Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dormidden zagen en terug aan elkaar polyesteren ofzo
Hi-spec ziet er niet slecht uit
Heb jij ervaring of weet je de referentie dewelke
passen voor kadett-c
Ik zie kadett niet meer staan op de siteDe kadett e gsi remmen heb ik ook nog liggen zijn
groter dan de rekord maar die hebben dan maar één
zuiger weer.
Natuurlijk als de remkleuwen van de kad-e passen zal er wel een race klauwset bestaan die past icm speciale schijven
zoals bij jouIk heb op mij kadett c de 2.2 geventileerde schijven zitten
momenteel met de brede remzadels van opel.
Nu vraag ik mij af of er toch geen echte race remklauwen
passen op de originele gaten in de wiel naaf?
Ik zou liever over gaan naar 4 pots klauwen maar lichte
en ik vermoed dat de volvo 240 klauwen niet zo licht uitvallen.
Iemand ervaring met andere klauwen compititie materiaal?Ik zag al in het verleden dat ze remklauwsetten verkochten voor bvb de astra gsi, als er klauwen kunnen gemonteerd worden van een ander model opel dan moeten toch die
race setten ook passen niet?Je moet er van uit gaan dat alles mogelijk is
Wat een ander kan kan ik ook
zo ben ik zelf begonnen aan men eerste city
dit liep niet zo goed af voor het wagentje, dan maar
een kadett D 16v gebouwd heel veel plezier aan beleeft
dan een corsa GSI opgefrist, dan een kadett-c coupe
gerestaureerd (drie jaar liefst) dan een kadett-c sedan 16v
gebouwdJe zie vanalles in boekjes en op het net dus
jij kan dat ook !!!Hoe goed valt zo een vectra 2000 bumper op een kadett E
te passen, vind ik stukken knapper dan de GSI bumper
Ziet er jonger uit niet?Et waarde kan je zelf gemakkelijk uitmeten
Et = de afstand van centerlijn van de velg tot
het raakvlak waar ze gemonteerd word
kleine et is meer naar buiten grote et meer naar binnen
Eerst bepalen hoe breed mogelijk is tussen dempers en
buitenrand vleugel dan afstand bepalen van demper
tot flens waar het wiel op komt
rekensommetje maken….Ik kan begrijpen met drukvulling dat de drijfstangen
belangrijk zijn , niet dat het van minderbelang is bij atmo
en hoge toeren.
Als ik het goed gelezen heb is de olie pomp ook niet de sterkste bij meer dan 8000 tr/min dus wil dat zeggen:
ofwel bouw je der ééntje op en top +240 pk
ofwel stel je het met minder en ga je voor de betrouwbare +200 pk met nog wat standaard materiaal erin niet?
Voor een amateurke zoals ik kan ik die +240 PK toch niet
de baas en wie weet is dat na enkele jaren opnieuw een
uitdaging om en nog betere motor te bouwen.
Als ik nu de reserve opgebouwd heb dan is er natuurlijk
de huidige motor nog om rustug verder ….. en toen werd ik wakker!Bij mij is er enkel van thermostaat naar radiator boven
Van radiator naar waterpomp met t-stuk ertussen voor de onderkant vatje
ontluchting cilinderkop aan inspruitstuk naar bovenkant vatje
en achteraan op de kop dicht gemaakt.
Ik heb dus geen verwarming er meer in zitten tenzij van de uitlaat
die met de 16v nu aan bestuurderskant het bodemplaatje opwarmt!!!Ik heb die uitgang ook gewoon naar een koelvloeistof vatje
laten lopen

Vatje staat op de binnen vleugel en de onderkant is dan terug aangesloten op de leiding tussen radiator en ingang waterpomp21 december 2009 om 21:36 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530683Ik heb nog een nagel nieuw turbo liggen van een
2 l diesel vectra-B dacht ik
Of zal die al te groot zijn voor dat 1.2 blokje
Kan je niet gewoon de max druk instellen hoe groot het turbo ook mag zijn?Ik moet je wel vertellen dat het budget beperkt is
en dus bij de originele drijfstangen blijf want deze
kunnen echt wel die 200 Pk aan.
Voor de zuigers zal ik na nieuwjaar beslissen
want inmiddels de koppeling en arp bouten besteld
het blokje laten contolleren bij de rivisieboer zoals
jullie dat zeggen (boring is goed, krukas slijpen)
eerst even dit allemaal betalen en dan zien we verder
voor eventueel toch nog andere zuigers erinAls ik nu gewoon 1.5mm dieper in de zuigers maak
nodig of niet zal dat beetje teveel niet merkaar zijn
dacht ik.
Ik bedoel moest er nu maar 1 mm dieper nodig zijn
dat die 0.5 extra zeker geen kwaad kan.Nu zegt men mij wel dat bij een atmo het meeste
voelbaar de compressie verhogen is en ik op zo een
20xe gerust naar 12/1 CV kan gaanDan toch maar andere zuigers….
