hillclimber16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 509)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: volvo klauwen #17583988

    @ louwe 16 klepper :

    Kan jij voor mij zo één volvo klauw eens op de weegschaal
    leggen

    Ik had graag een idee gehad van het gewicht in verhouding
    met wat ik nu zitten heb.
    Ik ga ook volgende week naar Birmingham en dan had ik graag een referentie geweten snap je

    Alvast bedank (indien je het doet natuurlijk!!)

    In reactie op: het dikke kadettjes topic #17326307

    Naar deze velgjes ben ik op zoek

    Iemand een adresje?

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583414

    Zal in ieder geval een serieus scheurijzer worden.

    Bij de fordjes bouwen ze ook een fourlink maar
    daar zitten toch nog bladveren bij niet.
    Of deze mogen dan net weg ?

    u2u naar koeki

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370198

    Zat ik ook aan te denken van die bus erop te lassen
    maar dan wel met een dikke schijf erin waar de demper
    in vast kan en de originele bevestiging weg.
    Aan die bus dan nog eens een buis naar binnen op de kooi
    zetten en zoals ik al zij naar beneden op chassis of
    de motorsteun plaats.
    zag net een ander topic van een manta cc drift wagen
    die heeft de bussen ook achte opgelast
    Zo iets das voo en achter dan maar

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583409

    De stuurkolom heb je zelf gebouwd of uit iets anders
    overgebouwd?
    Daar zijn al wat uurtjes naartoe!!!
    De four link komt van bij onze Engelse vriendjes
    heb je die nodig omdat hier geen staartstuk op het dif zit?

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370196

    Tot nu toe nog geen problemen ondervonden
    Wat het staart stuk betreft lees ik regelmatig dat
    deze kunnen breken en er een stalen op geplaatst
    word.
    Ofwel heb ik tot nu toe ongeloofelijk veel geluk ofwel
    ligt het aan de rijstijl van die mensen.
    Moet ik je vertellen dat ik twee seizoenen op een 1.2
    achterasje heb gereden aangedreven door de 20xe
    (nog niet zo krachtig zoals nu maar toch)
    Het zijn ook steeds dezelfde mensen die erin slagen
    hun as te breken moet ik opmerken.
    Bovendien zou je kunnen zeggen :”je gaat niet hard
    genoeg om hem te breken”, maar niets is minder waar
    aangezien ik vorig jaar vijf van de negen wedstrijden
    gewonnen heb in de 2L klasse.

    Wat de potten in de vleugels vooraan betreft zijn deze wel afgelast maar voorlopig nog niet verder verstevigd.
    Ik had daar wel al problemen verwacht.
    Nu ben ik wel aan het bestuderen wat ik er extra kan aan doen. Zo heb ik net een stabi baar van een Honda CRX
    ter beschikking die mooi past tussen de twee kegels en nog net tussen het blok en de motorkap past.
    Ook heb ik al gezien dat er een buis vanop de onderliggende
    chassis balk naar boven toe langs de kegel gelast word.
    Vind ik zelf niet zo netjes en denk eerder tussen het punt waar de bovenste stabi baar geschroefd zal worden en het vrij gekomen punt op de vooras waar het 1.2 lag een geschroefde buis zal plaatsen.

    Ik plaats zeker een fototje als mijn model gemaakt is
    dan kunnen jullie ook je meningen kwijt.

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559879

    Ik probeer ze allemaal precies gelijk te krijgen
    en alles word nog een gebalanceerd
    Dan moet hij super lopen.
    Ik heb gelezen dat zowel het totale gewicht
    als beide kanten gewogen worden.
    Iemand een idee hoe dan?
    Iemand al eens zien uitvoeren?

    In reactie op: Stalen pakking c20let. #17487421

    Op een gewone atmo is het daar interessant
    om een let pakking te plaatsen vanwege de
    versterkingen tussen de cilinders?
    of zijn deze pakkingen standaard allemaal te dik
    voor een atmo?

