Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de versnellingsbak die ik kocht was geen pook inbegrepen en omdat ik niets meer liggen had heb ik er een quick shift
voor gebouwd.

Misschien nog een beetje te lang maar dat kan nog ingekort worden aan de onderkant.

Heb een model auto gezien op het web maar ik denk niet dat hij nog te verkrijgen is?



Nu nog in het groot maken
Ik wil een normale originele wagen bouwen met een vleugje modern.
Ik wil hem gaan gebruiken met het gezin, aan de racewagens heeft mijn vrouw niets en
is de zoon nog te jong. Je kan ook niet ieder weekend alleen de baan opAls ik het goed voor heb zijn de boringen(95mm) steeds gelijk maar langere drijfstangen en andere krukas tussen 2.0, 2.2 en 2.4 motor?
9 januari 2014 om 17:29 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310206ik kocht een 2.0E met injectie er op maar met gewone verdeler met kontactpunten.
Ik zie een groen draadje uit de kabel komen dicht bij het ecu, mag deze direct aan de bobijn gekoppeld
worden of werkt deze met een signaal uit bobijnversteker?Ivan
29 september 2013 om 17:16 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096168ondertussen is het probleem met de waterpomp ook opgelost en heb ik ook een oplossing
gemaakt voor het aflaten van het koelwater.
Iedere keer loopt al het water over de bodemplaat als ik de buizen dien los te maken.
daarom heb ik een aftap gebouwd en op één van de buizen gelast.
nu Kan ik netjes via een darm de koelvloeistof grotendeels opvangen.


Alles terug gemonteerd en nu nog enkele details afwerkenIvan
9 september 2013 om 18:32 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096166Oliekeerring was niet stuk maar wel een foutje van mij.
Bij het monteren van de motor moet ik niet opgemerkt hebben dat er dichtingsmateriaal van tussen de laatste
krukastap gekomen was en op de krukas terecht gekomen wat er voor zorgde dat de keerring niet goed kon afsluiten.
Ondertussen een waterpomp gekocht en er de riemschijf ook al af geduwd…
Nu eerst de motor terug achteruit halen.Ivan
28 augustus 2013 om 11:03 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096165Het verhaal is nog steeds niet gedaan:
waterpomp lekt en deze is er ééntje met een andere poelie er tegen die ik moet
los persen en op een andere pomp gaan persen, laat ons hopen dat de as diameter
overeen stemt; helaas moet er de motor weer uit voor dit op te lossen :swear
Bijkomend ook een olieverlies achter vliegwiel dat hopelijk enkel de oliekeerring is.
Ik geef niet op hij moet in orde komen.Kadettje heeft gisteren voorbeeldig gepresteerd en ik ben 8e algemeen geeindigd wat tot nu toe mijn beste resultaat is.
2e in de klasse vind ik primahttps://www.facebook.com/photo.php?v=10151890135809101&set=p.10151890135809101&type=2&theater” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 augustus 2013 om 10:04 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096164https://www.facebook.com/photo.php?v=622199524478031&set=vb.100000639688808&type=2&theater” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=622199524478031&set=vb.100000639688808&type=2&theater
22 augustus 2013 om 20:34 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096161Alive!!!
Hij doet het eindelijk, na twee jaar brult hij weer al de buren wakker.
mijn sedan staat nu op 817 Kg volledig rij klaar met rolkooi en alles.
Om even terug te komen op het topic C20NE inbouwen in Kadett-C
Ik heb ervaring met 16 kleppers inbouwen maar nog nooit aan 8 v gedacht.
Als ik het goed heb zijn deze niet iets krachtiger dan de oude 2l motoren en minder zwaar?
Is dit geen goed alternatief voor in een C tje?Of zie ik het helemaal verkeerd?
Kan ook niet zo duur zijn om te vinden en zal toch een hele verbetering voor een 1.2 niet?Ivan
14 juli 2013 om 17:42 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096160deze middag een moeilijk oefening op de freestafel, de afdekplaat voor de verdeler die ik kreeg
van een vriend vond ik nogal groot en ik wou ze kleiner krijgen zonder de precies geplaatste gaten
te verliezen.
Dus op de verdeel kop geplaatst en bezig met brede rand weg te frezen.



