Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze heeft vorig weekend mee gereden in Marchin België heuvelklim, zag wel een foto passeren dat hij de graskant opzocht en de voorkant beschadigde.
Misschien deelnemers lijst opzoeken via ASAF.BE
Er was zondag een historic dag kan ook daar gereden en dus niet voor ASAF.
Vraag even rond van wie hij is anders indien interesse8 juli 2014 om 20:34 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096181Reynard draait terug en voorlopig zonder olieverliezen.
7 juli 2014 om 21:17 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096180Vandaag toch de Kdfi aan de praat gekregen, moet een baantje van de voeding doorgebrand zijn opgelost met draad brugje.
5 juli 2014 om 21:05 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096179Ondertussen zijn we een aantal maanden verder en een paar problemen verder.
Toen hij nog draaide kreeg ik plots een olie spat van één van de nokkenas verstelbare wielen en toe
kreeg ik een electrisch probleem met de lambda controller die uit viel.
Ik geef toe door mijn eigen fout heb ik de ecu vernielt door de stekker los te halen toen het contact nog aan stond.
Die is nu drie maand weg geweest voor herstelling en blijkt nog niet te werken!
Tijdens dat de ecu weg was stond er dan weer plots olie onder het motorblok.
Dus nogmaals motor los gemaakt en blijkt dat de oliekeerring van krukas niet afdicht omdat de ring die over de krukas schuift in de keerring verkeerd gepositioneerd was tov de lip in de keerring. Dus ring even aangepast op de draaibank en dat is opgelost. De olie die aan de nokkenas ontsnapte kwam tussen de bout door en die heb ik met schroefdraad afdichting opnieuw gemonteerd. Dus na al dat werk opnieuw geen draaiende motor.
Ik begin stil aan de moed te verliezen na drie jaar, zal best toch uitkijken voor een merk ecu en de extra centen uit geven.
Dan wil ik wel waar voor men geld dus even uitzoeken welke mij best lijkt.Ivan
Nokkenassen zijn geleverd van Cat cams, snelle jongens daar!
laat ons zeggen dat het een vrij nat weekend is geweest, het begon namelijk zaterdag te regenen als ik
de wagen moest opladen en het is gestopt net als we na de wedstrijd onze wagens terug aan het opladen waren.
We zijn dus droog naar huis kunnen komen!
Voor de wedstrijd zelf zeg maar koud en nat , in de training niet te hard gegaan maar stond toch nog 10e geclasseerd.
Op de middag zijn de weer goden stout geweest, een uurtje gestopt met regenen maar halverwege de eerste reeks stort
vlaag over het parkoer met als gevolg dat eerste deel van de wagens vrij droog kunnen naar boven rijden zijn maar de rest
waaronder ikzelf dus niet en zelf heel slecht zicht hadden. Boven op toen iedereen boven stond nog een hagelbuitje als toemaatje. dus iedereen mooi blijven zitten in de wagen en hopelijk zo snel mogelijk terug naar beneden.
We hebben drie reeksen kunnen rijden door de lage deelnemers opkomst dus ervaring genoeg opgedaan in het nat!
Uit eindelijk 12e algemeen en 3e in de klasse.Deze weekend gaan we naar het langste parkoer in Belgie, met 5.7 km klim is La Roche en ardennes toch één
van de mooiste en behoorlijk snel , de eerste kilometer gaat voluit en dan gaan de meeste boven 200 Km uur.
De kadett loopt normaal iets meer dan 200 dus stevig in d remmen voor de eerste grote bocht in Cielle.
Zeker de moeite om de regio te bezoeken en de klimwedstrijd!
Filmpje van 2009, toen ging hij nog zo hard niet als nu maar ik vind dat je snelheid moeilijk kan filmen :
http://youtu.be/7c55rn1hUuk” onclick=”window.open(this.href);return false;Net voor de cilinderkop zit ook een rij injectoren op dat blok.
Als je de theorie mag geloven zijn er een aantal redenen.
Bij lage toeren is het beter dat de injectoren dichter bij de kleppen staan om koppel te ontwikkelen.
Bij hogere toeren en dus hogere lucht snelheden is er meer afstand nodig om het mengsel goed te vormen.
Bij zeer hoge vermogens komt ook veel brandstof en moeten dus grote injectoren geplaatst worden
waardoor er een groot debiet nodig is van de brandstofpomp en grote openings tijden duty cycle genoemd
nu één maal boven 80% duty staan de injectoren dus zo goed als altijd open wat het moeilijker maakt om het
mengsel bij te regelen. Als dus twee rijen injectoren opgesteld zijn kan de openingstijd aanzienlijk verkort worden
en zo wel voldoende brandstof injecteren op hoge toeren.
Natuurlijk op een 200 pk blok dient dit tot niets. De Risse blokken draaien tot 11000 toeren en dan is de tijd tussen
injection events steeds korter want je moet ook rekening houden met injector openingstijd en sluitings tijd.
de tijd dat de injector van dicht naar volledig open gaat levert die niet de volledige capaciteitInlaatjes geleverd vandaag

Distributie kan uit het ander blok gehaald worden en nokkenassen zijn besteld.

