Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij het overbouwen van de kleppen uit een KS kop
naar de coscast ben ik op het volgende probleem
gelopen.
De schotels onder de veren die over de klepgeleiders moeten
passen niet. Namelijk de buiten diameter van de klepgeleiders is bij de coscast kop groter en de gaten in de schotels niet groot genoeg dus uitboren tot ze er over gaan.
Nu pas ik toch voor de zekerheid ook eens de nieuwe dubbele klepveren van cat cams die bij de nokkenassen horen en ik vind dat deze er maar net in of toch spannend in passen. Is dit normaal of moet de veren netjes in het schoteltje vallen?
Indien er iemand een setje schotels van de coscast over heeft laat maar weten want het zijn verdomd harde om in te boren.Ivan
1 april 2010 om 20:57 In reactie op: dubbele carburateurs of injectiesysteem met programeerbare o #17650213Ik ben net ook begonnen aan de overstap
naar injectie en heb tot nu toe met carbu’s
gereden.
Met carbu’s lukt het wel maar de bedeoling van de
injectie is preciezer te werk gaan en zou moeten
resulteren in meer vermogen en betere curve’s.
Als alles goed afgesteld geraakt natuurlijk.
Met carbu’s raak je rap aan een redelijke motor
maar niet de ideale oplossingConclusie tot nu carbu’s goedkoper.
Hopelijk na de ombouw is de conclusie
carbu’s verleden tijd!!Ivan
Nu dacht ik iets meer over de Blitz te weten tekomen
maar wat had je gedacht…..?95 voor je opel
98 voor je ferrariCorsa boy
Voor mijn throttle body’s moet ik ook een regelaar plaatsen
Ik ga ook een megasquirt gebruiken, maakt de druk dan zoveel uit als je zelf kan programmeren?
Ik bedoel de hoeveelheid inspuiting aanpassen van de injectie.Ik ben ook op zoek naar een branstofdrukregelaar,
nu zie ik er eentje zitten op mijn oude injectie van
de kadett-c gte.
Kan die dan dienen voor andere toepassingen?De velgen waarin je de schijven en klauw van hispec ziet
zijn 15″Ik geloof wel dat de corvet upgrade zal remmen
maar het oog wilt ook wat en zelf vind ik dat die
van hispec meer motorsport ogen…
Je hebd geen naven erbij wat zit er dan onder de
schijven op de foto? Je eigen naven.
Ik weet het moet in sommige gevallen gewoon werken.580 pond is gek goedkoop, is dit van bij Hispec zelf?
Ivan
In de kadett-C heb je de plastiek buis niet meer, ik toch niet
fowel toch wel nog een stukje om één aansluiting van het kvs op aan te sluiten.
Sorry voor de verwarring.Nu ik denk dat dat allemaal nogal duidelijk is nu, mijn
vraag was oorspronkelijk welke weg het koelwater door de
cilinderkop aflegt.Zijn er twee kringlopen of één?
Ik denk twee verschillende…Wat ik ook opmet is dat de aansluiting onder op de inlaatcollector direct voor de waterpomp aangesloten zit,
dan is dit deel toch niet gekoeld????
Het komt toch warm uit de ciliderkop en loopt dan net voor
de ingang bij het gekoelde water terug in de motor???De darm van aan het termostaathuis laat wel degelijk door naar de radiator anders heb je heel vlug kokend water.
Ik bedoel als je de thermostaat demonteerd zie je eigenlijk
twee openingen. Als de motor koed is en de thermo dicht staat zijn de twee opening met elkaar verbonden.
Wanneer de motor warm word en de thermo dicht gaat sluit hij eigenlijk één kanaal af en laat hij één kanaal naar de radiator stromen. Nu als je de thermo volledig verwijderd
en zonder rijd moet je het kanaal dat normaal dicht gaat
permanent afdoppen. Ander zal er zonder thermo derin onvoldoende stroming zijn door het radiator en dus deels in de kop blijven circuleren. Dit leid terug tot stoom!!!Deze kant van de kop begrijp ik maar de andere kant dan weer niet. Daar zijn ook twee openingen maar waarom precies dan?
Ivan
Met achter op de kop bedoel ik aan de verdeler kant,
omdat hij bij mij in een C zit noem ik dit achter op de kop.
Ik geloof dat dit een uitgang is voor de kachel origineel.
Als je geen kachel hoeft of gewoon dicht draait stroomt er
zo ook neen water, dus mag dicht.
Heeft voor mij tot nu toe nog geen problemen opgeleverd.De huidige inlaat collector voor weber’s sluit wel het kanaal
uit de cilinderkop af en die voor injectie die ik nu gekocht heb
heeft een aansluiting voor die opening.
Ik denk gewoon weer dicht maken zoals het nu is….Ivan
Is het niet zo dat er best een primer aangebracht word?
Je leest toch op alle bussen en potten eerst een primer
aanbrengen na goed ontvet te hebben.
