hillclimber16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 509)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett GSi Kronenburg tekoop met Golf 4 front. #17574285

    dormidden zagen en terug aan elkaar polyesteren ofzo

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370185

    Hi-spec ziet er niet slecht uit

    Heb jij ervaring of weet je de referentie dewelke
    passen voor kadett-c
    Ik zie kadett niet meer staan op de site

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370183

    De kadett e gsi remmen heb ik ook nog liggen zijn
    groter dan de rekord maar die hebben dan maar één
    zuiger weer.
    Natuurlijk als de remkleuwen van de kad-e passen zal er wel een race klauwset bestaan die past icm speciale schijven
    zoals bij jou

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370180

    Ik heb op mij kadett c de 2.2 geventileerde schijven zitten
    momenteel met de brede remzadels van opel.
    Nu vraag ik mij af of er toch geen echte race remklauwen
    passen op de originele gaten in de wiel naaf?
    Ik zou liever over gaan naar 4 pots klauwen maar lichte
    en ik vermoed dat de volvo 240 klauwen niet zo licht uitvallen.
    Iemand ervaring met andere klauwen compititie materiaal?

    Ik zag al in het verleden dat ze remklauwsetten verkochten voor bvb de astra gsi, als er klauwen kunnen gemonteerd worden van een ander model opel dan moeten toch die
    race setten ook passen niet?

    In reactie op: Vraag #17574244

    Je moet er van uit gaan dat alles mogelijk is

    Wat een ander kan kan ik ook
    zo ben ik zelf begonnen aan men eerste city
    dit liep niet zo goed af voor het wagentje, dan maar
    een kadett D 16v gebouwd heel veel plezier aan beleeft
    dan een corsa GSI opgefrist, dan een kadett-c coupe
    gerestaureerd (drie jaar liefst) dan een kadett-c sedan 16v
    gebouwd

    Je zie vanalles in boekjes en op het net dus
    jij kan dat ook !!!

    In reactie op: Kadett GSi Kronenburg tekoop met Golf 4 front. #17574283

    Hoe goed valt zo een vectra 2000 bumper op een kadett E
    te passen, vind ik stukken knapper dan de GSI bumper
    Ziet er jonger uit niet?

    In reactie op: hoe breed onder een kadett c #17574059

    Et waarde kan je zelf gemakkelijk uitmeten
    Et = de afstand van centerlijn van de velg tot
    het raakvlak waar ze gemonteerd word
    kleine et is meer naar buiten grote et meer naar binnen
    Eerst bepalen hoe breed mogelijk is tussen dempers en
    buitenrand vleugel dan afstand bepalen van demper
    tot flens waar het wiel op komt
    rekensommetje maken….

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559876

    Ik kan begrijpen met drukvulling dat de drijfstangen
    belangrijk zijn , niet dat het van minderbelang is bij atmo
    en hoge toeren.
    Als ik het goed gelezen heb is de olie pomp ook niet de sterkste bij meer dan 8000 tr/min dus wil dat zeggen:
    ofwel bouw je der ééntje op en top +240 pk
    ofwel stel je het met minder en ga je voor de betrouwbare +200 pk met nog wat standaard materiaal erin niet?
    Voor een amateurke zoals ik kan ik die +240 PK toch niet
    de baas en wie weet is dat na enkele jaren opnieuw een
    uitdaging om en nog betere motor te bouwen.
    Als ik nu de reserve opgebouwd heb dan is er natuurlijk
    de huidige motor nog om rustug verder ….. en toen werd ik wakker!

    In reactie op: Waterslangen en carbs #17571472

    Bij mij is er enkel van thermostaat naar radiator boven

    Van radiator naar waterpomp met t-stuk ertussen voor de onderkant vatje
    ontluchting cilinderkop aan inspruitstuk naar bovenkant vatje
    en achteraan op de kop dicht gemaakt.
    Ik heb dus geen verwarming er meer in zitten tenzij van de uitlaat
    die met de 16v nu aan bestuurderskant het bodemplaatje opwarmt!!!

    In reactie op: Waterslangen en carbs #17571470

    Ik heb die uitgang ook gewoon naar een koelvloeistof vatje
    laten lopen

    Vatje staat op de binnen vleugel en de onderkant is dan terug aangesloten op de leiding tussen radiator en ingang waterpomp

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530683

    Ik heb nog een nagel nieuw turbo liggen van een
    2 l diesel vectra-B dacht ik
    Of zal die al te groot zijn voor dat 1.2 blokje
    Kan je niet gewoon de max druk instellen hoe groot het turbo ook mag zijn?

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559874

    Ik moet je wel vertellen dat het budget beperkt is
    en dus bij de originele drijfstangen blijf want deze
    kunnen echt wel die 200 Pk aan.
    Voor de zuigers zal ik na nieuwjaar beslissen
    want inmiddels de koppeling en arp bouten besteld
    het blokje laten contolleren bij de rivisieboer zoals
    jullie dat zeggen (boring is goed, krukas slijpen)
    eerst even dit allemaal betalen en dan zien we verder
    voor eventueel toch nog andere zuigers erin

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559872

    Als ik nu gewoon 1.5mm dieper in de zuigers maak
    nodig of niet zal dat beetje teveel niet merkaar zijn
    dacht ik.
    Ik bedoel moest er nu maar 1 mm dieper nodig zijn
    dat die 0.5 extra zeker geen kwaad kan.

    Nu zegt men mij wel dat bij een atmo het meeste
    voelbaar de compressie verhogen is en ik op zo een
    20xe gerust naar 12/1 CV kan gaan

    Dan toch maar andere zuigers….

