Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De onderblok en de zuigers zijn nog bij het revisie
bedrijf, in eerste instantie had ik ze opdracht gegeven
de zuigers 1,5 mm in te frezen.
Maar dan zag ik hier dat met 2mm lift BDP het misschien niet
nodig zou zijn.
Daarom heb ik nu besloten van ze nog niet te laten infrezen
en alles eens proef monteren.
Hoe meer je uit de zuigers haal heo slechter voor de compressie.In school heeft men wel 1000 keer gezegd METEN IS WETEN.
Misschien volgend weekend eens proef monteren.
25 januari 2010 om 09:31 In reactie op: vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken #17587213Ik sprak vorig weekend in Birmingham met iemand van
SBD en Kent cams tesamen.
De heren vertelden mij dat een profiel op een nokkenas
niet alleen overlap en lifthoogte inhoud.
Mijn vraag was ook of ik beter overstapte naar mechanische stoters met de reeds aangekochte nokkenassen.
Ze vertelden mij als je nokkenassen plaatst is het profiel speciaal gemaakt voor zowel mech als hydro.
Je kan dus niet een hydro nokkenas gebruiken met mech
stoters want dan zou je speling zo danig klein moeten houden tegen kletteren van de stoters en als hij dan warm
word risico van openstaande kleppen.Komt er op neer dat je goed weet voor welke toepassing
je nokkenassen zijn.De mijne zijn dus hydro’s en daar moet ik voorlopig bij blijven.
Als ik nu de kop met kleppen( 1 inlaat en 1 uitlaat klep) zonder veren gemonteerd op het blok leg, de zuiger in BDP plaats dan kan ik toch meten hoe diep de klep valt op de zuiger?
Dus de afstand meten tussen gesloten klep en klep rustend op de zuiger. als die bvb in totaal 3mm is dan heb ik met mijn nokkenassen van 2mm in BDP 1mm speling niet?De man van het revisie bedrijf vertelde mij min 1.5mm speling
over te houden ivm hogere toerentallen.Ben ik goed bezig?
Ivan
Upje … Iemand een idee over de lasprimer?
Mag ik iets opmerken ?
De buis die dwars door de auto loopt onder je stuurhuis
vind ik nogal laag en dan denk ik aan de benen die nogal
dicht komen bij een eventueel ongeval.
Tot nu toe heb ik altijd die buis hoger gezien op de plaats van het dashboard en de stuur kolom onder hangen.In ieder geval kan je goed overweg met buisjes aanpassen.
Las jij alles met TiG of ook met halfautomaat?
Zoals je ziet zit er op de vooras lasprimer gespoten
na het zandstralen om niet opnieuw te roesten tijden de aanpassingen en nog goed de versterkingen erop te lassen.
Nu alles zit erop en dit heb ik dan ook maar direckt in de lasprimer gezet.
Moet ik deze primer ook eerst opschuren alvoren er de kleur over te spuiten of kan dit gewoon direct over de primer omdat hij heel mat is en misschien gewoon een goede hechting geeft?

Jullie spreken van 71 en 76 mm uitlaten.
Waarom er nog een onder hangen.
Ben je wel zeker dar je hier nog vermogenwinst
mee haal, ik las al verschillende keren dat 60mm ongeveer
de beste resultaten geeft.
Of is het louter voor de show en lekker luid?Het zijn de Billet 4 pots met stofkappen.
Dat had ik ook gezien op de beurs en eerlijk
zij de man zelf van ze met stofhoes te nemen.
In hun hogere reeksen competitie materiaal
zou dit minder een probleem moeten zijn volgens hen.
Misschien om dat deze wagens iets meer uit elkaar
genomen worden voor controle.Op mijn kadett heb ik een andere hoofdremcilinder zitten
van een klein wagentje omdat die veel compacter zijn
dan de originele van kadett-c en deze wam te dicht bij de uitlaat collector.
We zien wel als de remmen erop zitten.
Indien dat het niet meer lukt schakel ik waarschijnlijk over
op een pedalbox met twee cilinders en bias regelingTerug van Birmingham en het is super geweest
al ben ik wel redelijk wat eurotjes lichter terug gekomenDe mannen van Hispec hebben voor onze oudere opels
de oplossing als het al wat rapper gaat.
Het worden 280×24 schijven met 4 piston alu klauwen.
Heel mooi materiaal voor een redelijke prijs tegenover
de andere merken.
Of de kwaliteit ook dezelfde is zal ik pas later kunnen
bevestigen. In ieder geval is dit merk ondertussen op de
engelse wagen regelmatig terug te vinden en zelfs bij de
gerenomeerde tuner te koop voor de zware escorts bvb.Nu nog wachten tot de boel geleverd is.