Ik was onlangs ook op zoek naar het meest geschikte
en er bestaat wel degelijk een specifiek produkt op de markt
om motorblokken te lakken.
De meeste informatie vond ik terug bij amerikaanse site’s
en heb dus de lokale amerikaanse auto accesoire boer opgebeld. Die vetelde mij het idiale te hebben maar ik moet er nog achter gaan. Engine enamel of zoiets genoemd
in blinkende lak.
Als ik zo ver ben post ik zeker foto’sWat is een 20xej blok dan wel?
Is er iets speciaal aan?@ jermir
mag ik weten waar deze onderdelen besteld worden
ik ben namelijk op zoek naar al die delen maar niet in carbon
gewoon glasvezel volstaat om kapot te rijden als je me
begrijpt. Het zal wel prachtig zijn maar het word dan toch overspoten met lak.
Ik heb wel een adress maar dat is in teschie dacht ik en ik heb nog niet genoeg moed bijeen om er daar een set te bestellen.Ivan
Buis is hol
Doorslijpen aan één kant in elk uiteinde draadbus lassen en een schroefdraadeind met contermoeren erop inschroeven dan heb je een regelbare stangHans Kadett ik denk dat die mensen net zoals in de muziek
industrie zwarte sneeuw zien.
Jij download al hun foto’s GRATIS:jerryIk heb er ook een toyota alternator op gezet.
En gaat net onder de carbu’s door.
Ook een v-snaar polie erop gezet en de steun
zelf gelast.
Deze is gemaakt van een stuk L-profiel waar twee gaten
in geboord zijn voor op het motorblok te schroeven
en bovenop twee ogen gelast om de alternator tussen
te schroeven.
Heel eenvoudig, misschien niet de mooiste oplossing
maar je ziet er toch niet zo veel van zitten onder je
alternator ook al is hij klein.Tegenwoordig overal het zelfde
Mijn verklaring ligt bij het materiaal die
gebruikt word in de blokken.
Moet je eens goed kijken naar het oppervlak
je ziet er zo de metaaldeeltjes in zitten.
Voor mij ligt het gewoon aan het feit dat deze
deeltjes het geluid veroorzaken.
Een paar keer goed doorremmen en misschien voor
een tijdje gedaan tot het volgende deeltje aan het
oppervlak komt.
Ik kan best berijpen dat dit vervelend is maar vertel
dat maar eens aan de groene jongens want die liggen
aan de grond van de oorzaak namelijk het gebruik van asbest mag niet meer.Kortom piepen = goeie blokken
niet meer piepen = blokken weg!!Een kadett coupe graag
ik ben namelijk al heel lang op zoek naar zo een tekening
van een kadett c;
Ooit stopte ik ergens in antwerpen omdat er op
de port van een loods een dergelijke schets getekend stond
in het groot van een coupe ik heb er toen een foto van getrokken met men gsm maar ik moet hem nog proberen
op pc te krijgen.
Ik kan hem ook sms’en naar jouIvan
past er dan niet op de voorkant?
Kan je gewoon nieuw model uitbrengen:jerry
5 maart 2010 om 18:58 In reactie op: met welke papieren kun ne 2liter 8v gekeurt krijgen in belgi #17624038Als je zegt dat je dat al veel gedaan hebd wat houd
je dan nog tegen?
Inderdaad zo lang er niet gebeurd geen probleem
maar als het moet fout lopen dan is het in deze tijd
niet zo mals meer wees gerust dat ze je het behoorlijk
zuur kunnen laten worden!!!
Ik geef toe ik heb zelf ook dergelijke dingen omgebouwd
meer de laatste jaren niet meer4 maart 2010 om 12:00 In reactie op: met welke papieren kun ne 2liter 8v gekeurt krijgen in belgi #17624033Gewoon 2l inhangen niet teveel opvallende luchtfilters en toeters erop mooi monteren zoals origineel en zwijgen
Best naturlijk op papier 1.6 de 2l lijkt niet zoveel anders dan de 1.6.Ik gaf ron de 700 pond dus ergens 800 euro
moeten nog gemonteerd worden, waarschijnlijk de avond voor de eerste wedstrijd zoals gewoonlijkVolgens de haeyns repair manual moet de kop min 135.6 hoog zijn.
Daaruit versta ik voor een standaard voertuig en mijn kop heeft net die maat nog. Moet gaan…Je bedoeld dat diameter van get grote gat te klein
was voor de krukastap met de schalen erin?
Ik veronderstel nameten met plesticage nodig zowiezo!!
Ik heb zelfs liever een beetje meer speling over zodat bij extra belasting en warmte ontwikkeling er voldoende speling
over blijft. Bij zao een setup van het blok wel goed oliedruk
in de gaten houden.Ik heb er een setje gekocht van een forum lid die
eigenlijk van bij geert vandaan komen.Ik wacht nog even tot ze aankomen….
Dan bouwen we verder
-
AuteurBerichten