Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ louwe 16 klepper :
Kan jij voor mij zo één volvo klauw eens op de weegschaal
leggenIk had graag een idee gehad van het gewicht in verhouding
met wat ik nu zitten heb.
Ik ga ook volgende week naar Birmingham en dan had ik graag een referentie geweten snap jeAlvast bedank (indien je het doet natuurlijk!!)
Naar deze velgjes ben ik op zoek
Iemand een adresje?
Zal in ieder geval een serieus scheurijzer worden.
Bij de fordjes bouwen ze ook een fourlink maar
daar zitten toch nog bladveren bij niet.
Of deze mogen dan net weg ?u2u naar koeki
Zat ik ook aan te denken van die bus erop te lassen
maar dan wel met een dikke schijf erin waar de demper
in vast kan en de originele bevestiging weg.
Aan die bus dan nog eens een buis naar binnen op de kooi
zetten en zoals ik al zij naar beneden op chassis of
de motorsteun plaats.
zag net een ander topic van een manta cc drift wagen
die heeft de bussen ook achte opgelast
Zo iets das voo en achter dan maarDe stuurkolom heb je zelf gebouwd of uit iets anders
overgebouwd?
Daar zijn al wat uurtjes naartoe!!!
De four link komt van bij onze Engelse vriendjes
heb je die nodig omdat hier geen staartstuk op het dif zit?Tot nu toe nog geen problemen ondervonden
Wat het staart stuk betreft lees ik regelmatig dat
deze kunnen breken en er een stalen op geplaatst
word.
Ofwel heb ik tot nu toe ongeloofelijk veel geluk ofwel
ligt het aan de rijstijl van die mensen.
Moet ik je vertellen dat ik twee seizoenen op een 1.2
achterasje heb gereden aangedreven door de 20xe
(nog niet zo krachtig zoals nu maar toch)
Het zijn ook steeds dezelfde mensen die erin slagen
hun as te breken moet ik opmerken.
Bovendien zou je kunnen zeggen :”je gaat niet hard
genoeg om hem te breken”, maar niets is minder waar
aangezien ik vorig jaar vijf van de negen wedstrijden
gewonnen heb in de 2L klasse.Wat de potten in de vleugels vooraan betreft zijn deze wel afgelast maar voorlopig nog niet verder verstevigd.
Ik had daar wel al problemen verwacht.
Nu ben ik wel aan het bestuderen wat ik er extra kan aan doen. Zo heb ik net een stabi baar van een Honda CRX
ter beschikking die mooi past tussen de twee kegels en nog net tussen het blok en de motorkap past.
Ook heb ik al gezien dat er een buis vanop de onderliggende
chassis balk naar boven toe langs de kegel gelast word.
Vind ik zelf niet zo netjes en denk eerder tussen het punt waar de bovenste stabi baar geschroefd zal worden en het vrij gekomen punt op de vooras waar het 1.2 lag een geschroefde buis zal plaatsen.Ik plaats zeker een fototje als mijn model gemaakt is
dan kunnen jullie ook je meningen kwijt.Ik probeer ze allemaal precies gelijk te krijgen
en alles word nog een gebalanceerd
Dan moet hij super lopen.
Ik heb gelezen dat zowel het totale gewicht
als beide kanten gewogen worden.
Iemand een idee hoe dan?
Iemand al eens zien uitvoeren?Op een gewone atmo is het daar interessant
om een let pakking te plaatsen vanwege de
versterkingen tussen de cilinders?
of zijn deze pakkingen standaard allemaal te dik
voor een atmo?Sorry was het even uit het oog verloren
maar hier de gewenste foto’s van de schroef
kit.

Momenteel staat hij op het laagste dat ik wil/kan rijden
omdat anders de 15″ wielen tegen de verbredingen aanslepen.
Indien ik naar 13″ zou overstappen moet hij nog een beetje
lager kunnen.
voor de echte lowriders kan je hem gewoon op de grond leggen denk ikIk heb toch ooit gelezen dat rvs beter omspringt
met de warmte een beetje zoals het omwikkelen van
je spruitstuk.
Aan je einddemper zal dit echter geen belang hebben.Dan zie ik hem toch liever in deze tercht komen

TE KOOP…
Sorry kon het niet laten
Ik heb al een gereageerd op dergelijk topic
als je iets regelmatig wil gaan doen ook al is het
voor de mede leden zet dan toch gewoon een linkje
naar eender wat verkoop site of eigen site/blog
dat moet toch kunnen niet?Ondertussen ook het nieuwe blokje open gemaakt en laten
opmeten.
Zelf ben ik de drijfstangen aan het bewerken.
Ik kocht me een klein digitaal waagschaaltje (voor koks)
die precies tot 1g weegt. Althans dat beweerde de verkoper.
Als ik de originele drijfstangen woog zat er slecht 2 gram
verschil op de drijfstangen.
Voor een gegoten onderdeel vind ik dit best goed binnen
de tolerantie’s.
Met het polijsten zal er niet zoveel gewicht af gaan maar toch
wil ik de moeite eens doen.


