Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het heeft inderdaad met de klasse te maken waarin je rijd;
met de 20xe blok rij je niet met een originele onderblok en sta je dus anders
geklasseerd dan met de CIH blok.
Blok mag met alle middelen getuned worden maar moet de juiste type zijn in het voertuig.Ik blijf het anders ook een uitdaging vinden om te bouwen.
Ze zouden ook meer koppel moeten opleveren dan de xe motoren.
Door zijn korte slag heeft deze motor toch heel andere eigenschappen.
Om de cilinderkop even goed te doen werken is er wel wat werk aan nodig meen ik.
Ik blijf het ander ook een mooi blok vinden voor een C dett

En dan krijg ik de uitlaat ook weer aan de juiste kant in de kadett.
zit geert dan nog op het forum?
was dat geert666?
Ik kocht in het verleden drijfstangen van geert voor mijn 20XE
enig idee of deze er ook zijn voor de CIH blokken?In eerste instantie wil ik de motor gewoon gaan bouwen zonder grote vermogens als doel.
Daarom vraag ik mij af waar de limieten liggen voor de krukas en drijfstangen van het CIH 2.0 L blok? Ik weet dat deze motoren origineel geen hoge toerentallen verdragen maar is dit aan de kleppen mekaniek gelegen of omdat de drijfstangen graag naar buiten komen?Ivan
Yep in die straat stonden we zeg maar het Belgische straatje, de eerste op de hoek zijn George Hubert en Manu gonai, iets verder ook met Norma en Funyo Jelle De Coninck en John Lingier.
Trouwers de kerel van de trabant die je laat zien op de foto was uiterst fier op zijn wagen wat hij zeker mocht zijn !
Toen we even rond wandelden zaterdag avond nodigde hij ons spontaan uit om even te komen kijken naar de transformatie met honda motor achterin, zeer vriendelijke man.Ivan
Lazer snijden met de wipzaag


Staat al beter hoger op de koffer.
omdat hij vrij groot is stak hij teveel van het kofferdeksel weg.Ivan
@Henk : jammer dat je geen info meer wil leveren voor de zelf bouwers maar succes met de zaken.
Misschien willen er mensen wel onderdelen via jullie aanschaffen???Zoals ik dus zei wil ik hem zelf gaan bouwen en zoek ik dus wel stap voor stap alles uit.
Er is wel één en ander te vinden op het net voor de aanpassingen.
Je moet ook niet altijd alles geloven wat in het rond gezegd word en dus zelf kijken wat er te doen staat.
Het blijft wel een achtergrond project die ik rustig aan wil gaan doen.
Ivan
Stap één zaag de cilinderkop door :

Eerst een beetje te ver doorgezaagd om een kijkje te nemen en exact af te tekenen.
Ik heb ook plannen in deze richting daar ik een aantal delen heb kunnen opkopen.
Nu las ik ergens onlangs dat er iemand in Nederland onderdelen voor deze motor
op de plank liggen heeft Poortmans of zo iets nu vind ik de naam niet meer terug in de verschillende
topics en zoekfunctie.Het blijft voor mij een beetje een droom motor net omdat er zoveel werk in kruipt.
Het technisch vernuft maakt deze motor net speciaal en ze brullen zo lekker!Ivan

Spoiler kunnen krijgen maar lijkt mij een beetje over the top niet?
Ik zie wel dat ze hem op de meeste wagens veel hoger plaatsen.
Hij steekt nu teveel van de koffer weg
Geef maar jullie mening….
Ivan
Als je in de richting van de wagens staat die klaar staan om naar beneden te rijden op de rechtse straat.
De twee witte proto wagens met olifant op dustbusters.Was inderdaad mooi WK met records die sneuvelden en impresionante bolides overal!
Zaterdag is er veel vertraging opgelopen waardoor er slechts twee oefenritten zijn geweest
Zondag morgend leek het ook niet goed te komen maar toch de drie runs klaar om 18u.OnzeBelgische kampioen heeft het meer dan uitstekend gedaan ondanks zijn handikap een gebroken vinger! op de 10 plaats algemeen geeindigd tussen al de zware en moderne maschienes met de oudere BMW 3 liter motor.
Deze weekend tweede wedstrijd verreden in SY
Het begin ging niet goed, de wagen stond nog veel te hard van vorig
parkoer en kon het vermogen niet op de weg brengen.
Bij de tweede klim had ik de wagen veel zachter ingesteld maar was de
voeling volledig kwijt dus in de namiddag terug vooraan harder geschroefd
en toen liep hij terug als een trein.
Eerste in klasse en algemeen 21 ste van 70 deelnemers
Top weekend terug

