hillclimber16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 509)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559886

    Setje drijstangen aangekocht van forumlid maar moeten nog
    toekomen.
    Wat zouden jullie doen met de timing schijf op de krukas
    als je die sensor niet gebruikt.
    Ik heb een uitwendige schijf geplaatst op de krukaspolie
    om dat de ecu 36-1 tanden nodig heeft.
    Dus de schijf heeft geen nut in de motor, er uit gooien ???

    Ivan

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17511518

    Zeker zelf solderen maar ik plaatste een ic voet
    voor de ic zelf. Veel veiliger en is bij elke elektronica zaak
    verkrijgbaar.

    Ik heb ook een oude ontstekingsdoos van een kadett E
    leeg geroofd om een breakbox te maken in de motorruimte
    en bijkoemde circuitjes in op te bergen.

    In reactie op: Advies programmeerbare ECU #17621792

    Megasquirt werkt goed maar let op alles zelf doen is
    misschien moeilijk als je er echt niets vanaf weet.
    Alles word goed uitgelegd maar toch een hele opdracht
    als je vanaf nul begint met de kennis.
    Het voordeel bij dit systeem is dat er verschillende mensen
    helpen op het forum en zo.
    Als je alleen ontsteking nodig hebd kan je megajolt gebruiken met carbu’s natuurlijk.
    Zo draait hij bij mij prima.
    De Megasquirt ligt klaar voor volgend project.
    Bij pasklare dingen van verschillende merken kan je bij de
    dealer lopen en betalen.
    Leuk doe het zelf project waar je even mee bezig bent.

    Ivan

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583518

    Spuit je dat daar waar hij staat?
    Dan ziet er alles terug wit uit inclusief
    alles in de kast.

    Ivan

    In reactie op: professionele remmen #17621684

    Hispec motorsport levert prima materiaal

    Ik hang regelmatig aan de lijn tegenwoordig
    Ze gaan tot 335 mm met 4 of 6 pistons
    Vraag ik even prijs?

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17590724

    Wat staat er aan de voorkant????

    In reactie op: het kadett400 project #17596223

    Er staat zelfs een Citoen BX procar op de achtergrond!!!

    Knap project helaas kan je zulke dingen in belgie niet
    goedgekeurd krijgen voor op de baan.

    In reactie op: Drijfstangen #17605613

    origineel gepost door hillclimber16V
    Ik heb eigenlijk nog geen reactie over de ebay drijfstangen
    wat de ervaringen zijn ik heb er hier naast gepakt op het forum en dacht dat ze ook via ebay aangekocht waren
    van de verkoper.

    Ik hoor het wel.

    Niemand die een woordje plaatst

    In reactie op: "Break In Secrets" Artikel over motorblok inrijden #17614037

    Ik sprak erover bij het revisie bedrijf waar ik mijn motor
    heb laten opmeten en opnieuw honen.
    Ik vertelde hem wat er omschreven stond en gaf de kerel
    gelijk.Zeker niet te voorzichtig in het begin.
    Als alle spelingen correct zijn en goed gemonteerd zitten
    hoef je geen bang te hebben om hem te belasten.
    Als het dan niet goed zit zal het zeker op termijn ook niet goed komen.
    Hij bevestigde mij ook dat de zuigerveren dienen in te slijten
    zo snel mogelijk wan na enige tijd komt er een soort afzetting op de cilinder wanden die het verdere slijtage
    proces van de zuigerver stop zet. Moet dit niet gebeuren
    zouden alle motors geen lang leven hebben.
    Dus inderdaad is het van in het begin om te doen.
    UIterst belangrijk eerst warm laten worden en ook overdaad
    schaad!!.

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559884

    Inderdaad enkel normale brandstof toegelaten.
    Controle op dit word er nooit gedaan in klimwedstrijden
    omdat er gewoon geen middelen zijn denk ik.
    Ik heb anders wel rare geurtjes opgemerkt bij bvb een
    corolla WRC die meerijd en gewoonweg verplicht is op
    speciale brandstof te rijden.

    Ik ben nu ook niet van plan een heel hoge compressie
    te gebruiken zodat de normale brandstof geen probleem
    geeft.Door enkel de drijfstangen te vervangen en met
    originele zuigers te gebruiken zal er geen compressie verhoging zijn behalve het minime extra van het vlakken
    van zowel blok als cilinderkop.

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583481

    Goed voorbeeld van het verstevigen van de
    torens in de voorvleugels.

    Las jij dit in één keer af op puntlassen na elkaar.
    Met de TIG of halfautomaat?

    Zelf denk ik een versteviging aan te brengen in de
    kadett-c met een buis te zetten tussen de top van de
    kegel en vast geschroefd aan de dwarsbalk waar de
    motorsteunen op liggen.

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559882

    Vandaag het blok terug gehaald.
    Hij is opgemeten en alles valt nog binnen
    de tolerantie dus cilinders opnieuw gehoond
    en krukas gepolierd.
    Nieuwe schelpen en zuigerveren erop
    en dan is hij zo goed als nieuw.

    Eerst ga ik een proefmontage doen met de
    coscast cilinderkop en de nieuwe catcams
    nokkenassen om zeker te zijn van de speling
    tussen de kleppen en de zuiger.
    Ik was ook begonnen aan mijn drijfstangen om
    deze te behandelen maar overweeg om er toch
    gesmede in te plaatsen. Volgens mij zijn deze
    de zwakste schakel voor hogere toerentallen
    te draaien.