Ivan
Van welk merk zijn de assen die je gebruikt?
Dit is voor mij de eerste keer dat ik met assen probeer
(ik weet het ik ben nog een maagdje) en probeer hier
en daar een beetje de ervaringen bijeen te rapen
wat mij moet overrtuigen dat ik de goede weg op ga.Ivan
Ik zit hier bijna, blok nog net niet klaar.
@ meruni : bedoel je met 2 mm in BDP mogelijk zonder
de uitsparingen in de zuigers dieper te maken?De assen die ik zal gaan gebruiken moeten ook op 2mm BDP
komen maar hebben wel een max lift van 12 mm.Ivan
origineel gepost door H-400
neem gewoon vaste stoters van de “N” modellen,of de
1.6 cih. Past zonder problemen. 0.3mm speling en rijden.1.6 cih dat is toch niet met komstoters daar zitten toch
tuimelaars tussen nok en klep?Zijn de originele hydraulische komstoters sterk
genoeg om ze aan te passen naar vaste stoters
Er bestonden inserts voor dit maar ik vind ze niet meer
terug.Ivan
Als je echt een pook wil om Uh tegen te zeggen
http://www.cae-racing.de/Kijk ook maar eens naar de opbouw van hun
Kadett-c “tje”Vergelijk een met een D-kadett
Ik dacht dat hij lager zat of wil je echt niets in de motorruimte
dan stel ik voor om een het net af te schuimen naar
universele toepassingen om in te bouwenIk zag eerder airco kits voor amerikanen
Ivan
Spijtig genoeg is hij weg maar veel plezier mee beleefd.
Totoya Corolla KE30 RWD

11 januari 2010 om 10:46 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506974Mijn eerste dettje was was ook een rode geweest
als ik hem kocht.
Geen probleem koetsje flink opblinken…
Helaas na twee maand weer zo mat als een peer!Geen tijd verspillen met potten blink maar geef hem gelijk
een nieuw laagje met vernis bovenop dan blinkt hij
voor de rest van zijn dagen.20 Xe springt er vanzelf in hoor!!
veel plezier
10 januari 2010 om 16:58 In reactie op: Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande #17585180Voor je het weet is de zon daar, smelt alles weg en komen
de graspleintjes weer tevoorschijn.
De vogeltjes vermaken zich terug in de plasjes op de stoep
tewijl je je bolide aan het opblinken bent voor je ritje langs
de lang gestekte wegenBoink! Boink! Boink! Hardcore Baby loeit uit de speakers
Vrooom uit de 16 kleppersIk kan haast niet wachten
Hey sik kan ik even u2u’tje ivm bodem eruit slijpen?
Van de sterkte ben ik vast overtuigd maar voor
hogere prestaties te berijken (+220Pk) denk ik
dat je een hogere compressieverhouding nodig hebd
en je best andere zuigers plaatst en drijfstangen.Zelf hou ik voorlopig bij de originele stuf die aangepast
word en hoop 200 Pk min te behalen.9 januari 2010 om 20:00 In reactie op: vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken #17587207Ik geloof bij SBD ergens in de lijst gevonden
moet ik even nakijken
maar gelooft hier iemend in?9 januari 2010 om 19:56 In reactie op: vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken #17587205Ik zit met dezelfde vraag
Al eens over nagedacht :
Als je de kop eraf hebd en je plaatst
de kleppen zonder stoter en daarboven de nokkenas
zou je dan de afstand kunnen opmeten tussen
klepsteel en nok?Anders zal je eerst de vaste stoter er moeten tussen plaatsen en dan de speling opmeten en de shims berekenen.
Ik zag ook ergens inserts voor de hydro’s mech te maken
dan hoef je niet alles nieuw, daar twijfel ik nogal over
hoe dat praktisch werkt.auw het doet pijn al dat denken
@ sik :
Ik had de site van pesch ook al gevonden
maar tot nu toe nog geen vertrouwen genoeg
om er iets te bestellenSpreken die mannen daar een beetje engels of zo
en komt alles wel netje aan indien je via het net besteld?Ivan
@ corsa2L16valve
Ik probeer jullie site terug te vinden maar lukt niet
Waar doen jullie die sprints dan enkel op treffens of zo
In het officieel kampioenschap in Belgie (ASAF) zijn er
een aantal sprints opgenomen die zelfs hun eigen
kampioenschap hebben op provinciaal niveau.Niks aan het kleppendeksel gedaan
maar wel verplicht overlooptank te plaatsen
voor wedstrijd gebruik.Nu zie ik sommige motoren die het grote gat dicht
hebben en de slang terug naar beneden in het blok
naast de pijl stok weg is
Kan dit zomaar? -
AuteurBerichten