Eschdorf is een beetje de wedstrijd waar een heel uitgebreid deelnemers veld aan de start komt.
Dus ook één ven de wedstrijden om te bezoeken, niet alleen de Opels zijn er fantastisch het hele
evenement is top!
Wij zijn aanwezig als leden van Motor Union Brussel met als sterkste piloot Jelle De Coninck met een Norma M20F
maar ook John Lingier met Funyo GSXR1000 en Gregory Straga met een pracht Opel Lotus formule wagen.Iedereen welkom om goeie dag te zeggen!
Ivan
Was een Belgische wedstrijd, Vencimont.
Hier komen helaas geen duitse bolides aan de start.
Binnen kort op 3-4 mei de wedstrijd om te bezoeken in Eschdorf Luxemburg.
Normaal zal Holger Hovemann met zijn nieuw wapen deelnemen.27 maart 2014 om 11:34 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096176Ik heb tot nu toe ook met megasquirt gereden in mijn kadett
en net omdat ik tevreden ban van het systeem maar wel een probleem
omtrent waterdichtheid heb ik de kdfi aangeschaft daar die in een waterdichte
Cinch behuizing klaar gemonteed zat.
Inderdaad een kopie, als andere optie heb ik de microsquirt die ook waterdicht is
om in de formule te plaatsen maar daar twijfel ik dan aan de kwaliteit vanwege
het downsizing die ze daar op gedaan hebben.
KMS heb ik al twee keer geplaatst bij vrienden maar vind nog steeds voor 700 €
niet veel inhoud.
De MP35 is dan nog veel duurder 1200€Ik kom er niet uit zo
26 maart 2014 om 11:34 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096174Wie werkt met welk programmeerbaar ecu?
Ik ben nu bezig met KDFI
maar heb behalve van KMS geen idee van de prijzen eb gebruik.
Zit te denken om toch naar een merk ecu te gaan maar hou de prijs toch liever een beetje beperkt.Ivan
18 maart 2014 om 01:22 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096172Na een paar afstellingen en probleempje met krukassensor
draait hij vlotjes en kunnen we de afspraak vast leggen voor de
vermogenbank16 maart 2014 om 21:10 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096170

begonnen aan de afstelling van de ecu om dan op de vermogenbank verder af te stellen.
heeft wat tijd stil gelegen maar seizoen komt eraanWat en wanneer komt er uit de 50 aansluiting van de starter?
Wat moet dat beteken voor de relais.Prachtige blauwe coupé, proficiat.
Ik hoop tegen volgend jaar ook ergens te komen.
Dit is mijn derde exemplaar deze keer netjes opbouwen en plezier aan beleven.Ik kreeg onlangs bericht dat mijn eerste coupé opnieuw te koop staat.

Dit is de racer limo

Ivan
Hey super wagen
Ben jij heel tevreden van de HTN velgen?
Welke ET waarde heb je genomen?
Ik kijk al een geruime tijd voor zo een set velgen op mijn coupé.Ik heb gewoon schijf gemaakt die op de tunnel staat met kogellager er in waar de pook doorheen gaat met onderaan
aansluiting voor het stangetje die naar de versnellingsbak gaat.Ik vond een schema van de dubbel relais voor mijn 20E motor en daar is een draad die naar pin 50 moet.
Helemaal geen idee welke pin dit is?
Ik ken 30 en 15 enz. maar 50 weet ik niet meer.Ivan
Quickshift is eigen makelij, kan natuurlijk nog gemaakt worden
Ik heb uit goede bron vernomen dat het Blitz blok zou moeten geweest zijn
Kan ik best geloven dat die blok uit de GT is gevlogen.
Die gaan voor geen meter vooruit.
Vorige zomer een vermogenbank op de kop getikt, deze is ideaal om eens te testen en te meten wat er in het blokje nog zit.
Volgens de man heeft hij de originele motor uit de GT gehaald om te vervangen met zwaardere motor
en ik moet toegeven dat die wagen daar enkele jaren terug gezien heb voor die ombouw door hem.
Dus geloof ik wel dat het een originele GT 1900 motor is, nu heb ik nog nooit van die T gehoord. -
AuteurBerichten