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370193

    Sorry was het even uit het oog verloren
    maar hier de gewenste foto’s van de schroef
    kit.

    Momenteel staat hij op het laagste dat ik wil/kan rijden
    omdat anders de 15″ wielen tegen de verbredingen aanslepen.
    Indien ik naar 13″ zou overstappen moet hij nog een beetje
    lager kunnen.
    voor de echte lowriders kan je hem gewoon op de grond leggen denk ik

    In reactie op: Rvs uitlaat? #17581200

    Ik heb toch ooit gelezen dat rvs beter omspringt
    met de warmte een beetje zoals het omwikkelen van
    je spruitstuk.
    Aan je einddemper zal dit echter geen belang hebben.

    In reactie op: 16V in T3 #17582026

    Dan zie ik hem toch liever in deze tercht komen

    In reactie op: topic verwijderd? #17578228

    TE KOOP…

    Sorry kon het niet laten

    Ik heb al een gereageerd op dergelijk topic
    als je iets regelmatig wil gaan doen ook al is het
    voor de mede leden zet dan toch gewoon een linkje
    naar eender wat verkoop site of eigen site/blog
    dat moet toch kunnen niet?

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559877

    Ondertussen ook het nieuwe blokje open gemaakt en laten
    opmeten.
    Zelf ben ik de drijfstangen aan het bewerken.
    Ik kocht me een klein digitaal waagschaaltje (voor koks)
    die precies tot 1g weegt. Althans dat beweerde de verkoper.
    Als ik de originele drijfstangen woog zat er slecht 2 gram
    verschil op de drijfstangen.
    Voor een gegoten onderdeel vind ik dit best goed binnen
    de tolerantie’s.
    Met het polijsten zal er niet zoveel gewicht af gaan maar toch
    wil ik de moeite eens doen.

    Kan ik de toppic titel wijzigen dan blijf ik hier over mijn
    project posten

    In reactie op: Vooras versterken #17581668

    Ik heb de plaatjes gekocht maar deze zijn ver van pas
    klaar.
    Eerst en vooral zijn ze gewoon plat en de as niet!
    De stuurhuisbeschermplaat laste ik tegen een metelen cilinder om deze op te ronden vooraan
    en de verstevigingsplaatjes met kleine gaatjes op de zijkanten vast geschroefd en dan de opstaande kanten
    rond de as geslagen en het overtollige materiaal die over
    elkaar valt netjes naast erkaar afgeslepen.
    Zo zitten ze strak rond de as.

    In reactie op: even voor stelen #17581673

    Welkom hier

    ik ook rijd 16v in C

    leuk hé code taal….

    Ivan

    In reactie op: Ascona ombouwen naar 400 straatversie #17474534

    Zelf geen ballen verstand van polyesterdelen maken maar
    ik hoor overal zeggen dat het niet zo een moeilijke zaak
    zou zijn
    Miscchien van die driedelige een juiste vorm maken en daar dan een nieuw malletje van nemen, zo kunnen er misschien
    eens goede onderdelen gebouwd worden

    Wat heb je nu aan replica’s die :swear zijn.

    Je betaald al zo veel en dan kan je nog opnieuw beginnen.

    Zelf kocht ik al verschillende verbredingen voor mijn C-tje
    nog geneen dezelfde gehad.

    In reactie op: Hoe versterkte klepveren afstellen ? #17558640

    Als je schaaltjes onder je veer plaatst verminder je toch te
    veer afstand en vergroot je de voorspanning niet?
    de veer kant toch maar zo ver uitveren tot je klep dicht staat.
    Er zal toch geen enkele as bestaan die je klepveer volledig
    samendrukt of bekijk ik het verkeerd dan?

    Ik heb even het formulier gelezen uit het topic
    en je moet dus de overtollige veerweg verminderen
    als je maar 30mm nodig hebd en er is 31 mm dan plaats je
    één schijfje van 1 mm.

    Staat wel goed uitgelegd op het formulier hoor.