Kan ik de toppic titel wijzigen dan blijf ik hier over mijn
project postenIk heb de plaatjes gekocht maar deze zijn ver van pas
klaar.
Eerst en vooral zijn ze gewoon plat en de as niet!
De stuurhuisbeschermplaat laste ik tegen een metelen cilinder om deze op te ronden vooraan
en de verstevigingsplaatjes met kleine gaatjes op de zijkanten vast geschroefd en dan de opstaande kanten
rond de as geslagen en het overtollige materiaal die over
elkaar valt netjes naast erkaar afgeslepen.
Zo zitten ze strak rond de as.Welkom hier
ik ook rijd 16v in C
leuk hé code taal….
Ivan
Zelf geen ballen verstand van polyesterdelen maken maar
ik hoor overal zeggen dat het niet zo een moeilijke zaak
zou zijn
Miscchien van die driedelige een juiste vorm maken en daar dan een nieuw malletje van nemen, zo kunnen er misschien
eens goede onderdelen gebouwd wordenWat heb je nu aan replica’s die :swear zijn.
Je betaald al zo veel en dan kan je nog opnieuw beginnen.
Zelf kocht ik al verschillende verbredingen voor mijn C-tje
nog geneen dezelfde gehad.Als je schaaltjes onder je veer plaatst verminder je toch te
veer afstand en vergroot je de voorspanning niet?
de veer kant toch maar zo ver uitveren tot je klep dicht staat.
Er zal toch geen enkele as bestaan die je klepveer volledig
samendrukt of bekijk ik het verkeerd dan?Ik heb even het formulier gelezen uit het topic
en je moet dus de overtollige veerweg verminderen
als je maar 30mm nodig hebd en er is 31 mm dan plaats je
één schijfje van 1 mm.Staat wel goed uitgelegd op het formulier hoor.
Had ik het maar eerst gelezen alvorens domme vragen te stellen (van mijn kant uit wel te verstaan)
Heb ik even gekeken op mijn KS cilinderkop
en inderdaad bij de mijne aan bijde kanten zit er een
inbusje.
Ik kan dus deze eruit halen iets groter boren
dan dieper in de kop voorbij de kopbouten schroefdraad
in trekken de imbusjes met locktite aanbrengen en grotere
aan de buiten kant plaatsen.
En de leiding achter op de kop aanbrengen.Wat is een krukasverstevigingsplaat?
bedoel jij de spatplaat tussen het carter?aangezien mij 1.8s carterpan nog in de auto zit
en ik een ander blok aan het bouwen ben
had ik toch graag geweten of de aanzuigbuis voor
die z20let in de 1.8s pan kan…Ivan
Dat zal niet zo eenvoudig zijn zoals je het zegt
de ene is ovaal en de andere rond.
als je een pomp plaatst met meer capaciteit moet ie
ook meer kunnen opzuigen en als je dus terug
de oude ronde en smallere pijp eraan last zal die
pomp volgens mij niet haar volledige capaciteit behalenIemand een idee in combi met manta 1.8s oliepan
luk het met die diesel pijp nog steeds?Ik ben heel geinteresseerd in de voorrem setup
opzoek naar meer remkracht dus had ik graag
een foto gezienIvan
De originele veren zijn van hun plaats weggehaald
en ik heb van de mannen bij Gazz shocks coilover
laten maken op lengte die ik wou en zij hebben dan
de veren berekend die er bij nodig waren op basis
van slaglengte en gewicht per wiel.
zoek even een foto om erbij te plaatsen….Ik ben even terug gekeerd in het topic en vond nu wel
de link met de afbeeldingen.
Nu snap ik hem volledig
Ik denk toch dat je een beetje geluk moet hebben met
deze aanpassing en begrijp best als de diameter van het
pijpje niet precies genoeg is dat er opnieuw lekkage
van komt.
Enig idee of de diameter bekend is en het bij alle koppen
dan ook dezelfde diameter is.
Want inde kop meten voorbij de kopbouten is niet zo
eenvoudig niet?Ivan
Kadett-c sedan
20xe
getrag 240 manta 1.8s
cardan ascona autom.
achteras kadet 1.6 + sper manta
remmen voor record 2.2 schijven
remmen achter kadett E gsi
hoofdrem cilinder susuki swift gti
remdrukverdeler tilton
radiator kadett 1.2 + ventilator kadett e gsi
zelfbouw ontsteking megajolt zonder verdeler
dubbele carbu’s + benzpomp mitsubitchi colt
4-1 risse + eigenbouw uitlaat
schroefkit Gazz schoks
rolkooi HeigoDie alfa 156 remmen vooraan wat houd dit precies in?
dubbele zuigers of zo
ikzoek echt wel brute remkracht maar geen ingewikkelde
transformaties die allen maar het gewicht opdrijven.We hebben geboekt om naar Birmingham autosport te gaan
daar vindt ik vast nog oplossinggen maar ik vrees wel
de duurdereSorry maar ik zie het niet
Waar komt dit pijpje nu precies in
Langs waar word dit erin geplaatst?
Is het langs de verdeler kant die imbussen eruit
halen en in die kanalen een buisje tot halverwege de kop
duwen?Me know nothing…
-
AuteurBerichten