Ivan
10 juli 2013 om 21:43 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096158dit is ook heel licht, het zijn holle busjes en was eenvoudig te draaien op de draaibank.
een plaatje is moeilijker netjes af te werken als je niet kan lasersnijden.10 juli 2013 om 21:20 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096156bedankt voor de complimenten!
Wat de trespa betreft vind ik aanzienlijk zwaarder dan de betonplex en net hiervoor heb ik de originele
aluminiumplaat vervangen. Ik vrees dat ze de tijd niet zal krijgen om water op te zuigen daar ze vermoedelijk
ieder jaar zal moeten vervangen worden.
Misschien de volgende zal een triplex worden die vernist word.
In ierder geval ben ik in het begin niet van zin te gaan rijden bij regenweer.
Eerst een beetje ervaring op doen en echt leuk is het toch niet in een open wagen maar soms hoort het erbij
en is het weer onvoorspelbaar.Dat zien we dan wel weer.
Ivan
9 juli 2013 om 21:37 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096154Volledig nieuwe bedrading met minimum aan gewicht en dus enkel het uiterste nodige.
vroeger :

Nu :

Het is natuurlijk nog niet volledig klaar maar zeker veel netter gemonteerd zijn.
Vroeger stonden benzinepomp en filter ook nog in het zij ponton maar die zijn nu terug in
de monocoque geplaatst in de brandstof ruimte.
Ook nog motorblok ontluchting plugs gemaakt, de plaatjes bestaan maar kon ik zelf doen.
30 juni 2013 om 19:19 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096153ik ben een 8 jaar auto mechanicien geweest overdag en ben nadien overgestapt naar het bureel als magazijnier waar ik ook alle waarborgafhandeling doe en schade bestekken voor de carroserie afdeling. Ik ben wel altijd al na de werkuren thuis aan wagens bezig gebleven en ook meer voor de competitie nu en als er na dat alles nog ergens na 22u tijd is werk ik aan mijn projecten.
Deze maand heb ik verlof en heb ik ook mijn tijd vrij gehouden voor de F3, die moet nu klaar.30 juni 2013 om 07:05 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096151ecu een plaatsje gegeven, er was daar vroeger ook iets gemonteerd geweest daar er vier gaatjes
voorzien waren in de body dus daar maar weer gebruik van gemaakt, de oude racetec meters vervangen met nieuwe Stack F3 mechanische meters en toerenteller met geheugen, deze neemt je hele rit op zodat je die nadien terug kan afspelen en natuurlijk max toerental geheugen.
26 juni 2013 om 21:14 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096148Ik heb nieuwe injectoren van 420 cc/min maar deze zijn blijkbaar korter dan de
originele Bosch injectoren en daarvoor heb ik busjes gemaakt om de afstand te overbruggen





Kan ik daar iets komen doen met de limo?
Word er iets gereden op het terrein of enkel statische show?
23 juni 2013 om 20:27 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096147Na een drukke periode terug aan de slag aan de formule wagen, die moet zeker dit jaar terug kunnen rijden.
Oude bodemplaat was in aluminium en zo een grote plaat weegt behoorlijk wat, veel nieuwere wagens rijden met een houten plaat van 3 mm. Ik heb een betonplex genomen vanwege zijn watervastheid, deze zijn natuurlijk niet zo slijtvast maar ook niet duur om te vervangen.




ik had ook een sync loss en de polariteit van de vr sensor omgedraaid was de oplossing.
Ik heb een risse uitlaat en die past wel, net tussen chassisbalk en stuurstang.
Prijs valt nogal mee als hij pst natuurlijk.
Anders zonde van het geld als je hem terug kan uit elkaar slijpen.
Als ze dan iets maken kunnen ze het net zo goed passend maken niet.Ivan
andere nokken monteren doe je best in combinatie met verstelbare
riemschijven anders nooit precies afgesteld.
Als je dan op de vermogenbank gaat kan je nog een beetje spelen om te vergelijken
waar je winst mee maakt maar dan moet je goed weten waar de max is en niet over de 2mm
lift gaat in BDP. -
AuteurBerichten