    Had ik het maar eerst gelezen alvorens domme vragen te stellen (van mijn kant uit wel te verstaan)

    In reactie op: Bypass zelf maken #17461417

    Heb ik even gekeken op mijn KS cilinderkop
    en inderdaad bij de mijne aan bijde kanten zit er een
    inbusje.
    Ik kan dus deze eruit halen iets groter boren
    dan dieper in de kop voorbij de kopbouten schroefdraad
    in trekken de imbusjes met locktite aanbrengen en grotere
    aan de buiten kant plaatsen.
    En de leiding achter op de kop aanbrengen.

    In reactie op: Oliepomp c20xe #17571663

    Wat is een krukasverstevigingsplaat?
    bedoel jij de spatplaat tussen het carter?

    aangezien mij 1.8s carterpan nog in de auto zit
    en ik een ander blok aan het bouwen ben
    had ik toch graag geweten of de aanzuigbuis voor
    die z20let in de 1.8s pan kan…

    Ivan

    In reactie op: Oliepomp c20xe #17571659

    Dat zal niet zo eenvoudig zijn zoals je het zegt
    de ene is ovaal en de andere rond.
    als je een pomp plaatst met meer capaciteit moet ie
    ook meer kunnen opzuigen en als je dus terug
    de oude ronde en smallere pijp eraan last zal die
    pomp volgens mij niet haar volledige capaciteit behalen

    Iemand een idee in combi met manta 1.8s oliepan
    luk het met die diesel pijp nog steeds?

    In reactie op: Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!! #17577221

    Ik ben heel geinteresseerd in de voorrem setup
    opzoek naar meer remkracht dus had ik graag
    een foto gezien

    Ivan

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370191

    De originele veren zijn van hun plaats weggehaald
    en ik heb van de mannen bij Gazz shocks coilover
    laten maken op lengte die ik wou en zij hebben dan
    de veren berekend die er bij nodig waren op basis
    van slaglengte en gewicht per wiel.
    zoek even een foto om erbij te plaatsen….

    In reactie op: Bypass zelf maken #17461415

    Ik ben even terug gekeerd in het topic en vond nu wel
    de link met de afbeeldingen.
    Nu snap ik hem volledig
    Ik denk toch dat je een beetje geluk moet hebben met
    deze aanpassing en begrijp best als de diameter van het
    pijpje niet precies genoeg is dat er opnieuw lekkage
    van komt.
    Enig idee of de diameter bekend is en het bij alle koppen
    dan ook dezelfde diameter is.
    Want inde kop meten voorbij de kopbouten is niet zo
    eenvoudig niet?

    Ivan

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370189

    Kadett-c sedan
    20xe
    getrag 240 manta 1.8s
    cardan ascona autom.
    achteras kadet 1.6 + sper manta
    remmen voor record 2.2 schijven
    remmen achter kadett E gsi
    hoofdrem cilinder susuki swift gti
    remdrukverdeler tilton
    radiator kadett 1.2 + ventilator kadett e gsi
    zelfbouw ontsteking megajolt zonder verdeler
    dubbele carbu’s + benzpomp mitsubitchi colt
    4-1 risse + eigenbouw uitlaat
    schroefkit Gazz schoks
    rolkooi Heigo

    Die alfa 156 remmen vooraan wat houd dit precies in?
    dubbele zuigers of zo
    ikzoek echt wel brute remkracht maar geen ingewikkelde
    transformaties die allen maar het gewicht opdrijven.

    We hebben geboekt om naar Birmingham autosport te gaan
    daar vindt ik vast nog oplossinggen maar ik vrees wel
    de duurdere

    In reactie op: Bypass zelf maken #17461412

    Sorry maar ik zie het niet

    Waar komt dit pijpje nu precies in
    Langs waar word dit erin geplaatst?
    Is het langs de verdeler kant die imbussen eruit
    halen en in die kanalen een buisje tot halverwege de kop
    duwen?

    Me know nothing…

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 509)