Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Setje drijstangen aangekocht van forumlid maar moeten nog
toekomen.
Wat zouden jullie doen met de timing schijf op de krukas
als je die sensor niet gebruikt.
Ik heb een uitwendige schijf geplaatst op de krukaspolie
om dat de ecu 36-1 tanden nodig heeft.
Dus de schijf heeft geen nut in de motor, er uit gooien ???Ivan
Zeker zelf solderen maar ik plaatste een ic voet
voor de ic zelf. Veel veiliger en is bij elke elektronica zaak
verkrijgbaar.
Ik heb ook een oude ontstekingsdoos van een kadett E
leeg geroofd om een breakbox te maken in de motorruimte
en bijkoemde circuitjes in op te bergen.Megasquirt werkt goed maar let op alles zelf doen is
misschien moeilijk als je er echt niets vanaf weet.
Alles word goed uitgelegd maar toch een hele opdracht
als je vanaf nul begint met de kennis.
Het voordeel bij dit systeem is dat er verschillende mensen
helpen op het forum en zo.
Als je alleen ontsteking nodig hebd kan je megajolt gebruiken met carbu’s natuurlijk.
Zo draait hij bij mij prima.
De Megasquirt ligt klaar voor volgend project.
Bij pasklare dingen van verschillende merken kan je bij de
dealer lopen en betalen.
Leuk doe het zelf project waar je even mee bezig bent.Ivan
Spuit je dat daar waar hij staat?
Dan ziet er alles terug wit uit inclusief
alles in de kast.Ivan
Hispec motorsport levert prima materiaal
Ik hang regelmatig aan de lijn tegenwoordig
Ze gaan tot 335 mm met 4 of 6 pistons
Vraag ik even prijs?Wat staat er aan de voorkant????
Er staat zelfs een Citoen BX procar op de achtergrond!!!
Knap project helaas kan je zulke dingen in belgie niet
goedgekeurd krijgen voor op de baan.origineel gepost door hillclimber16V
Ik heb eigenlijk nog geen reactie over de ebay drijfstangen
wat de ervaringen zijn ik heb er hier naast gepakt op het forum en dacht dat ze ook via ebay aangekocht waren
van de verkoper.Ik hoor het wel.
Niemand die een woordje plaatst
14 februari 2010 om 11:35 In reactie op: "Break In Secrets" Artikel over motorblok inrijden #17614037Ik sprak erover bij het revisie bedrijf waar ik mijn motor
heb laten opmeten en opnieuw honen.
Ik vertelde hem wat er omschreven stond en gaf de kerel
gelijk.Zeker niet te voorzichtig in het begin.
Als alle spelingen correct zijn en goed gemonteerd zitten
hoef je geen bang te hebben om hem te belasten.
Als het dan niet goed zit zal het zeker op termijn ook niet goed komen.
Hij bevestigde mij ook dat de zuigerveren dienen in te slijten
zo snel mogelijk wan na enige tijd komt er een soort afzetting op de cilinder wanden die het verdere slijtage
proces van de zuigerver stop zet. Moet dit niet gebeuren
zouden alle motors geen lang leven hebben.
Dus inderdaad is het van in het begin om te doen.
UIterst belangrijk eerst warm laten worden en ook overdaad
schaad!!.Inderdaad enkel normale brandstof toegelaten.
Controle op dit word er nooit gedaan in klimwedstrijden
omdat er gewoon geen middelen zijn denk ik.
Ik heb anders wel rare geurtjes opgemerkt bij bvb een
corolla WRC die meerijd en gewoonweg verplicht is op
speciale brandstof te rijden.Ik ben nu ook niet van plan een heel hoge compressie
te gebruiken zodat de normale brandstof geen probleem
geeft.Door enkel de drijfstangen te vervangen en met
originele zuigers te gebruiken zal er geen compressie verhoging zijn behalve het minime extra van het vlakken
van zowel blok als cilinderkop.Goed voorbeeld van het verstevigen van de
torens in de voorvleugels.Las jij dit in één keer af op puntlassen na elkaar.
Met de TIG of halfautomaat?Zelf denk ik een versteviging aan te brengen in de
kadett-c met een buis te zetten tussen de top van de
kegel en vast geschroefd aan de dwarsbalk waar de
motorsteunen op liggen.Vandaag het blok terug gehaald.
Hij is opgemeten en alles valt nog binnen
de tolerantie dus cilinders opnieuw gehoond
en krukas gepolierd.
Nieuwe schelpen en zuigerveren erop
en dan is hij zo goed als nieuw.Eerst ga ik een proefmontage doen met de
coscast cilinderkop en de nieuwe catcams
nokkenassen om zeker te zijn van de speling
tussen de kleppen en de zuiger.
