hillclimber16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 509)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nokkenassen 280° #17590464

    De onderblok en de zuigers zijn nog bij het revisie
    bedrijf, in eerste instantie had ik ze opdracht gegeven
    de zuigers 1,5 mm in te frezen.
    Maar dan zag ik hier dat met 2mm lift BDP het misschien niet
    nodig zou zijn.
    Daarom heb ik nu besloten van ze nog niet te laten infrezen
    en alles eens proef monteren.
    Hoe meer je uit de zuigers haal heo slechter voor de compressie.

    In school heeft men wel 1000 keer gezegd METEN IS WETEN.

    Misschien volgend weekend eens proef monteren.

    In reactie op: vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken #17587213

    Ik sprak vorig weekend in Birmingham met iemand van
    SBD en Kent cams tesamen.
    De heren vertelden mij dat een profiel op een nokkenas
    niet alleen overlap en lifthoogte inhoud.
    Mijn vraag was ook of ik beter overstapte naar mechanische stoters met de reeds aangekochte nokkenassen.
    Ze vertelden mij als je nokkenassen plaatst is het profiel speciaal gemaakt voor zowel mech als hydro.
    Je kan dus niet een hydro nokkenas gebruiken met mech
    stoters want dan zou je speling zo danig klein moeten houden tegen kletteren van de stoters en als hij dan warm
    word risico van openstaande kleppen.

    Komt er op neer dat je goed weet voor welke toepassing
    je nokkenassen zijn.

    De mijne zijn dus hydro’s en daar moet ik voorlopig bij blijven.

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590462

    Als ik nu de kop met kleppen( 1 inlaat en 1 uitlaat klep) zonder veren gemonteerd op het blok leg, de zuiger in BDP plaats dan kan ik toch meten hoe diep de klep valt op de zuiger?
    Dus de afstand meten tussen gesloten klep en klep rustend op de zuiger. als die bvb in totaal 3mm is dan heb ik met mijn nokkenassen van 2mm in BDP 1mm speling niet?

    De man van het revisie bedrijf vertelde mij min 1.5mm speling
    over te houden ivm hogere toerentallen.

    Ben ik goed bezig?

    Ivan

    In reactie op: Vooras versterken #17581670

    Upje … Iemand een idee over de lasprimer?

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583454

    Mag ik iets opmerken ?

    De buis die dwars door de auto loopt onder je stuurhuis
    vind ik nogal laag en dan denk ik aan de benen die nogal
    dicht komen bij een eventueel ongeval.
    Tot nu toe heb ik altijd die buis hoger gezien op de plaats van het dashboard en de stuur kolom onder hangen.

    In ieder geval kan je goed overweg met buisjes aanpassen.

    Las jij alles met TiG of ook met halfautomaat?

    In reactie op: Vooras versterken #17581669

    Zoals je ziet zit er op de vooras lasprimer gespoten
    na het zandstralen om niet opnieuw te roesten tijden de aanpassingen en nog goed de versterkingen erop te lassen.
    Nu alles zit erop en dit heb ik dan ook maar direckt in de lasprimer gezet.
    Moet ik deze primer ook eerst opschuren alvoren er de kleur over te spuiten of kan dit gewoon direct over de primer omdat hij heel mat is en misschien gewoon een goede hechting geeft?

    In reactie op: Vraag over RVS Simons demper #17597278

    Jullie spreken van 71 en 76 mm uitlaten.
    Waarom er nog een onder hangen.
    Ben je wel zeker dar je hier nog vermogenwinst
    mee haal, ik las al verschillende keren dat 60mm ongeveer
    de beste resultaten geeft.
    Of is het louter voor de show en lekker luid?

    In reactie op: volvo klauwen #17583994

    Het zijn de Billet 4 pots met stofkappen.

    Dat had ik ook gezien op de beurs en eerlijk
    zij de man zelf van ze met stofhoes te nemen.
    In hun hogere reeksen competitie materiaal
    zou dit minder een probleem moeten zijn volgens hen.
    Misschien om dat deze wagens iets meer uit elkaar
    genomen worden voor controle.

    Op mijn kadett heb ik een andere hoofdremcilinder zitten
    van een klein wagentje omdat die veel compacter zijn
    dan de originele van kadett-c en deze wam te dicht bij de uitlaat collector.
    We zien wel als de remmen erop zitten.
    Indien dat het niet meer lukt schakel ik waarschijnlijk over
    op een pedalbox met twee cilinders en bias regeling

    In reactie op: volvo klauwen #17583992

    Terug van Birmingham en het is super geweest
    al ben ik wel redelijk wat eurotjes lichter terug gekomen

    De mannen van Hispec hebben voor onze oudere opels
    de oplossing als het al wat rapper gaat.
    Het worden 280×24 schijven met 4 piston alu klauwen.
    Heel mooi materiaal voor een redelijke prijs tegenover
    de andere merken.
    Of de kwaliteit ook dezelfde is zal ik pas later kunnen
    bevestigen. In ieder geval is dit merk ondertussen op de
    engelse wagen regelmatig terug te vinden en zelfs bij de
    gerenomeerde tuner te koop voor de zware escorts bvb.

    Nu nog wachten tot de boel geleverd is.

    Ivan

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590458

    Van welk merk zijn de assen die je gebruikt?

