hillclimber16V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 509)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559887

    Bij het overbouwen van de kleppen uit een KS kop
    naar de coscast ben ik op het volgende probleem
    gelopen.
    De schotels onder de veren die over de klepgeleiders moeten
    passen niet. Namelijk de buiten diameter van de klepgeleiders is bij de coscast kop groter en de gaten in de schotels niet groot genoeg dus uitboren tot ze er over gaan.
    Nu pas ik toch voor de zekerheid ook eens de nieuwe dubbele klepveren van cat cams die bij de nokkenassen horen en ik vind dat deze er maar net in of toch spannend in passen. Is dit normaal of moet de veren netjes in het schoteltje vallen?
    Indien er iemand een setje schotels van de coscast over heeft laat maar weten want het zijn verdomd harde om in te boren.

    Ivan

    Ik ben net ook begonnen aan de overstap
    naar injectie en heb tot nu toe met carbu’s
    gereden.
    Met carbu’s lukt het wel maar de bedeoling van de
    injectie is preciezer te werk gaan en zou moeten
    resulteren in meer vermogen en betere curve’s.
    Als alles goed afgesteld geraakt natuurlijk.
    Met carbu’s raak je rap aan een redelijke motor
    maar niet de ideale oplossing

    Conclusie tot nu carbu’s goedkoper.
    Hopelijk na de ombouw is de conclusie
    carbu’s verleden tijd!!

    Ivan

    In reactie op: Nog een Blitz erbij #17431043

    Nu dacht ik iets meer over de Blitz te weten tekomen
    maar wat had je gedacht…..?

    In reactie op: 95 of 98 #17646995

    95 voor je opel
    98 voor je ferrari

    In reactie op: welke Brandstofdrukregelaar? #17632603

    Corsa boy

    Voor mijn throttle body’s moet ik ook een regelaar plaatsen
    Ik ga ook een megasquirt gebruiken, maakt de druk dan zoveel uit als je zelf kan programmeren?
    Ik bedoel de hoeveelheid inspuiting aanpassen van de injectie.

    In reactie op: welke Brandstofdrukregelaar? #17632601

    Ik ben ook op zoek naar een branstofdrukregelaar,
    nu zie ik er eentje zitten op mijn oude injectie van
    de kadett-c gte.
    Kan die dan dienen voor andere toepassingen?

    In reactie op: nieuwe remmerij Hispec #17600398

    De velgen waarin je de schijven en klauw van hispec ziet
    zijn 15″

    Ik geloof wel dat de corvet upgrade zal remmen
    maar het oog wilt ook wat en zelf vind ik dat die
    van hispec meer motorsport ogen…
    Je hebd geen naven erbij wat zit er dan onder de
    schijven op de foto? Je eigen naven.
    Ik weet het moet in sommige gevallen gewoon werken.

    580 pond is gek goedkoop, is dit van bij Hispec zelf?

    Ivan

    In reactie op: Koelcircuit cilinderkop #17645656

    In de kadett-C heb je de plastiek buis niet meer, ik toch niet
    fowel toch wel nog een stukje om één aansluiting van het kvs op aan te sluiten.
    Sorry voor de verwarring.

    Nu ik denk dat dat allemaal nogal duidelijk is nu, mijn
    vraag was oorspronkelijk welke weg het koelwater door de
    cilinderkop aflegt.

    Zijn er twee kringlopen of één?
    Ik denk twee verschillende…

    Wat ik ook opmet is dat de aansluiting onder op de inlaatcollector direct voor de waterpomp aangesloten zit,
    dan is dit deel toch niet gekoeld????
    Het komt toch warm uit de ciliderkop en loopt dan net voor
    de ingang bij het gekoelde water terug in de motor???

    In reactie op: Koelcircuit cilinderkop #17645652

    De darm van aan het termostaathuis laat wel degelijk door naar de radiator anders heb je heel vlug kokend water.
    Ik bedoel als je de thermostaat demonteerd zie je eigenlijk
    twee openingen. Als de motor koed is en de thermo dicht staat zijn de twee opening met elkaar verbonden.
    Wanneer de motor warm word en de thermo dicht gaat sluit hij eigenlijk één kanaal af en laat hij één kanaal naar de radiator stromen. Nu als je de thermo volledig verwijderd
    en zonder rijd moet je het kanaal dat normaal dicht gaat
    permanent afdoppen. Ander zal er zonder thermo derin onvoldoende stroming zijn door het radiator en dus deels in de kop blijven circuleren. Dit leid terug tot stoom!!!

    Deze kant van de kop begrijp ik maar de andere kant dan weer niet. Daar zijn ook twee openingen maar waarom precies dan?

    Ivan

    In reactie op: Koelcircuit cilinderkop #17645650

    Met achter op de kop bedoel ik aan de verdeler kant,
    omdat hij bij mij in een C zit noem ik dit achter op de kop.
    Ik geloof dat dit een uitgang is voor de kachel origineel.
    Als je geen kachel hoeft of gewoon dicht draait stroomt er
    zo ook neen water, dus mag dicht.
    Heeft voor mij tot nu toe nog geen problemen opgeleverd.

    De huidige inlaat collector voor weber’s sluit wel het kanaal
    uit de cilinderkop af en die voor injectie die ik nu gekocht heb
    heeft een aansluiting voor die opening.
    Ik denk gewoon weer dicht maken zoals het nu is….