Ik kom er niet uit!!!
zal men geldboom wel voor me beslissen….Dit zal het worden denk ik ziet er niet slecht
uit en is 228mm met 14 tanden voor getrag 240 bakhttp://www.biesheuvel.nl/store/product/4987/vectra_2.0ltr_dti_16v_race___rally
@corsaboy : als jij met 1.5 en 1.45 mm zit
op BDP hoe ddiep zijn dan jouw pockets in de zuiger al?
of kan ik mijn zuigers met de jouwe niet vergelijken vanwege
de lagere CV?Trek eens je peilstok eruit en als daar veel druk uit komt tijdens het draaien heb je teveel onderdruk
effe dekseltje van achterhas halen en even naar de kleine
tandwieletjes kijken kan gebroken zijn en gewoon
met de hand aan draaien is nooit hetzelfde als belast op de weg. kan ook de handrem optrekken en dan aan de as proberen draaienToevallig op het ogenblik dat ik met de ombouw bezig
was moet ik op het werk een nieuwe koppeling plaatsen
in een vectra B Y20DTh of DTL weet ik niet meer pricies
en dat leek mij goed overeen te stemmen.
Toen ik ze uitprobeerde paste die perfect op de as van de
1.8S bak en had ze dezelfde diameter en aangezien een diesel normaal meer koppel heeft dan een benzine dacht
ik wat kan er mis gaan.
Inderdaad tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Ik vraag me gewoon af wanneer ik er de nieuwe motor
zal opsteken met +/- 200 Pk of ze het dan nog zal houden?
Blijkbaar toch geen andere pasklare oplossingen.Als ik even opzoek in de onderdelen cataloog
is een koppelings schijf voor de Kadett GSI 16V diameter
228 mm en die van bvb een omega A C24NE ook en 14
spiebanen voor as moet lukken.
Toch denk ik dat die vectra meer koppel zal hebben niet?Niemand ervaring of staat dit in de verkeerde
afdeling
Mod mag hem gerust verplaatsen of me
doorverwijzen@ ksra2000 : die zit in een kadett-c sedan
staat ergens bij de kadett hier
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=50368&page=19@ Corsaboy : je bedoeld met de Mahle zuigers in combinatie
met turbo niet.
Atmo hoor ik weinig klachten
Wat denk jij 200 Pk haalbaar met deze zuigers?Hey Hey jongens
rustig aan
alle opinies zijn hier welkom
ieder heeft inderdaad zijn ervaring
en dat is het nu net waarom we hier zijnIn ieder geval ga ik het zo proberen
en zal ik zelf de ervaring opdoen en ook
laten weten wat het geworden is.Lets hope for the best!!
@KSRA2000 : ik vrees wel dat het niet meer voor alledaags gebruik is bij mij en dis wel (amateur) compititie gericht.
Toch probeer ik een beetje de underdog te zijn met zoveel
mogelijk zelf te verwezelijken en niet metteen het duurste
van het schap te kopen.
Ik heb namelijk met mijn standaard blokje al veer speciaal
gereedschap achter mij gelaten en zelf het kampioenschap
in mijn klasse gewonnen in 2008.Toch bedankt voor alle en verdere info
Ivan
Het alternatief van die merken is om een hogere compressie
te bekomen.
Dat is de hoofd reden denk ik van deze fabrikanten.
Ik maak mij zeker geen illusie dat ik met de originele
zuigers aan te passen op even hoge PK’s zal uitkomen
dan motoren met volledig aangepast intereur.
Volgens de metingen deze middag hoeft het blok niet geboord te worden en is dan ook geen reden om andere
zuigers te monteren.
Mijn doel is min 200 Pk te halen alles erboven is meegenomen maar hoeft echt niet meer te zijn.
Ik zie verschillende kadetten met meer dan 200 pk’s die
om de haverklap de achteras kapot trekken of noodgedwongen sterkere tussenas moeten plaatsen.
Ik rij met gewoon (lees : heel goed) Opel materiaal
1.8s manta bak en kadett achteras.
En als je je daar nog niet kan mee amuseren moet je
maar andere oorden opzoeken.Je steekt de cardanassen er in en als je aan één as draait
moet de andere in dezelfde richting draaien.
Bij een gewoon differentieel zal die tegenovergestelde
ricting draaien
Of even dekseltje verwijderen en als er geen
planeetwieltjes te zien zijn = sperVoorlopig std blok
Dubbele 40 dollerto’s (met grote toeters)
In en uitlaat kanalen bewerkt
Programmeerbare ontsteking
4in1 uitlaat 63mm diameteren lood in de rechtse schoenzool
:cool:20xe coscast MET DIKKE TOETERS EROP
-
AuteurBerichten