hillclimber16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 509)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296719


    nu nog de corsa rond bouwen

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296717

    als ik de kit verkoop zal er de auto nog tussen plakken!

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296715

    Al een beetje aan het gewicht gewerkt en plaats gemaakt voor het race interieur

    https://www.facebook.com/ivan.vanherpe/videos/1028403467190966/?l=4357718891696132904

    Er staan er regelmatig te koop, maar de mijne voorlopig niet

    Nog steeds problemen met de ecu die moet er uit en ik ga naar KMS gaan ik heb er eentje liggen

    Op de laatste wedstrijd ook een cardanas doorgetrokken er moet een nieuwe gemaakt worden.

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296714

    Zondag een trackday gedaan in Zolder en we hebben veel werk!
    Veel te traag
    veel te slappe vering
    veel te weining rem vooraan
    Wagen staat veel te hoog
    versnellingsbak olie komt uit ontluchting
    Benzine dop sluit niet af
    Brandstof aan zuig probleem
    Veel te zwaar
    Versnellingen veel te lang vijfde zelfs niet gebruikt

    kortom alles moet veranderen!

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296713

    Vandaag eerste proefritje gemaakt en loopt prima, nog een beetje de uitlijning aanpassen en de remmen laten inlopen .
    Staat nu op ET 25 velgen en die komen perfect uit op de brede kit.

    Nu zo vlug mogelijk naar de keuring

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296712

    inderdaad de vorige eigenaar had de remklauwen verwisseld waardoor
    de ontlucht nippel aan de onderkant komt te zitten en de lucht dus niet
    kan ontsnappen uit de zuiger kamers

    :thumb

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296710

    Ik heb het probleem gevonden, het lag aan de voorste remklauwen wie kan raden
    wat er mis mee was is een kenner!

    Nadien onmiddellijk remdruk en geen enkel onderdeel was defect

    Laat maar horen

    In reactie op: 2.4 drijfstanglagers dezelfde als 2.2 #18298801

    als de as diameter op de krukas dezelfde is dan kan je de lagerschalen gebruiken.
    Schalen los in de drijfstang monteren binnendiameter meten en krukas meten buiten diameter

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296709

    na de derde hoofdrem cilinder weet ik het even niet meer, ik ga gewoon nieuwe pompjes in de trommels
    monteren en andere remklauwen monteren, ik heb alles uitgeprobeerd met de hoofd cilinders tot
    opengemaakt en geen schade vast te stellen, ontluchten gaat perfect, olie aan alle wielen maar nog steeds geen
    druk te krijgen, bij het indrukken zie ik olie terug spuiten in het reservoir.

    Verder op de avond even de klauwen voor los gehaald niets abnormaal te zien zuigers zitten los en lekken niet.
    trommels terug losgehaald cilinders lekken niet en zitten aan beide kanten gewoon los , momenteel een hoofd cilinder van een corsa B zonder remdruk begrenzers er op , dus pomp 4 leidingen en 4 cilinders, ik heb zelfs na demontage van de hoofdcilinder
    gevoeld of de as door de servo wel drukt en ik kan deze niet tegen houden ze komt er ongeveer 4 centimeter uit de servo, normaal voldoende om de hoofd cilinder in te drukken en nog steeds geen remkracht, pedaal gaat gewoon tegen de vloer zonder weerstand.

    Help!!!!

    In reactie op: Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project #18254273

    de coil oevers komen van bij Gazz in engeland
    ik zou heel hard moeten zoeken naar de afmetingen
    ik heb ergens de factuur verstopt begrijp je

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296707

    Van de TA technix was ik al achter gekomen

    Ik heb net de hoofdremcilinder vervangen die uit een auto komt waar ik zelf mee gereden heb.
    Die werkte dus, kan het aan de remdrukbegrenzers liggen die op de hoofd pomp geschroefd zitten.
    die heb ik overgebouwd vanwege de grotere nippels op de remleidingen.
    Ik zit te denken dat ze er voor mij ook aan gewerkt hebben en dat er tussen de rembooster en hoofd pomp
    een onderdeel ontbreekt waardoor de pedaal een grote slag heeft maar op het laaste pas de pomp induwd.

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296703

    ik krijg maar geen remdruk, hoofdpomp uit perfect remmende auto gehaald , remklauwen voor werken
    pompjes achter losgemaakt en afgeregeld in de trommels maar pedaal blijft helemaal naar beneden trappen
    ook na zot veel ontluchten.

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296701

    Heeft iemand ervaring met de schroef kit van TA – Technix.

    Ik heb er eentje occasie en zocht even op het net, dit blijkt een vrij goedkope set te zijn.
    Maar hoe rijd die en kan hij een beetje het snellere werk aan?

    Ivan

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296698

    ik weet dat een originele 1.3 meer waard zal zijn dan deze maar voor de autosport
    ben ik beter af met de 1.6 GSI.
    Ik moet nog even wachten tot na nieuwjaar om aan het werk te gaan met rolkooi
    in te bouwen , vering vervangen en remmen aanpakken.

    Dan zien we wel wat mogelijk is

    In reactie op: Corsa A2 GSI Irmscher Sprint #18296695

    Van achteren gezien staat hij machtig breed en niet overdreven

    In reactie op: Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project #18254271

    Wel de rode race kadett is dan toch de deur uit gegaan vorige week en de coupé is nog in opbouw.
    Voorlopig weet ik nog niet wat er met de kadett B gaat gebeuren.
    Ik heb nog een leuk 12 S blok liggen met webertje op, we zien wel na de coupe is afgewerkt.
    Wat ik wel wil gaan doen is de verbrede sr velgjes spuiten.
    Graag had ik iets anders gezien? Foto’s laat maar komen….

    Ivan

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684762

    Kan je het dekseltje van de thermostaat niet een kwart toer verdraaien dat 90° komt te staan op de radiator aansluiting.

    In reactie op: Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project #18254268

    Kan iemand mij aanduiden in de richting van een kadett c achteras inbouwen in de B?

    Ik overweeg de sedan hillclimber over te bouwen in de B en daar de achterassen totaal verschillend zijn
    zoek ik eerst een beetje info.
    Anders slijp ik de hele C sedan uit elkaar en las ik de benodigde zaken in de B.

    deze is omgebouwd naar F2 reglement, geen restrictor meer nodig



    Even een ommetje gemaakt. hij doet het eindelijk!

    https://www.facebook.com/video.php?v=917242594973721&l=8300628042229996035

    Best tevreden met het resultaat 230 PK en 251 Nm voor een wagen van 480 Kg .

    is een tijdje geleden maar nu terug klaar en morgen
    de vermogenbank op voor de afstelling , fingers crossed.
    Vandaag nog vlug nieuwe sterkere koppeling vervangen.

    In reactie op: Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project #18254264

    Even in het daglicht
    Nu mag het mooi weer worden!

    In reactie op: Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project #18254262

    @ ramswa: de V6 is de deur uit gegaan, ik heb nog andere projecten lopen te veel om goed te zijn en voorlopig hou ik hem origineel
    ik ben ook een coupé aan het opbouwen een Formule 3 aan het klaar zetten en een huis aan het verbouwen en als er dan nog tijd over is ga ik bij de baas werken , of was het nu omgekeerd??

    Heb de wielen bij kennis gekocht die ze in opdracht van zijn klant verkocht.
    Ze staan ook op RS velgen te koop

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 509)