    Ivan

    In reactie op: blok opknappen #17625909

    Is het niet zo dat er best een primer aangebracht word?
    Je leest toch op alle bussen en potten eerst een primer
    aanbrengen na goed ontvet te hebben.
    Ik was onlangs ook op zoek naar het meest geschikte
    en er bestaat wel degelijk een specifiek produkt op de markt
    om motorblokken te lakken.
    De meeste informatie vond ik terug bij amerikaanse site’s
    en heb dus de lokale amerikaanse auto accesoire boer opgebeld. Die vetelde mij het idiale te hebben maar ik moet er nog achter gaan. Engine enamel of zoiets genoemd
    in blinkende lak.
    Als ik zo ver ben post ik zeker foto’s

    In reactie op: 20 xe reviseren of niet?? NIEUW PROBLEEM! #17623094

    Wat is een 20xej blok dan wel?
    Is er iets speciaal aan?

    In reactie op: carbon delen kadett c #17627281

    @ jermir

    mag ik weten waar deze onderdelen besteld worden
    ik ben namelijk op zoek naar al die delen maar niet in carbon
    gewoon glasvezel volstaat om kapot te rijden als je me
    begrijpt. Het zal wel prachtig zijn maar het word dan toch overspoten met lak.
    Ik heb wel een adress maar dat is in teschie dacht ik en ik heb nog niet genoeg moed bijeen om er daar een set te bestellen.

    Ivan

    In reactie op: panhardtstang verlengen #17627143

    Buis is hol
    Doorslijpen aan één kant in elk uiteinde draadbus lassen en een schroefdraadeind met contermoeren erop inschroeven dan heb je een regelbare stang

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17590817

    Hans Kadett ik denk dat die mensen net zoals in de muziek
    industrie zwarte sneeuw zien.
    Jij download al hun foto’s GRATIS:jerry

    In reactie op: Klein model dynamo #17624001

    Ik heb er ook een toyota alternator op gezet.
    En gaat net onder de carbu’s door.
    Ook een v-snaar polie erop gezet en de steun
    zelf gelast.
    Deze is gemaakt van een stuk L-profiel waar twee gaten
    in geboord zijn voor op het motorblok te schroeven
    en bovenop twee ogen gelast om de alternator tussen
    te schroeven.
    Heel eenvoudig, misschien niet de mooiste oplossing
    maar je ziet er toch niet zo veel van zitten onder je
    alternator ook al is hij klein.

    In reactie op: Remmen piepen #17621530

    Tegenwoordig overal het zelfde

    Mijn verklaring ligt bij het materiaal die
    gebruikt word in de blokken.
    Moet je eens goed kijken naar het oppervlak
    je ziet er zo de metaaldeeltjes in zitten.
    Voor mij ligt het gewoon aan het feit dat deze
    deeltjes het geluid veroorzaken.
    Een paar keer goed doorremmen en misschien voor
    een tijdje gedaan tot het volgende deeltje aan het
    oppervlak komt.
    Ik kan best berijpen dat dit vervelend is maar vertel
    dat maar eens aan de groene jongens want die liggen
    aan de grond van de oorzaak namelijk het gebruik van asbest mag niet meer.

    Kortom piepen = goeie blokken
    niet meer piepen = blokken weg!!

    In reactie op: Voor de liefhebber #17612391

    Een kadett coupe graag

    ik ben namelijk al heel lang op zoek naar zo een tekening
    van een kadett c;
    Ooit stopte ik ergens in antwerpen omdat er op
    de port van een loods een dergelijke schets getekend stond
    in het groot van een coupe ik heb er toen een foto van getrokken met men gsm maar ik moet hem nog proberen
    op pc te krijgen.
    Ik kan hem ook sms’en naar jou

    Ivan

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583530

    past er dan niet op de voorkant?

    Kan je gewoon nieuw model uitbrengen:jerry

    Als je zegt dat je dat al veel gedaan hebd wat houd
    je dan nog tegen?
    Inderdaad zo lang er niet gebeurd geen probleem
    maar als het moet fout lopen dan is het in deze tijd
    niet zo mals meer wees gerust dat ze je het behoorlijk
    zuur kunnen laten worden!!!
    Ik geef toe ik heb zelf ook dergelijke dingen omgebouwd
    meer de laatste jaren niet meer

    Gewoon 2l inhangen niet teveel opvallende luchtfilters en toeters erop mooi monteren zoals origineel en zwijgen
    Best naturlijk op papier 1.6 de 2l lijkt niet zoveel anders dan de 1.6.

    In reactie op: nieuwe remmerij Hispec #17600391

    Ik gaf ron de 700 pond dus ergens 800 euro
    moeten nog gemonteerd worden, waarschijnlijk de avond voor de eerste wedstrijd zoals gewoonlijk

    In reactie op: 20 xe reviseren of niet?? NIEUW PROBLEEM! #17623085

    Volgens de haeyns repair manual moet de kop min 135.6 hoog zijn.
    Daaruit versta ik voor een standaard voertuig en mijn kop heeft net die maat nog. Moet gaan…

    In reactie op: Drijfstangen #17605616

    Je bedoeld dat diameter van get grote gat te klein
    was voor de krukastap met de schalen erin?
    Ik veronderstel nameten met plesticage nodig zowiezo!!
    Ik heb zelfs liever een beetje meer speling over zodat bij extra belasting en warmte ontwikkeling er voldoende speling
    over blijft. Bij zao een setup van het blok wel goed oliedruk
    in de gaten houden.

    In reactie op: Drijfstangen #17605614

    Ik heb er een setje gekocht van een forum lid die
    eigenlijk van bij geert vandaan komen.

    Ik wacht nog even tot ze aankomen….

    Dan bouwen we verder

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 509)