    In reactie op: Drijfstangen #17605612

    Ik heb eigenlijk nog geen reactie over de ebay drijfstangen
    wat de ervaringen zijn ik heb er hier naast gepakt op het forum en dacht dat ze ook via ebay aangekocht waren
    van de verkoper.

    Ik hoor het wel.

    In reactie op: hoogte cilinderkop coscast #17604103

    Guppie den is de onderkant van je kop volledig geslepen
    en zijn er geen ruwe vlakken meer naast de pakking?

    Zitten er dan de originele zuigers nog in?

    In reactie op: Drijfstangen #17605610

    @ NOC : welke heb je dan liggen?
    Ik had graag geweten dewelke te vertrouwen vallen
    want de prijzen verschillen nogal en het is niet altijd het duurste wat het beste is.

    Ivan

    In reactie op: hoogte cilinderkop coscast #17604100

    Ik heb even de kop gemeten met een digitale schuifpas
    en ook een kop gemeten van een KS700 die van de motor
    af komt.
    De coscast meet 135.60
    de KS kop meet 135.68

    Dus kan ik hier uit afleiden dat het nog meevalt
    of mag ik beide koppen niet vergelijken?

    In reactie op: c2.0xe – boren naar 87 mm Wössner pistons #17599354

    Bij die Wossner zuigers ben je misschien beter het blok te boren naar de maat die op de zuigers meet en bij Omega
    zullen ze passen in de overmaat die je hebd geboord.
    Inderdaad ook al gelezen over een mindere afwerking of
    nauwkeurigheid.

    Ivan

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590472

    Je moet vooral weten wat de lift in het BDP bedraagd
    en naruurlijk controlleren of hij niet blokkerd net voor
    en na BDP. Het is daar dat de kleppen kunnen raken.
    Normaal krijg je een gegevenslijst bij de assen of vind je ze terug op de site van het merk.

    Met de endoscope is het misschien moeilijk in te schatten
    hoeveel speling er precies tussen klep en zuiger over blijft
    maar als je kop er niet echt af moet is het een mogelijkheid.

    In reactie op: volvo klauwen #17583996

    Heb een post gemaakt in de remmen afdeling

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119820

    In reactie op: c2.0xe – boren naar 87 mm Wössner pistons #17599351

    Er zal wel in alles een betere bestaan maar als je de prijs
    afweegt zit er toch een serieus verschil tussen Omega en Wossner niet?
    En als jullie er goede ervaringen mee hebben kan het toch
    zo slecht niet zijn.

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583461

    Ik begrijp dat je er nu niets aan hebd… maar

    Ik hou altijd rekening met twee zaken als ik een opbouw doe
    en dat zijn :
    1) je weet nooit dat de wagen kan verkocht worden aan iemand die er wel iets wil mee gaan doen in de autosport die onder de fia regels valt.
    2) De veiligheids regels dat die mannen vooropstellen zijn er
    niet voor niets en gebaseerd op jaren ervaring en spijtig genoeg ongelukkige voorvallen.

    Nu staat het naturrlijk vrij wat je doet en kan je best zelf wel
    inschatten wat voor jou voldoet.

    Ik geef dit enkel maar mee als info en met veel plezier gedaan.

    Ivan

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583457

    Ik was toch net even in het fia reglement aan het lezen
    en kwam dit tegen ivm dwarse onder stuurkolom, vooral laatste regel :

    8.3.2.2.5 Transversal members (Drawings 253-26 to 253-30):
    Transversal members fitted on the main rollbar or between the
    backstays may be used for the safety harness mountings in
    accordance with Article 253-6.2 (use of dismountable joints
    prohibited).
    For members shown on Drawings 253-26 and 253-27, the angle
    between the central leg and the vertical must be at least 30°.
    The transversal member fixed to the front rollbar must not
    encroach upon the space reserved for the occupants.
    It may be placed as high as possible but its lower edge must not
    be higher than the uppermost point of the dashboard.
    For cars homologated as from 01.01.2007, it must not be
    positioned below the steering column.

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590469

    Ik hoor toch dat het best is een proefmontage te doen
    en een beetje plasticine op de zuiger om precies de speling
    te controlleren na een volledige omwenteling van de motor

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590467

    Waarschijnlijk de bedrijven die jullie bedoelen
    hebben mischien meer ervaring met competitie motoren
    Waar ik mijn blok binnen doe is eigenlijk een revisie
    bedrijf voor alles wat ronddraait.
    Leveren heel precies werk maar zijn niet echt bezig
    met prestatie.
    Daar moet je zelf voor zorgen.
    Ze kunnen wel alles uitvoeren zoals zuigers infrezen
    al meerdere malen gezien daar.
    Ik vertrouw gewoon die persoon op zijn kwaliteit.

    In reactie op: c2.0xe – boren naar 87 mm Wössner pistons #17599342

    Belangrijk is de compressie verhogen voor goed resultaat
    de cilinderinhoud helpt ook maar volgens mijn niet zoveel.

    Tot nu toe kreeg ik een aantal negatieve reactie’s over de
    Wossner zuigers.
    Zelf heb ik er geen ervaring mee maar neem ik het zekere
    voor het onzekere en spaar een bbetje verder voor Omega
    zuigers.

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 509)