Weer een stapje verder.
toen ik een occasie kofferdekseltje kocht stond deze ook in een blouw metalique maar veel lichter
dan de auto. Zo een oud kleur ik denk Monza blouw maar de kleur op de auto is frisser en oogt jonger
ook is het inmiddels al 38 jaar oud!Ik ben zeker overtuigd van de juiste kleur voor deze wagen.
ik blijf bij het saphir blouw 218 die op de auto staat, zelf zou ik er nooit aan gedacht hebben die kleur te gebruiken
maar toen ik de wagen ophaalde vond ik metteen dat hij er perfect mee staat. Het is trouwens ook een kleur uit 1976.
Vandaag begonnen met drempels bloot te maken op zoek naar verdoken problemen, slechts enkele heel kleine plekjes
gevonden maar ook die worden nu aangepakt dat hij later perfect is.Ik was vergeten dat verf voor een wagen te schilderen verdomd duur geworden was!!
4 liter kleur zonder meer komt al 441€ daar nog alle andere benodigdheden bij zal weer een mooie rekening
worden, in ieder geval ook een mooie auto nadien.Vooras bijna volledig gemonteerd klaar om terug op de wielen te staan.
Aan de thermostaat kant zijn er ook twee openingen, de thermostaat sluit de onderste eigenlijk af als hij open gaat op
temperatuur in de behuizing zelf.
Weet je daar iets meer over.
Of een schets van de kringloop in de kop zelf.10 juni 2014 om 01:16 In reactie op: help weet iemand de kleur code van de c kadett risse motorsp #18237547volgens googlekom ik op citrusgelb 446
Heb je die blauwe zo zelf overspoten of gekocht?
Ik ben namelijk een C1 in die kleur aan het opbouwen maar niet op schaal.
Waar kan ik er zo één bekomen?Ivan
aangezien ik dat klepje niet heb of ken zal ik die zonder siemens kastje maar gebruiken.
Wat bedoel je precies met kastje voor het statioaire toerental?
Ivan
8 juni 2014 om 20:46 In reactie op: help weet iemand de kleur code van de c kadett risse motorsp #18237545Hij heeft geantwoord met citrus yellow helaas geen nummer
Ivan
Ik heb hier twee ontstekingen liggen voor op bosch hall verdeler.
ééntje met een siemens kastje en ééntje zonder
kent iemand dat siemens kastje?

er hangt een extra draadje aan met twee polig stekkertje, waar dient deze dan voor?8 juni 2014 om 03:06 In reactie op: help weet iemand de kleur code van de c kadett risse motorsp #18237538Ik heb het gevraagd wacht op antwoord…..
7 juni 2014 om 08:13 In reactie op: help weet iemand de kleur code van de c kadett risse motorsp #18237533Bedoel je de rode of de gele?
Ik heb contact via facebook met de technieker Norbert
dan vraag ik het evenDat is het nu net , waarom mag een fotograaf wel in de verboden zone gaan staan?
Ze tekenen normaal gezien voor eigen verantwoordelijkheid.
Maar wie is nu wel en niet toegelaten op de ogenblik dat er iets gebeurd?
Uiteindelijk is iedereen er de pineut van.Jep staat nog te koop maar niet voor 1000€ !
Deze weekend terug aan het werk geweest met de kadett in Huy.
Wedstrijd ging goed voor mij toen plots er werd stil gelegd voor een zwaar ongeval.
Helaas is de wedstrijd niet kunnen verdergaan maar iedereen heeft één officiele tijd kunnen
neer zetten dus worden de resultaten alsnog opgenomen;
Ik eindigde 8e algemeen en eerste in de classe 2 liter.
Goed resultaat jammer van het ongeval zowel voor de kerel die er af ging als de fotograaf die
helaas in verboden zone opgesteld stond. Hij werd afgevoerd met beenbreuk.
Wat een weekend aan plezier moest zijn eindige helaas slecht voor de betrokken personen maak in algemeen voor
de auto sport die op die manier weer in het slecht daglicht word gezet.
is eventjes stil geweest rond de coupé maar ik heb er terug zin in.
Vandaag al een paar delen netjes gezandstraald en overspoten.




In de CIH sectie ben ik met een blokje bezig die later in de coupé mooi zal liggen
Jep die is me bekend, vandaag langs geweest, heb via hem een reserve blok aangekocht
met gratis een paar tips voor de bouw.


Deze week haal ik nog een compleet 3 liter blok voor onderdelen en reserve cilinderkop.
Als je dan toch bezig bent kan je net zo goed een tweede kopje voorbereiden.Er hangt natuurlijk ook veel af van wat je zelf allemaal kan doen of niet.
In je garage box enkel met wat sleutels kom je niet ver.
Zelf beschik ik over de nodige las en metaal machines om aan dergelijk project
te beginnen en niet te vergeten enige kennis van motoren bouwen. -
AuteurBerichten