouw de cilinderkop op de eettafel lekker warm binnen in huis???
Nee ge moogt mijn vrouw niet komen halen. :wub


Nu moet hij goed zijn voor tien jaar anders geld terug!!

Vandaag torsie stang verder afgewerkt, pedalen en stuurkolom terug gemonteerd, hoofdremcilinder
en nieuwe (die al drie jaar in de kast ligt) brandstofdruk regelaar gemonteerd.


Morgen even geen tijd deze weekend maar verder doen dan.To moderator: dit is eigenlijk wel een verbouw topic als je wil plaats je dit maar waar het hoort.
Thanks and come again!!
zoals gezegd ook gedaan ophanging monteren.
omdat ik de torsiestang van een 1.2 gebruik heb ik deze laten zakken op twee steunen en aan de onderkant van de arm bevestigd. Nu was het zo dat ze eigenlijk iets te kort was om met stangen
en rubbers te monteren zo dicht bij de arm. Daarom kleine aanpassing uitvoeren en de originele
ogen van de stang geslepen en bevestiging verlengd voor uniball montage.
Vroeger trok de stang een beetje aan de arm waardoor hij stroef op en neer ging zou nu
moeten opgelost zijn.

Wel ik had al lang verwacht dat de moderator dit zou gedaan hebben, ik vind het ook wel minder om twee topics te open voor één wagen dus zowel het motor gedeelte als het verbouw gedeelte loopt door elkaar, nu de kabel boom pas gemaakt is kan ik verder de cilinderkop uit elkaar trekken voor de revisie. Maar als jullie allemaal zoiets hebben van move that shit geen probleem, en eerlijk gezegd heb ik niet echt een idee hoe ik het moet verplaatsen.
Vanavond moet de voor as afgebouwd worden want ik heb morgen de brug nodig voor ander werk.
En volgend weekend doe ik de cilinderkop.
Voor de laaste week voor 1 april doe ik het monteren van het koetswerk.Bla Bla Bla….
Ivan
kabelboom met lumenition ecu klaar gemaakt op maat in de auto en is super netjes ingebouwd
dat je hem bijna niet opmerkt.



Aan de bovenkant van de gasklephuizen zie je enkel de stekkers van de injectoren.

Ik kan ner uren naar kijken :wub :wub :wub

maarhiervan wou ik dat het al gedaan was :fy1 :fy1 :fy1 :fy1

maar dan ga ik nog eens gaan kijken

:thumbInderdaad vorig jaar een paar keer naar croix geweest daar ik geen competitie reed en met de opbouw van
de Reynard F3 bezig was, aangezien die nog niet klaar is en een vriend van me ook wou beginnen met sprint rijden
heb ik besloten om de kadett eerst nog eens onder handen te nemen en de F3 op pause gezet.
Normaal moet hij klaar zijn tegen 1 april voor de eerste wedstrijd en dan doen we verder met de F3 dat die
deze zomer op croix kan getest worden.Gisteren met de bedrading begonnen lekker warm binnen op de grote eetplaats tafel, zo ziet mijn vrouw me ook nog eens!
De volgende keer zeker eens langs komen altijd leuk forum leden tegen te komen.
Ivan
Na deze stap gaan we terug naar de motor inbouwen maar voor nu is het
nog een paar foto’s van het lakwerk.
Nokkenassen zijn ook toegekomen met dank aan het forum


Ivan
geen interesse in een X30XE?
Heb er nog eentje ook ongeveer 240000km uit omega -
AuteurBerichten