    Ik kom er niet uit!!!
    zal men geldboom wel voor me beslissen….

    In reactie op: koppelingsplaat #17561499

    Dit zal het worden denk ik ziet er niet slecht
    uit en is 228mm met 14 tanden voor getrag 240 bak

    http://www.biesheuvel.nl/store/product/4987/vectra_2.0ltr_dti_16v_race___rally

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559870

    @corsaboy : als jij met 1.5 en 1.45 mm zit
    op BDP hoe ddiep zijn dan jouw pockets in de zuiger al?
    of kan ik mijn zuigers met de jouwe niet vergelijken vanwege
    de lagere CV?

    In reactie op: olie komt door vuldop eruit #17562241

    Trek eens je peilstok eruit en als daar veel druk uit komt tijdens het draaien heb je teveel onderdruk

    In reactie op: versnellingsbak of achteras kapot? #17559544

    effe dekseltje van achterhas halen en even naar de kleine
    tandwieletjes kijken kan gebroken zijn en gewoon
    met de hand aan draaien is nooit hetzelfde als belast op de weg. kan ook de handrem optrekken en dan aan de as proberen draaien

    In reactie op: koppelingsplaat #17561498

    Toevallig op het ogenblik dat ik met de ombouw bezig
    was moet ik op het werk een nieuwe koppeling plaatsen
    in een vectra B Y20DTh of DTL weet ik niet meer pricies
    en dat leek mij goed overeen te stemmen.
    Toen ik ze uitprobeerde paste die perfect op de as van de
    1.8S bak en had ze dezelfde diameter en aangezien een diesel normaal meer koppel heeft dan een benzine dacht
    ik wat kan er mis gaan.
    Inderdaad tot nu toe geen enkel probleem gehad.
    Ik vraag me gewoon af wanneer ik er de nieuwe motor
    zal opsteken met +/- 200 Pk of ze het dan nog zal houden?
    Blijkbaar toch geen andere pasklare oplossingen.

    Als ik even opzoek in de onderdelen cataloog
    is een koppelings schijf voor de Kadett GSI 16V diameter
    228 mm en die van bvb een omega A C24NE ook en 14
    spiebanen voor as moet lukken.
    Toch denk ik dat die vectra meer koppel zal hebben niet?

    In reactie op: koppelingsplaat #17561495

    Niemand ervaring of staat dit in de verkeerde
    afdeling
    Mod mag hem gerust verplaatsen of me
    doorverwijzen

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559863

    @ ksra2000 : die zit in een kadett-c sedan

    staat ergens bij de kadett hier
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=50368&page=19

    @ Corsaboy : je bedoeld met de Mahle zuigers in combinatie
    met turbo niet.
    Atmo hoor ik weinig klachten
    Wat denk jij 200 Pk haalbaar met deze zuigers?

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559857

    Hey Hey jongens
    rustig aan
    alle opinies zijn hier welkom
    ieder heeft inderdaad zijn ervaring
    en dat is het nu net waarom we hier zijn

    In ieder geval ga ik het zo proberen
    en zal ik zelf de ervaring opdoen en ook
    laten weten wat het geworden is.

    Lets hope for the best!!

    @KSRA2000 : ik vrees wel dat het niet meer voor alledaags gebruik is bij mij en dis wel (amateur) compititie gericht.
    Toch probeer ik een beetje de underdog te zijn met zoveel
    mogelijk zelf te verwezelijken en niet metteen het duurste
    van het schap te kopen.
    Ik heb namelijk met mijn standaard blokje al veer speciaal
    gereedschap achter mij gelaten en zelf het kampioenschap
    in mijn klasse gewonnen in 2008.

    Toch bedankt voor alle en verdere info

    Ivan

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559854

    Het alternatief van die merken is om een hogere compressie
    te bekomen.
    Dat is de hoofd reden denk ik van deze fabrikanten.
    Ik maak mij zeker geen illusie dat ik met de originele
    zuigers aan te passen op even hoge PK’s zal uitkomen
    dan motoren met volledig aangepast intereur.
    Volgens de metingen deze middag hoeft het blok niet geboord te worden en is dan ook geen reden om andere
    zuigers te monteren.
    Mijn doel is min 200 Pk te halen alles erboven is meegenomen maar hoeft echt niet meer te zijn.
    Ik zie verschillende kadetten met meer dan 200 pk’s die
    om de haverklap de achteras kapot trekken of noodgedwongen sterkere tussenas moeten plaatsen.
    Ik rij met gewoon (lees : heel goed) Opel materiaal
    1.8s manta bak en kadett achteras.
    En als je je daar nog niet kan mee amuseren moet je
    maar andere oorden opzoeken.

    In reactie op: F20 met sper #17561020

    Je steekt de cardanassen er in en als je aan één as draait
    moet de andere in dezelfde richting draaien.
    Bij een gewoon differentieel zal die tegenovergestelde
    ricting draaien
    Of even dekseltje verwijderen en als er geen
    planeetwieltjes te zien zijn = sper

    In reactie op: show hier je 2.0L 16 klepper #17324808

    Voorlopig std blok
    Dubbele 40 dollerto’s (met grote toeters)
    In en uitlaat kanalen bewerkt
    Programmeerbare ontsteking
    4in1 uitlaat 63mm diameter

    en lood in de rechtse schoenzool
    :cool:

    In reactie op: show hier je 2.0L 16 klepper #17324806

    20xe coscast MET DIKKE TOETERS EROP

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 509)