Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

nu nog de corsa rond bouwenals ik de kit verkoop zal er de auto nog tussen plakken!

Al een beetje aan het gewicht gewerkt en plaats gemaakt voor het race interieur
2 november 2015 om 22:32 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096191https://www.facebook.com/ivan.vanherpe/videos/1028403467190966/?l=4357718891696132904
Er staan er regelmatig te koop, maar de mijne voorlopig niet
Nog steeds problemen met de ecu die moet er uit en ik ga naar KMS gaan ik heb er eentje liggen
Op de laatste wedstrijd ook een cardanas doorgetrokken er moet een nieuwe gemaakt worden.
Zondag een trackday gedaan in Zolder en we hebben veel werk!
Veel te traag
veel te slappe vering
veel te weining rem vooraan
Wagen staat veel te hoog
versnellingsbak olie komt uit ontluchting
Benzine dop sluit niet af
Brandstof aan zuig probleem
Veel te zwaar
Versnellingen veel te lang vijfde zelfs niet gebruiktkortom alles moet veranderen!
Vandaag eerste proefritje gemaakt en loopt prima, nog een beetje de uitlijning aanpassen en de remmen laten inlopen .
Staat nu op ET 25 velgen en die komen perfect uit op de brede kit.

Nu zo vlug mogelijk naar de keuringinderdaad de vorige eigenaar had de remklauwen verwisseld waardoor
de ontlucht nippel aan de onderkant komt te zitten en de lucht dus niet
kan ontsnappen uit de zuiger kamers:thumb
Ik heb het probleem gevonden, het lag aan de voorste remklauwen wie kan raden
wat er mis mee was is een kenner!Nadien onmiddellijk remdruk en geen enkel onderdeel was defect
Laat maar horen
als de as diameter op de krukas dezelfde is dan kan je de lagerschalen gebruiken.
Schalen los in de drijfstang monteren binnendiameter meten en krukas meten buiten diameterna de derde hoofdrem cilinder weet ik het even niet meer, ik ga gewoon nieuwe pompjes in de trommels
monteren en andere remklauwen monteren, ik heb alles uitgeprobeerd met de hoofd cilinders tot
opengemaakt en geen schade vast te stellen, ontluchten gaat perfect, olie aan alle wielen maar nog steeds geen
druk te krijgen, bij het indrukken zie ik olie terug spuiten in het reservoir.Verder op de avond even de klauwen voor los gehaald niets abnormaal te zien zuigers zitten los en lekken niet.
trommels terug losgehaald cilinders lekken niet en zitten aan beide kanten gewoon los , momenteel een hoofd cilinder van een corsa B zonder remdruk begrenzers er op , dus pomp 4 leidingen en 4 cilinders, ik heb zelfs na demontage van de hoofdcilinder
gevoeld of de as door de servo wel drukt en ik kan deze niet tegen houden ze komt er ongeveer 4 centimeter uit de servo, normaal voldoende om de hoofd cilinder in te drukken en nog steeds geen remkracht, pedaal gaat gewoon tegen de vloer zonder weerstand.Help!!!!
de coil oevers komen van bij Gazz in engeland
ik zou heel hard moeten zoeken naar de afmetingen
ik heb ergens de factuur verstopt begrijp jeVan de TA technix was ik al achter gekomen
Ik heb net de hoofdremcilinder vervangen die uit een auto komt waar ik zelf mee gereden heb.
Die werkte dus, kan het aan de remdrukbegrenzers liggen die op de hoofd pomp geschroefd zitten.
die heb ik overgebouwd vanwege de grotere nippels op de remleidingen.
Ik zit te denken dat ze er voor mij ook aan gewerkt hebben en dat er tussen de rembooster en hoofd pomp
een onderdeel ontbreekt waardoor de pedaal een grote slag heeft maar op het laaste pas de pomp induwd.ik krijg maar geen remdruk, hoofdpomp uit perfect remmende auto gehaald , remklauwen voor werken
pompjes achter losgemaakt en afgeregeld in de trommels maar pedaal blijft helemaal naar beneden trappen
ook na zot veel ontluchten.Heeft iemand ervaring met de schroef kit van TA – Technix.
Ik heb er eentje occasie en zocht even op het net, dit blijkt een vrij goedkope set te zijn.
Maar hoe rijd die en kan hij een beetje het snellere werk aan?Ivan
ik weet dat een originele 1.3 meer waard zal zijn dan deze maar voor de autosport
ben ik beter af met de 1.6 GSI.
Ik moet nog even wachten tot na nieuwjaar om aan het werk te gaan met rolkooi
in te bouwen , vering vervangen en remmen aanpakken.Dan zien we wel wat mogelijk is

Van achteren gezien staat hij machtig breed en niet overdreven
Wel de rode race kadett is dan toch de deur uit gegaan vorige week en de coupé is nog in opbouw.
Voorlopig weet ik nog niet wat er met de kadett B gaat gebeuren.
Ik heb nog een leuk 12 S blok liggen met webertje op, we zien wel na de coupe is afgewerkt.
Wat ik wel wil gaan doen is de verbrede sr velgjes spuiten.
Graag had ik iets anders gezien? Foto’s laat maar komen….Ivan
7 augustus 2015 om 11:23 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684762Kan je het dekseltje van de thermostaat niet een kwart toer verdraaien dat 90° komt te staan op de radiator aansluiting.
Kan iemand mij aanduiden in de richting van een kadett c achteras inbouwen in de B?
Ik overweeg de sedan hillclimber over te bouwen in de B en daar de achterassen totaal verschillend zijn
zoek ik eerst een beetje info.
Anders slijp ik de hele C sedan uit elkaar en las ik de benodigde zaken in de B.23 april 2015 om 20:20 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096189deze is omgebouwd naar F2 reglement, geen restrictor meer nodig
22 april 2015 om 20:08 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096187


Even een ommetje gemaakt. hij doet het eindelijk!
25 maart 2015 om 12:13 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096184https://www.facebook.com/video.php?v=917242594973721&l=8300628042229996035
Best tevreden met het resultaat 230 PK en 251 Nm voor een wagen van 480 Kg .
22 maart 2015 om 20:43 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096183is een tijdje geleden maar nu terug klaar en morgen
de vermogenbank op voor de afstelling , fingers crossed.
Vandaag nog vlug nieuwe sterkere koppeling vervangen.
Even in het daglicht
Nu mag het mooi weer worden!@ ramswa: de V6 is de deur uit gegaan, ik heb nog andere projecten lopen te veel om goed te zijn en voorlopig hou ik hem origineel
ik ben ook een coupé aan het opbouwen een Formule 3 aan het klaar zetten en een huis aan het verbouwen en als er dan nog tijd over is ga ik bij de baas werken , of was het nu omgekeerd??Heb de wielen bij kennis gekocht die ze in opdracht van zijn klant verkocht.
Ze staan ook op RS velgen te koop -
AuteurBerichten