Ik was ook begonnen aan mijn drijfstangen om
deze te behandelen maar overweeg om er toch
gesmede in te plaatsen. Volgens mij zijn deze
de zwakste schakel voor hogere toerentallen
te draaien.

Ik heb eigenlijk nog geen reactie over de ebay drijfstangen
wat de ervaringen zijn ik heb er hier naast gepakt op het forum en dacht dat ze ook via ebay aangekocht waren
van de verkoper.Ik hoor het wel.
Guppie den is de onderkant van je kop volledig geslepen
en zijn er geen ruwe vlakken meer naast de pakking?Zitten er dan de originele zuigers nog in?
@ NOC : welke heb je dan liggen?
Ik had graag geweten dewelke te vertrouwen vallen
want de prijzen verschillen nogal en het is niet altijd het duurste wat het beste is.Ivan
Ik heb even de kop gemeten met een digitale schuifpas
en ook een kop gemeten van een KS700 die van de motor
af komt.
De coscast meet 135.60
de KS kop meet 135.68Dus kan ik hier uit afleiden dat het nog meevalt
of mag ik beide koppen niet vergelijken?Bij die Wossner zuigers ben je misschien beter het blok te boren naar de maat die op de zuigers meet en bij Omega
zullen ze passen in de overmaat die je hebd geboord.
Inderdaad ook al gelezen over een mindere afwerking of
nauwkeurigheid.Ivan
Je moet vooral weten wat de lift in het BDP bedraagd
en naruurlijk controlleren of hij niet blokkerd net voor
en na BDP. Het is daar dat de kleppen kunnen raken.
Normaal krijg je een gegevenslijst bij de assen of vind je ze terug op de site van het merk.Met de endoscope is het misschien moeilijk in te schatten
hoeveel speling er precies tussen klep en zuiger over blijft
maar als je kop er niet echt af moet is het een mogelijkheid.Heb een post gemaakt in de remmen afdeling
Er zal wel in alles een betere bestaan maar als je de prijs
afweegt zit er toch een serieus verschil tussen Omega en Wossner niet?
En als jullie er goede ervaringen mee hebben kan het toch
zo slecht niet zijn.Ik begrijp dat je er nu niets aan hebd… maar
Ik hou altijd rekening met twee zaken als ik een opbouw doe
en dat zijn :
1) je weet nooit dat de wagen kan verkocht worden aan iemand die er wel iets wil mee gaan doen in de autosport die onder de fia regels valt.
2) De veiligheids regels dat die mannen vooropstellen zijn er
niet voor niets en gebaseerd op jaren ervaring en spijtig genoeg ongelukkige voorvallen.Nu staat het naturrlijk vrij wat je doet en kan je best zelf wel
inschatten wat voor jou voldoet.Ik geef dit enkel maar mee als info en met veel plezier gedaan.
Ivan
Ik was toch net even in het fia reglement aan het lezen
en kwam dit tegen ivm dwarse onder stuurkolom, vooral laatste regel :8.3.2.2.5 Transversal members (Drawings 253-26 to 253-30):
Transversal members fitted on the main rollbar or between the
backstays may be used for the safety harness mountings in
accordance with Article 253-6.2 (use of dismountable joints
prohibited).
For members shown on Drawings 253-26 and 253-27, the angle
between the central leg and the vertical must be at least 30°.
The transversal member fixed to the front rollbar must not
encroach upon the space reserved for the occupants.
It may be placed as high as possible but its lower edge must not
be higher than the uppermost point of the dashboard.
For cars homologated as from 01.01.2007, it must not be
positioned below the steering column.Ik hoor toch dat het best is een proefmontage te doen
en een beetje plasticine op de zuiger om precies de speling
te controlleren na een volledige omwenteling van de motorWaarschijnlijk de bedrijven die jullie bedoelen
hebben mischien meer ervaring met competitie motoren
Waar ik mijn blok binnen doe is eigenlijk een revisie
bedrijf voor alles wat ronddraait.
Leveren heel precies werk maar zijn niet echt bezig
met prestatie.
Daar moet je zelf voor zorgen.
Ze kunnen wel alles uitvoeren zoals zuigers infrezen
al meerdere malen gezien daar.
Ik vertrouw gewoon die persoon op zijn kwaliteit.Belangrijk is de compressie verhogen voor goed resultaat
de cilinderinhoud helpt ook maar volgens mijn niet zoveel.Tot nu toe kreeg ik een aantal negatieve reactie’s over de
Wossner zuigers.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar neem ik het zekere
voor het onzekere en spaar een bbetje verder voor Omega
zuigers. -
AuteurBerichten