    Dit is voor mij de eerste keer dat ik met assen probeer
    (ik weet het ik ben nog een maagdje) en probeer hier
    en daar een beetje de ervaringen bijeen te rapen
    wat mij moet overrtuigen dat ik de goede weg op ga.

    Ivan

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590456

    Ik zit hier bijna, blok nog net niet klaar.

    @ meruni : bedoel je met 2 mm in BDP mogelijk zonder
    de uitsparingen in de zuigers dieper te maken?

    De assen die ik zal gaan gebruiken moeten ook op 2mm BDP
    komen maar hebben wel een max lift van 12 mm.

    Ivan

    In reactie op: hydraulische stoters schoonmaken #17589702

    origineel gepost door H-400
    neem gewoon vaste stoters van de “N” modellen,of de
    1.6 cih. Past zonder problemen. 0.3mm speling en rijden.

    1.6 cih dat is toch niet met komstoters daar zitten toch
    tuimelaars tussen nok en klep?

    In reactie op: hydraulische stoters schoonmaken #17589697

    Zijn de originele hydraulische komstoters sterk
    genoeg om ze aan te passen naar vaste stoters
    Er bestonden inserts voor dit maar ik vind ze niet meer
    terug.

    Ivan

    In reactie op: Nieuwe wagen aangeschaft en meteen een vraagje! #17589060

    Als je echt een pook wil om Uh tegen te zeggen
    http://www.cae-racing.de/

    Kijk ook maar eens naar de opbouw van hun
    Kadett-c “tje”

    In reactie op: waar laat ik de kachel motor? #17588684

    Vergelijk een met een D-kadett
    Ik dacht dat hij lager zat of wil je echt niets in de motorruimte
    dan stel ik voor om een het net af te schuimen naar
    universele toepassingen om in te bouwen

    Ik zag eerder airco kits voor amerikanen

    Ivan

    In reactie op: wou effies wat weten #17548928

    Spijtig genoeg is hij weg maar veel plezier mee beleefd.
    Totoya Corolla KE30 RWD

    In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506974

    Mijn eerste dettje was was ook een rode geweest
    als ik hem kocht.
    Geen probleem koetsje flink opblinken…
    Helaas na twee maand weer zo mat als een peer!

    Geen tijd verspillen met potten blink maar geef hem gelijk
    een nieuw laagje met vernis bovenop dan blinkt hij
    voor de rest van zijn dagen.

    20 Xe springt er vanzelf in hoor!!

    veel plezier

    Voor je het weet is de zon daar, smelt alles weg en komen
    de graspleintjes weer tevoorschijn.
    De vogeltjes vermaken zich terug in de plasjes op de stoep
    tewijl je je bolide aan het opblinken bent voor je ritje langs
    de lang gestekte wegen

    Boink! Boink! Boink! Hardcore Baby loeit uit de speakers
    Vrooom uit de 16 kleppers

    Ik kan haast niet wachten

    In reactie op: SIK'S DRIFT AUTO'S #17586019

    Hey sik kan ik even u2u’tje ivm bodem eruit slijpen?

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559881

    Van de sterkte ben ik vast overtuigd maar voor
    hogere prestaties te berijken (+220Pk) denk ik
    dat je een hogere compressieverhouding nodig hebd
    en je best andere zuigers plaatst en drijfstangen.

    Zelf hou ik voorlopig bij de originele stuf die aangepast
    word en hoop 200 Pk min te behalen.

    In reactie op: vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken #17587207

    Ik geloof bij SBD ergens in de lijst gevonden
    moet ik even nakijken
    maar gelooft hier iemend in?

    In reactie op: vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken #17587205

    Ik zit met dezelfde vraag

    Al eens over nagedacht :
    Als je de kop eraf hebd en je plaatst
    de kleppen zonder stoter en daarboven de nokkenas
    zou je dan de afstand kunnen opmeten tussen
    klepsteel en nok?

    Anders zal je eerst de vaste stoter er moeten tussen plaatsen en dan de speling opmeten en de shims berekenen.

    Ik zag ook ergens inserts voor de hydro’s mech te maken
    dan hoef je niet alles nieuw, daar twijfel ik nogal over
    hoe dat praktisch werkt.

    auw het doet pijn al dat denken

    In reactie op: SIK'S DRIFT AUTO'S #17586002

    @ sik :

    Ik had de site van pesch ook al gevonden
    maar tot nu toe nog geen vertrouwen genoeg
    om er iets te bestellen

    Spreken die mannen daar een beetje engels of zo
    en komt alles wel netje aan indien je via het net besteld?

    Ivan

    In reactie op: Aanpassing klepdeksel 16v in achteraandrijver #17582090

    @ corsa2L16valve

    Ik probeer jullie site terug te vinden maar lukt niet

    Waar doen jullie die sprints dan enkel op treffens of zo
    In het officieel kampioenschap in Belgie (ASAF) zijn er
    een aantal sprints opgenomen die zelfs hun eigen
    kampioenschap hebben op provinciaal niveau.

    In reactie op: Aanpassing klepdeksel 16v in achteraandrijver #17582088

    Niks aan het kleppendeksel gedaan
    maar wel verplicht overlooptank te plaatsen
    voor wedstrijd gebruik.

    Nu zie ik sommige motoren die het grote gat dicht
    hebben en de slang terug naar beneden in het blok
    naast de pijl stok weg is
    Kan dit zomaar?

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 509)